~*~SYYSKEIJUJEN KE & TO~*~
Kommentit (40)
Moikka vaan kaikille keijuille taas parin viikon hiljaisuuden jälkeen! Ennen juhannusta oltiin muutama päivä sairaalassa, kun esikoisen diabetes vaati kolmepistoshoidon aloitusta. Sen jälkeen netti on pimennossa, kunnes tänään saatiin se taas toimiin. Huomasin todellakin olevani nettiriippuvainen.. kauhea tunne kun ei pääse palstailemaan yms. päivittäin.
Täällä raskauden suhteen tilanne on kai ihan ok. Supistuksia, kipeitäkin, tulee päivittäin. Yks ilta tuli tunnin ajan jo 10 minuutin välein.. Silloin alkoi vähän jo pelottamaan. Neuvolan lääkärin mukaan paikat on jo pehmenneet. Ei uskaltanut tehdä kunnon sisätutkimusta, vaan sain lähetteen äitiyspoliklinikalle, jonne menen sitten ens perjantaina
Mun mies opiskelee vielä ja valmistunee ens keväänä. On hän tosin jo vuoden verran ollut töissä yliopistolla tutkijana. Miehelle perjantaina viimeinen työpäivä ja päätettiin, että pärjätään ilman kesätyötuloja ja mies on siis koulujen alkuun asti ihan vaan kotona. Aivan ihanaa! Tiukkaa tulee kyllä olemaan, mutta yhteistä, kiireetöntä kesää ei mikään rahasumma korvaa.
Toivottavasti tää meijän nettiyhteys nyt toimii ja pääsen taas useammin palstailemaan.
Andoliniska 28+4
Jep! Ikäviä ovat tuollaiset ihmiset kommentteineen. Helppo sanoa, että älkää välittäkö, mutta ei se siinä tilanteessa kivalta tunnu. Kunpa ihmiset olisivat suvaitsevampia toisiaan kohtaan. Itse muuten olen myös ylpeänä lasten kanssa rannalla ollessani esitellyt masua bikineissä. Katseita olen huomannut, mutten tiedä missä mielessä ovat katselleet, siis hyvällä vai pahalla. Ja pääasiassa kuljen vartalonmyötäisissä asuissa muutenkin. On niin ihana tämä masukki, kun sen vihdoin ja vielä kerran sain!!!
Asian vierestä vielä: näin suomalaisena en ainakaan minä ole tottunut siihen, että kukaan vieras koskettaa masuani ja eipä tuota ole kyllä pahemmin tututkaan kosketelleet. Aika ihanalta tuntuu kuitenkin tyttöni kaverin äidin (ei ole syntyjään suomalainen) masuni koskettelu ja ihailu, jota hän masun suhteen avoimesti esittää. On ihanaa tulla huomioiduksi, kun siihen ei yleensä ole tottunut.
fullmoon 29+2
Kirjotin just pitkästä aikaa ja pitkän jutun ja se sitten katos jonnekin!
Nooh, mitäs pienistä.. Mehän tosiaan muutettiin jo kuukaus sitten ja netti aukes vasta pari viikkoa sen jälkeen. Sitten ollaan muutama viikko ravattu huonekaluliikkeissä. Vielä pitäis löytää sohva ja sen jälkeen luultavasti olis uuden telkkarin osto edessä. Kuulostaa siltä niinkö oltais kaikki uusimassa :D Vauvalle ei onneks tartte mitään isompaa ostaa. Paitsi ehkä pinnasänky. Ihmekös oon koko ajan rahaton :D
Juhannus meni meillä mukavasti lappeenrannassa. Mummu ja pappa hoitivat poikaa ja me saatiin miehen kanssa vähän kahdenkeskeistä aikaa :)
Viimeviikkoiset lääkärineuvolakuulumiset:
Rv: 27
Verenpaine: 115/63
Pissa: Puhdas
Sf: 25
Syke: 150
ja sitten se paino: 1,8 kiloa tullu lisää vuoden alusta :o mikä hiukan ihmetyttää, kun viimeks tässä vaiheessa oli tullu 8 kg enemmän.
Alapää: Ei mitään muutoksia
Masunympärys.. hetkinen.. 95cm. Olisinpa itannut viime raskaudessakin, kun näyttää pienemmältä nyt.
