Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
1741/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei ole tainnut olla järkeä päässä jos pitänyt erikseen äidin kieltää pattereiden kolistelu. Kuinkahan moni tästä terrorisoinnista on joutunut kärsimään?

Talossani asuu eräs lapsiperhe jossa lapset kolistelevat ja mekastavat niin että muut joutuu kärsimään. Olen tehnyt heistä monta ilmoitusta isännöitsijälle mutta mitään ei tapahdu. Nyt vastasyntynyt lapsi rääkyy myös yöllä. Seuraavaksi otan yhteyttä poliisiin jos vanhemmat eivät osaa hillitä lapsiaan.

Vierailija
1742/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla ei ole tainnut olla järkeä päässä jos pitänyt erikseen äidin kieltää pattereiden kolistelu. Kuinkahan moni tästä terrorisoinnista on joutunut kärsimään?

Talossani asuu eräs lapsiperhe jossa lapset kolistelevat ja mekastavat niin että muut joutuu kärsimään. Olen tehnyt heistä monta ilmoitusta isännöitsijälle mutta mitään ei tapahdu. Nyt vastasyntynyt lapsi rääkyy myös yöllä. Seuraavaksi otan yhteyttä poliisiin jos vanhemmat eivät osaa hillitä lapsiaan.

Putkaanko poliisit vievät vauvan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melskaavat ja muita yötä päivää terrorisoivat lapsiperheet ovat kyllä Suomessa sellainen pyhä lehmä, ettei niille voi tehdä mitään. Itse pitää muuttaa pois.

Vierailija
1744/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kuuluu paitsi normi puhe, en sitten tiedä ovatko hiljaa. mut niin vanha kerrostalo on. Vierus naapuri, ja eri oten alakerran naapurin jatkuva ovien ja kaapistojen  paiskonta alkaa vituttamaan. Viimeeks viime yönnä heräsin, meni pyörimiseks. En muistanutkaan kuinka ahdistavaa ja masentavaa, vituttavaa on elää suomalaisessa kerrostalossa. En itse pysty, O pakko päästä pois. Ulko ovi natisee pakko avata selälleen jokakerta et saranoista irtoo, Käytävä äänet maksimissaan .Ei eristystä. Kusella käynti ei vois enempää, pakko tähdätä siihen sankkoon saataana aivan kuin lapsena opetettu.

Itse elän hyvin epäsäännöllistä elämää, mutta hiljaa en erityisemmin yritä elää näin mutta näin vaan on. Myöskin tuulipukujen täsmällisyys on alkanut ahdistaa, kaikki suoritetaan tasalta. tasa kello kun lyö niin sillo alko kopina. ei siis niinkin ahdistaaa saatana alkaa nuppi seota, en kestä enää pitkään. SIIs teen kuolemaa täällä, eiiii ei siis ei tuu mitää. PAkko päästä tästä maasta eroon, ja teistä. SIis Suomi on,tää mesta on jotain karmivaa. tsemppiä kaikille saatanasti näinä aikoina.

Vierailija
1745/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa se kun seinän takana dementoitunut mummo huutaa omaishoitajalleen ja tekee makuuhuoneessa jotain järjestelyjä yöaikaan, KOSKA tiedän ettei hän ymmärrä häiritsevänsä naapureita.

Mutta se suututtaa että keski-ikäinen pariskunta elää kuin hölmölöiset kolistellen ja paukutellen aamuvarhaisesta yömyöhään. He kun ymmärtävät mitä tekevät ja tietävät sen häiritsevän. (Asia otettu heidän kanssa puheeksi, että jos hieman hiljempaa onnistuisi elellä, mutta ei vaikutusta)

Vierailija
1746/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1747/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin 2019 valmistuneeseen taloon. Ylin kerros, kulmahuoneisto. Siunattu rauha! Ennen asuin paperiseinätalossa ja melkein meni mielenterveys.

Vierailija
1748/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vanhassa kämpässä lapsi huusi öisin monta kertaa ja joka yö. Kun lapsi oppi puhumaan, kuulin joka yö nyyhkytystä ja "äitiiiii?". Se oli sydäntä särkevää eikä siinä voinut nukkua. Arvaatte varmaan, että naapurin äiti suuttui minulle, kun marmatin asiasta ja kehotin ottamaan lapsen viereensä kun niin äitiään kaipaa. Olin 19v, joten eihän sellainen tyttö mistään mitään tiedä!

Itselläni on nyt saman ikäinen eli 3 vuotias ja hyvin nukutaan vierekkäin joka yö :)

Ymmärrän, että lapsista lähtee ääntä, mutta en käsitä, että he huudattivat lastaan kaikki yöt vuosikausia. Se vei muilta yöunet ja varmaan lapsen terveen psyykkeen :( ilmoitin yhtiölle ja viranomaisille, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta. Myin asuntoni heidän takiaan.

Vierailija
1749/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuluu jopa verhojen vetäminen ja tuolin siirtäminen naapuriin. Koita siinä sitten olla rennosti. Naapurilta tippuu aina kaikki kädestä, todellinen rähmäkäpälä.

Kuulostaa todellakin siltä, että äänieristys ei ole hääppöinen. Naapurisi vaikuttavat kyllä olevan ihan ok, toki tuolin siirtely ja tavaroiden pudottelu ärsyttää. Ärsytys voi vähentyä, kun pitää mielessä, kuinka pahoista ongelmista moni täällä kirjoittanut joutuu kärsimään. Ainakin omalla kohdalla, kun ainoa haitta on kantapäätöminä, olen näitä luettuani alkanut tuntemaan kiitollisuutta, kuinka hyvin omalla kohdalla asia oikeastaan on. Pelkään jo tömistelijän pois muuttoa ja sitä, mitä tulee tilalle?

Vierailija
1750/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan tuore talo ja ylin kulmahuoneisto voisi olla ratkaisu? Täytyy tähdätä sellaiseen sitten syksyllä, kun olen muuttamassa uuteen asuntoon nykyisestä vuokrakämpästä.

Vierailija
1751/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta astujat on rauhallisen kerrostalo asumisen suurin este sekä kaapistojen ovet joita kanta astujat paukuttavat kellonajoista piittaamatta.

Vierailija
1752/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jörg Nubbe kirjoitti:

Kanta astujat on rauhallisen kerrostalo asumisen suurin este sekä kaapistojen ovet joita kanta astujat paukuttavat kellonajoista piittaamatta.

Mulla olleet yölliset tavaransiirtäjät, juopot, narkit ja eteläiset.

Yläkerran juoppopariskunta olivat kanta-astujia, yöllisiä tavaransiirtelijöitä ja tietty juoppoja. 70-luvun talon äänieristys sitten päälle.

Vierailija
1753/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kuuluu jopa verhojen vetäminen ja tuolin siirtäminen naapuriin. Koita siinä sitten olla rennosti. Naapurilta tippuu aina kaikki kädestä, todellinen rähmäkäpälä.

Verhojen vetäminen, seinäkellon vetäminen ja sen äänimerkit, naapurin herätyskello ja kännykän soiminen, puhe... Olen joskus yöllä säpsähtänyt kauhuissani hereille, että onko asuntooni murtauduttu kun ääniä kuuluu ihan vierestä, mutta ei, se on vaan tätä 70-luvun talon äänieristeetöntä kimppaelämää.

Vierailija
1754/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verhojen vetäminen, seinäkellon vetäminen ja sen äänimerkit, naapurin herätyskello ja kännykän soiminen, puhe... Olen joskus yöllä säpsähtänyt kauhuissani hereille, että onko asuntooni murtauduttu kun ääniä kuuluu ihan vierestä, mutta ei, se on vaan tätä 70-luvun talon äänieristeetöntä kimppaelämää.

Apua! Kaikkiin huoneisiin?

Vierailija
1755/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun talot pitäisi räjäyttää, ja osa asukkaista niiden mukana!

Vierailija
1756/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä pyri elämään hiljaisesti. Kunhan vaan elän.

Aivan. Edelleen normaali elämä on sallittua kerrostaloissa ja erityisherkät voivat paeta vapautuviin mummonmäkkeihin metsän keskelle ja erämaille.

Lorotamme, töräytämme ja plompsautamme edelleen siis pönttöihin 24/7 kun siltä tuntuu, ja käymme yösuihkussa yötyöntekijöiden tapaan jos tarvetta ilmenee. Katsomme myös telkkaria ja kuuntelemme radiota. Toivotamme hyvää matkaa metsiin.

Vierailija
1757/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä pyri elämään hiljaisesti. Kunhan vaan elän.

Aivan. Edelleen normaali elämä on sallittua kerrostaloissa ja erityisherkät voivat paeta vapautuviin mummonmäkkeihin metsän keskelle ja erämaille.

Lorotamme, töräytämme ja plompsautamme edelleen siis pönttöihin 24/7 kun siltä tuntuu, ja käymme yösuihkussa yötyöntekijöiden tapaan jos tarvetta ilmenee. Katsomme myös telkkaria ja kuuntelemme radiota. Toivotamme hyvää matkaa metsiin.

Normielämää, mut kunhan ei oikeasti mölyä öisin. Huuda, siirtele tavaroita ym.

Vierailija
1758/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olette pyrkineet testamaan uuden asunnon äänieristystä ostovaiheessa? Onko se edes mahdollista?

