Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin asunnon vunna 2011 rakennetusta kerrostalosta. Ihana asunto suurella parvekkeella ja kaikki priimaa. MUTTA. Yläkerrassa asuva pariskunta elää kuin pellossa. En tajua miten voi ihmisen kantapäistä lähteä sellainen töminä. Kokeilin itsekin kävellä samalla tavalla ja kantapäihin sattui! Ei auta kuin pistää asunto myyntiin, ei tuollaisesta valittaakaan voi.
Sinä et kävellyt samalla tavalla, vaan vain kuvittelit, naapurisi ei hakkaa kantapäitä lattiaan.
Oikeasti on mahdotonta hakata kantapäitä niin kovaa lattiaan, että siitä aiheutuisi normaali betonirakenteisessa talossa naapuriin ääniongelmia. Itsehän todistit, ettei ne kantapäät kestä sellaista hakkausta.
Siis kuka tämä kuvitteleva kuvittelija oikein on, aivan jäätävää trollausta :D Yrittää kääntää asiat niin, että kerrostalo valittajilla heittää päänupissa, vaikka hänellä itsellä heittää ja pahasti heittääkin. Aika noloa käytöstä. On pahasti mennyt jollakin tunteisiin tämä ketju, kannattaa vetää välillä henkeä eikä istua täällä päivästä toiseen. Saanu hyvät aamu naurut kun näitä lukenut.
Näköjään "kalikka kalahti kohteeseensa".
Vai oikein tunteisiin, et voisi pahemmin veikata pieleen. Olen aina asunut omakotitalossa, eikä asia siten kosketa itseäni.
En jaksa lukea aiempia viestejä ketjusta, mutta mitähän viestejä minä olen muka kirjoittanut "päivästä toiseen", sekin on vain sinun sairasta kuvitelmaa, kun tosiasia on etten ole KOSKAAN AIEMMIN kirjoittanut tänne. Nytkin vain muutaman viestin.
Halusin vain tuoda esille mikä tässä on se oikea ongelma, ja se on turha kaikesta valittaminen. Huomaatko, että toistat tätä samaa kaavaa myös täällä reuhatessasi ja valittaessa. Väität jopa minun kirjoittavan tänne päivästä toiseen, vaikka sekin on vain sinun mielikuvitusta.
Mä tiedän kuka tämä tyyppi on. Tällä tyypillä on pahoja ongelmia. Tiedän jopa missä tämä asuu.
Kun olen lukenut koko ketjun niin olen kyllä onnekas kun en asu kerrostalossa. Tsemppiä kaikille joilla riesana ikävä naapuri. Näitä valitettavasti riittää ja pahenee vain. Kannttaa myös miettiä muuttamista, koska joskus se voi parantua. Itsellä onneksi ihan kivat naapurit joilla käytöstavat (ainakin tähän asti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin asunnon vunna 2011 rakennetusta kerrostalosta. Ihana asunto suurella parvekkeella ja kaikki priimaa. MUTTA. Yläkerrassa asuva pariskunta elää kuin pellossa. En tajua miten voi ihmisen kantapäistä lähteä sellainen töminä. Kokeilin itsekin kävellä samalla tavalla ja kantapäihin sattui! Ei auta kuin pistää asunto myyntiin, ei tuollaisesta valittaakaan voi.
Sinä et kävellyt samalla tavalla, vaan vain kuvittelit, naapurisi ei hakkaa kantapäitä lattiaan.
Oikeasti on mahdotonta hakata kantapäitä niin kovaa lattiaan, että siitä aiheutuisi normaali betonirakenteisessa talossa naapuriin ääniongelmia. Itsehän todistit, ettei ne kantapäät kestä sellaista hakkausta.
Siis kuka tämä kuvitteleva kuvittelija oikein on, aivan jäätävää trollausta :D Yrittää kääntää asiat niin, että kerrostalo valittajilla heittää päänupissa, vaikka hänellä itsellä heittää ja pahasti heittääkin. Aika noloa käytöstä. On pahasti mennyt jollakin tunteisiin tämä ketju, kannattaa vetää välillä henkeä eikä istua täällä päivästä toiseen. Saanu hyvät aamu naurut kun näitä lukenut.
Vai oikein tunteisiin, et voisi pahemmin veikata pieleen. Olen aina asunut omakotitalossa, eikä asia siten kosketa itseäni.
En jaksa lukea aiempia viestejä ketjusta, mutta mitähän viestejä minä olen muka kirjoittanut "päivästä toiseen", sekin on vain sinun sairasta kuvitelmaa, kun tosiasia on etten ole KOSKAAN AIEMMIN kirjoittanut tänne. Nytkin vain muutaman viestin.
