Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
1321/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kantapääkövelijöillä se, että ovat reippaita viuhtojia, tekevät koko ajan jotakin, tosi aktiivisia ja siitä reippaasta elämän otteesta juontuu nuo kanta askeleetkin? Ehkä eivät tajua itse? Sitten persoonasta riippuen, jos käy asiasta sanomassa, joko ottavat asian hyvin tai sitten ei.

Vierailija
1322/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ikinä tullut mieleen hakata pattereita missään asuessani. Meidän alakerran ihmisiä kuulemma ärsyttää normaali kävely yläkerrassa, ilman kenkiä. Pitäisi varmaan ryömiä, että heillä olisi täysin hiljaista.

Olet ilmeisesti kanta astuja... Siihen ei auta kuin ankara laihdutus, aloita heti...Minullakin oli joskus satatonnari yläkerran naapurina, kuudelta se hyppäsi sängystä ja aloitti jymistelyn...Pidin puhuttelun, muutti pian sen jälkeen pois..Ei pidä antaa läskien hyppiä silmille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hienoo kun taloyhtiöön tuli taloyhtiönetti ja porukalle tarjottiin tollasta kaapeliboksia jossa oletuksena sekä 2.4 että 5GHz wlanit päällä täydellä lähetysteholla. Nyt on kilometrin lista langattomia verkkoja kun naapureiden tekniikan ihmelapset eivät tietenkään osaa conffata boksejaan.

Ja mä ihmettelen, miksi kukaan ikinä haluaisi käyttää aikaansa noin tyhjänpäiväiseen, kuin naapurien wifi-verkkojen monitorointiin. Itsellä ainakin kaikki laitteet ovat kiini aina siinä yhdessä samassa 24/7. Verkkoja tsekkaan poikkeuksellisesti vain silloin, josko sattuu kaatumaan.

Ystävällisin terveisin onhan tuossa itsellä jopa 5. Se mitä itse käytän, se mikä on vieraille, ja nuo pari oletusverkkoa.

Vierailija
1324/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ikinä tullut mieleen hakata pattereita missään asuessani. Meidän alakerran ihmisiä kuulemma ärsyttää normaali kävely yläkerrassa, ilman kenkiä. Pitäisi varmaan ryömiä, että heillä olisi täysin hiljaista.

Olet ilmeisesti kanta astuja... Siihen ei auta kuin ankara laihdutus, aloita heti...Minullakin oli joskus satatonnari yläkerran naapurina, kuudelta se hyppäsi sängystä ja aloitti jymistelyn...Pidin puhuttelun, muutti pian sen jälkeen pois..Ei pidä antaa läskien hyppiä silmille...

Juurihan joku kertoi siitä 54kg kantaastujasta, joka tikka kuin ompelukone. Jätä läski kommentit väliin, ei ole asian kanssa tekemistä.

Vierailija
1325/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hienoo kun taloyhtiöön tuli taloyhtiönetti ja porukalle tarjottiin tollasta kaapeliboksia jossa oletuksena sekä 2.4 että 5GHz wlanit päällä täydellä lähetysteholla. Nyt on kilometrin lista langattomia verkkoja kun naapureiden tekniikan ihmelapset eivät tietenkään osaa conffata boksejaan.

Ja mä ihmettelen, miksi kukaan ikinä haluaisi käyttää aikaansa noin tyhjänpäiväiseen, kuin naapurien wifi-verkkojen monitorointiin. Itsellä ainakin kaikki laitteet ovat kiini aina siinä yhdessä samassa 24/7. Verkkoja tsekkaan poikkeuksellisesti vain silloin, josko sattuu kaatumaan.

Ystävällisin terveisin onhan tuossa itsellä jopa 5. Se mitä itse käytän, se mikä on vieraille, ja nuo pari oletusverkkoa.

Kai tiesit, että kun langattomia verkkoja on lukemattomia päällekkäin, alkaa verkko pätkimään. Ehkä sulla kissavideot näkyy etkä ole asiaan senkummemmin perehtynyt ja asia on sulle ok.

Vierailija
1326/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kantapääkövelijöillä se, että ovat reippaita viuhtojia, tekevät koko ajan jotakin, tosi aktiivisia ja siitä reippaasta elämän otteesta juontuu nuo kanta askeleetkin? Ehkä eivät tajua itse? Sitten persoonasta riippuen, jos käy asiasta sanomassa, joko ottavat asian hyvin tai sitten ei.