Sitten noista kommenteista. Eräs entinen naapurini, 20 vuotta vanhempi nainen, jolta poika on joskus saanut vaatteita, sanoi toiselle naapurille, että " toihan näyttää jo ihan ryhävalaalta!" Ja sitten melkein koko naapuriston kuullen " ***** on vasta 20-vuotias ja odottaa jo toista ja opiskelutkin sillä on kesken..jne" Niin no, oon ihan normaalipainoinen ja se akka tasan tarkkaan tietää, että haluan lapset nuorena! Kai se on katkera, kun on itse alottanut lapsenteon vähän vanhempana eikä tosiaan pääse ihan helpolla kuopuksensa kanssa. Huh, helpottihan vähän :D
Miun ukko on kokki. Hienoahan se on, että osaa ja jopa jaksaa kotonakin ruokaa tehdä, mutta työpaikka ei ole mikään paras mahdollinen. Työajat on mitä sattuu, iltavuorot venyy yleensä melkein puoleen yöhön asti ja vielä vähän aikaa sitten ne ei saaneet mitään lisiä. Joku kuitenkin ilmotti liittoon ja johan rupes homma toimimaan.
Mitäs vielä olikaan.. no ei kai sen kummempia, tulihan siinä jo tarinaa.
Tisha rv 27+6
Ihanan iso pino meillä. keijut ovat innostuneet kirjoittamaan, kivaa.
Soitin virtsanäytteen tulokset tänään. Olivat ok. Th meinasi että saattoi silloin johtua siitä että olin juonut liian vähän.
Nyt ei oo kahtena yönä vetänyt suonta. Oiskohan se suonen veto johtunut siitä kun istuin autossa niin monta tuntia. Rovaniemeltä tänne helsinkiin.
Ens tiistaina neuvola. painon nousu taas hirvittää. Makean himo on aivan kamala. Koitan sitä saada nyt jotenkin hillittyä. Ja jotenkin voisin koko ajan syödä vaikka ei olisikaan nälkä. Tuntuu että reissiin on läskiä tullut nyt raskauden aikana ihan kamalasti. juuri eilennä valitinkin miehelle että kun vauva syntyy niin sitten on pakko aloittaa kuntoilu.
Miehestä. Mies on ammatiltaan kokki mutta ei tee niitä hommia. Kuulemma huono palkka ja huonot työajat. On varastolla varastomiehenä (tarkkaa en edes tiedä mitä tällä hetkellä siellä tekee). Siinä on ihan ok palkka ja työaika mitä ihanteellisin ma-pe 06.00-14.00.
Mitäs muuta pitikään kirjoittaa, en taaskaan muista. Taidan pikku hiljaa mennä nukkumaan.
Öttis, poitsu & masuasukki rv31+0
...vähän pikkurilli osui johonkin nappulaan!! höh.
tänään lähetään koko perhe Nokian kylpylään =D juhlistetaan ikäänkuin 3-vuotis hääpäiväämme samalla. Äkkiä se aika menee! Tuolloin kun mentiin naimisiin, meillä oli yksi lapsi ja vuoden ikäinen, nyt jo kolmas tuloillaan =)
Oma napa: Illalla tuli kovasti supistuksia sekä yöllä. Olivat tujuja...kurjaa. Ja sain rampata tuon tuosta vessassa. Ja sitten sain tiristettyä vain pienen tipan, hmmm.. varmaan johtuu siitä, että vauva on jo raivotarjonnassa ja ollutkin jo kuukauden. en tiedä onko jo kiinnittynyt, kai sekin on mahdollista näillä viikoilla.
Mukavaa tämä sairasloma vaikka ajatuksesta en aluksi pitänytkään. Mielestäni en ollut mitenkään kipeä ja supistuksetkin siedettäviä. Mutta viime yön jälkeen olen tyytyväinen että lääkäri puoliväkisin sen saikun kirjoitti!!
Mieskin sanoi harmistuneena minulle, että mitä siitä vauvasta kun vaan saat töissä olla =/ se laittoin kyllä ajatukset oikeisiin mittasuhteisiin!! Joskus vain tarvitsee jonkun toisen näpäytystä ennenkuin herää...
Mutta nyt pakkaamaan loput kamat ja kokka kohti Tamperetta =D Jos joku on samaan aikaan tuolla kylpylässä ja näkee isomahaisen blondin, niin nostan käden ylös ;D
*tiitiäinen rv.28+2 ihanaa päivät lisääntyy*
Ekaksi seuraa valitusta! Alapää, lähinnä kaikki luut ja liitokset, vai mitä lie, ihan sikakipeät :( Eilen illalla suutuspäissäni siivoilin ja tietty tein muutaman äkkiliikkeen ja nyt paikat kipeet. Kipu aaltoilee häpyluun, lonkkien ja yleensäkin lantion alueella. Pitäiskö kaivella se tukivyö..
Meidän neiti täyttää tänään kaksi vuotta :) Tasan 2v sitten tähän aikaan olin juuri päässyt yliaikakontrolliin (rv 41+2) ja makoilin ultrattavana ja kopeloitavana lääkärin pöydällä. Lääkäri päätyi sitten käynnistykseen (tippa) vähäisen lapsiveden takia. Ja sittenkös alkoi jännittämään! Sanoi lääkäri vielä, että voi olla syntymä vasta huomenna. Klo 13 alkoi supparit olla säännöllisiä ja TOSI kipeitä verrattuna esikon " luomusuppareihin" ja klo 17.34 syntyi neiti, joka huusi jo kurkku suorana vasta kun pää oli syntynyt :D Siitäpä sitä huutoa riittikin seuraavat 3kk.. No, yhä on hyvin voimakastahtoinen nuori emäntä meillä :) Hyvässä ja pahassa.
Neiti sai lahjaksi nuken ja -vaunut tuossa aamusilla ja oisittepa nähneet ilmeen, kun löysi nuken paketista. Silmät suureni ja vapisevin käsin tyttö otti nuken syliin, halasi ja sanoi " auva" :) Nyt katsovat Turilasta ja Jäärää DVD:ltä ja miun pitäs leipoa se kakkupohja..
Mukavaa päivänjatkoa :) -piias- rv 29+3
Ps. Mahakommenteista: Koettakaa olla välittämättä. Niitä riittää, kaikenlaisia ja pikkuhiljaa niille tulee immuuniksi. Kyllä mullekin satelee harva se päivä, yleensä juuri se " Onpa sulla JO iso maha!" ja jatkoa: " Millos sulla olikaan se laskettu aika?" ja kun kerron tuhannen kerran: " No onhan tuohon sitten vielä aikaa.." Eli kun mulla on JO näin iso maha, olis ymmärrettävämpää, jos se laskettu aika olis vaikka viikon päästä tai että se ois ollu jo 7 vuotta sitten :(
Mulla ne ei tosin johdu suppareista, kun mulla ei oo mikään supistusherkkä kohtu. Oon tainnut bongata vain tasan yhden supparin koko tän kolmannen raskauden aikana ja siitäkin on jo iäisyys. Mutta selkä ja jalat on jo nyt ihan kaput. Viime viikolla en kertakaikkiaan voinut enää olla töissä kun etenkin istuessa oikea jalka kramppaili koko ajan! Yritä siinä nyt sitten tehdä istumatyötä. Saikkua pärähti sit ihanasti kuun loppuun saakka, eli huominen vielä. Sit ois enää kaks ja puol viikkoa töitä ennen lomaa. Voi kun pystyis oleen sen töissä, kyllähän tässä taas saa kotona sit ollakin. Ja helpompaa siel muuten on fyysisesti kuin kahden pienen lapsen kanssa kotona, mun vaivojen kanssa näet. Ja kun töissä saa syödä lounaankin rauhassa! Siitä ei sit pariin vuoteen tarviikaan unelmoida! :)
Tiitiäinen: Mulla on hempat kans tippunut söin sitten obsidania tai krauterbluesaftia näillä 20 + viikoilla varsinkin. Pikku hiljaa alkaneet sitten nousta 30+ lähtien. Joillain ei mitkään rautalääkkeet auta ja niin kauan kun ei tipahda sataan tai alle niin homma on vauvan suhteen ok ja ihan luonnollista. Uskon, et mulla pysyy taas just tossa himpun verran sadan yllä ja sit alkaa pikkuhilja kohota.
Ja painoa tulee kans just tollaset 700 g per viikko. Ihme juttu. Aikasemmissa raskauksissa mulle on tullut 8 kg koko raskauden aikana. Nyt tulee vähintään puolet lisää ja se tuntuu kyl kropassa, kun on muutenkin ihan rikki tästä raskaudesta. Mä en oo ikinä painanut ees näin paljon kun just tällä hetkellä, saatikka mitä vaaka näyttää kun synnytys on käsillä.
Blues kera pikkukolmosen 27+6
Mulle on ollu tosi rankka viikko noitten kommenttien osalta, ensin juhannuksena sain tosiaan kuulla että oon läski ja kaupassa ihmiset joko ei kehtaa suoraan kysyä että odotanko lasta vaan ne tulee jutteleen tyyliin: " mitäs irmeli, mitä kuuluu, misä sä nykyään, mitä, hä, tä?" ja vahtaa suoraa mahaan tai sitte ne hyökkää hyllyn välistä ja rupee kertoon omakohtasia raskauskertomuksia tai " joo se meidän pirkkoki odottaa vauvaa" . Toissapäivänä kassaneiti kehu että ompas sulla iso maha, olis tehny mieli sanoo että ei se sunkaa pötsi ny niin pieni oo. Pieni avautuminen heti aamusta..=)
Tisha kans kokenu ikärasismia?! Mulle kunnan sosiaalitantta sano että nii kuinkas vanha sä ny olikkaa ku tuli vastaan ja huomas kauniisti pyöristyneen vatsani. Olisin voinu ruveta kiljuun ihan täysillä että mitä helvettiä sillä on asian kans tekemistä ja siitäkö katotaan että oonko mä hyvä äiti mutta onneks mulla oli hyvä päivä ja vastasin asiallisesti että olen 22.
Meidän isäntä on ammatiltaan koneenkuljettaja ja tua se rehaa sahalla puita edestakasin, tai jotain..=)
Laitoin eilen pinnasängyn valmiiksi, sitä vois vahdata tuntikausia ku se on ny niin ihana ja söpö! Nyt puuttuu sitte hoitoalusta ja vauva!=)
Mä rakastan mun mahaa. =)
Miisa84 & Vilperi, Rv 28+0
[color=cadetblue] Tästä se alamäki tais lähtee.... :( Nyt on viikonajan ollu hieman huonommalla tolalla tämä meikäläisen jaksaminen ja jos hieman enemmän jotakin tekee niin heti masussa tuntuu. Inhottavaa näin valitella, mutta kun harmittaa kun ei oikein mitään voi tehdä. Tiistaina mulla oli aamusta se sokerirasitus ja iltapäivällä pojan neuvola, niin illalla masu kipuili, vaikka en sen kummempaa tehny. Eilen taas oltiin pojan kans aamulla kerhossa ja sit kyläilemässä ja illalla ihan naatti, samoin kohta lähen pötkötteleen kun poikakin nukkuu päikkäreitä. No pitää vain toivoa et menee ohi kun ottaa tosi rennosti pari päivää. Tänään en meinannu tehä mitään, jos paikat sais kuntoon ni hyvä. Se tarkottaa käytännössä yhteensä noin 1/2-1h ajan tekemistä jonka jaan useaan osaan :)
SPAO: yks mikä unohtu on kosteuspyyhkeet! Ne on meillä ollu kovassa käytössä. Poika kakkasi yhteen väliin joka vaippaan (ehkä n.5kk ikäsenä) ja välillä kun halusi päästä vähemmällä ni ne pelasti kyllä. Samoten nyt kun ite touhuaa ulkona ni ne on kätevät mukana, kun saa kädet hieman puhtaammiksi. Ne pikkukätöset kun on aika paljon vielä suussa hiekkaleikkien välissä. Ja matkoillahan ne myös on käteviä. Lidlistä oon halvimmat ja mun mielestä parhaat löytäny.
Väsynyt Oona, poika 1v3kk ja sintti 27+4 [color=deeppink][size=5]♥
Mayellalle vielä sen verran, että meilläkään se ei aina riittäny ja poika ei ollu edes kova puklaileen :) Tosin vaihdan ehkä joskus turhan useinkin vaatteita, mutta minusta on mukavempi että on puhtaat vaatteet päällä. Ja likaisuuskaan ei niin haittaa, mutta jos om märät vaatteet (niinku usein pikkuvauvoilla) niin ne vaihdan heti. Onhan itselläkin tyly olla jos on märkävaate ihoavasten.
Oona
Minäkin kuulun ns. nuoriin äiteihin :) Olin vajaa 19v kun esikoinen syntyi ja häntä aloin siis oottamaan 18v synttäreiden jälkeen. Tylyin kommentti oli silloin yhdeltä sukulaiselta, joka pankkiautom. jonossa ensin onniteltuaan kysyi, että oliko SE vahinko.. Juupa juu. Aika kyllä kultaa muistot, joten hirveesti ei tule noita negat. kommentteja mieleen.. Aika monta tuli kuitenkin ikäisiltäni " tutuilta" , joille ei perheen perustaminen ole vieläkään ajankohtaista.
Joskus tekisi mieli näyttää kieltä niille kaikille epäilijöille, kun jossain vastaan tulevat ;) Ähäkutit, yhä sitä vaan kimpassa ollaan, reilu 8v jo takana ;)
-piias- rv 29+3
Neuvolassa kävin aamulla ja kaikki kunnossa. Hemppa ei ole laskenut enää, kun olen syönyt viimeisen kuukauden Obsidania. Kohdunpohjan korkeudeksi saatiin 28 ja raivotarjonta olis tällä hetkellä. Tuntuu kyllä kääntyilevän hurjasti välillä, joten en tiedä onko vielä pysyvästi asettunut. Painonnousu on ollut viime käynnistä onneksi vähän hillitympää, " vain" alle 300 g/vk, kun se edellisellä välillä oli 600 g/vk.
Olikos teillä muilla näihin aikoihin saatuja painoarvioita. Kun kävin pari viikkoa sitten äitipolilla alavatsakivun takia, lääkäri oli kirjannut neuvolakorttiin ultrassa saamansa painoarvion, joka oli 1,2 kg. Neuvolantäti kehui tänään, että onpas ihan hyvän kokoinen - hän olisi arvioinut painoksi tällä hetkellä 800 g. Arghhh, onko nyt niin, että odotettavissa on reippaan kokoinen poika???
Tiitiäiselle ja muillekin sairasloman suhteen pähkäileville sanoisin kokemuksesta, että kannattaa ottaa tarjottu sairasloma vastaan ja pyytää sitä, jos ei tajuta tarjota. Itsekin olen sellainen, että helposti yritän repiä selkärangastani enemmän kuin olisi suotavaa ja kuitenkin pitäisi tosiaan muistaa, mikä on tärkeintä. Neuvolatäti juuri itselleni tänään sanoi saman asian, kun kerroin olevani huolissani, kuinka jaksan taas mennä maanantaina töihin ja että ei ole helppoa pyytää sairaslomaa ja jättää toisia pulaan, kun on loma-aika ja väkeä vähän töissä. Tytärtäni odottaessa minulla oli töissä mieletön stressi ja supistuksia riitti ja silloin olin vielä niin pöhkö, etten pitänyt asiaa minään. Jälkeenpäin olenkin sitten miettinyt olisiko ollut syytä hellittää...
Huomenna hierojalle - ihanaa!
fullmoon 29+3
onpas taas ällöpäivä kun vettä on satanut vähän väliä..
Hiukan mietityttää jo tuleva talvi kotosalla lasten kanssa, tuntuu nää 2päivää 4seinän sisällä jo ahditavalta, täytyy keksiä jotain aktiviteettia, ei sovi tällanen kotona mössöttäminen meikäläisen luonteelle paria päivää pidempään!
Itse asiassa tulin purkamaan vähän pahaa oloani. Harmitustani. Kyse on siis poikien välisestä ystävyydestä- ja vähän äitienkin.