Halusin vain tuoda esille mikä tässä on se oikea ongelma, ja se on turha kaikesta valittaminen. Huomaatko, että toistat tätä samaa kaavaa myös täällä reuhatessasi ja valittaessa. Väität jopa minun kirjoittavan tänne päivästä toiseen, vaikka sekin on vain sinun mielikuvitusta.
Otahan rauhallisesti. Tämmöisistä viesteistä voisi tehdä kunnianloukkas syytöksen, ei ole suuri vaiva ottaa selville osoite joka näitä kirjoittelee.
Kantapää tömistely ja huutopuhe.
Vitn raivostuttavaa😈💀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ole kyllä omakotitaloa nähnytkään ja jos asutkin omakotitalossa, niin miksi roikut tällä keskustelulla joka ei sinulle kuulu. Jos omakotitalossa olet aina asunut, niin et voi siten myöskään tietää kerrostalon äänistä, joten puhut vain itseäsi pussiin. Ei kannata nolata itseä enempää.
Huomaa kyllä, että osalla ei ole tietoakaan siitä, että mikä on normaalia. Järjestyssäännöt on myös olemassa, ja senkin puitteissa luulisi ihmisten osaavan olla hiljaa ja kunnioittaa muitakin kuin omaa napaansa. Kaikkea pidetään normaalina, ei tod.
Kerran olin asuntonäytössä, kerrostalo. Seinän takaa kuulin, kun nuoren kuuloinen poika sanoi "älä lyö". Ei mennyt kuin hetki, niin heidän ovi kelloa soitti toinen pikku poika ja oven aukaisi ilmeisesti talon isäntä hyvin tuohtuneena. En ottanut asuntoa. Vielä tänäkin päivänä on kaduttanut, etten soittanut poliisia. En uskaltanut, kun jos siellä isä tai äiti lyö lastaan, niin sitten lapsi olisi jäänyt ilman vanhempia mutta olisi pitänyt soittaa, koska viranomaiset olisi kuitenkin hoitanut asiat parhain päin. Ikimuistoinen asuntonäyttö ja ikävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen lukenut koko ketjun niin olen kyllä onnekas kun en asu kerrostalossa. Tsemppiä kaikille joilla riesana ikävä naapuri. Näitä valitettavasti riittää ja pahenee vain. Kannttaa myös miettiä muuttamista, koska joskus se voi parantua. Itsellä onneksi ihan kivat naapurit joilla käytöstavat (ainakin tähän asti).
Sekin voi vielä muuttua,minun entinen naapuri joka oli monta vuotta elänyt kunnollisesti ja noudattanut kerrostalosääntöjä jne alkoi eräänä päivänä öisin siirtelemään huonekaluja,hakkaamaan kantapäitä ja kiljumaan/huutopuhumaan kovaäänisesti:( en tiedä miksi niin alkoi elämään mutta siitä eteenpäin ainakin joka toinen yö valvotti mua, asui yläpuolella lopulta muutin toiseen paikkakuntaan mutta olis tehnyt mieli kysyä että miksi hän alkoi elämään tuolla tavalla veikkaan joku tragedia elämässä tms:(
Ei ilmeisesti yritetä. Taloon muutti pianonsoittoja, joka harjoittelee päivittäin, usein klo 22 asti. Alkaa olla hermot jo niin kireällä, että kohta lentää piano ja soittaja parvekkeelta....
On kuin venäläistä rulettia pelaisi sitä voittaa tai häviää
Täällä on taas viikonloppu kuunneltu naapurin lapsiperheen pomppimista ja norsukävelyä.
Vinkkejä miten saisi annettua takaisin jotain meteliä kun tuntuu ettei itse saa mitenkään tuollaista töminääkään aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmeisesti yritetä. Taloon muutti pianonsoittoja, joka harjoittelee päivittäin, usein klo 22 asti. Alkaa olla hermot jo niin kireällä, että kohta lentää piano ja soittaja parvekkeelta....
Koita jaksaa. Älä kuitenkaan heitä soittajaa parvekkeelta
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapuri soitattaa pianomusiikkia yötä päivää! Levy ihan kirjaimellisesti jäänyt päälle..
Ei onneksi soita itse, mutta silti rassaa työssäkäyvää ihmistä, joka haluaisi nukkua öisin..
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas viikonloppu kuunneltu naapurin lapsiperheen pomppimista ja norsukävelyä.
Vinkkejä miten saisi annettua takaisin jotain meteliä kun tuntuu ettei itse saa mitenkään tuollaista töminääkään aikaiseksi?
Rammstein soimaan ja kovaa!
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas viikonloppu åkuunneltu naapurin lapsiperheen pomppimista ja norsukävelyä.
Olen itse asunut joskus tuollaisessa asunnossa mutta ONNEKSI en enää. On kyllä niin huojentava olo kun näitä lukee kun itellä ei ole enää tuollaista. Muutin kesällä toiseen asunto joka ainakin toistaiseksi rauhallinen. Naapurina kuntapolitikko joka istuu valtuustossa, sitten asuu myös joku iso johtaja kaveri ja eläkeläinen, ei lapsiperheitä eikä bilettäjiä mutta eiköhän jossain kohti meno muutu. Olen sen verran pessimisti ja elämäni aikana nähnyt monenlaista hiihtäjää. En kyllä enää näitä hiihtäjiä katsoisi. Tsemppiä.
On kyllä vastenmielistä lukea näitä. Ihminen on itsekäs. Missä on ne ihmiset jotka joskus huomioisi muutkin. Ei aina MINÄ vaan edes joskus SINÄ. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otahan rauhallisesti. Tämmöisistä viesteistä voisi tehdä kunnianloukkas syytöksen, ei ole suuri vaiva ottaa selville osoite joka näitä kirjoittelee.
Sinähän olet vielä pahemmin sekaisin, kuin arvelin. Vai on oikein "Vierailija" nimimerkin kunniaa loukattu.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vastenmielistä lukea näitä. Ihminen on itsekäs. Missä on ne ihmiset jotka joskus huomioisi muutkin. Ei aina MINÄ vaan edes joskus SINÄ. En ymmärrä.
Pelkän minä, minä asenteen lisäksi kyse on myös osittain ilkeydestä. Joidenkin sairaiden yksilöiden mielestä mikä tahansa tekosyy oikeuttaa heidät tekemään valituksia toisista pelkästään itsekkäistä syistä ja ilkeyttään.
Itse on valittu asua esim. kerrostalossa ja sitten ei kuitenkaan hyväksytä että naapurista kuuluu mitään ääntä mihinkään aikaan. Ei kukaan ole niin tyhmä, ettei ymmärrä sen kuuluvan kerrostalo elämään että joskus kuuluu jotain.
Tällaisen kyttääjän ärsyyntymiskynnys on poikkeuksellisen matalalla, kun sairaassa sadistisuudessaan hakemalla haetaan valituksen kohteita.
Sairaimmat häiriintyvät jopa siitä, kun parvekkeella otetaan bikineissä aurinkoa tai miehet ovat ilman paitaa. Kukaan ei pakota katsomaan naapurin parvekkeelle, mutta kytätä kyttääjän tietysti täytyy, eihän hän muuten kyttääjä olisikaan.
Minusta on täysin käsittämätöntä kuinka edes kukaan voi olla niin tyhmä, että kuvittelee samassa taloyhtiössä asumisen oikeuttavan hänen puuttumisen muiden elämään.
Itse olin kahvilla bikineissä parvekkeella, eräs taloyhtiön vanhempi nainen tuli räyhäämään ja teki vieläpä valituksen hallitukselle asiasta, sairas ja vähä-älyinen kun on.
Toi joka täällä puolustaa kerrostalo meluamista, niin ei kannata tällaista trollia huomioida ollenkaan koska saavat siitä vain sairaalloista tyydytystä. Ei kannata siis huomioida ollenkaan, jättää omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Toi joka täällä puolustaa kerrostalo meluamista, niin ei kannata tällaista trollia huomioida ollenkaan koska saavat siitä vain sairaalloista tyydytystä. Ei kannata siis huomioida ollenkaan, jättää omaan arvoonsa.
Kuka on puolustanut meluamista? Itse en ole sellaista huomannut, täysin päinvastaista trollausta, jossa näitä turhasta kitisijöitä puolustetaan näkyy olevan erittäin paljon.
Sehän on tosiasia, että jotku saavat sairaalloista tyydytystä tehdessään toisista valituksia. Kuten itsekin sain kokea, erään naapurin kohdalta. Hän teki siis valituksen siitä, että olin bikineissä omalla parvekkeella.
En ole ainoa hänen hampaisiin joutunut, vaan hän on tehnyt monista muista naapureita valituksia monin perustein, kuten musiikin soitto, lasten leikkiminen pihalla, lasten huutaminen ja jopa pihalle jääneet lelut olivat hänelle liikaa. Puhumattakaan vessan vetämisestä yöllä tai suihkussa käynnistä
Hän jätti myös näistä aiheista "heippalappuja" ilmoitustaululle.
Ongelma tässä on se, että mikä on normaalia ja tässä ketjussa on puhuttu siitä mikä ei ole normaalia. Ei ole normaalia bailata yöt läpeensä, huuta öisin ja hakata kantapäitä niinkuin sakalainen marssija ja valvottaa töissä käyviä. Kannattaisi sinunkin mennä töihin. Olet har - hai - nen jankkaaja, eikä ketään kiinnosta vin - ku - mi - se - si. Sinulle kaikki on normaalia, jopa naapurin niit - taa - mi - nen.