Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Multa otettiin tänään koronatesti. Kamala tunne, kun puikko tungetaan syvälle nenään!!

Vierailija
19.03.2020 |

Ja pidetään sitä vielä 10 sekunnin ajan. Hengittele siinä sitten rauhallisesti suun kautta, kuten ohjeistus kuului.

Toivottavasti tulos olisi positiivinen, niin saisin immuniteetin tätä tautia vastaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapas kun tehdään eturauhastutkimus, kolono- tai gastroskopia. Sitten tiedät jotain kamalasta.

Vierailija
22/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita sinulla on tai oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit testiin?

Jos päivittäin tuhat testataan, niin kyllä aika moni on päässyt/joutunut testiin.

Vierailija
24/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä olen saanut tartunnan. Olen ollut Italiassa helmikuun alussa, mutta siitä on liian kauan ollakseen sieltä peräisin. Luultavimmin olen saanut sen jostain muualta, mikäli siis olisi koronaa.

En usko kuolevani tähän. Tauti on jo vähän hiipumaan päin, toivon sen väistyvän. Heti paranemiseni jälkeen minulla aloitetaan hoidot, joiden aikana saatu korona-tartunta veisi luultavasti hyvin nopeasti teholle.

Ensin sanot, että toivot tuloksen olevan positiivinen.

Sitten sanot, ettet tiedä mistä tartunnan olet saanut ja puhut taudin olevan hiipumaan päin.

Valehtelet minkä ehdit. Huomio tuntui kai hyvältä nimettömänäkin.

Vierailija
25/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla kyllä 10 sekuntia pidetty. Oli hyvin nopea tujaus, mutta hieman ilkeä tunne. En ole minäkään saanut tuloksia vielä. Alkoi epäilyttää, että onkohan otettu oikein, jos 10 sekuntia piti pitää.

Vierailija
26/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa testattiin vastaavasti. En ilahtunut, vaikka tutkimus oli välttämätön.

Testit tehdään tavalla, jolla saadaan haettua, mitä ollaan etsimässä. 

Olisi ollut mukavampaa, jos komea ja hoikka miespuolinen labratyöntekijä olisi silittänyt hiuksiani.  :D

Vierailija
27/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit testiin?

Kuten mediassa on neuvottu. Soitin Helsingin palvelunumeroon ja selitin tilanteeni. Testiin pääsemisen kriteerit on hyvin määritelty, joten jos täyttää kriteerit, niin infektiolääkäri laittaa lähetteen testiin.

Vierailija
28/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otettiin samalla influenssa testi. Eli puikkoja työnnettiin nenään ja hangattiin yhteensä 4 kertaa. Ei todellakaan kiva tunne.

Vierailija
29/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, mä sain kylmiä väreitä tuosta kuvauksesta!

Osa vinkuu täälläkin kun ei pääse tuohon testiin. Minä en kyllä lähden jokaisen räkätaudin vuoksi vaatimaan koronatestiä.

Vierailija
30/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Luulin että otetaan nieluviljelyllä?

Kuulostaa kamalalta.

Oon ollu ite sekä kolonoskopiassa ja gastroskopiassa. Kolonoskopia on ihan kamala kyllä, mutta inhoan kyllä nieluviljelyä yhtä paljon kuin gastroskopiaa...

Vierailija
31/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella turhaa valittaa tällaisesta! Minulla ( ja monella muulla) on ollut pitkä piuha nenästä vatsaan 24h. Sinä aikana piti ”elää normaalisti”. Kasva ihmiseksi.

Vierailija
32/32 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä olen saanut tartunnan. Olen ollut Italiassa helmikuun alussa, mutta siitä on liian kauan ollakseen sieltä peräisin. Luultavimmin olen saanut sen jostain muualta, mikäli siis olisi koronaa.

En usko kuolevani tähän. Tauti on jo vähän hiipumaan päin, toivon sen väistyvän. Heti paranemiseni jälkeen minulla aloitetaan hoidot, joiden aikana saatu korona-tartunta veisi luultavasti hyvin nopeasti teholle.

Ensin sanot, että toivot tuloksen olevan positiivinen.

Sitten sanot, ettet tiedä mistä tartunnan olet saanut ja puhut taudin olevan hiipumaan päin.

Valehtelet minkä ehdit. Huomio tuntui kai hyvältä nimettömänäkin.

Mikä tässä mielestäsi olisi epäjohdonmukaista? 

En tiedä mistä sain taudin, kun matkalta paluusta on sen verran pitkä aika että tuskin on sieltä peräisin.

Olen sairastanut jo useamman päivän, joten tauti on hiipumassa (tänään lievemmät oireet kuin eilen tai toissapäivänä). Tarvitsen testituloksen ennen kuin pääsen toisen sairauden vuoksi hoitoihin.

Toivon että olisi koronavirus, jotta minulla olisi immuniteetti sitä vastaan. Ja näin en saa tautia hoitojen alettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän