Puhukaa nyt herran pieksut niille vanhuksillenne järkeä päähän, ettei meidän kaikkien tarvitse olla kuukausitolkulla sisätiloissa
Yrittäkää nyt hyvänen aika puhua järkeä noiden päähän. Taas tuli ulkona vastaan mummolauma sauvakävelyllä ja kaikki n. 30 cm etäisyydellä toisistaan.
Kommentit (96)
Olen aina luullut, että vain minun vanhempani ovat itsekkäitä oman napansa ympärillä pyöriviä tolvanoita. Mutta tämä kriisi on opettanut: boomereiden sukupolvi on ajatteluun kykenemätöntä sakkia viimeiseen mieheen.
”Jos minulle sanotte pahasti Av:lla, niin uhallanikin menen Prismaan kahvilaan räkimään ja lähmimään epäpuhtaita pintoja.”
Tyypit ei tajua talkoista tai yhteisvastuusta mitään.
Nuoretkin mopoili taas kakspäällä kun mitään olisi tapahtunut paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla jotenkin tavallista tyhmempää tuon ikäluokan. Pauhataan vain siitä, että MINÄ olen terve ja MINÄ en ole riskiryhmää, koska MINULLA ei ole sairauksia ja kuntokin on kova.
Missä vaiheessa menee jakeluun, että vaikka arvon mummojen kunto olisi kuinka kova, he voivat tartuttaa niitä huonokuntoisia?
Itse pysyttelen etäällä ihmisistä, vaikka olen nuori. Minulla on lievä astma, joten suojelen muiden lisäksi myös itseäni. Eilen kävin kaupassa ja jätin kouluikäisen lapseni kotiin, koska hänhän voi hyvin olla kantaja. Miksi siis ottaisin hänet kauppaan ja mahdollisesti tartuttamaan muita vakavasti. Miten nämä eläkeläiset eivät vain tajua?
Se että sulla on käynyt huono arpaonni ja olet saanut astman ei tarkoita. Että koko kansan on tuhottava elinolonsa vuoksesi. Et voi vaatia muilta kohtuuttomia uhrauksia vain siksi että olet vaarassa. Eli tuhoamaan elinolojaan laman myötä. Muillakin on lapsia kuin sinulla. Eikä kukaan halua lapsiensa elävän köyhyydessä. Oikeassa elämässä solidaarisuudella on rajansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä olisin kahdeksankymmentä tai yli, näyttäisin hallitukselle vanhan arpisen perseen vitjamunineen. Ei paljon haittasi pikkutyttöjen suositukset.
Jos olisin elänyt noin vanhaksi, en tosiaan alkaisi viettämään loppuaikaani jonkun kakarahallinnon ehdoilla.
No mitä muuta voi odottaa sukupolvelta joka kävi keihäsmatkoilla syömässä lihapullia ja muusia ja juomassa pontikkaa.
Fuckthecoverment.pappa@isokyrpä.net kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä olisin kahdeksankymmentä tai yli, näyttäisin hallitukselle vanhan arpisen perseen vitjamunineen. Ei paljon haittasi pikkutyttöjen suositukset.
Jos olisin elänyt noin vanhaksi, en tosiaan alkaisi viettämään loppuaikaani jonkun kakarahallinnon ehdoilla.
No sitten on parempi lopettaa se oma elämä jos ei yhteiset säännöt kiinnosta.
Jos mikään muu ei vanhuksia velvoita, entäs kansakunnan MORAALI? Nuoremmat seuraavat vanhempien ihmisten esimerkkiä, ja jos se esimerkki on pelkkää haistattelua ja välinpitämättömyyttä, mitä uskotte tapahtuvan?
Nyt ei olla pyydetty mahdottomuuksia vanhoilta. Ollaan pyydetty että pysyttäisiin kotosalla, välteltäisiin muita kuin pakollisia ruokaostoksia ja apteekkireissuja. Me nuoremmat joustamme tässä paljon enemmän, lapset eivät näe kavereitaan ja meidän on pysyttävä kotona heidän kanssaan + koulutettava heidät samalla, hoidettava omat työmme ym.
Vierailija kirjoitti:
Jos mikään muu ei vanhuksia velvoita, entäs kansakunnan MORAALI? Nuoremmat seuraavat vanhempien ihmisten esimerkkiä, ja jos se esimerkki on pelkkää haistattelua ja välinpitämättömyyttä, mitä uskotte tapahtuvan?
Nyt ei olla pyydetty mahdottomuuksia vanhoilta. Ollaan pyydetty että pysyttäisiin kotosalla, välteltäisiin muita kuin pakollisia ruokaostoksia ja apteekkireissuja. Me nuoremmat joustamme tässä paljon enemmän, lapset eivät näe kavereitaan ja meidän on pysyttävä kotona heidän kanssaan + koulutettava heidät samalla, hoidettava omat työmme ym.
Nuoremmat joustavat koska ei ole vielä omaa ajattelua. Nuoret kaikkein helpoiten johdateltavia. Olin samanlainen itsekin. Ei ole mitään kansakunnan moraalia. Eikä kenelläkään ole velvollisuutta tehdä uhrauksia muiden vuoksi. Mitään kansakuntaa ei ole kuin mielikuvituksessa. Hallitusta tai diltatuuria tuen mädillä kananmunilla. Niinistöä en äänestänyt. Enkä todellakaan aseta missään tilanteessa jotakin fiktiivistä yhteistä etua oman etuni edelle. Jos jokainen pitää omastaan kiinni on paras. Yhtenäiskulttuurin aika on ohi ja nyt on aika haudata fiktio kansakunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka noiden turvenuijien esimerkkiä muka noudattaa? Kaikkien tiedossa on jo ennestään että kyseessä on juntein sukupolvi mitä tämä maa on koskaan nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus on että 40-60 luvuilla syntyneet kaikkein itsekkäimpiä kaikista. Joka tavalla. Ja olisin samaa mieltä ilman koronaakin. Omat vanhempani ovat malliesimerkki näistä. Toinen syntynyt 50-luvulla ja toinen 60-luvun alkupuolella. Aina on tietysti poikkeuksia.
Höpö höpö.
Tuo on sangen kattava tuo omakohtainen kokemus. Juurikin siitä vetää johtopäätöstä!
No, jos tällä pallolla on vielä neljänkymmenen vuoden päästä ihmisiä ja samanlainen tautiaalto pyyhkäisee , niin silloin niitä todella itseppäisiä 70-80-vuotiaita on liikkeellä.
eläkeläisiä kielletään liikkumasta siksi, että nuoremmille riittää sairaalapaikkoja. koska työvoima.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan kun liikkuvat. Kotonaan ne mätänisi sohvalle ja sehän vasta terveyden romahduttaisi.
Totta tuokin. Riippuu myös asuinpaikasta, jos asuu Suomen tyhjällä maaseudulla, jossa naapurit on parin kilometrin päässä, en näe ongelmaa. Säännöt pitäisi suhteuttaa asuinalueeseen, Suomi hyvin harvaan asuttu maa Keski-Euroopan kaupunkeihin verrattuna.
Kaikki suomalaiset eivät asu Helsingissä, tai missään kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmat joustavat koska ei ole vielä omaa ajattelua. Nuoret kaikkein helpoiten johdateltavia. Olin samanlainen itsekin. Ei ole mitään kansakunnan moraalia. Eikä kenelläkään ole velvollisuutta tehdä uhrauksia muiden vuoksi. Mitään kansakuntaa ei ole kuin mielikuvituksessa. Hallitusta tai diltatuuria tuen mädillä kananmunilla. Niinistöä en äänestänyt. Enkä todellakaan aseta missään tilanteessa jotakin fiktiivistä yhteistä etua oman etuni edelle. Jos jokainen pitää omastaan kiinni on paras. Yhtenäiskulttuurin aika on ohi ja nyt on aika haudata fiktio kansakunnasta.
Tässä on nyt kyse ihmisten suojelemisesta välittömältä terveysuhalta. Mutta toimien pitäisi toki olla järkeviä. Minusta Suomessa toimista on puuttunut systemaattisuus, kuten ihmisten testaaminen varhaisessa vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
J
Niin no. Eihän niitä vanhuksia enää käydä katsomassa, saavat olla omissa oloissaan ja jos yrittää kontaktia jälkipolvii, niin katsellaan pitkin nenänvartta.
Ainoat kontaktit ovat toisiin samanikäisiin ja kauppareissut tai vastaavat lyhyet tapaamiset ovat ainoita päivän ihmiskontakteja. Suurin osa varmaan päivittäin miettii, ettei herää aamulla ja osa varmaan toivoo "pois". Sitten käsketään pysymään neljän seinän sisällä eristyksissä. tuskinpa on paljon väliä vaikka saisi kuolemantaudin, kun elämästä kaikki elämisen arvoinen riistetään tavalla tai toisella.
"istu, paikka, pysy siellä"
Sukulaisillekin tärkeintä on vain se, että minkämoinen pesämuna perinnöstä saadaan.
Ulkonaliikkumiskieto? (vaikka tätä termiä vihaankin) Aikuisten oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa olla rauhassa, viranomaiset ohjeistaa.
Ohjeistaa kyllä, mutta nyt onkin kyse siitä, että ohjeita ei noudateta. On jokaisen vastuulla edes yrittää takoa järkeä noihin jääriin, jotka eivät tajua edes omaa parastaan.
Höh, ohjeita ei ole vielä edes annettu. Malta nyt sen aikaa.
Hallitus linjasi 16. maaliskuuta 2020 lisätoimenpiteistä koronavirustilanteen hoitamiseksi Suomessa. Linjattujen toimenpiteiden tarkoituksena on suojata väestöä sekä turvata yhteiskunnan ja talouselämän toiminta. Linjaukset ovat voimassa 13. huhtikuuta 2020 asti. Hallitus on todennut yhteistoiminnassa tasavallan presidentin kanssa, että maassa vallitsee koronavirustilanteen vuoksi poikkeusolot.
10. Toimintaohjeena yli 70-vuotiaat velvoitetaan pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa mahdollisuuksien mukaan (karanteenia vastaavat olosuhteet), poislukien kansanedustajat, valtiojohto ja kunnalliset luottamushenkilöt.
Mitä kohtaa tuosta et ymmärrä?
Se on tiedonanto, ohjeet jaetaan vielä jokaiselle henkilökohtaisesti kuin myös tiedotetaan yleisesti. Älä nyt huseraa, mene vaikka ulkoilemaan välillä.
Eli et ymmärrä sanaa TOIMINTAOHJE. Väännetään rautalangasta: Se ei ole tiedonanto, vaan OHJE SIITÄ KUINKA PITÄÄ TOIMIA. Koskee myös sinua, jos olet yli 70-vuotias. Joko meni perille vai haenko ratakiskoa avuksi? Pitää olla todella vajaa, jos kuvittelee, että tässä tilanteessa jaellaan henkilökohtaisia ohjeita. Päättäjillä on parempaakin tekemistä kuin hyysätä typeryksiä. Jos ei ymmärrä selkokielistä ohjetta, on aika hakeutu edunvalvontaan.
"Suomessa lähetetään jokaiseen kotiin kirje koronan toimintaohjeista. Kirjeen pitäisi kolahtaa postiluukusta huhtikuun ensimmäiseen viikonloppuun mennessä".
https://yle.fi/uutiset/3-11254945
Ihan yhtä suurella syyllä kestä itekkin kotonas. Ei vanhat oo syypää tähän tautiin
Nuoremmat Si tä enemmän levittää. Pakollisia käyntejä on esim verikokeet ja kaikki eivät saa kauppa apua tai ole vara maksaa
Ei ole. Kumpanakin aikana on kyse enemmistön elinolojen pelastamisesta. Sota aikana uhkasi karkoitus Uralin taakse. Nyt lama joka tuhoaa työpaikat ja julkiset palvelut. Kumpanakin aikana hallituksen on valittava pienin paha.