Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhus ei saisi käydä kaupassa ja olla kahvilassa?

Ei voi ymmärtää
19.03.2020 |

Miksi suututte jos haluaa niin tehdä? Siinä aiheutetaan riskiä ITSELLE, ei muille. Sama kun pysäyttelisit jokaisen ilman kypärää pyöräilevän ja alkaisit valittamaan. Jos jotain ei kiinnosta, miksi se on sinun ongelmasi?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän vie sairastuttuaan tahallaan paikan siltä toiselta vanhukselta, joka sairastuu tahtomattaan.

Nämä tahallaan sairastuvat joutaisivat jäädä kotiinsa köhimään omin nokkinensa.

Vierailija
42/46 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

boomer remover hoitaa ongelmat pois eli menkää vain kahvilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ihan sama minulle, koska minä en kulje kahviloissa ja kunnioitan vanhusten karanteenia olematta tunkemalla kylään eli eivät pysty tartuttamaan minua. 

Onko sinulle ihan ok, ettet sinä tai läheisesi välttämättä mahdu teholle, jos tarve tulee?

Vierailija
44/46 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä teholla on muutakin kuin laitteita. Siellä vaarannetaan jokaisen hoitavan henkilön terveys!

Vierailija
45/46 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ihan sama minulle, koska minä en kulje kahviloissa ja kunnioitan vanhusten karanteenia olematta tunkemalla kylään eli eivät pysty tartuttamaan minua. 

Onko sinulle ihan ok, ettet sinä tai läheisesi välttämättä mahdu teholle, jos tarve tulee?

Tietysti, kaikki on ok kunhan se ei vaikuta suoraan minuun.

Vierailija
46/46 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen hallitus on päättänyt, että kun ihminen täyttää 70, niin hänestä tulee välittömästi koronaimuri, joka vetaa virukset itseensä kilometrien säteeltä. Kaupassa käyn kerran-pari viikossa tarpeen mukaan, niin kauan kuin olen terve. Kahviloissa en istuskele. Terv. 71 v 1 kk 2 p.

Suomen hallitus ei ole mitään päättänyt. Rajoitus perustuu muista maista kerättyyn tilastotietoon, jonka mukaan 70 vuodesta kun mennään ylöspäin, riski saada taudin vakava muoto kasvaa. Se on fakta, että kuolleet ovat etupäässä iäkkäämpiä ihmisiä. Virusinfektioon toki sairastuu nuorempiakin ihan yhtälailla, mutta terveille nuorille ihmisille korona on usein lieväoireisempi. Jos et saa ruokia muuten, hätätapauksesss voit käydä kaupassa. Mutta älkää yli 70-vuotiaat ymmärtäkö tätä väärin. Toimien tarkoituksena on suojella teitä ja estää terveydenhuollon kuormittuminen, koska mitä enemmän ikää, sitä todennäköisemmin sairastunut tarvitsee sairaalahoitoa. Eikä siitäkään kannata syyllistyä, vaan pysytellä mahdollisimman paljon kotona.