Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos selviän tästä koronaepidemiasta hengissä, otan loparit ja muutan pois Helsingistä

Vierailija
19.03.2020 |

Niin, siinäpä se. Ei olisi ikinä pitänyt edes muuttaa tänne, muutenkin on alkanut ottamaan päähän jo ennen tätä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se on jos ruttunaamaiset juntit lähtevät pois. Kaupunki vaan paranee entisestään, eikä tule ruttunaamoja ikävä :D[/

Just tälläisten ulostulojen jälkeen, en ihmettele, ettei helsinkiläisistä pidetä.

Vierailija
22/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Helsingissä. Mutta olen myös päättänyt, että jos tästä selvitään, muutan maaseudulle. Ei lähinaapureita. Ja pihapiiriin kanoja, pari lammasta, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin Stadista ihan täys-böndelle 10 vuotta sitten.

Maalla mulla ei ole koskaan vielä ole ollut tylsää tai ankeaa. Tylsyyden kokeminen on mun mielestäni tyypillistä nimenomaan tylsille ihmisille.

Nyt tää tuntuu ihan utopialta, saa kokea olevansa turvassa kaikelta maailman pahalta, voi kävellä vapaasti ympäristössään jne. Kaikki maaseutuasumiseen liittyvä hyvä on viime viikkoina oikein korostunut.

Todella suuret tsempit AP:lle, unelmia kohti vaan!

Hyvä juttu. Mutta jos tulee ulkonaliikkumiskielto, miten menet ulkohuussiin tai puuliiteriin uunipuita hakemaan?

Vierailija
24/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä maalla vaan on kovin pitkäpiimäistä, tylsää ja yksinäistä.

Nimenomaan. Kuolisin tylsyyteen jossain ankeassa pikkukylässä.

Helsinki on kaunis hiljaisenakin. Käyn joka päivä kävelemässä kaupungilla, kaduilla näkyy muitakin kävelijöitä vaikka ravintolat ovat tyhjillään. Rannat ja puistot ovat yhtä kauniita kuin aina, ja meren tuoksu on raikas.

Ihanaa, että saa asua Helsingissä. Ihmiset ovat niin umpimielisiä ja ilkeitä maalla ja pikkukaupungeissa. Tekemisen puutteessa näkyy myös viina maittavan, ja huumeet.

Itämeren "raikas" tuoksu 😆😁🙄

Vierailija
25/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin Stadista ihan täys-böndelle 10 vuotta sitten.

Maalla mulla ei ole koskaan vielä ole ollut tylsää tai ankeaa. Tylsyyden kokeminen on mun mielestäni tyypillistä nimenomaan tylsille ihmisille.

Nyt tää tuntuu ihan utopialta, saa kokea olevansa turvassa kaikelta maailman pahalta, voi kävellä vapaasti ympäristössään jne. Kaikki maaseutuasumiseen liittyvä hyvä on viime viikkoina oikein korostunut.

Todella suuret tsempit AP:lle, unelmia kohti vaan!

Hyvä juttu. Mutta jos tulee ulkonaliikkumiskielto, miten menet ulkohuussiin tai puuliiteriin uunipuita hakemaan?

No tokihan omalla tontilla saa liikkua. Eläimet pitää hoitaa ja saunassa ja huussissa pitää käydä. Mitä oikein luulet? Julkisille paikoille ei saa mennä!

Vierailija
26/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurattaa tämänkin palstan vaahtoajat vielä muutama kuukausi sitten. Pitäisi asua tiiviisti kaupungissa, ilman autoa ja matkustaen vain ruuhkaisissa joukkoliikennevälineissä, ja kesämökit oli tietenkin kaiken kauhistus.

Kyllä nyt nähdään, mikä on oikeasti hyväksi ihmiselle.

Vierailija
27/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämähän on selvästi Helsingin vika...

Ei Helsingin vaan piittaamattomien ja itsekkäiden helsinkiläisten joiden oli ihan pakko päästä jakamaan prsettä johonkin kiimadiskoon alpeille.

Niin, kun pöndet jakaa persettä vaan kiimadiskossa Tahkiksella.

Vierailija
28/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse toteutin vastaavan suunnitelman jo yli 5 vuotta sitten. En ole kaivannut takaisin.

Vierailija
29/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on juuri parasta se tylsyys ja rauhallisuus, kun saa olla ihan yksin ja hengittää puhdasta ilmaa eikä tarvitse nähdä ketään. Ei kaupungin melua, ei saasteita, ei rasittavia ihmisiä...

Ymmärrän kyllä, ettei maalaiselämä sovi kaikille ja hyvä niin ;) 

Vierailija
30/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietysti asuu missä parhaaksi näkee. :)  Itseä vaan ahdistaa kamalasti, että tuli vetkuteltua tuon päätöksen kanssa kun oli jo pitkään aivan selvää että haluan täältä Helsingistä pois.

AP

Vierailija
31/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans tässä illalla miettiessä pohtinut, että Helsinki on ihan perseestä. Nyt koronan aikaan Helsinkikin on ollut siedettävämpi, kun ihmisiä on vähemmän, mutta kyllä kaikki taas pahenee, jos epidemia laantuu. Miettinyt myös, kuinka hyvä olisi asua muualla ja kaukana ainaisesta kiireestä ja suorituspaskasta. Ihmisten elämäntyyli perustuu pelkkään kiireeseen. Monen kohdalla se kuitenkin taitaa olla historiaa.

Vierailija
32/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan toimiva Kehä 4, joka olisi suunnilleen Turku-Hämeenlinna-Loviisa-kaari, hyvät yhteydet pääkaupunkiin jos tarvii mennä, mutta muuten ihmiset voisivat asua maalla tai näissä pienemmissä kaupungeissa. Helsingissäkin olisi väljempää ja halvempaa niille jotka haluavat asua siellä. Yrityksiä pitäisi kannustaa muuttamaan tämän "kehän" äärelle.

Helsinki on oikein kiva muttei mielestäni mitenkään sen viihtyisämpi kuin vaikka Turku. 

Vierailija
33/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion muuttaa Mäntsälään, lähelle asemaa. Junalla töihin. Tai Hennaan. Vaikuttaa kyllä siltä että Henna ei jotenkin lähtenyt käyntiin siten kuin suunnittelivat.

Vierailija
34/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä maalla vaan on kovin pitkäpiimäistä, tylsää ja yksinäistä.

Olisin mieluumin yksin yksin kuin yksin satojentuhansien sielujen keskellä.

Vierailija
35/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion muuttaa Mäntsälään, lähelle asemaa. Junalla töihin. Tai Hennaan. Vaikuttaa kyllä siltä että Henna ei jotenkin lähtenyt käyntiin siten kuin suunnittelivat.

Henna.. Suomalainen etunimi jossa on Kiinalainen kaiku. Tällä hetkellä hieman turn off.

Vierailija
36/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia haaveillut Lappiin muutosta ja lasten kasvattamisesta metsän rauhassa sekä kotikoulussa. Tähän asti on vain paheksuttu, että ei saa lapsia "eristää" tai kotikouluttaa, tarvitsevat koulua yms.. Ja nyt on kaikki suomalaiset lapset kotikoulussa ja mielellään eristettyinä, niin ehkä tämän jälkeen asiaa ei enää paheksuta. Olettaen, että selvitään hengissä.

Eli n. 1,5 vuoden päästä me ostamme erämaamökin ja muutamme sinne pois Helsingistä.

Vierailija
37/37 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas hommaan toisen työn. Haluan maksaa kaikki velat pois, aivan kaikkein eniten tällä hetkellä ahdistaa ajatus pankkien kaatumisesta.

Sen sijaan Helsingistä ja nimenomaan keskustasta mua ei saa siirtymään sivuun kirveelläkään.

Mitä tapahtuu velalle, jos pankki kaatuu?

Eiköhän ne velat myydä jollekin verenimijäkoronkirskurifirmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä