Asuisinpa maalla
Olisi oma piha ja perunamaa, kaukana Korona ja muu maailma. Voisi metsästää, kalastaa ja olla mahdollisimman omavarainen.
Sen tämä Korona ainakin tekee että maaseudun arvostus nousee arvoon arvaamattomaan. Kotimainen ruoka, omavaraisuus on nyt in ja toivottavasti tämän häslingin jälkeenkin on. Olisi se kaameaa jos nytkin olisi kaikki ruoka tuotava ulkomailta missä jokainen pitää oman maansa puolta.
Kommentit (2)
Muuten täällä maalla on kiva asua, mutta se perunamaa tuottaa päänvaivaa kun myyränpirulaiset on vallanneet tontin. Pitää potaatit kasvatella laatikoissa. Kalastamista kokeilin viime kesänä. Ainokainen uistin jumittui keskelle jorpakkoa, sääsket söi siinä määrin että päälle pamahti viikon kestänyt raju kuume, ja vielä kuukausia jälkikäteen niiden jättämät paukamat näkyivät kolikon kokoisina mustelmina käsivarsissa. Naapurit kyselivät kauppareissulla huolestuneina josko mun pitäisi hakeutua turvakotiin. Kuvittelivat että ukko hakkaa mua.
Metsästystä voisi kokeilla loukuttamalla ne perhanan myyrät.
Mulla on. Tänäänkään en ole tavannut puolisoni lisäksi muita. Yleensä en ole arvostanut maalla asumista, kun ei ole sitä kauppaa sadan metrin päässä mutta nyt on hyvä. En halua kaupunkiin tämän jälkeen varmaan koskaan.