Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhainkodeissa/saattohoitokodeissa työskentelevät, miltä tuntuu kohdata/nähdä kuoleva/kuollut ihminen?

Vierailija
17.03.2020 |

Kysyn ihan mielenkiinnosta koska mahdollisesti työllistyn jompaankumpaan noista. En ole vaan koskaan nähnyt kenenkään kuolemaa eikä kukaan minulle läheinen ihminen ole kuollut. Hautajaisissa olen ollut kerran n. 2-vuotiaana enkä muista siitä mitään.

Asiallisia vastauksia kiitos, kun täällä häviää ketjuja koko ajan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä kylmältä, mutta ei se enää tunnu juuri miltään. Kaikkeen tottuu.

Vierailija
2/10 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktio riippuu hyvin pitkälti siitä, makaako ruumis petissään vai käveleekö vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ei siinä oikein kohtaamista tule jos toinen on vainaa.

Vierailija
4/10 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minua kirpaisi ensimmäisen kerran, kun aamulla löysin yhden asukkaan kuolleena. Vielä eilen illalla olin rupatellut mummun kanssa hänen lapsuudestaan ja muusta pitkään.

Vierailija
5/10 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu millainen kuolema. Jos ihminen oikein kärsii niin sitä toivoo, että saisi jo kuolla ja huojentuu kun näkee hiipuvan. Muistan erään keuhkoahtaumapotilaan joka sylki viimeiset elinaikansa isoja limaklimppejä ympäriinsä ja lattioille. EI antanut koskea itseensä vaan oli siis aika sanoisinko väkivaltanen. Iskuja sai väistellä. Pakko kuitenkin hoitaa ja kuivittaa ja vaihtaa limaiset lakanat. Ei mikään ruoka tai juoma mennyt sisälle. 

Kyllä siinä toivoi, että pääsisi jo pois. Ja pelastus oli kun sai oikean kipulääkityksen. 

Sitten on niitä yllätyksiä, jotka ihan eilen oli vielä ok, mutta sitten yhtäkkiä löytyykin kuolleena. Kaikkein ikävintä on ne, joilta on tajunta ja puhekyky menneet eivätkä pysty kertomaan, että mihin sattuu. Tai mikä on. Että voisi helpottaa oloa.

Vierailija
6/10 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkä kylmältä, mutta ei se enää tunnu juuri miltään. Kaikkeen tottuu.

Totta

Vierailija
7/10 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut keho ei myötäile sukkaa jalkaan laitettaessa, on vaan. 

Vierailija
8/10 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I see dead people.

Vierailija
9/10 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ikinä elää itseni kanssa jos kuolema ei koskettaisi.

Elämme julmia, psykopaattisia, aikoja.

Vierailija
10/10 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä vähän hölmöltä, mutta minä koen sen jotenkin pyhänä, jos saa olla siinä hetkessä kun ihminen kuolee. En usko mihinkään tuon puoleiseen elämään, vanhan ihmisen kuolema on useimmiten kaunis. Aika sitä ennen ei niinkään.