Mikä auttaa estämään ja tappamaan hämähäkkejä?
En tarvitse tietoja siitä, että ne on hyödyllisiä eikä niitä sais tappaa.
Mulla on araknofobia ja pitäis saada pidettyä parveke hämähäkittömänä jotta uskallan käyttää sitä.
Kommentit (18)
Meille lapsena opetettiin: Jos tapat hämähäkin isäsi tai äitisi kuolee!
Hyvin koulutettu ja varusteltu satiaisarmeija?
Hämähäkit on hyödyllisiä. Ei niitä saa tap paa.
Ei mikään. Et voi estää tai ehkäistä hämähäkkejä.
Tuo mulle, mä tykkään hämppäreistä.
Mene kallonkutistajalle oppimaan fobiasta eroon. Hämpeistä et pääse eroon.
Kissat pyydystää niitä ainakin meillä
Vierailija kirjoitti:
Meille lapsena opetettiin: Jos tapat hämähäkin isäsi tai äitisi kuolee!
Mulla on jo kuolleet, mutta ajattelen että hämikset pyydystää noita muita haittahyönteisiä täällä maalla. Mutta kun sitten löytää hämiksen kahvinkeittimen vesisäiliöstä tai sen parin-kolmen sentin pituisen juoksuhämähäkin iholtaan jne. niin ei jaks niin suojella.
Asutko Suomessa? Minkälainen parveke? Onko kukkia parvekkeella? Onko puita tai vesialueita talon lähellä?
Paljonko ja minkä lajin hämähäkkejä parvekkeelta löytyy?
Muista että on hyppyhämähäkkejä. Vaikkei sitä näy, voi hypätä sun kimppuun piilosta !!
Zinc
Suomalaiset hämiäiset on vielä pieniä ja sivistyneitä, eikä edes myrkyllisiä. Jos sisätiloista löydän hämiäisen, joko vien sen varovasti ulos tai jos se on jossain huoneen nurkassa verkossaan, annan olla. Kiva kun pyydystää haittahyönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset hämiäiset on vielä pieniä ja sivistyneitä, eikä edes myrkyllisiä. Jos sisätiloista löydän hämiäisen, joko vien sen varovasti ulos tai jos se on jossain huoneen nurkassa verkossaan, annan olla. Kiva kun pyydystää haittahyönteisiä.
Korjaan hieman tietojasi: kaikki Suomen hämähäkit (paitsi yksi hämähäkkilaji Ahvenanmaalla) ovat myrkyllisiä. Toki eivät vaarallisia ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan hieman tietojasi: kaikki Suomen hämähäkit (paitsi yksi hämähäkkilaji Ahvenanmaalla) ovat myrkyllisiä. Toki eivät vaarallisia ihmiselle.
Ei kannata alapeukuttaa ym. tietoa, joka on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vesihämähäkki... kannattaa muistaa kesällä uidessa
Muuta parvekkeettomaan asuntoon.