Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun käymään joka päivä kaupassa ja asioilla. Altistun joka päivä koronalle, eikä minua pelota.

Vierailija
19.03.2020 |

Tuntuu jännittävältä lähteä ulos ihmisten ilmoille. Lopussa olen niin väsynyt etten enää välitä muusta kuin käsienpesusta kotona.
Todennäköisesti pitäisi huuhtoa elintarvikkeetkin saippualla, mutta en välitä.
Tavallaan haluan taudin itselleni. Jos saan taudin, niin kukaan ei auta minua. Minun pitää vain itse hoitaa ostokset ja muut menevät asiat.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin kuulla että mikä vaara siinä kaupassa käynnissä oikein on?

Sielähän on ihmisiä ihan töissäkin. Niin ei se nyt niin vaarallista voi olla.

*hakkaa päänsä muusiksi seinään*

Heh, jos tämä sama pään hakkaaja on se joka kirjoitti "kuvottavaa lässytystä", niin meikä vaan ajattelee että se juoksee suoraan mun nyrkkiä päin.

Ottaa vähän osumaa :D hehee "ojentaa välillä vasemman nyrkin ilmaan".

Onhan tuollainen elämänasenne tosi raskas tälle henkilöllekin.

Olisi raskasta asua tuollaisen negatiivisyyden lähellä.

Että siinä mielessä miellyttää ajatus päätä seinään takovasta henkilöstä.

Vierailija
62/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhtään jännitä, että sairastuttuasi, noin reilun viikon päästä saatat herätä siihen ettet kykene juurikaan hengittämään vaikka mitä tekisit? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-bädi kirjoitti:

Aika alas on mennyt kovuuden rima.

Ennen kovuus oli nahkatakki ja puukko piilossa povitaskussa.

Nykyään se on kun ap käy iltaisin kaupassa ihan joka päivä.

On ajat muuttuneet. Porukka on pehmentynyt.

Joo samaa naureskelin.

Minäkin taidan olla kovis kun haen joka ilta kaljat kotiini. En tykkää raahata salkkutolkulla tavaraa, joten haen aina joka ilta sopivasti. Taidan olla nyt se rohkea ja peloton.

Mottoni onkin että elän kovaa ja kuolen nuorena, mieluummin kuin pelkurina ja pitkään.

Vierailija
64/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhtään jännitä, että sairastuttuasi, noin reilun viikon päästä saatat herätä siihen ettet kykene juurikaan hengittämään vaikka mitä tekisit? 

No ei.

Eli en käytännössä tuplaa pelkojani.

Ei kannata nyt pelätä vaan sitten kun se pelko on aiheellista. Muutenhan kuluttaisin energiaa jo nyt ja sitten kun on aiheellista.

En siis harrasta tuplaamista.

Olen aina ollut soturi. En pelkää kuolemaa.

Vierailija
65/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi joka päivä?

Ainakin meillä lapset vaatii joka päivä karkkia ja limua ja muuta hyvää.

Sitten pitää lähteä hakemaan. Isoja kuormia en jaksa tuoda.

Niin, kun eihän lapselle voi sanoa EI. Siitähän tulee paha mieli.

Lapset vie ja aikuiset vikisee. Odota vain, kun tulevat teini-ikään...

Tytär voimistelee tuossa takana. Sen ennätys käsilläseisontaan on melkein kaksi minuuttia.

Näytin viestisi hänelle. Naurettiin molemmat että siinä taas joku yrittää neuvoa muita elämään.

Jos me elettäisi kuten sä sanelet, niin ei me elettäisi silloin omaa elämäämme.

Tänäänkin haen sipsipussin ja jotain hyvää.

Otan takaisin ne ajat kun isillä oli kokoajan kiire ja en jaksanut hakea limuja ja poppareita.

Minä olen kunnon vanhempi, toisin kuin eräät.

Toivon että osaat kunnioittaa myös muiden tapaa ohjata elämänsä purjeveneitä.

Kuvottavaa lässytystä.

Miksi se tuntuu sinusta lässytykselle ja kuvottavalle?

Vaikutti ihan mukavalta viestiltä ja tunnelmalta.

Sinä taidat voida henkisesti huonosti.

Otahan lääkkeet ja ajattele positiivisesti asioita.

Kiva, joomies, että jaksat kompata tällä tavalla omaa viestiäsi :D

Vierailija
66/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*hakkaa päänsä muusiksi seinään*

Heh, jos tämä sama pään hakkaaja on se joka kirjoitti "kuvottavaa lässytystä", niin meikä vaan ajattelee että se juoksee suoraan mun nyrkkiä päin.

Ottaa vähän osumaa :D hehee "ojentaa välillä vasemman nyrkin ilmaan".

Onhan tuollainen elämänasenne tosi raskas tälle henkilöllekin.

Olisi raskasta asua tuollaisen negatiivisyyden lähellä.

Että siinä mielessä miellyttää ajatus päätä seinään takovasta henkilöstä.

Helppo tapaus evolutiivisessa mielessä, kun hajoaa henkisesti jo vaikkei mitään tartuntaa ole saanutkaan.

Nämä tyypit karsiutuu aina keskuudesta mt-syistä pois.

Helppoja vastuksia, jos ajatellaan että elämä on kilpailua ja geenien levittämistä tulevaisuuteen. Niin kaveri käytännössä tyrmää itseään seinään, kun on niin peloissaan kun kantti ei kestä elämää.

Vierailija
67/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi joka päivä?

Tytär voimistelee tuossa takana. Sen ennätys käsilläseisontaan on melkein kaksi minuuttia.

Näytin viestisi hänelle. Naurettiin molemmat että siinä taas joku yrittää neuvoa muita elämään.

Otan takaisin ne ajat kun isillä oli kokoajan kiire ja en jaksanut hakea limuja ja poppareita.

Kuvottavaa lässytystä.

No hei, mä annan aikaani jalosti myös näille joilla on kova pelko tällä hetkellä.

Pieni jankkaus voi tehdä ihan hyvää heille, vaikka se merkitsisi vain alapeukun klikkaamista.

Tyttö tekee läksyjä ja nuorimmainen piirtää poneja.

Itse toimin tässä perheen dj:nä. Soittelen rentouttavaa musiikkia ja pidän tätä tärkeää ketjua elossa.

Kuvottavaa lässytysketjua johon sisältyy makeita makuja.

Vaahtokarkkia, colajuomaa, suklaajäätelöä, 3kg irtonamuja ja suolaisia hyviä myös.

Joku kysyi että saisko iskä hommattua juustokakkua.

No mistähän minä sitä hakisin hmmm. Tänään lässytetään kielenpäällä juustokakkua ja muita herkkuja.

Hyppään satulaan ja haen rakkaimmille ihan mitä koskaan ovat halunneet. Olen se tittelintuure, jolta saa ihan mitä ikinä haluaa.

Vierailija
68/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kaupassa töissä, repikää siitä.

Miten pystyt?

Miksi et irtisanoudu?

Itse en kyllä tuollaiseen suostuisi ja noin halvalla lähtee henki.

Vierailija
69/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole mahdollisuutta hamstrata tavaraa. Minäkin käyn ja tulen käymään vaikka sairastuisin. Ei minulla ole läheisiä auttamassa.

Se että ostaa esim kolmen päivän ruuat kerralla ei kyllä millään mittarilla ole hamstrausta. Jos ilmeisesti asut yksin niin todella ihmettelen miten edes pystyt ostamaan vain yhden päivän tarpeiksi. Paitsi tietysti jos ostat valmisruokaa tms.

Jos sinulla ei ole läheisiä auttamassa niin sairaustapauksessa viime kädessä sosiaalitoimi auttaa kaupassa käymisessä.

Itse käyn joka päivä ostamassa jotain kun ei ole varaa. Kaupat on tyhjinä ja pitää erikseen katsoa mitä tuotteita on ja mihin on varaa.

Eli ihan sama ongelma kuin ap:lla. Myöskään ei pieni ihminen jaksa kantaa kuin päivän ruuat eikä jääkaappiinkaan mahdu enempää.

Pieni ihminen jaksaa muuten kantaa yllättävän paljon kun tahtoa löytyy. Ite olen 163 cm nainen ja mulla on skolioosi. Kävin toissapäivänä ostaan kuukaudeksi ruokaa ja muuta tarvittavaa ettei tarvi astmaatikkona heti mennä. Mulla ei ole autoa enkä halunnut mennä bussiin tartuntavaaran takia. Kannoin 16 kg ostoksia 2.5 km matkan kotiin. Punnitsin ne oikein kotona, kun en oo ikinä ostanut noin paljon. Selkää särki sen illan ja eilenkin vähän, mutta parempaan päin menee koko ajan kun makoilee. Sisua pitää löytyä tarvittaessa!

Vierailija
70/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä minä.

Ja minä en pelkää ja minä ja minä ja vielä kerran minä.

Ihme touhua, ettei edes yritetä ajatella muita ihmisiä.

Vierailija
71/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap ramppaa siellä kaupassa monta kertaa päivässä, tyhmä kun olet.

Me käydään kaupassa kerran kahdessa viikossa. Meillä on nääs suunnittelu-ja organisointikykyä runsaasti.

Kävin aamulla hakemassa kroisantit ja kahvit.

Ajattelin kohta hakea jotain syötävää kun on nälkä. Saattaisi muutama siidukkakin mahtua mukaan ostoskoriin.

Toivottavasti luet tämän, niin saan vielä lisää tyydytystä.

T: Ap

Vierailija
72/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole mahdollisuutta hamstrata tavaraa. Minäkin käyn ja tulen käymään vaikka sairastuisin. Ei minulla ole läheisiä auttamassa.

Se että ostaa esim kolmen päivän ruuat kerralla ei kyllä millään mittarilla ole hamstrausta. Jos ilmeisesti asut yksin niin todella ihmettelen miten edes pystyt ostamaan vain yhden päivän tarpeiksi. Paitsi tietysti jos ostat valmisruokaa tms.

Jos sinulla ei ole läheisiä auttamassa niin sairaustapauksessa viime kädessä sosiaalitoimi auttaa kaupassa käymisessä.

Itse käyn joka päivä ostamassa jotain kun ei ole varaa. Kaupat on tyhjinä ja pitää erikseen katsoa mitä tuotteita on ja mihin on varaa.

Eli ihan sama ongelma kuin ap:lla. Myöskään ei pieni ihminen jaksa kantaa kuin päivän ruuat eikä jääkaappiinkaan mahdu enempää.

Pieni ihminen jaksaa muuten kantaa yllättävän paljon kun tahtoa löytyy. Ite olen 163 cm nainen ja mulla on skolioosi. Kävin toissapäivänä ostaan kuukaudeksi ruokaa ja muuta tarvittavaa ettei tarvi astmaatikkona heti mennä. Mulla ei ole autoa enkä halunnut mennä bussiin tartuntavaaran takia. Kannoin 16 kg ostoksia 2.5 km matkan kotiin. Punnitsin ne oikein kotona, kun en oo ikinä ostanut noin paljon. Selkää särki sen illan ja eilenkin vähän, mutta parempaan päin menee koko ajan kun makoilee. Sisua pitää löytyä tarvittaessa!

Eikö tuo ole nyt vähän hysteeristä?

Siis ajattelit olla eristyksissä kotonasi kuin vankilassa? Mikset alkanut suoraan rikolliseksi jos tuollaiseen olet suuntautunut.

Minä haluan käydä jalottelemassa ja minusta on mukava käydä iltaisin ostoksilla ja myös aamulla.

Ei ole minun tyylistä leikkiä mitään muulia.

En tykkää tehdä mitään ostoslistoja. Ostan mitä haluan sillä hetkellä ja jos jotain jää niin haen uudestaan.

Vierailija
73/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tittelintuuri-iskä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi joka päivä?

Kuvottavaa lässytystä.

No hei, mä annan aikaani jalosti myös näille joilla on kova pelko tällä hetkellä.

Pieni jankkaus voi tehdä ihan hyvää heille, vaikka se merkitsisi vain alapeukun klikkaamista.

Tyttö tekee läksyjä ja nuorimmainen piirtää poneja.

Itse toimin tässä perheen dj:nä. Soittelen rentouttavaa musiikkia ja pidän tätä tärkeää ketjua elossa.

Kuvottavaa lässytysketjua johon sisältyy makeita makuja.

Vaahtokarkkia, colajuomaa, suklaajäätelöä, 3kg irtonamuja ja suolaisia hyviä myös.

Joku kysyi että saisko iskä hommattua juustokakkua.

No mistähän minä sitä hakisin hmmm. Tänään lässytetään kielenpäällä juustokakkua ja muita herkkuja.

Hyppään satulaan ja haen rakkaimmille ihan mitä koskaan ovat halunneet. Olen se tittelintuure, jolta saa ihan mitä ikinä haluaa.

sultahan voi saada pöpönkin

Vierailija
74/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista ap nuolaista kielellä jokaista ovenkahvaa ja hissin nappia.

Sinuahan ei pelota.

Aika monesti olen naamani rapsutellut huomaamatta. En oikein jaksa kokoajan stressta. Eli hissitä kun tulen tai menen niin unohdan että ainiin, ei saanut kasvoja koskettaa tai nenä alusta rapsuttaa.

Nenääkin tulee vahingossa kaivaneeksi ennen käsienpesua. Ei ole helppoa.

Käytännössä tämä ilmeisesti merkitsee sitä ettei minua oikeastaan pelota sairastua tauteihin.

ap

Sama juttu. Mokia sattuu.

Sitten peli aloitetaan taas alusta ja mietitään tarkkaan ettei nenää kaivella jne.

Ei ole helppoa. Yksinkertaisia asioita, mutta helposti tulee mokailtua.

Juuri äsken olin vaimon läppärillä ja en tosiaan muistanut että hänellähän on nyt joku kova tauti päällä.

Sitten hieroin silmiä, kun kutitti.

Eli todennäköisesti tein virheen kun en pessyt käsiäni läppärin käytön jälkeen.

Ei auta harmitella asiaa. Pitää vain aloittaa peli uudestaan.

Minunkin pitää asioida tänään postissa.

Joo, en enää ihmettele, että tää tauti leviää pitkin Eurooppaa. Voi morjens. Kunpa en olis lukenut tätä ketjua.

Vierailija
75/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sairaalan infektiotautiosastollakin on ihmisiä töissä. Eli ei voi olla vaarallista!!!! 11!!1!!

Vierailija
76/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole nyt vähän hysteeristä?

Siis ajattelit olla eristyksissä kotonasi kuin vankilassa? Mikset alkanut suoraan rikolliseksi jos tuollaiseen olet suuntautunut.

Minä haluan käydä jalottelemassa ja minusta on mukava käydä iltaisin ostoksilla ja myös aamulla.

Ei ole minun tyylistä leikkiä mitään muulia.

En tykkää tehdä mitään ostoslistoja. Ostan mitä haluan sillä hetkellä ja jos jotain jää niin haen uudestaan.

En minä eristyksissä aio olla. Käyn kyllä ulkoilemassa, mutta kauppaan en aio mennä, koska ihmiset käy siellä kuitenkin sairaana. Tartuntaa on mahdoton välttää, jos kassajonossa joku koronapotilas yskii vieressä. Astmaatikolle tavallinen flunssakin on paha, henkeä ahdistaa koko ajan ja kestää 2 kk että astman saa sen jälkeen takaisin tasapainoon, joten en halua kokeilla koronaa.

Vierailija
77/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi joka päivä?

Onhan tää vitsi, onhan?

Nythän teillä olisi mahtava tilaisuus hankkiutua eroon yököttävistä tavoista.

Sinä varmaan olet niitä yököttäviä naisia jotka ovat tarpeita ja silti aina työpaikalla vaativat ruokaa heti klo 11 kun on niin hirveä nälkä. Sitten syödään yli tarpeen kaikenlaista työpaikkaruokalassa. Ja välipalaksi tottakai jotain rahkaa kun muuten verensokeri laskee niin alas. Kotona sitten taas yököttävästi mätetään lämmintä ruokaa, vaikka mitään tarvetta ei olisi.

Vierailija
78/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä havaintoja tässä ketjussa. Se tunne kun olet kokoajan ollut tarkkana. Tullut junasta, mennyt bussiin ja hississä melkein kotona. Siinä oven avauksen jälkeen hieraiset naamaasi kun kutitti :D douh!

Game Over

Tämä on varmasti kaikille tuttu fiilis.

Sitten peli pitää aloittaa vain alusta. Ei oikein voi muutakaan.

Vierailija
79/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka ravaa monta kertaa päivässä kaupassa ostamassa hetken mielitekojensa mukaan erilaisia herkkuja. Ei ihme kun ihmiset on lihavia. Itse en normaalitilanteessakaan käy kuin kahdesti viikossa kaupassa.

Vierailija
80/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista ap nuolaista kielellä jokaista ovenkahvaa ja hissin nappia.

Sinuahan ei pelota.

Aika monesti olen naamani rapsutellut huomaamatta. En oikein jaksa kokoajan stressta. Eli hissitä kun tulen tai menen niin unohdan että ainiin, ei saanut kasvoja koskettaa tai nenä alusta rapsuttaa.

Nenääkin tulee vahingossa kaivaneeksi ennen käsienpesua. Ei ole helppoa.

Käytännössä tämä ilmeisesti merkitsee sitä ettei minua oikeastaan pelota sairastua tauteihin.

ap

Sama juttu. Mokia sattuu.

Sitten peli aloitetaan taas alusta ja mietitään tarkkaan ettei nenää kaivella jne.

Ei ole helppoa. Yksinkertaisia asioita, mutta helposti tulee mokailtua.

Juuri äsken olin vaimon läppärillä ja en tosiaan muistanut että hänellähän on nyt joku kova tauti päällä.

Sitten hieroin silmiä, kun kutitti.

Eli todennäköisesti tein virheen kun en pessyt käsiäni läppärin käytön jälkeen.

Ei auta harmitella asiaa. Pitää vain aloittaa peli uudestaan.

Minunkin pitää asioida tänään postissa.

Joo, en enää ihmettele, että tää tauti leviää pitkin Eurooppaa. Voi morjens. Kunpa en olis lukenut tätä ketjua.

Kyllä sullakin varmasti menee sormi vahingossa aina väärään paikkaan ajatuksissa.

Ei siltä voi oikein mitenkään välttyä.