Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveysongelmat,alkoholismi, räjähdysherkkä tilanne monella perheellä

Vierailija
17.03.2020 |

Mietin niitä perheitä, joissa lapsuus lasinen. Ja siihen vielä koronan vaikutukset. Poliiseja ei riitä kaikkialle. Tilanne monessa perheessä on varmasti eristyksessä muutenkin ahdistavaa. Enkä halua lietsoa, mutta ajattelin vain...ja koskee niin monta ikäluokkaa. Jos kaikesta tulee selviytymistaistelu, niin miten ihmiset reagoi. Elämä tuntuu kauhuelokuvalta, josta ei vain herää.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti leipäjonot lopetetaan. Miten ne ihmiset jotka ovat seurakunnilta saaneet sitä ruoka-apua. Miten heitä autetaan. Nyt kaikki puhuvat yrittäjistä. Ja pelko myös siitä, että leikataanko palkkoja, jäädytetäänkö säästöjä. Kaikki se mitä ei varmasti tiedä, niin aiheuttaa spekulaatiota. Mistä ihmiset saavat sen turvan. Palvelevat puhelimet ruuhkautuvat. Kuka hoitaa mielenterveysihmisiä. Kaikki kuntouttava työtoiminta lopetettu. Masentunut ihminen 4 seinän sisällä, mistä se saa avun. Itse asun asumisyksikössä, onneksi vielä henkilökunta on puhelimen päässä. Mutta henkilökohtaisia käyntejä ja tapaamisia ei järjestetä. Hoitajat ainakin vielä rulevat toimistolle, mutta on pyydetty välttämään kaikki  paitsi sitä soittamista. Yhteisötilat on, mutta ilmeisesti niihinkin tulee käyttökielto.

Vierailija
22/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä kriisi pahiten iskee niihin jotka muutenkin saa yhteiskunnalta turpaan mennen tullen. Esim nämä ”ongelmaperheiden” lapset. Kylmäävää. Se lama jonka minä koin lapsuudessani ei ollut mitään tähän verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneillä on niin paljon, koko ajan tulee uusia ohjeistuksia. Mutta koska aletaan puhua ihmisistä yksilöinä. Nyt esillä itse korona ja talousvaikutteet. Ja toki tärkeää että itse koronasta puhutaan, ja kuinka torjua virusta. Mutta että ihmisiä niitä tavallisia matti ja maija meikäläisiä ei jätettäisi yksin, oli se fyysinen ikä sitten nuori tahi iäkäs. Vain aika näyttää onko suomalaisissa talkoohenkeä. Puhalletaanko yhteisen hyvän eteen. Ja pliis ei kyräillä ja vihata toisiamme. Kaikki ollaan samassa jamassa.  Ja että yhteiskunnan puolelta  meitä kaikkia kohdeltaisiin tasa-arvoisesti.

Vierailija
24/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on paras aika vapaaehtoisille järjestää asioita kuntoon ja lapsille ruokaa. Eräs alkoi kokoamaan lapsille tietokoneita joten tällaista pakettia kasaan myös lapsille, joissa on rakkautta ja ruokaa. Vanhemmille pitäisi olla myös jotain joka ohjaa järjen pariin ja pois pullosta.

Ihania ideoita, mutta riippuvuus on tosi vaikea ongelma, eikä sitä varsinkaan valtavan kriisin ollessa päällä ole helppoa käydä katkaisemaan. Ainoastaan jos halu muutokseen lähtee päihderiippuvaisesta itsestään. Kaikki puuhastelu riippuvaisen ympärillä valuu helposti hukkaan ja imee auttajankin voimat kokonaan. En tahdo kylvää kauhukuvia, mutta tällainen puuhastelu ”ohjaaminen pois pullosta” ulkopuolisen tahon toimesta ei ole toteutettavissa realistisesti juuri nyt kun kaikki ovat sulkeutuneet koteihinsa ja tilanne on maailmanlaajuisesti totaalisen kaoottinen. Terveydenhoitohenkilökuntaa ei riitä ihmettelemään kotonaan sammuvia avuttomia vanhempia lapsineen, kun kaikki on valjastettu Viruksen torjuntaan. Olen pahoillani.