Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noudattaako joku oikeasti noita "karanteenisuosituksia"?

Vierailija
19.03.2020 |

Helsingissä ainakin elämä jatkuu kuten ennenkin ja ihmisiä on kadut ja kaupat pullollaan. Luultavasti vielä enemmänkin kuin normaaliarkena, kun ollaan kaikki lomautettuina tai "etätöissä" ja muksut koulusta vapaalla.

Kommentit (239)

Vierailija
1/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vilpittömästi haluaisin siis kuulla, että onko tätä itsebännäystä joku harrastanut? Luulisi, että ainakin av:lla näitä kotona kökkijöitä on kaikkien kotivaraketjujen perusteella useampikin perhekunta.

Vierailija
2/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Perussairas 41 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan. Kaikkien tulisi.

N27 Helsinki

Vierailija
4/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen riskiryhmään kuuluva, perussairaus. Itseäni tässä suojaan sillä aikaa kun muut eivät välitä pätkääkään, kiitti siitä, tampiot!

Vierailija
5/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Olen riskiryhmään kuuluva, perussairaus. Itseäni tässä suojaan sillä aikaa kun muut eivät välitä pätkääkään, kiitti siitä, tampiot!

Suojaat myös muita. Kiitos siitä.

Kriittisen työn tekijä, riskiryhmää

Vierailija
6/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmasti 4 seinän sisällä 2 viikkoa putkeen istuisi. Tulisi ainakin lenkillä käytyä, ketä täällä maalla muka tartuttaa kun kaikki kiertää toisensa normitilanteessakin valtavan turvavälin kanssa.

Vierailija
7/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies molemmat kuulutaan riskiryhmään joten totta pirussa pysytään kotona ja peruttiin kaikki menot. Ei niin isoa kuolemankaipuuta ole.

Vierailija
8/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisiä, kelle on tullut flunssa tai ovat altistuneet jotain kautta koronalle ja silti lähtevät itse kauppaan. Siis oikeasti, itse käväisevät kaupassa, koska kotona ei ole kotivaraa. Tietenkin ihmisillä saattaa olla hankala saada joku käymään puolesta kaupassa, mutta oikeasti, pitäisi vähän ennakoida. Ei voi tietää onko kyseessä korona jos sitä ei testata.

yrittävät kyllä vähentää menemisiään, mutta siinä kauppareissun aikana saavat jo tartutettua porukkaa.

Vierailija
9/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen omasta ja muiden terveydestä ja hengestä välittävä noudattaa. 

Vierailija
10/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muu perhe (mies + 2 lasta) on kotona ja ulkoilee omalla pihalla ja metsässä. Minä käyn hoitoalan töissä. Tällä viikolla oli pakko käydä kaupassa kun kaikki kotiinkuljetus- ja noutopalvelun ajat oli varattu, mutta viime viikolla ja jatkossa ostoksetkin tulee kotiovelle.

Tottakai.

Vierailija
11/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti noudatetaan. Euokakauppa on ainoa paikka jossa käydään. Minun pitää pari kertaa viikossa töissä, muuten teen etänä. Eikä siinä ole mitään lainausmerkkejä mukana. Kotona saa aikaan jopa enemmän kuin työpaikalla.

Vierailija
12/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aamulenkeillä. Eilen tuli yksi mies vastaan toisella puolella tietä, tänään ei näkynyt ketään. Ymmärrän kyllä erittäin hyvin meidän vanhusten suojelun. Täällä pikkukylässä ei vaan liiku aamuisin ketään. En kyllä ymmärrä, että joku katsoo rangaistukseksi nämä toimenpiteet.

Vierailija
13/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vilpittömästi haluaisin siis kuulla, että onko tätä itsebännäystä joku harrastanut? Luulisi, että ainakin av:lla näitä kotona kökkijöitä on kaikkien kotivaraketjujen perusteella useampikin perhekunta.

Jos tarkoitat itsebännäyksellä karanteenia, minä olen sitä harrastanut. Päivä numero 5 poistumatta kotoa menossa. Lapsella on korona ja en todellakaan lähde kylille sitä muille tartuttamaan. 

Vierailija
14/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen etätöitä ja käyn kerran päivässä ulkona (päivästä riippuen) 30-90min lenkillä. Kaupassa käyn normaalisti, mutta kotona on parin viikon varastot siltä varalta jos sairastun.

Jos joutuisin ns. viralliseen karanteeniin, varmaan 1-2 kertaa pyytäisin jotain tuttua tuomaan "jotain" puuttuvaa, esim. tuoreita hedelmiä tmv. ja kävisin lenkillä (ihmisiä vältellen, kuten jo nyt) mutta muuten olisin kotona.

Vierailija
15/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä noudatan. Sairastuin viikko sitten hengitystieoireisiin, jotka voivat olla koronaa. En ole sen jälkeen lähtenyt kotoa ulos. Onneksi puoliso on vielä oireeton ja voi käydä ruokaostoksilla.

Kotona yskin hihaani ja pesen käsiäni usein. Pesen myös ovenkahvoja ja puhdistan kännykän pari kertaa päivässä. En halaile enkä muutenkaan koske puolisooni.

Vierailija
16/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä tunnette itsenne sairaaksi ja lähdette jonnekin markettiin, niin kai te ymmärrätte että teidän takianne voi kuolla ihmisiä?

Vierailija
17/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaehtoisessa karanteenissa viikko takana. Puoliso käynyt 2 kertaa kaupassa kun ei muka pysty elämään ilman banaaneja. Aika noloa kuolla banaanien takia:(

Vierailija
18/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona leviää suureksi osaksi piittaamattomuuden, tietämättömyyden ja tyhmyyden takia.

Vierailija
19/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai noudatan. Olen itse alle 40-vuotias, en riskiryhmää. Haluan silti suojella riskiryhmäläisiä, enkä juoksennella heitä tartuttamassa, jos oireettomana virusta kantaisinkin. Haluan myös omalta osaltani olla hidastamassa epidemian leviämistä.

Vierailija
20/239 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaehtoisessa karanteenissa viikko takana. Puoliso käynyt 2 kertaa kaupassa kun ei muka pysty elämään ilman banaaneja. Aika noloa kuolla banaanien takia:(

Vinkki puolisolle: banaaneja voi pakastaa viipaloituina. Pidentää kauppaväliä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi