Puhukaa nyt herran pieksut niille vanhuksillenne järkeä päähän, ettei meidän kaikkien tarvitse olla kuukausitolkulla sisätiloissa
Yrittäkää nyt hyvänen aika puhua järkeä noiden päähän. Taas tuli ulkona vastaan mummolauma sauvakävelyllä ja kaikki n. 30 cm etäisyydellä toisistaan.
Kommentit (96)
Ei näkynyt ulkona yhtään vanhusta. Ehkä ovat jo iltamaidolla?
Kävin töiden jälkeen lenkillä ja vastaan tuli lähinnä lapsia/teinejä ja sitten mammoja tenavineen ja loput oli vanhuksia kävelyllä. Tais käydä niin että ne joita koitetaan suojella huitelee tuolla miten lystää ja ainoat kotona jököttävät on työssäkäyvät.
Tänään olin ensimmäistä päivää ulkona koronan jälkeen. Todella paljon eläkeläisiä oli liikenteessä. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ei näkynyt ulkona yhtään vanhusta. Ehkä ovat jo iltamaidolla?
Ovat jo nukkumassa. Sitten heräävät 4-5 maissa ja syöksyvät heti 7:lta Prismaan kokoontumaan, koska "minuahan ei mikään poikkeustila koske".
Koko ulkonaliikkumiskielto on maalaisille kyllä vitsi, kaupunkeihin saattaisi riittää pari valvojaakin. Siksi sitä nyt olisi hiukka turha määrätä, kun valvonta veisi resurssit ihan kaikelta muulta. On virkavaltaa sen verran vähän että jos riepoteltaisiin Suomen teiden ja katujen varsille saisi varmaan sata kilsaa ajaa ennenkuin näkisi ekan passipoliisin.
Suuri ikäluokka. Änkyröin sukupolvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se ulkoilu nyt riippuu vähän asuinpaikasta. Täällä tyhjällä maaseudulla voi ulkoilla ihan kaikessa rauhassa ilman kyttäystä.
Luuletteko, että kaikki ikäihmiset asuvat keskikaupungilla?
Ohje koskee KAIKKIA yli 70-vuotiaita. Myös syrjäkylillä asuvia. Samoin tulee koskemaan mahdollinen ulkonaliikkumiskielto. Ei se ole vain keskikaupungin asia. Normaali ihminen ymmärtää tämän kyllä itsekin.
Miten luulette vahtivanne syrjäkylillä liikkumisen? Ette millään. Ja mitä se ketään haittaakaan.
Ulkonaliikkumiskielto KOSKEE MYÖS SINUA, oi sinua arvon mitään kunnioittamaton, omaa napaa tuijottava ä.ä.l.i.ö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se ulkoilu nyt riippuu vähän asuinpaikasta. Täällä tyhjällä maaseudulla voi ulkoilla ihan kaikessa rauhassa ilman kyttäystä.
Ohje koskee KAIKKIA yli 70-vuotiaita. Myös syrjäkylillä asuvia. Samoin tulee koskemaan mahdollinen ulkonaliikkumiskielto. Ei se ole vain keskikaupungin asia. Normaali ihminen ymmärtää tämän kyllä itsekin.
Miten luulette vahtivanne syrjäkylillä liikkumisen? Ette millään. Ja mitä se ketään haittaakaan.
Minä en ainakaan halua olla vastuussa siitä, että joku sairastuu tai jopa kuolee minun itsekkyyteni takia. Siksi en liiku edes syrjäkylillä, vaan pysyttelen kotona niin kuin on ohjeistettu.
Miten sinä olet vastuussa viruksesta? Poliitikkojen olisi pitänyt kantaa vastuu ja sanoa viruksen uhrien olevan pienempi paha. Kuin koko maan perikato. Sotien aikana asevelvolliset uhrattiin empimättä tykinruuaksi jotta pelastettiin enemmistö. Nyt itketään kun saattaa tulla muutama sata kuollutta enemmän kuin kausi influenssassa. Kohta kulkee ryysyissä ja kamppailee edes saadakseen ruokaa.
Jos mä olisin kahdeksankymmentä tai yli, näyttäisin hallitukselle vanhan arpisen perseen vitjamunineen. Ei paljon haittasi pikkutyttöjen suositukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan halua olla vastuussa siitä, että joku sairastuu tai jopa kuolee minun itsekkyyteni takia. Siksi en liiku edes syrjäkylillä, vaan pysyttelen kotona niin kuin on ohjeistettu.
Miten sinä olet vastuussa viruksesta? Poliitikkojen olisi pitänyt kantaa vastuu ja sanoa viruksen uhrien olevan pienempi paha. Kuin koko maan perikato. Sotien aikana asevelvolliset uhrattiin empimättä tykinruuaksi jotta pelastettiin enemmistö. Nyt itketään kun saattaa tulla muutama sata kuollutta enemmän kuin kausi influenssassa. Kohta kulkee ryysyissä ja kamppailee edes saadakseen ruokaa.
Suomessa tulee kuolemaan kymmeniä tuhsnsia, ellei satoja tuhansia ihmisiä ja osa sairastuneista vammautuu loppuiäkseen. Ota asioista selvää äläkä heittele noin typeriä paikkaansapitämättömiä lukuja hatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ehdoin tahdoin hillun kylillä sitä levittelemässä, niin kyllä se aika selkeästi on minun vastuuni, jos joku sen takia kuolee. Sota aika on ihan pikkaisen eri aikaa kuin korona-aika. Sen luulisi tajuava vähän vähemmilläkin älynlahjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ehdoin tahdoin hillun kylillä sitä levittelemässä, niin kyllä se aika selkeästi on minun vastuuni, jos joku sen takia kuolee. Sota aika on ihan pikkaisen eri aikaa kuin korona-aika. Sen luulisi tajuava vähän vähemmilläkin älynlahjoilla.
Eivät nämä vanhat haahkat mitään tajua. Eivät ole koskaan joutuneet ottamaan vastuuta mistään, inflaatio söi heidän asuntolainansakin niin ettei sitä käytännössä tarvinnut maksaa takaisin. Kaikilla oli vakituiset työt eikä huolta huomisesta.
Sain viestin pojaltani, kuvassa evakkosakki kulki tiellä ja siinä luki että isovanhempasi käskettiin jättämään kotinsa lopullisesti, sinua pyydetään pysymään kotonasi toistaiseksi. Kyl sie pärjäät.
Koittakaa edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit itsekästä porukkaa. Ne sota-ajan eläneet ihmiset ja siitä muistavat osaisivat noudattaakin määräyksiä mutta nämä nykyiset yli 70v ovat heidän jälkeläisiään ja pullamössösukupolvea jotka ovat tottuneet ylläpitoon, palveluihin, yltäkylläisyyteen ja tekemään mitä huvittaa.
Kysymys ei ole vain heistä vaan meistä kaikista. Me altistamme itsemme virukselle päivittäin käymällä töissä tai pysymme poissa julkisilta paikoilta rajoittaen elämäämme että vanhemmat ihmiset eivät saisi tappavaa virusta mutta nämä boomerit ei osaa arvostaa ja kunnioittaa sitä asiaa mitenkään.
Tuollaisen haukkumisen jälkeen en kohta noudata minäkään ohjeita.
Oletteko saaneet itse lapsenne pidettyä aisoissa?
Tässäpä kiteytyikin tuon koko boomer-sukupolven asenne. "En varmana tottele, minähän menen ulos!" Että ihan kostoksi sille yhdelle av-kommentoijalle menet nyt ulos hankkimaan itsellesi mahdollisesti tappavan viruksen ?
Mikä v*ttu teitä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tulee kuolemaan kymmeniä tuhsnsia, ellei satoja tuhansia ihmisiä ja osa sairastuneista vammautuu loppuiäkseen. Ota asioista selvää äläkä heittele noin typeriä paikkaansapitämättömiä lukuja hatusta.
Thl arvio on 550-3200 kuollutta. Eli jollen ole väärässä on ollut kausi influenssia joihin on kuollut enemmän. Tavallinen kausi influenssakin voi aiheuttaa joillekin kehko ym. vaurioita jos käy huono arpaonni. Korona ei ole mitään muuta kuin influenssa virus joka on saanut kansan psykoosiin. Flunssiin yms muihin sairauksiin kuolevat ovat piilossa sairaaloissa. Nyt media loi kuvan kuin kyse olisi paiserutosta. Kansa on psykoosissa kun tuli kuin uutisena että influenssaan kuolee riskiryhmiin kuuluvia. Tämä teollistuneen maailman joukkopsykoosi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tässä tilanteessa olisi ollenkaan ylimitoitettua, jos poliisi hajottaisi nuo vanhushuligaanijoukot käyttämällä kyynelkaasua ja kumiluoteja. Sitähän ne suorastaan kerjäävät.
Hulluja te olette kaikki. Sekopäät ovat nyt tosiaan päässeet riehumaan netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomerit itsekästä porukkaa. Ne sota-ajan eläneet ihmiset ja siitä muistavat osaisivat noudattaakin määräyksiä mutta nämä nykyiset yli 70v ovat heidän jälkeläisiään ja pullamössösukupolvea jotka ovat tottuneet ylläpitoon, palveluihin, yltäkylläisyyteen ja tekemään mitä huvittaa.
Kysymys ei ole vain heistä vaan meistä kaikista. Me altistamme itsemme virukselle päivittäin käymällä töissä tai pysymme poissa julkisilta paikoilta rajoittaen elämäämme että vanhemmat ihmiset eivät saisi tappavaa virusta mutta nämä boomerit ei osaa arvostaa ja kunnioittaa sitä asiaa mitenkään.
Tuollaisen haukkumisen jälkeen en kohta noudata minäkään ohjeita.
Oletteko saaneet itse lapsenne pidettyä aisoissa?Tässäpä kiteytyikin tuon koko boomer-sukupolven asenne. "En varmana tottele, minähän menen ulos!" Että ihan kostoksi sille yhdelle av-kommentoijalle menet nyt ulos hankkimaan itsellesi mahdollisesti tappavan viruksen ?
Mikä v*ttu teitä vaivaa?
Veikkaan typeryyttä ja aivan pohjatonta itsekyyttä, lisämausteena iän tuoma uusi uhmaikä.
Täytyy olla jotenkin tavallista tyhmempää tuon ikäluokan. Pauhataan vain siitä, että MINÄ olen terve ja MINÄ en ole riskiryhmää, koska MINULLA ei ole sairauksia ja kuntokin on kova.
Missä vaiheessa menee jakeluun, että vaikka arvon mummojen kunto olisi kuinka kova, he voivat tartuttaa niitä huonokuntoisia?
Itse pysyttelen etäällä ihmisistä, vaikka olen nuori. Minulla on lievä astma, joten suojelen muiden lisäksi myös itseäni. Eilen kävin kaupassa ja jätin kouluikäisen lapseni kotiin, koska hänhän voi hyvin olla kantaja. Miksi siis ottaisin hänet kauppaan ja mahdollisesti tartuttamaan muita vakavasti. Miten nämä eläkeläiset eivät vain tajua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thl arvio on 550-3200 kuollutta. Eli jollen ole väärässä on ollut kausi influenssia joihin on kuollut enemmän. Tavallinen kausi influenssakin voi aiheuttaa joillekin kehko ym. vaurioita jos käy huono arpaonni. Korona ei ole mitään muuta kuin influenssa virus joka on saanut kansan psykoosiin. Flunssiin yms muihin sairauksiin kuolevat ovat piilossa sairaaloissa. Nyt media loi kuvan kuin kyse olisi paiserutosta. Kansa on psykoosissa kun tuli kuin uutisena että influenssaan kuolee riskiryhmiin kuuluvia. Tämä teollistuneen maailman joukkopsykoosi.
TLH:n arvio on aivsn metsässä, eiväthän he edes tiedä paljonko tartuntoja on koska testaus lopetettiin viime viikolla. Tänään myönsivät, etteivät edes tiedä kuinka moni on teholla ("yhden tai kahden käden sormilla laskettava" määrä kuulemma).
Helposti. Ymmärtävät selkokielistä puhetta. Toisin kuin....