Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri ostettu asunto ja tuleva lama

Vierailija
18.03.2020 |

Tuoreen asuntolainan ottaneena on tullut sellainen olo, että asuntolainaa ei olisi kannattanut ottaa lainkaan koronaviruksen aiheuttamien tulevaisuuden talousnäkymien vuoksi. Mietin pitkään, kannattaako itseään sitoa asuntovelkaan vai ei. Taitaa käydä se kuuluisa, että joskus jos joutuu muuttamaan, asunnon myynnin jälkeen jää velkaa vielä pitkä siivu. Sekään ei ole itsestäänselvyys, että asunnon saa myytyä. Asuinpaikkakunta ei siis ole Tampere, Helsinki tai Turku, joissa arvojen on ennustettu säilyvän Suomessa parhaiten.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vuokralla asujat tulee myöhemmin ulisemaan kun ei ole omaisuutta eikä omaa asuntoa ja muiden tulee auttaa vanhana hoitomaksuissa eikä ole lapsille jättää omaisuutta kun ei ole tingitty omista mukavuuksista eikä uskallettu tehdä mitään sijoituksia.

Olen juuri seurannut omistusasunnossa asuvan vanhuksen siirtymistä.hoitolaitokseen. kyllä hoito menee verotahousta ja mummon asunnossa asuu lapsenlapsi ilmaiseksi. "Pitää asunnosta huolta". Mummon rahoista menee asunnon hoito ja reppa. Mummon hoidon maksaa yhteiskunta.

Mummon kaikiki tulot, eläke ja mahdollinen vuokratulo menee kokonaan hoitomaksuun. Esimerkiksi oman äitini tuloista jää käyttörahaa 165 €/kk. Jos tuloja ei ole, niin yhteiskunta maksaa kokonaan

Vierailija
42/47 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tulee hinnat laskemaan siellä missä on nähty eniten nousua eli juurikin Hesa,Tampere,Turku akselilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse ostamassa asuntoa muutama kuukausi sitten, onneksi tarjoustani ei hyväksytty. Olen onnellisena nyt vuokralla.

Sama! Nyt vaan odotellaan rauhassa.

Vierailija
44/47 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhotutaan nyt. Pitkällä aikavälill tilanne AINA korjaantuu ja hintataso säilyy asunnoissa. Jos on juuri ostanut asunnon ja tarkoitus on siinä vuosia asua, niin ei mitään hätää! 

Nykyiset hintapyynnit ei ole mitenkään linjassa pitkän aikavälin hintatason kanssa. Oikea jättikupla. Nyt korkojen nousun ja inflaation syödessä lainanhoitokykyä hinnat korjaa vääjäämättä.

Vierailija
45/47 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas oma asunto ja vanhana ei tarvitse maksaa ikuisesti vuokraa.

Vierailija
46/47 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee tilanteesta itsellesi mantraa, pahin tapahtuu kun julistaa sitä omassa päässäsi.

Olen varma että selviät.

Kunhan olet liitossa tai kassan jäsen.

Vierailija
47/47 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:n ongelmaa. Työttömyys ja velka ei ole mikään ongelma. Jos et saa töitä jatkossa mutta velka pysyy ei sekään ole ongelma. 

Ongelmiin on aina olemassa ratkaisut ja itselläni on vastaavalle tilalle olemassa "Plan B". Oman kuoleman lavastaminen on niistä helpoin, ennen sitä sinun täytyy suunnitella kaikki asiat ja hommata uudet henkilöllisyydet valmiiksi. Tämäkään ei ole vaikeaa, tarvitsee vain rahaa ja suhteita. 

Tämän jälkeen voit aloittaa elämän puhtaalta pöydältä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi