Älä jätä kännissä olevaa ystävää yksin
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Oma vika jos juo.
Usein juomisesta kärsii läheinen yhtä paljon ellei enemmän. Juopot, älkää pilatko muiden elämää.
Läheiset kärsii jos ja kun sattuu jotain vakavampaa. Nuorien aikuisten elämään kuuluu juominen, mutta ystävistä kuuluu pitää huolta.
En tietenkään jätä, hauskaa riittää niin pitkään kuin viinaakin.
Pitää osata pitää itsestään huolta
ei ole minun tehtäväni kaitsea aikuista itsensä tietoisesti myrkyttänyttä, sekä itsestään vastuussa olevaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
ei ole minun tehtäväni kaitsea aikuista itsensä tietoisesti myrkyttänyttä, sekä itsestään vastuussa olevaa ihmistä.
Heitteillejättö on rikos, vaikka henkilö olisikin itse itsensä myrkyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tehtävä,mutta olet paska ystävä, jos jätät toisen heitteille ja hänelle käy huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aikuinen ihminen on vastuussa itsestään vaikka 5 promillen humalassa
Jos masennus on syvällä josta et ole viitsinyt kuunnella/ottaa selvää voi tehdä mitä vain .Eräskin tyttö hyppäsi en kerro mihin mutta kuoli.Itse olen liian vanha että olisin voinut olla hänen kaverinsa .Tytön ystävä oli mutta ei osannut olla ystävä koska oli minä minä ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tehtävä,mutta olet paska ystävä, jos jätät toisen heitteille ja hänelle käy huonosti.
itse hän on paska itseään kohtaan jos menee etanolia liikaa sisuksiinsa työntämään
Pidän huolta kännissä olevasta ystävästä tarvittaessa. Mutta: jos hän on minun ystäväni, hän mitoittaa tulevaisuudessa juomisensa niin, ettei hänestä tarvitse ystävien huolehtia. Alkoholismiinkin on saatavilla apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Heitteillejättö on sellaisen henkilön jättäminen avuttomaan tilaan, josta tekijä on VELVOLLINEN huolehtimaan."
"Jotta toisen avuttomaan tilaan jättäminen olisi rangaistavaa, tekijällä tulee olla VELVOLLISUUS huolehtia uhrista."
Se, jos joskus, kerran - pari nuoruudessaan sattuu ylilyönti, ja juo liikaa, silloin on hyvä, jos lähellä on ystävä, joka auttaa. Mutta jos joku sama ystävä on toistuvasti niin humalassa, ettei pysty huolehtimaan itsestään, ei meno ole enää tervettä.
Oma vika jos juo.
Usein juomisesta kärsii läheinen yhtä paljon ellei enemmän. Juopot, älkää pilatko muiden elämää.