Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ikinä tullut mieleen hakata pattereita missään asuessani. Meidän alakerran ihmisiä kuulemma ärsyttää normaali kävely yläkerrassa, ilman kenkiä. Pitäisi varmaan ryömiä, että heillä olisi täysin hiljaista.
Ent. alakerran naapuri, luultavasti mt-ongelmainen vanhempi henkilö huuteli parvekkeeltaan monille, minullekin tyyliin: " Ettekö te saatanat voi lopettaa tota korkokengillä lattian kolistelua joka perkeleen aamu!!!" Talo oli hyvin hiljainen ja mekin vain lähdettiin hiljaa arkiaamuisin töihin, ilman korkokenkiä....
Ihmiset ovat erilaisia, jotkut eivät siedä mitään ääniä, toisia taas häiritsee kaikki. Nyk.asunnossa nuoriso pitää joskus vkl bileitä, mutta onneksi korvatulpat ja vastamelukuulokkeet on jo keksitty.....
Minkä takia sinä alistut kyseiseen tilanteeseen, jossa olisi pakko olla korvatulpat ja kuulokkeet päässä omassa asunnossa? Seuraavan kerran kun "nuoriso" bailaa/bilettää kovaäänisesti, niin käy soittamassa heidän ovikelloaan ja kerro heille taloyhtiön järjestyssäännöistä. Voit ottaa mukaan pari naapuria, jotka ovat havainneet saman toistuvan ongelman. Jos normaali puhe ei tehoa, niin sitten voi ottaa käyttöön häijympiä keinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ikinä tullut mieleen hakata pattereita missään asuessani. Meidän alakerran ihmisiä kuulemma ärsyttää normaali kävely yläkerrassa, ilman kenkiä. Pitäisi varmaan ryömiä, että heillä olisi täysin hiljaista.
Ent. alakerran naapuri, luultavasti mt-ongelmainen vanhempi henkilö huuteli parvekkeeltaan monille, minullekin tyyliin: " Ettekö te saatanat voi lopettaa tota korkokengillä lattian kolistelua joka perkeleen aamu!!!" Talo oli hyvin hiljainen ja mekin vain lähdettiin hiljaa arkiaamuisin töihin, ilman korkokenkiä....
Ihmiset ovat erilaisia, jotkut eivät siedä mitään ääniä, toisia taas häiritsee kaikki. Nyk.asunnossa nuoriso pitää joskus vkl bileitä, mutta onneksi korvatulpat ja vastamelukuulokkeet on jo keksitty.....
Minkä takia sinä alistut kyseiseen tilanteeseen, jossa olisi pakko olla korvatulpat ja kuulokkeet päässä omassa asunnossa? Seuraavan kerran kun "nuoriso" bailaa/bilettää kovaäänisesti, niin käy soittamassa heidän ovikelloaan ja kerro heille taloyhtiön järjestyssäännöistä. Voit ottaa mukaan pari naapuria, jotka ovat havainneet saman toistuvan ongelman. Jos normaali puhe ei tehoa, niin sitten voi ottaa käyttöön häijympiä keinoja.
Ja miks sä oot noin tiukkapipoinen ja et anna nuorten joskus juhlia? sulta on tainnut omassa nuoruudessa jäädä juhlat juhlimatta niin et muista miten kivaa se oli. Nyt vaan kaakatat kaikesta ja naama mutturassa valitat että ei saa tehdä sitä sun tätä, koska aina pitää kämpässä olla haudan hiljaista vaan!!!
Tiukkapipoinen ämmä. Siinä ei ole mitään hienoa että olet liian tiukkapipoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon itsekkäitä hiekkapil*uja ketju täynnä. Kaikki asialliset, "no musta se nyt ei oo niin paha jos vahingossa yskäisee eikä käytä huopatossuja sisällä" - tyyliset kommentit saa pelkkää alapeukkua. Teistä on itsekästä, kun naapuri viettää normaalia elämää, koska TEIDÄT pitäisi ottaa huomioon, kun TE ette kestä normaaleja ääniä. Mielessäkään ei käy, että on itsekästä vaatia toista ihmistä hiippailemaan hysteerisesti kotonaan, katsomaan tv:tä kuulokkeilla ja kuiskimaan, koska TEITÄ ärsyttää kun naapurista kuuluu puhetta. TE ette kuulu kerrostaloon, ja piste. Naapuri ei ole itsekäs eläessään normaalia elämää, TE olette itsekkäitä valittajia, ja yritätte vielä pukea sen huomaavaisuudeksi muita kohtaan.
Tiedän, että kerrostalo on monelle ainoa vaihtoehto, mutta niin se on niillekin, jotka eivät ole hysteerisiä nillittäjiä. Olette ihan yhtä itsekkäitä vaatiessanne kaikkia muita elämään oman pillinne mukaan, vain koska ette itse sovellu kerrostaloon, kuin ne, jotka tarpeettomasti metelöivät eivätkä piittaa muista.
Korostan tässä nyt, että normaaleja ääniä ovat esim. juttelu, tv:n katsominen, lasten olemassaolo (pelkästään se niiden olemassaolo tuntuu vituttavan monia, vaikka ne eivät päästäisi pihahdustakaan), kohtuullinen musiikinkuuntelu, pyykin peseminen, suihkussa käynti, vessassa käynti JOPA YÖLLÄ ym. Turhaa ja kohtuutonta melua on tietenkin vältettävä, ja hiljaisuutta kunnioitettava. Ja ei tarvi tulla tähän sanomaan, että no oisko kiva jos joku hakkaa rumpuja 24/7 naapurissa?! No ei, mutta se menee kategoriaan turha ja kohtuuton melu. Ja sitten antaa tulla niitä alapeukkuja ja haukkuja!Ei täällä KUKAAN ole vaatinut ketään katsomaan tv:tä kuulokkeet korvilla tai olemaan käymättä suihkussa hiljaisuusaikaan. Ne on ihan normaalia elämisen ääntä.
Täällä puhutaan siitä täysin tarpeettomasta melskaamisesta, kuten ihan jatkuvasta huonekalujen raahaamisesta (se EI ole normaalia elämisen ääntä, että lähes joka päivä raahaa huonekaluja pitkin asuntoa), lasten huutamisesta ja kiljumisesta rappukäytävässä, korkokengissä kävelystä sisällä, remontin tekemisestä ilman ilmoitusta jnejne. Ylimmässä kerroksessa asuvat eivät tiedä yhtään minkälainen kaikukammio on elementtitalo, missä on laminaattilattia. Tuoleja ei tarvitse kolistella jatkuvasti lattiaa vasten eikä ovia tarvitse paiskoa. Ihan yksinkertaisia juttuja minkä luulis olevan selvää.
En lukenut ihan koko ketjua, mutta eihän tässä tarvitse mennä kuin pari kommenttia ylöspäin, niin vaaditaan tv:n katselua kuulokkeilla ja lapsetkin saisi armollisesti leikkiä pikkuautoilla VAIN maton päällä. Pikkuautoilla leikkiminen lattialla on normaalia elämän ääntä. Sisällä kirkuminen ja juoksentelu ei.
Mainiset itsekin, että talo voi olla varsinainen kaikukammio. Ei se yläkerran asuja välttämättä kolistele sen enempää tuoleja kuin sinäkään, se vain saattaa kuulostaa siltä, kun ihan normaalisti siirtää tuolia esim. mahtuakseen ruokapöytään.
No menin aika monta sivuakin taaksepäin enkä nähnyt yhtään kommenttia missä vaadittaisiin katsomaan tv:tä kuulokkeet päässä. Mm. minä itse olin kirjoittanut kommentin, että joudun ITSE katsomaan tv:tä bluetooth-kuulokkeilla, koska yläkerran naapuri kolistelee jatkuvasti enkä saa ilman kuulokkeita hetken rauhaa.
Minulla on muovimatto lattialla, siitä ei kuulu juuri mitään ääntä. Yläkerrassakin oli aikoinaan muovimatto, silloin sieltä ei kuulunut mitään häiritsevää. Kun asuntoon tehtiin remontti ja muovimaton tilalle asennettiin laminaatti, alkoi kuulua ihan kaikki. Huonekalujen raahaamiset ja kolistelut laminaattilattialla kuuluu todella kovaäänisesti alakertaan. Ja kun tämä ihmeellinen raahailu alkaa aamukuudelta ja jatkuu viiden jälkeen naapurin tullessa töistä, niin siinä alkaa olla hermot koetuksella. Kenenkään ei ole mikään pakko tiputella jatkuvasti painavia tavaroita lattialle tai raahata huonekaluja edestakaisin, se ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Tää on oikeesti ihan uskomatonta, se jatkuvasti kolisteleva ja tavaroita laminaattilattialle tiputteleva yläkerran naapuri mölyää tuolla nytkin jo toista tuntia! Aivan h*lvetinmoinen kolina, raahaa jotain ties mitä lattiaa pitkin, hyppii, potkii ja pudottelee jotain painavaa. Siis ei j*lauta, en kestä tuota enää! Olis ku normaalit ihmiset ja kattos rauhassa telkkaria sohvalla. Miten minulle aina sattuu yläkertaan ne, jotka ei malta olla viittä minuuttia pidempään paikallaan 🤦♀️🤯 Lähtis edes ulos riehumaan.
Voi ei, tuo on aivan kamalaa siedettävää. Harrastaakohan naapurisi kotijumppaa ja kotikuntosalia painoilla tai kahvakuulalla. Aikuisen ihmisen hyppiminen ja pomppiminen kerrostalossa ei ole suotavaa, eikä myöskään jatkuva painavien esineiden tiputtelu lattialle. Minulla on samankaltainen yläkerran naapuri, joka intoutuu välillä kolistelemaan ja kantapääravaamaan ympäri pientä kämppää jopa tunteja putkeen. Kerran jouduin kuuntelemaan tätä melskettä ja edestakaisin juoksua 6 tuntia(!) ilman pienintäkään taukoa. Eli klo 18-00, silloin asukas ilmeisesti lähti baariin tms. kun vihdoinkin hiljeni. Tuo on mielestäni jo kohtuutonta kerrostalossa, toki tiedän että omassa asunnossaan saa liikkua ja kävellä mutta rajansa kaikella. Myös naapuruston sietokyvyllä..
Köyhien ulinaa kuuluu? Onneks on varaa asua omakotitalossa ja talvet menee mukavasti Espanjassa tai Turkissa. Taidankin tästä mennä pihalle pesemään Bemaria. 👍
Loppuusehyvänolontunne kirjoitti:
Köyhien ulinaa kuuluu? Onneks on varaa asua omakotitalossa ja talvet menee mukavasti Espanjassa tai Turkissa. Taidankin tästä mennä pihalle pesemään Bemaria. 👍
Haha, köyhät ajaa bemarilla. Bentley sen olla pitää.
Moni ei uskalla olla kasvokkain naapurin kanssa, ymmärrän heitä, nykyään saattaa naapuri täräyttää vaikka nyrkillä jos asiasta sanoo, tai tulla perässä uhkailemaan ja meteli saattaa pahentua
Näin on meinannut käydä minulle, kuulemma soittaa poliisit jos vielä kerran häiriköin häntä. (häiriköin eli ilmoitin muka aiheettomasti isännöitsijälle metelistä)
Isännöitsijä ei meinannut uskoa kun kirjoitin hänelle asiasta, koska ei kukaan muu muka valittanut -(ei kai kun minun yläpuolella asui)
Kysymys siis yläkerran miehestä joka muutti pois(tais muutkin valittaa metelistä) tämä mies ei useimpana öinä antanut yörauhaa, raahasi huonekalua, paiskoi, ryskytti, naurohuuto naisensa kanssa öisin, yms
Tein usein isännöitsijälle valituksen naapurista, itse olen intovertti luonteeltani ja tahdon vaan nukkua öisin ettei tarvitsisi herätä ryskeeseen ja paukkeeseen öisin, varsinkin kun laminaatti lattiat, mikä kuuluu siltä kuin korvan juuressa ois melkein
Vietin usein unettomia öitä, aamulla piti aikaisin nousta, olin tosi huonovointinen ja kärsin kovasta migreenistä.
Nykyään yläpuolella asuu suht rauhallinen asukas, joskus kuuluu tai no aika usein kovaa askelusta mikä ei tosin niin hirveästi häiritse kun muuten viettäää normaalia elämää ja on hiljaa öisin
Eri talot, eri meininki. Itse olen aina talon mukaan elänyt. Välillä saa olla hiirenhiljaa, eikä vessaakaan saa vetää ilta 10 jälkeen, vaikka olisi kurataudissa. Toisessa päässä kaikki käy ja ihan sama, vaikka ampuisi tykillä partsilta tasatunnein. Olen sopeutuvainen.
Olen huonouninen ja mölyherkkä mutta todella onnekas, koska asun erittäin hiljaisessa pienkerrostalossa.
Olen asunut tässä kaksikymmentä vuotta ja muistan vain erään juopon yläkerran naapurin, joka sekin parin viikon putken jälkeen ryhtyi myymään asunnossa huumeita ja asiakkaat olivat ilmeisesti sen verran valikoituneita, että suorittivat ostoksensa hyvin hiljaa, tietysti myös ilmitulemisen pelossa.
Yläkerran asuntoon tuli entistä hiljaisempaa, kun kauppias muutti hovioikeuden siunauksella ns.tiilitaloon.
Seinänaapurit ovat eläkeläisiä ja kun olen kysellyt kuuluuko minun puoleltani meteliä, he ovat vakuuttaneet, että hiljaista on.
Minulla on mahdollisuus asua myös puolisoni omakotitalossa, mutta meillä ei ole pakonomaista tarvetta sielläkään siirrellä huonekaluja kl. 03.30, harrastaa kuulantyöntöä tai kirmaista kirkuen huoneesta toiseen samalla kun vetelee pesäpallomailalla pattereita.
Ja vastauksena varsinaiseen otsikkoon, tämä hiljaisesti=normaalisti eläminen ilmeisesti alkaa olla katoava kansan-urheilulaji, koska jotkut ihmiset ovat kasvaneet siihen, että tv huutaa, kännykät soi, tietokonepeleistä lähtee ääntä ja pitäähän sitä Primeraakin käynnistää varmuuden vuoksi iltayöstä.
Meillä oli jopa vaarallinen n.50v mies naapurina tuossa viime syksynä. Tulipaloja meinasi syttyä muutamia kun oli kännissä sammunut ja ruoka jäi liedelle. Hirveä käry koko talossa.
Piti telkkaria ja radiota_todella_kovalla. Radio pauhasi välillä aamuun asti.
Tupakoi sisällä ja se haju tuli rapun kautta meille.
Sai ilmeisesti häädön meidän ansiosta kun tehtiin uusina naapureina varmaan sitten se vihoviimeinen varoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään enää kiinnosta mikään mikä ei liity itseen.
Sunnuntai on ihan hyvä päivä tehdä remonttia, öisin voi kuunnella musiikkia lujalla, matot tampataan juhlapyhien aamuina ja rapussa huudetaan. Jos reissusta kotiudutaan keskellä yötä, lapset voi päästää sisäpihalle melskaamaan siksi aikaa kun vanhemmat purkavat autosta laukkuja. Ym.
t. kolmekymppinen, joka vihaa kerrostaloasumista nykyaikana
Ovatko kolmekymppiset tosiaan noin vanhanaikaisia että sunnuntaina ja juhlapyhinä pitäisi olla hipihiljaa? Minä pyrin ottamaan muut huomioon, mutta kun en kuulu kirkkoon niin nuo mainitsemasi ovat minulle ihan tavallisia päiviä. Ei eroa onko sunnuntai vai maanantai. Pitäisikö minun oikeasti ottaa huomioon uskonnolliset asiat? Otatko sinä huomioon muiden uskontojen juhlapyhät?
Kysymys ei ole uskonnollisesta hiljentymisestä vaan lepopäivästä ja rauhoittumisesta. Oletko koskaan miettinyt miksi vieläkin maksetaan erityisiä sunnuntaikorvauksia? Koska sunnuntai on erityinen, arvokas päivä. Ihminen kaipaa tapahtumia ja rituaaleja elämäänsä ja sunnuntain rauhoittuminen ja hemmottelu on yksi sellainen asia. Sääli että historiattomat ja kulttuurittomat ihmiset hukkavat itseltään ja lapsiltaan arvokkaita asioita.
Eikö noilla valittajillakin ole oma napa lähinnä ja oma viihtyvyys? Jos olette niin epäitsekkäitä, niin ymmärtäkää muita ja uhrautukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään enää kiinnosta mikään mikä ei liity itseen.
Sunnuntai on ihan hyvä päivä tehdä remonttia, öisin voi kuunnella musiikkia lujalla, matot tampataan juhlapyhien aamuina ja rapussa huudetaan. Jos reissusta kotiudutaan keskellä yötä, lapset voi päästää sisäpihalle melskaamaan siksi aikaa kun vanhemmat purkavat autosta laukkuja. Ym.
t. kolmekymppinen, joka vihaa kerrostaloasumista nykyaikana
Ovatko kolmekymppiset tosiaan noin vanhanaikaisia että sunnuntaina ja juhlapyhinä pitäisi olla hipihiljaa? Minä pyrin ottamaan muut huomioon, mutta kun en kuulu kirkkoon niin nuo mainitsemasi ovat minulle ihan tavallisia päiviä. Ei eroa onko sunnuntai vai maanantai. Pitäisikö minun oikeasti ottaa huomioon uskonnolliset asiat? Otatko sinä huomioon muiden uskontojen juhlapyhät?
Kysymys ei ole uskonnollisesta hiljentymisestä vaan lepopäivästä ja rauhoittumisesta. Oletko koskaan miettinyt miksi vieläkin maksetaan erityisiä sunnuntaikorvauksia? Koska sunnuntai on erityinen, arvokas päivä. Ihminen kaipaa tapahtumia ja rituaaleja elämäänsä ja sunnuntain rauhoittuminen ja hemmottelu on yksi sellainen asia. Sääli että historiattomat ja kulttuurittomat ihmiset hukkavat itseltään ja lapsiltaan arvokkaita asioita.
Ei. Sinä et määrää sitä, mikä on toisille erityinen ja arvokas päivä. Juutalaisillehan se on lauantai. Miksi et kunnioita sitä? Perinne on pidempi kuin sunnuntaikorvauksissa (hah, tulihan se sieltä, sunnuntaikorvaukset.. muka kulttuuria :D ).
Meidän yläkerran naapurissa on pieni lapsi, joka saa juosta, hyppiä ja riehua niin paljon kuin jaloista lähtee. Usein tätä säestää vielä kovaääninen huuto. Meillä siis ihan lamput tärisee katossa ja joudumme päivisin olemaan vastamelukuulokkeet päässä (etenkin nyt, kun pitää tehdä etätöitä).
Aina sanotaan, että pitäisi muutta pois jos ei kestä ääniä kerrosatalossa. Onko oikeasti niin, että nämä ovat niitä normaaleja elämisen ääniä, joita naapurin pitää vaan sietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali asumisesta toisinaan tulee ääniä. Ääniä mitä ei tarkoittanut tapahtuvaksi. Kirja putoo lattialle, imuroidessa paukattaa patteria, vaatenaulakko rysähtää alas. Eli tahattomia kovempia ääniä sattuu kaikille.
Ei tietenkää saa huudattaa musaa volyymit kaakossa läpi yön. Pitää soittaa sillä volyymillä ettei kuulu naapuriin. Mut ei mua haittaa jos naapurilta putoo vaikka kattila ja kuuluu kolahdus. Sit jos hän joka päivä pudottelis kattiloita se olis ärsyttävää. tai jos joku käy suihkussa keskellä yötä mut jos joka yö laulais vielä ooppera aariat ja löträis vedellä koko yön että läiske vaan mun asuntoon kuuluisia niin sekin ois rasittavaa. Mut normi suihku ei haittaa mua. Jos mä nukun en mä edes kuule jos naapurilla oliskin suihkupäällä. Voi olla että talossa on hyvät äänieristeet kun on aika uus talo.
Yläkerran naapuri tiputtelee joka päivä ja vähän väliä jotain kahvakuulia lattialle. Siis todellakin, se tiputtelu on jatkuvaa. Töiden jälkeen ilmeisesti tiputtaa korkokengät aina lattialle, siis heittää ne. Kunhan on ensin jokusen tovin ravannut kämppää ympäri korkkarit jalassa. Siitä kuuluu muuten alakertaan jumalaton ääni laminaattilattialla.
Olen miettinyt onkohan sillä se hemmetin hulavanne? Se vois selittää miksi se koliseva ääni jää ihan kuin "pyörimään". Sitten kuuluu uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.. Voin sanoa, että ku tätä on kuunnellut usean kuukauden ajan eikä ole saanut edes YHTÄ päivää ilman sitä jatkuvaa kolistelua, niin alkaa olla hermot aika tiukilla. Sellanen jatkuva häiritsevä ääni alkaa todella käydä mielenterveydelle. Katson tv:tä bluetooth-kuulokkeiden kanssa, mutta eihän sen niin pitäisi mennä, että joku joutuu elämään omassa kodissaan kuulokkeet päässä, kun naapuri on niin idiootti, että jatkuvasti tuottaa jotain kolinaa. Laminaattilattialla kun raahaa huonekaluja, tiputtelee esineitä JATKUVASTI, kolistelee tuolin jalkoja jnejne, niin se ääni kuuluu alakertaan kuin jonkin kaiuttimen kautta. Sata kertaa kovempana, kuin kuuluu siellä itse asunnossa.
Laminaattilattia pitäisi olla sallittu ainoastaan pohjakerroksen asunnoissa. Se voimistaa ääniä ikään kuin vahvistimena ja tuuttaa sitten moninkertaistuneet mölyt seinänaapurien iloksi. Tuo on muuten mielenterveydelle vahingollista suorastaan, jos on pakotettu kuuntelemaan jonkun ventovieraan melskausta ja kolistelua päivästä toiseen. Kyse on kuitenkin omasta kodista, jossa pitäisi saada olla rauhassa ja ladata akkuja. Itselläni on myös ollut näitä superrauhattomia hc-kolistelijoita naapuriasunnossa, onkohan heillä joku ADHD jonka takia eivät ole hetkeäkään hiljaa ja paikoillaan. Töissä tai koulussa on keskityttävä ja ns. oltava ihmisiksi, kotona voi sitten purkaa höyryjä ja häslätä kuin päätön kana.
Minun näkemykseni mukaan kerrostalossa hiljainen aika tarkoittaa sitä, että ollaan hiljaa. Muuna aikana vältetään häiritsemästä tarpeettomasti naapureita. Normaalit siivous-, remontti- yms äänet ovat silloin tietysti sallittuja. Mekastus, kovaääninen musiikin soitto ja ovien paiskominen yms. turha häiritseminen ei tietenkään ole silloinkaan sallittua.
Ikävä kyllä, valittajille melskaajien toimesta annettu maallemuuttokehotus ei hiljennä asuintaloa yhtään.
Yläkerrassa asuu poika, joka pelaa sisällä koripalloa. Pomputtelua on aamuisin, päivisin ja iltaisin. Katto tärisee ja astiat helisevät. Mielettömän itsekästä käytöstä. Samassa perheessä asuu hawannankoira, joka räksyttää milloin tahansa. Perhe huutaa rapussa asioitaan, eivät käytä hissiä, vaan pitää kävellä portaat ja huutaa asiat. Lisäksi poika soittaa pianoa, on huono soittamaan ja saattaa alkaa soittamaan esim. klo 9 sunnuntaina ja yleensä juuri silloin. Näiden naapureina joutuu noudattamaan heidän vuorokausirytmiään, koska sunnuntaisin ei pysty nukkumaan, ei pysty lauantaisinkaan lähtemään ulos juhlimaan.
Niin ja perheen isä on LAKIMIES. Todella vittumainen itsekäs perhe. Mies ei haluaisi pitää edes ulko-ovea auki muille ja murahtelee vihaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miks sä oot noin tiukkapipoinen ja et anna nuorten joskus juhlia? sulta on tainnut omassa nuoruudessa jäädä juhlat juhlimatta niin et muista miten kivaa se oli. Nyt vaan kaakatat kaikesta ja naama mutturassa valitat että ei saa tehdä sitä sun tätä, koska aina pitää kämpässä olla haudan hiljaista vaan!!!
Tiukkapipoinen ämmä. Siinä ei ole mitään hienoa että olet liian tiukkapipoinen.
Juhlikaa landella vanhassa heinäladossa, niin mekin nuorina tehtiin ja hauskaa oli! Musiikki täysillä, kunnolla tilaa tanssia ja ulkona raikas ilma jos halusi käydä vähän tuulettumassa.
Jos yläkerrasta kantautuu ääntä, liimatkaa 9 mm solukumimatto kattoon, sen jälkeen 28 mm ruodelaudoitus ja 30 mm villa. Sitten panelointi akustiikkalevyllä. Tippuu todella paljon yläkerran äänet, ei ole vaikeaa eikä kovin kallista. Sama toimii seinissä.