Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun käymään joka päivä kaupassa ja asioilla. Altistun joka päivä koronalle, eikä minua pelota.

Vierailija
19.03.2020 |

Tuntuu jännittävältä lähteä ulos ihmisten ilmoille. Lopussa olen niin väsynyt etten enää välitä muusta kuin käsienpesusta kotona.
Todennäköisesti pitäisi huuhtoa elintarvikkeetkin saippualla, mutta en välitä.
Tavallaan haluan taudin itselleni. Jos saan taudin, niin kukaan ei auta minua. Minun pitää vain itse hoitaa ostokset ja muut menevät asiat.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole mahdollisuutta hamstrata tavaraa. Minäkin käyn ja tulen käymään vaikka sairastuisin. Ei minulla ole läheisiä auttamassa.

Vierailija
2/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaupassa töissä, repikää siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi joka päivä?

Vierailija
4/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastutte koronaan, pysykää sitten kotona ettekä mene mihinkään kauppaan tartuttamaan muita, kuten riskiryhmään kuuluvia. Jos koronasta huolimatta menette kauppoihin ja muualle, vaarannatte itsekkäällä toiminnalle sitten muut. Tavalla tai toisella saatte varmasti ruokaa tai muuta tarvittavaa, jos kyseessä on korona.

Vierailija
5/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap nuolaista kielellä jokaista ovenkahvaa ja hissin nappia.

Sinuahan ei pelota.

Vierailija
6/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi joka päivä?

Ainakin meillä lapset vaatii joka päivä karkkia ja limua ja muuta hyvää.

Sitten pitää lähteä hakemaan. Isoja kuormia en jaksa tuoda.

Vierailija
7/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole mahdollisuutta hamstrata tavaraa. Minäkin käyn ja tulen käymään vaikka sairastuisin. Ei minulla ole läheisiä auttamassa.

Se että ostaa esim kolmen päivän ruuat kerralla ei kyllä millään mittarilla ole hamstrausta. Jos ilmeisesti asut yksin niin todella ihmettelen miten edes pystyt ostamaan vain yhden päivän tarpeiksi. Paitsi tietysti jos ostat valmisruokaa tms.

Jos sinulla ei ole läheisiä auttamassa niin sairaustapauksessa viime kädessä sosiaalitoimi auttaa kaupassa käymisessä.

Vierailija
8/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turha aloitusprovo.

Vierailija
9/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä. Tähän on menty. En minäkään välitä jos itse kuolen, mutta en halua levittää tautia yhtään enempää kuin välttämätöntä.

Vierailija
10/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuahan ei pelota.

Aika monesti olen naamani rapsutellut huomaamatta. En oikein jaksa kokoajan stressta. Eli hissitä kun tulen tai menen niin unohdan että ainiin, ei saanut kasvoja koskettaa tai nenä alusta rapsuttaa.

Nenääkin tulee vahingossa kaivaneeksi ennen käsienpesua. Ei ole helppoa.

Käytännössä tämä ilmeisesti merkitsee sitä ettei minua oikeastaan pelota sairastua tauteihin.

ap

Vierailija
11/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistat myös muut omalle koronallesi

Vierailija
12/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole siitä kyse kuka pelkää vähiten, ja välittää vähiten itsestään,  vaan koko kansan terveydestä.

Mitä useampi ei välitä, sen useampi tulee kuolemaan teidän takianne.

Vierailija
13/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapset ja vaimo vaatii ramppaamaan kaupassa joka päivä.

Ja niin teen.

Vierailija
14/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tietää mitä altistuminen tarkoittaa.

Vierailija
15/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en minäkään pelkäisi mennä kauppaan, mutta ajattelen muitakin kuin itseäni ja menen vasta kun on PAKKO. Mitään turhaa en lähde sieltä huvikseni hakemaan, että voisin näyttää miten kova tyyppi olen, kun en pelkää.

Tuntuu että vanhuksissa on niitä luupäitä, joita ei nuori hallitus komentele, ja menevät ihan kiusallaan joka paikkaan juoruamaan.

Vierailija
16/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää mitä altistuminen tarkoittaa.

No kerro meille neropatti niin saadaan tätä ketjua pidettyä elossa.

Vierailija
17/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole siitä kyse kuka pelkää vähiten, ja välittää vähiten itsestään,  vaan koko kansan terveydestä.

Mitä useampi ei välitä, sen useampi tulee kuolemaan teidän takianne.

No ei mulla ole varaa ostaa neljän euron vessapaperipaketteja. Rikkaat vei kaikki edullisimmat pois.

Pakko käydä katsomassa että onko tullut sellaista mihin on varaa.

Ei ole varaa hamstarata!

Vierailija
18/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan tarkoitus pelätä ja täristä kotona, vaan käyttää järkeä arjen asioita hoitaessaan. Koska enemmistö on niin tyhmää ja itsekästä sakkia on pakko asettaa sääntöjä, jotta ymmärrettäisiin pikku hiljaa että sinä, minä ja hän kannamme mahdollisesti koronavirusta. Ymmärrämme, että kädet pitää pestä ja muita päin ei saa yskiä. Sääntöjä, jotka on kaikille vuosien varrella kerrottu ja harva sisäistänyt. Olemme eläneet terveyden kannalta helppoa elämää ja  selvinneet  monista virustaudesta vastalääkkeiden avulla. 

Tämän hysterian keskellä loistavat tyhmimmät ja itsekkäimmät kovaäänisesti, mutta viisaat jatkavat elämää ja hoitavat asiansa järjen kanssa. Asennoidut aivan oikein. Hallitset itsesi ja elämäsi, johon harva pystyy.

Vierailija
19/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ostaa esim kolmen päivän ruuat kerralla ei kyllä millään mittarilla ole hamstrausta. Jos ilmeisesti asut yksin niin todella ihmettelen miten edes pystyt ostamaan vain yhden päivän tarpeiksi. Paitsi tietysti jos ostat valmisruokaa tms.

Jos sinulla ei ole läheisiä auttamassa niin sairaustapauksessa viime kädessä sosiaalitoimi auttaa kaupassa käymisessä.

Itse käyn joka päivä ostamassa jotain kun ei ole varaa. Kaupat on tyhjinä ja pitää erikseen katsoa mitä tuotteita on ja mihin on varaa.

Eli ihan sama ongelma kuin ap:lla. Myöskään ei pieni ihminen jaksa kantaa kuin päivän ruuat eikä jääkaappiinkaan mahdu enempää.

Vierailija
20/117 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuahan ei pelota.

En ole ap, mutta ainakin itsellä tulee tehtyä mokia usein. Eli unohdan kokonaan että ei saanut pyyhkäistä hiuksia tai hieraista nenää kun kutittaa. Ja juuri äsken on tultu julkisesta liikenteestä, sivumennen paineltu monen hissin nappia jne.

Sitten tulee se moka että hieraisee naamaa kun kutitti :D

Ei se elämä ole niin vakavaa.

Minäkin olen käynyt maantantaista lähtien joka päivä ostoksilla ja kohta pitäisi mennä postiinkin hakemaan tyttären koulukirjat.

Ei ainakaan meidän taloudessa ole varaa ostella hyllyt täyteen ravintoa. Ei hyllytila riitä. Hyvä kun mahdutaan neljän hengen porukka tähän yksiöön :D Jos joku saa tartunnan niin aika turhaa tässä yksiössä on vältellä saamasta sitä. Peli on käytännössä menetetty.