Mitkä ovat kolme kamalinta maata jossa olet käynyt?
Kommentit (37)
Venäjä (Moskova, Pietari)
Afganistan (Kabul)
Israel (Jerusalem)
Vierailija kirjoitti:
Marokko
Arabiemitraatit
VenäjäMarokossa hyvin päällekäyviä, hyökkääviä ihmisiä. Arabiemiraatit ihmisoikeustilanteen vuoksi. Ja Venäjä muuten vaan epämiellyttävää.
En ole ikinä käynyt Pohjois-Afrikassa mutta lapsuudesta / nuoruudesta on jäänyt mielikuvia Marokosta: Paris-Dakar-ralli porhaltaa ensimmäisten hiekka-aavikkoalueiden läpi... upeata luontoa jne. ... ja sitten käytännössä Marokossa huijataan ja jopa puukotetaan turisteja ja maa on huumekaupan alkulähteitä. Pahus. Pitäkööt tunkkinsa. (pitäisikö lähettää hallitunkki jollekin ihan satunnaiselle marokkolaiselle?)
Saksa, Itävalta ja Viro
En ole käynyt kovin kamalissa maissa
Vierailija kirjoitti:
Turkki (maaseudulla liikuskelin lähinnä, pienemmissä kylissä, missään Turkin turistikohteissa en ole ollut) ja Kroatia eivät houkuttele matkustamaan kohteeseen toista kertaa. Muutoin kaikki maat, joissa olen vieraillut tai asunut ovat olleet ok, no hard feelings.
Mikä Kroatiassa oli vikana? Itse olen halunnut matkustaa sinne.
En ole käynyt, mutta ehdoton inhokki on Intia.
Ylivoimainen ykkönen on Thaimaa! Muut tulee kaukana perässä. Viro on tietysti aika booooring... ja Tsekki oli aika pliisu kokemus myös. Bulgaria ja Turkki on mun mielestä mainettaan parempia, tosin riippuen missä siellä lomailee. Paras kohde (vaikka sitä ei kysyttykään) on ilman muuta Italia. Myös Kanaria, varsinkin Lanzarote on talvikaudella tosi jees.
En ole käynyt yhdessäkään kamalassa maassa, vaikka paljon olenkin reissannut. Epämiellyttävin oli Dubai.
Suomi, Ruotsi ja Viro. Nämä ovat ainoat maat, joissa olen ollut.
1). Viro. Luokattoman huonoa palvelua monissa paikoissa, tässä asiassa Viro elää yhä neukkuaikaa. Suomalaisia kusetetaan alinomaa varsinkin Tallinnassa ja yleensä suomalaiset ovat vielä sen verran naiiveja, että maksavat kiltisti mitä ikinä pyydetään (no oma vika, myönnetään!). Suomalaisia halseksitaan avoimesti, myös meitä selvin päin ja siivosti käyttäytyviä.
2). Intia. Kuten Virossa, myös Intiassa kusetetaan kaiken aikaa, tarkkana saa siis olla. Kuumuutta, likaa ja saasteita ei pääse pakoon mihinkään. Köyhyyttä on paljon. Värikkäästä historiasta ja kulttuurista ja eksoottisesta ruoasta huolimatta Intia ei tehnyt minuun niin suurta vaikutusta, että haluaisin matkustaa sinne toista kertaa.
3). Tunisia. Töykeitä ihmisiä jotka vihaavat länsimaalaisia. Kaupassa et voi katsella mitään rauhassa, kun heti on joku kirjaimellisesti huohottamassa niskassasi. Monastirin lentokentän turvatarkastuksessa rikkoivat ostamani koriste-esineen, vaikka pyysin heitä käsittelemään laukkuani varovasti. Eivät edes pyytäneet anteeksi. Matkan paras hetki oli se, kun lentokone nousi Monastirin kentältä kohti Helsinkiä.
Kreikka
Viro
Gran Canaria662