Mulla on siis 4v poika, mielestäni taitava, sosiaalinen ja hurmaava kaveri, tykkää kiipeillä ja on kova poika juoksemaan pallon perässä, tarvitsee paljon aktiviteettia ja on vauhdikas. En ole koskaan ajatellu että olis jotenkin ylivilkas tai muuta.
Ystäväperheessä myös n.4v poika, rauhallinen, " pienenä pidetty" , eikä ole koskaan ollu kodin ulkopuolella hoidossa eli aivan toisenlainen kuin oma poikani. Ei erityisemmin pidä kiipeilystä ja on omaani verrattuna kömpelöhkö. Hurmaava veikko hänkin.
Ongelma: poikien väliset " konfliktit" , jotka miun mielestä on normaaleja tuon ikäisiä kahnauksia, mutta toisen osapuolen mielestä...tulee sellanen olo että kaikki vika on aina miun vilkkaammassa pojassa. Esim. minun poikani ajaa automatolla, heidän poikansa istuu ajoradalla touhuten muuta. Poikani pyytää monesti että toinen siirtyisi ja kun ei siirry, hermostuu ja kopsuttaa toista. Asiat sovitaan ja se on miun mielestä sillon ok, sattuuhan näitä ja ne unohdetaan kun on sovittu. Mutta seuraavan kerran kun leikitään, saattaa toisen äiti tuumata oman poikansa olevan nyt hieman arka leikkimään kun viimeksi minun poikani löi. Eli näitä konflikteja jäädään puimaan ja miusta suurennellaankin. Onhan heidänkin poikansa mätkäisyy miun poikaa, mutten mie jää sitä märehtimään, sattuuhan näitä.
Toinen osapuoli ihmettelee kun ei heidän pojallaan ole yhteisen tuttavaperheen 6v pojan kanssa moisia kahnauksia koskaan...olenko ihan väärässä, mutta miusta 6v on ihan eriasia kuin 4v, tottakai se 6v osaa jo toisella tavalla luovia tilanteissa pienemmän kanssa. Vastahan tässä opetellaan puolin ja toisin!! Meidän 4v ja tämä sama 6v leikkii yhdessä hienosti, vauhtia riittää ja välillä riidellään silloinkin (ja molemmissa on kyllä aina vikaa), sovitaan ja leikki jatkuu taas.
Tulee äitinä (ja herkässä tilassa) sellanen olo että en mene heille enää,jos minun lapseni on aina se syypää ja liian vilkas ja jos lapsien pitäs aina pystyä leikkimään sopuisasti, elämän pitäs aina olla onnea ja auvoa ja kivaa ja mukavaa. Valitettavasti niin ei aina ole, enhän mie voi mennä vannomaan että riitaa ei tule, joten jään kotiin lapseni kanssa?
Harmittaa ja on paha mieli.
Ja etenkin kun kaverit on vähissä, ikätovereita pojalla ei tuttavapiirissä ole oikein muita. Onneks päästään jonnekin perhekerhoon ensi syksynä, jospa sieltä löytys lisää touhukkaita 4v poikia.
Minjuska, joka varmaan ottaa asian liiankin vakavasti tässä tilassa.
Eilen olin sitten 1,5h uimassa ja kotiin tultua nukuin 2h... Voimat meni ihan täysin, mutta oli kyllä ihana käydä uimassa ja selällekin teki hyvää. Suosittelen kaikille!
Musta on aivan ihana kun mun mahaa sanotaan isoksi! :) Jotenkiin tulee tosi ylpeä olo ja päinvastoin, jos joku sitä pieneksi kommentoisi, niin sitten hiukan ihmettelisin, että on se kyllä mun mielestä jo TOSI iso! Muutenkin on hauska seurata ihmisten katseita esim. kaupassa, eli en mitenkään koe sitä loukkaavana.
Seirana 29+6
Olin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Vauva oli vielä masussa poikittain, mutta nyt tuntuu kuin olisi mennyt pää alas päin, tiedä häntä.
Hb: 112 (noussut viime kerrasta) on tainnut obsidanit rueta vaikuttamaan.
Verenpaine: 111/66
Pissa: puhdas
Paino:+633g/vk (tähän mennesssä tullut 9 kg)
Sf: 25
Kirjoittelen taas kun ehdin ja jakselen! Hyvää viikonloppua kaikkilla( helteistä sellaista ainakin täällä tampereella)
T. mamma 29+6
Mä olen ihan ymmälläni tämän olotilani kanssa. Viime yö meni valvoessa kun koko ajan oli sellainen tunne, että pissattaa. Tällä viikolla neuvolassa pissa oli kuitenkin puhdas. Alapäässä oli sellainen ihmeellinen " jomotus" (ei kuitenkaan tee kipeää) ja tosiaan se tunne että pitää mennä vessaan. Tänään päivällä ollut hyvä olla ja nyt taas kun asiaa ehtii ajattelemaan alkaa tuntua samalta. Luulosairauttako siis vai mitä? Mullahan oli paikat hiukan auenneet, että soitanko nyt sitten taas huomenna neuvolaan. Mitään raskastakaan en ole tehnyt. Osaako joku kertoa mitä tämä on?
Muakin pissattaa välillä ihan koko ajan. Olen ajatellut että johtuu siitä että vauva painaa virtsarakkoa. Mulla on muutaman kerran auttanut se, että olen puoliseisaaltaan käynyt pissalla. Siinä muuten harjaantuu samalla reisilihakset ;)
Mä en tiedä miksi tässä raskaudessa mua ottaa päähän noi ihmisten kommentit mun mahan koosta. Ehkä siksi kun niitä tulee ihan koko ajan ja he vielä ihmettelevät ai niin pitkä aika vielä laskettuun aikaan. Mulla on pari työkaveria taputelleet mun vatsaa ihan yllättäen. Mun täytyy sanoa että mä en tykkää yhtään että joku " vieras" ihminen koskee mun mahaani. Tosin he ovat tehneet sen ihan hyväntahtoisesti.
Kävin sitten ostamassa kokouimapuvun. Ihan normaalimallisen muuten, paitsi että on jättikokoa. Joten jospa menis tässä joku viikonloppu rannalle vähän esittelemään vatsaa ja kääntämään katseita oikein urakalla ;)) Kerrankin sitä ollaan rantakunnossa ;))
rv 30+3
Kiva että näin loppupään ellei ihan viimeisenä kirjoittajana on paljon luettavaa :-)
Minäkin liityn jatkuvia masukommentteja kuunteleviin. Meillä töissä puolet porukasta on jo oman lapsentekoiän ohittaneita lapsettomia naisia. Näiltä tulee eniten kommentteja mahan koosta. Äiti-ihmiset ovat hiljaa, eivät juuri edes kysele vointia jne. Keltään mieheltä en ole saanut yhtään kommenttia. Oma mies tosin vähän aikaa sitten oli sitä mieltä että maha on iso, mutta pari päivää sitten piti sitä kohtuullisen kokoisena (varmaan suhteessa muuhun vartaloon, " imetysrasvaa" kun on kertynyt takapuoleen ja reisiin monta senttiä).
KIITOS tarvikelistasta! Kävin alkuviikolla shoppailemassa alekoreista 3 bodyä ja potkuhousut (56), vähän kalliimpia merkkejä kun alessa olivat. Puolipotkuhousuja en ole nähnyt alessa missään. Kaipa H&M tai joku muu halpisliike pelastaa viime hetkellä jos en löydä ns. merkkituotteista mieleisiä... Kävin myös ensimmäistä kertaa eläessäni lastenpuoti Bam-Bamissa (Helsingissä). Ko. liike ei tehnyt mitään vaikutusta. Valikoimaa oli mielestäni tosi vähän ja vaatteet eivät mielestäni olleet mitenkään erityisen laadukkaan oloisia. Kauniita väriyhdistelmiä niissä tosin oli. No, ehkä löydän Bam-Bamistakin jotain sitten kun vauva on syntynyt, kun sukupuoli on selvillä. Ärsyttää että ihan kaikista pienimmätkin vaatteet ovat kovin sukupuolisidonnaisia!
Tässäpä mietteitä tällä kertaa. Jatketaan viikonloppupinossa!
Kukaan älköön loukkaantuko äskeisestä tekstistä, harmittaa vaan niin TYPOn puolesta tuollaset typerät kommentit. Sorrun välillä palopuheisiin ;)
Minjuska