Vierailija
1759/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten olette pyrkineet testamaan uuden asunnon äänieristystä ostovaiheessa? Onko se edes mahdollista?

Kävin norkoilemassa pihalla ja kun yksi eukko tuli pihalle ripustamaan pyykkiä kuivumaan kysyin, onko rauhallista?

Vierailija
1760/7839 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin naapurin mikron hurina erottuu aamuyöstä, kun taustamelua on vähän. Olen itse vähän meluherkkä, mutta kyllä siohen yksi aamuyö heräsi myös kovakorvaisempi mieheni. Toetysti tuo herääminen nyt vaatii sen, ettei muutenkaan siinä kohtaa ole enää syvässä unessa, mutta keljuttaa se silti. Etenkin miestä keljutti, koska hänen on minua vaikeampi päästä uudelleen uneen, jos on jo täysin hereillä käynyt.

Onneksi sitä ei usein kuulu, en todella kehtaisi naapurin yöllisiä mikrotteluja ääneen kritisoida. En etenän, kun olemme aamutyöläisiä itsekin, joten kyllä minäkin puurot mikrottelen itselleni arkena ennen viittä. Ymmärrän hyvin, että suurin osa ihmisistä todella haluaa nukkua vielä silloin.

Toivottavasti ette ole seinänaapureitani; joudun joskus yöllä syömään pikaisen mikroaterian, koska minulla on eräs tarpeen mukaan otettava lääke joka on otettava ruuan kanssa. Jos sattuu sellainen yö kohdalle että ilman ko. lääkettä seuraavasta päivästä tulisi aivan kamala, joudun sen mikron käynnistämään vaikka aamuyöllä. Se on vielä 10 vuotta vanha ja hirveän kovaääninen, enkä ole löytänyt mistään mitään keinoa hiljentää sitä hemmetin kilahdusta millä se ilmoittaa lopettavansa lämmityksen.

Voi hyvä ihminen! Voit ottaa lääkkeesi jonkun muun ruoan kanssa, esim. voileipä tai joku välipalarahka. Tai mitä tahansa, mitä ei tarvi yöllä ruveta valmistamaan.

Kas kun et surauta tehosekoittimella smoothieta aamuyön tunneilla.

Ja se mikron kilahdus: minun laitteeni piippaa 5 kertaa, mikä ärsyttää itseäni niin paljon, että pysäytän lämmityksen juuri siinä hilkulla, kun on loppumassa muutenkin.

Ei vaadi paljon älliä tämmöinen, eikä muutama sekunti vähemmän vaikuta ruokaan mitenkään. Jos sinulla on tarkka ajastus, voit siihen laittaa sen 5 sekuntia lisää, jos olet neuroottinen lämmitys/valmistusajan suhteen.

Voi hyvä ihminen. Sinä et sitä määrää minkä kanssa muut lääkkeensä ottavat. Ruuan lämmittäminen yöllä ei ole kielletty

Ei ole ei, mutta jos sinulla on tosiaan niin kovaääninen mikro kuin kerroit, niin sitten voit kyllä käydä mikro-ostoksilla. Ei siinä ole mitään järkeä, jos JOKA YÖ laitat mikron päälle ja herätä naapurisi keskellä yötä. Sellaisen nimittäin voi kyllä kieltää. Ja sen lämmityksen voi keskeyttää niin, ettei se mikro piippaa, se piippaus kuuluu kyllä keskellä yötä naapuriin. Jos olet niin k*sipää, ettet sen vertaa viitsi välittää miten metelöit keskellä yötä, niin sitten et kuulu kerrostaloon.

Olen se jolle alunperin vastasit, en tuo jota juuri lainasit. Jos ne joiden viestiin minä vastasin, todella ovat seinänaapureitani, he voisivat lopettaa sen kovaan ääneen keittiössä riitelyn useampana iltana viikossa, omalta osaltaan. Ja sanoa sille kaverilleen joka käy kylässä vähintään joka toinen perjantai ja aina kun on jokin matsi televisiossa, että hankkii kuulolaitteen kun ilmeisesti ei lainkaan tiedosta miten kovaa huutokeskustelee. Se kuuluu kahden seinän ja suljetun oven läpi.

Niin ja naapurit voivat myös laittaa makuuhuoneen oven kiinni öisin niin ei kuulu mikron hurina edes omasta keittiöstä, saati naapurin. Tiedän minkä muotoisia asunnot ovat toisellakin puolella seinää.

Ja mitä uuteen mikroon tulee, jos maksat niin käyn uuden hankkimassa vaikka heti. Muuten ei kuulu budjettiin ennenkuin hajoaa lopullisesti. Enkä tiedä mistä päättelit "silloin tällöin" tarkoittavan "joka yö". Sitä en väittänyt minä eikä mahdollinen naapurikaan. Suutut aika turhasta tässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän