Miten saatte vanhempanne uskomaan, että kaupassa ei kannata käydä?
Oma äitini 82v. oli radiosta kuullut, että kyllä ikäihmisetkin saa käydä kaupassa kunhan nyt ei ihan pahimpaan ruuhka-aikaan mene. Asutaan 2 km:n päässä ja oltiin jos sovittu, että käydään hänelle kaupassa. MITEN saa taottua järkeä jääräpäälle?!
Kommentit (7)
Tämä asia on jo käsitelty täällä useaan otteeseen.
Lueskele niistä viesteistä vinkkejä.
Käy jos haluaa. Riski tartunnalle on mitättömän pieni ja kuolmanvakavasti sairastuminen vielä paljon pienempi mahdollisuus. 80 vuotiaalla se kuolema ei kuitenkaan ole välttämättä kovin kaukana. Jos ei kuole tänä vuonna koronaan, niin todennäköisesti sitten ensi talvena tavalliseen kausi-influenssaan.
Ööh, melko agressiivisia vastauksia... sori jos pahoitin mielen.
Eivät kaikki vanhukset kuole, vaikka saisivat koronatartunnan. Yli 80 vuotiaista 85% selviää hengissä. Vanhimmat täysin toipuneet ovat yli 100 vuotiaita. Jos äidilläsi ei ole mitään perussairauksia, hän voi hyvinkin selvitä jopa ilman sairaalahoitoa.
Vanhuksien muita suurempi kuolleisuus johtuu etupäässä siitä, että heillä on enemmän koronan kannalta kriittisiä sairauksia kuin nuoremmilla.
Ei normaalisti kyllä noin vanha itse pysty/jaksa itse käydä kaupassa.Taidat puhua p....a.
Vierailija kirjoitti:
Ei normaalisti kyllä noin vanha itse pysty/jaksa itse käydä kaupassa.Taidat puhua p....a.
Höpö höpö, oma mummoni kävi ainakin itse kaupassa vielä tuon ikäisenä, nyt 90-vuotiaana tarvitsee jo apua kaupassakäymiseen mutta kykenee silti vieläkin asumaan omassa kodissa avustettuna.
Aikuinen ihminen osaa kaiketi itse punnita riskit.