Kyllä 10 huomatuksen jälkeen naapureitlta ja isännöitsijää myöten huomautukset pitäisi jo menneä perille vaan vielä on ihmisiä joille ei mene sekään. Se on luonteessa.

Vierailija
1327/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermot menee. Alapuolella asustava pariskunta möykkää kellon ympäri. Intiimielämän vivahteet kuuluvat yläkertaan ongelmitta, kun mies karjuu huippuhetkellä kuin peto. Todella epämiellyttävää, kun ei koskaan tiedä, milloin tämä taas tapahtuu, kesken työpaikan Skype-kokouksen, yöllä tai etäopintojen aikana.

Pariskunnan riidat ovat puolestaan yhtä raivohuutoa, sattuvat usein klo 23:00 jälkeen. Näitäkin on sangen säännöllisesti.

Viime yönä bailattiin estoitta. Klo 01:00 jälkeen heräsin meteliin, joka jatkui noin 04:00 asti, ainakin. Parvekkeella rampattiin jatkuvasti, ovea paiskattiin, musa pauhasi ja puhe kuuluu selvästi, kun muuten on hiljaista.

Mikä avuksi? Sekä minä että alakerran asukas poikaystävineen omistetaan huoneistot. Olen yöaikaan nauhoittanut meluhaittaa, jonka toimitan pian isännöitsijälle.

Ovatko suomalaiset niin ymmärtäväisiä, että kerrostalossa voi elää kuin pellossa? Kiintoisaa on, että kyseessä ei ole mitkään parikymppiset vaan reilusti yli kolmikymppiset. Nainen vieläpä ”hyvässä” ammatissa.

Ikävä tilanne päällä. Ovatko molemmat etätöissä jos möykkää kuuluu kellonajasta riippumatta? Tuossa ei oikein auta muu kuin tosiaan nauhoittaa metelöintiä, ja tiedustella seinänaapureilta josko pariskunnan elämänmeno häiritsee heitäkin. Aina paremmat tsäänssit että isännöitsijä ja taloyhtiö reagoivat asiaan, jos useampi asukas liittyy häiriöilmoituksen tekijäksi.

Älä nyt mitään nauhoituksia neuvo. Se on lain edessä salakuuntelua. Siitä voi napsahtaa itselle syyte.

No totta kai omassa asunnossaan saa nauhoittaa! Ei se ole salakuuntelua, jos naapuri mekastaa niin kovaa, että ääni kuuluu nauhalle asti jopa seinien läpi.

Omassa asunnossa voit nauhoitella tai kuvata tietenkin omaa elämääsi niin paljon kuin tykkäät. Jos sinne nauhalle tarttuu kuitenkin muitenkin ihmisiä, siitä ei kannata kertoa mihinkään, koska ilman lupaa se on lain edessä salakuuntelua ja/tai salakuvausta.

Se, että tarkoituksellisesti nimenomaan nauhoittaa naapurista kuuluvia ääniä, on jo täysin puhtaasti salakuuntelua.

Se, että lähettää sen salakuuntelunauhan isännöitsijälle ja sitä kautta välillisesti myös hallitukselle, on jo silkkaa tyhmyyttä. Ensinnäkin: jos lähteneessä kirjallisessa valituksessa lukisi vaikka pe 04.15-05.30 äänekkäät bileet, jotka keskeyttämään soitettiin poliisit -> tästä saa isännöitsijä ja hallitus kättä pidempää, jolla voi tarvittaessa puuttua sen metelöivän tahon toimiin.

Jos siellä sähköpostissa tuleekin isännöitsijälle ja hallitukselle nauhoite, joka on salakuuntelua, sinä olet se häirikkö. Käytännössä olet myös rikollinen, koska salakuuntelu on Suomen lain edessä rikos. Sen lisäksi että torppaat oman mahdollisuutesi ilmoittaa naapurista (se nauhoite kun ei todisteena käy), taloyhtiö alkaa käsittelemään sitä, että annetaanko sinulle se vain se varoitus, vai pitääkö tässä itseasiassa ilmoittaa asiasta myös naapurillesi (itseasiassa pitäisi), että naapuri voi halutessaan tehdä rikosilmoituksen.

Ole hyvä, alapeukuta niin paljon kuin huvittaa. Laki on kuitenkin laki.

Itse olen ollut netissä tai puhelimessa ja meteli kuulunut toisellekin niin ei se ihan noinkaan mene yksioikoisesti. Kyllä mun kaverit jotka kuulee huudon luuri toisessa päässä saavat tulla todistamaan oikeuteen, eikä se ole rikollista ollenkaan. Ihan sama jos kävelet kadulla ja puhut puhelimeen ja kaverisi kuulee sen kimppuunkäyjän.

Vierailija
1328/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanta-astujia on maailma puolillaan, ainakin kerrostaloissa.

Mulla on yksi yläkerrassa: kyllä tulee selväksi aina se, kun hän perheineen herää.

Sunnuntaisinkin kanta-astunta alkaa klo 7, jolloin mielelläni nukkuisin vielä n. tunnin.

Onneksi mulla on balettitausta n. sadan vuoden takaa.

Niinpä. Muutin tarkoituksella ylimpään kerrokseen, ettei mun tarvitse enää kuunnella kenenkään kantapäiden jytkytystä. Ei auta mitään. Seinänaapuriin muutti pari vuotta sitten oikea kanta-astujien tehdasmalli, ja se jytkytys alkaa aamuisin kukonlaulun aikaan. En voi kuvitella, miltä tuo astuminen kuulostaa tämän rouvan alapuolella asuvien asunnossa. Muutenkaan heitä ei voi hiljaisiksi kutsua, kun kaikki kommunikointi hoidetaan huutamalla.

Vierailija
1329/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 10 huomatuksen jälkeen naapureitlta ja isännöitsijää myöten huomautukset pitäisi jo menneä perille vaan vielä on ihmisiä joille ei mene sekään. Se on luonteessa.

Ei näytä tehoavan ja hlö itse tietää aiheuttavansa häiriötä. Isännöitsijä totesi että hoida db mittaus kun valitin yömelusta. Tapaus ravaa yötä-päivää kamoja paiskien alimmassa kerroksessa, itse asun ylimmässä. Aivan neuroottista toimintaa. Laminaatin alta välipohjasta puuttuvat solumuovit/eristeet. Ja yksi asunto välissä. ++ Mittauksissa eivät raja-arvot koskaan muutenkaan ylity. Vaikka naapurista mitattaisiin. Taloyhtiössä on käyty oikeutta vastaavanlaisten melutapausten kanssa.

Vierailija
1330/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanta-astujia on maailma puolillaan, ainakin kerrostaloissa.

Mulla on yksi yläkerrassa: kyllä tulee selväksi aina se, kun hän perheineen herää.

Sunnuntaisinkin kanta-astunta alkaa klo 7, jolloin mielelläni nukkuisin vielä n. tunnin.

Onneksi mulla on balettitausta n. sadan vuoden takaa.

Niinpä. Muutin tarkoituksella ylimpään kerrokseen, ettei mun tarvitse enää kuunnella kenenkään kantapäiden jytkytystä. Ei auta mitään. Seinänaapuriin muutti pari vuotta sitten oikea kanta-astujien tehdasmalli, ja se jytkytys alkaa aamuisin kukonlaulun aikaan. En voi kuvitella, miltä tuo astuminen kuulostaa tämän rouvan alapuolella asuvien asunnossa. Muutenkaan heitä ei voi hiljaisiksi kutsua, kun kaikki kommunikointi hoidetaan huutamalla.

Se on just suoraan alla pahinta joskin myös sivusuunnassa ja jopa yläpuolella.

Siitä tiedetään että tietää ja osaa olla jumputtamatta kun sai huomatuksen oli n 3-4 viikkoa normikävelijä, eli ihan kettuillakseen päättänyt häiritä naapureita.

Vierailija
1331/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä tehoavan ja hlö itse tietää aiheuttavansa häiriötä. Isännöitsijä totesi että hoida db mittaus kun valitin yömelusta. Tapaus ravaa yötä-päivää kamoja paiskien alimmassa kerroksessa, itse asun ylimmässä. Aivan neuroottista toimintaa. Laminaatin alta välipohjasta puuttuvat solumuovit/eristeet. Ja yksi asunto välissä. ++ Mittauksissa eivät raja-arvot koskaan muutenkaan ylity. Vaikka naapurista mitattaisiin. Taloyhtiössä on käyty oikeutta vastaavanlaisten melutapausten kanssa.

Samanmoinen täällä ja ihan asenne on että hänhän tekee kui huvittaa.

Vierailija
1332/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan joku kertoi siitä 54kg kantaastujasta, joka tikka kuin ompelukone. Jätä läski kommentit väliin, ei ole asian kanssa tekemistä.

Kyllä ylivoimaisesti heiveröin naisihminen koko talostamme. Ja jumalaton norsujytke ja mäiske. Ihan töissäkin näyttää olevan ettei vammainenkaan.

Vierailija
1333/7839 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin yön tunteina, kun alakerran möykkänaapurit pitivät minut hereillä bailuineen, ilmoitetaanko tällaisesta poliisille. Netin syövereistä löytyi tieto, että poliisille ilmoitetaan häiriöstä, jos sen epäilee kohdistuvan henkeen/turvallisuuteen tai omaisuuteen. Muusta häiriöstä ilmoitus isännöitsijälle.

Eli tämän mukaan yön ja aamuyön bailaaminen, musiikin jytke, kovaääninen keskustelu, parvekkeella ramppaaminen, parveketupakointi ja ovien paukuttelu ei kuulu poliisille.

Nauhoitettua materiaalia on todisteena ja mietin, voidaanko tätä pitää salakuunteluna, koska äänet kuuluvat omaan asuntoon niin voimakkaina, että tallentuvat nauhoitettuna erittäin hyvin, ilman minkäänlaisia erityisjärjestelyitä. Jos nauhoitteita ei voi sellaisenaan käyttää, niin toki ne palvelevat oman muistin tukena (päivämäärät ja ajankohdat).

Vierailija
1334/7839 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauhoitettua materiaalia on todisteena ja mietin, voidaanko tätä pitää salakuunteluna, koska äänet kuuluvat omaan asuntoon niin voimakkaina, että tallentuvat nauhoitettuna erittäin hyvin, ilman minkäänlaisia erityisjärjestelyitä. Jos nauhoitteita ei voi sellaisenaan käyttää, niin toki ne palvelevat oman muistin tukena (päivämäärät ja ajankohdat).

Vastaavassa ongelmatilanteessa tein useita nauhoituksia seinänaapurin erittäin kovaäänisestä ja häiritsevästä elämäntyylistä klo 22-05 välillä. Oli jatkuvaa ja toistuvaa eli metelöintiä oli 3-4 kertaa viikossa. Laitoin nauhoitukset eteenpäin taloyhtiölle ja isännöitsijälle, ei tullut mitään syytöksiä salakuuntelusta vaan naapuriin otettiin yhteyttä heidän toimesta. Btw, miten voisi olla salakuuntelua jos kaikki puhe, kikatus, kiljuminen, musiikin huudattaminen, raisu hyppiminen jne. kuuluu omassa asunnossa kuin olisi samassa tilassa häiriköiden kanssa?? Tuollainen ei ole missään tapauksessa ns. normaalia elämistä ja asumista, varsinkaan yöaikaan ja toistuvasti. 

Vierailija
1335/7839 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää/yököttää yläkerrasta kuuluva kusen lorotus. Miten voi olla, ettei kylppäreiden äänieristykseen ikinä kiinnitetä huomiota!

Vierailija
1336/7839 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön pitäisi määrätä kantapääkävelijöiden ja lattian kolistelijoiden kämppään kokolattiamatot. Oikein paksut sellaiset. Asettaa vaihtoehdoiksi joko tämä tai se, että opettelevat kävelemään normaalisti.

Vierailija
1337/7839 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää/yököttää yläkerrasta kuuluva kusen lorotus. Miten voi olla, ettei kylppäreiden äänieristykseen ikinä kiinnitetä huomiota!

Kuvittele asuvasi koronapubin alapuolella. Monta miestä ja naista kustalorottaa jatkuvasti ja kaikki kuuluu mulle joka huoneeseen. Rajoitusten jälkeen maaliskuusta alkanut tämä baarin pitäminen yksityisasunnossa, eikä omalle parvekkeelle ole voinut mennä enää, kun yläpuolella ollaan tupakalla yskimässä, jos ei olla sisällä mölisemässä tai kusemassa.

Vierailija
1338/7839 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen moni ajattelee ettei kotonaan saa kävellä.

Vierailija
1339/7839 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi voimakas kannabiksen haju tulee sieltä. Kauppa käy ja tyyppejä käy tiuhaan potkimassa ovea. En kauaa asu tuolla ja nytkin olen mökillä nauttimassa hiljaisuudesta.

Vierailija
1340/7839 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen moni ajattelee ettei kotonaan saa kävellä.

Ihmeen moni kävelee kotonaan kuin saksalainen sotilas.