Koulut laitettiin kiinni, mutta osa sote-alan opiskelijoista jatkaa harjoittelussa poikkeusoloissa
Mielestäni opiskelijat tulisi vetää pois harjoitteluista tässä vaiheessa. Osa amkeista kuitenkin jatkaa opiskelijoiden harjoitteluja ja opiskelijat altistuvat tartunnalle, eivätkä saa edes palkkaa siitä. Mitä mieltä olette asiasta?
Kommentit (11)
Ja jos opiskelija peruu harjoittelun itse, joutuu maksamaan harjoittelun maksut harkkapaikkaan.
Äityleissä ainakin seurasi näätien paskamyrsky, jos uskalsi sanoa menevänsä harjoitteluun.
Jos harjoittelut jää tekemättä, voi olla ettei saa työoikeuksia ajallaan. Aika monen paikan työvoimana toimivat opiskelijat, mm. kesällä. Kusessa ollaan jos sadat tai tuhannet kesätuuraajat ympäri Suomen jäävät tulematta.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos opiskelija peruu harjoittelun itse, joutuu maksamaan harjoittelun maksut harkkapaikkaan.
Ei todellakaan joudu. Ei edes silloun kun maksuja vielä oli. Nykyään niitä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
"Mikäli opiskelija peruu harjoittelun omaehtoisesti muusta syystä, hän vastaa itse mahdollisista harjoittelun kustannuksista. "
Ei tietenkään oteta pois, kun noilla aloilla tarvitaan työvoimaa just nyt. 🙄
Mutta onhan se törkeää teettää ilmaista työtä opiskelijalla tällaisella hetkellä!
En ole sotealalla mutta ihan normaalisti meilläkin työharjoittelut pyörii. Ja hyvä näin, ei ainakaan valmistuminen siirry.
Jos mun harkka perutaan ja siten valmistumiseni estetään, niin ihan piruuttani menen kesätöihin jollekin ihan muulle alalle. Todellakaan en halua nyt jäädä kotiin. Kyllä meistä opiskelijoistakin on hoitotyössä apua, vaikkei vakituisen pitkäaikaisen työntekijän veroisia ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan se törkeää teettää ilmaista työtä opiskelijalla tällaisella hetkellä!
Mut se on sulle ihan ok muutoin?
Ja ottaa kentältä pois arvokasta työvoimaa? No way José.