Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri nyt etätöissä ym. kotosalla olevat: Oletko tulossa "mökkihöperöksi" neljän seinän sisällä?

kohtalotovereita
18.03.2020 |

Mitkä ovat fiilikset, ja kuinka kauan tulet kestämään tätä sosiaalista eristäytymistä?

Itselläni vielä tänään ihan ok fiilis näin toisena etäpäivänä, mutta loppuviikkoa kohti saattaisi alkaa ahdistaa.

Juuri nyt etätöissä ym. kotosalla olevat: Oletko tulossa "mökkihöperöksi" neljän seinän sisällä?

Vaihtoehdot

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin niitä työkaverita jotka ovat kotona puolison ja lasten kanssa, kuulemma tulevat hulluksi kun joutuu opettaa lapsia, tehdä omat työt, tehdä monta kertaa ruokaa päivässä koko porukalle. Siis tämä nyt toisena etäpäivänä, mietin vaan että huh huh miten kestävät vielä ensi viikon koska meillä suositus että etänä kaksi viikkoa eli ensi viikko vielä.

Vierailija
2/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti aikaa katsoa Netflixiä, lukea, pelata jne.. Vituttaa normaaleissakin olosuhteissa kun joutuu lähtemään ulos ihmisten sekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille introvertille tämä käy :)

Vierailija
4/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla kotona :)

Työt hoituu tehokkaasti, kun ei ole häiriötekijöitä kuten toimistolla. Töiden jälkeen on saman tien jo kotona ja voi heittää vapaalle ilman työmatkastressiä ruuhkassa. Ruoat hoituu pääosin kotivarasta, perjantaina ajattelin mennä ruokakauppaan hakemaan tuoretuotteita lisää seuraavan kerran.

Vierailija
5/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanpahan olla rauhassa ja yksin. En muutenkaan ihmisistä välitä joten  tämä on hyvä näin. :)

Vierailija
6/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi tällainen rento kotona oleskelu, en saa mitään aikaan. Siivoamista ja muita projekteja olisi vaikka kuinka paljon, mutta notkun vaan koneella ja muka teen töitä. 

Onneksi on lapset ja tulee muutenkin pidettyä (etä)yhteyttä ihmisiin, muuten olisin parissa päivässä aivan höperö. 

Vierailija
7/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin niitä työkaverita jotka ovat kotona puolison ja lasten kanssa, kuulemma tulevat hulluksi kun joutuu opettaa lapsia, tehdä omat työt, tehdä monta kertaa ruokaa päivässä koko porukalle. Siis tämä nyt toisena etäpäivänä, mietin vaan että huh huh miten kestävät vielä ensi viikon koska meillä suositus että etänä kaksi viikkoa eli ensi viikko vielä.

Tekee ruokaa iso satsin kerralla ja varmasti ne koululaiset osaa kaivaa kaapista sen välipalan. Ip katsoo koululaisen läksyt.. onpa vaikeaa. Toki jos siitä tekee itselleen sellaisen.

Vierailija
8/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle etätöiden tekeminen on tuttua, olen aiemmassa työpaikassa tehnyt etätöitä paljonkin. Nyt on vielä kotona koko perhe, teini pääosin omassa huoneessaan ja mies työhuoneessa. Minä etätyökonkarina sitten vaihtelen työpistettä varmaan päivittäin sohvan ja keittiönpöydän välillä.

Vierailija
9/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vaikeeta. Kai teillä nyt poistumislupa on kotoa.

Vierailija
10/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa pää räjähtää. Normaalistikin teen etätöitä, ja viihdyn hyvin. Nyt on mieskin etätöissä ja 4-vuotias kotona, eikä mistään tule mitään. Ei minkäänlaista omaa rauhaa.

Vierailija
11/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään! Työmatka kestää 5 sekuntia 😄

Vierailija
12/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, mutta pelkään mihin tämä johtaa. Olen kahden lapsen yh, kotona koululainen ja pk-ikäinen. Koululaisen tehtävien tekemistä pitäisi seurata ja ohjata koko ajan, päiväkotilainen on joko nenä kiinni ruudussa tai malttaa leikkiä hetken itsekseen. En pysty omiin hommiin keskittymään ollenkaan. Ruokaa pitää laittaa tarjolle monta kertaa päivässä. Olen eron jälkeen kiitellyt monta kertaa, että on olemassa päivähoito ja koulu, joten tämä on aivan painajaista. Olen 24/7 lasten kanssa yksin. Mitään omaa rauhaa ei ole eikä mitään voi tehdä yksin.

Vierailija
13/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin piti etäopettaa lapsiaan koska koulu kiinni, mutta lapset ovat leikkineet ja melunneet pihalla koko päivän.

Että tällaista sitten.

Vierailija
14/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin suunnattomasti! Kestäköön pitkään tämä ihanuus!

Vierailija
15/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikävä työkavereita, meillä on hyvä porukka.

Viimeksi torstaina näimme töissä viimeksi.

Tylsää istua kotona yksin ruokapöydässä ja kahvipöydässä, kun on tottunut 6-8 ihmisen seuraan.

Vierailija
16/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mennä kauneushoitolaan joku päivä, saa olla rauhassa ja samalla tukea pienyrittäjää.

Vierailija
17/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanasti aikaa katsoa Netflixiä, lukea, pelata jne.. Vituttaa normaaleissakin olosuhteissa kun joutuu lähtemään ulos ihmisten sekaan.

Etäpäivä?

Vierailija
18/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran paljon on ollut töitä, että ei ole ehtinyt mökkihöperyyttä tuntea. Nyt alan sulkea konetta tältä päivältä. En olisi tänään muutenkaan tehnyt illalla mitään erityistä, joten ihan normaali arkipäivä kaiken kaikkiaan. Etätyötäkin teen muulloinkin, tosin max 2 pv/vko.

Vierailija
19/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut puoli vuotta jo kotona vauvan kanssa ja nyt mukaan liittyi esikoinenkin hoidostaan. Ihan hyvin menee niin kauan, kun pihalla saa käydä. Vähän varmaan nähdään lähimpiä sukulaisia, mutta vähän kyllä kaipaa niitä harrastuksiakin. Mutta vielä jaksaa.

Vierailija
20/36 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa vaikeeta. Kai teillä nyt poistumislupa on kotoa.

Minnes sieltä kotoa poistuisi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi