Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveysongelmat,alkoholismi, räjähdysherkkä tilanne monella perheellä

Vierailija
17.03.2020 |

Mietin niitä perheitä, joissa lapsuus lasinen. Ja siihen vielä koronan vaikutukset. Poliiseja ei riitä kaikkialle. Tilanne monessa perheessä on varmasti eristyksessä muutenkin ahdistavaa. Enkä halua lietsoa, mutta ajattelin vain...ja koskee niin monta ikäluokkaa. Jos kaikesta tulee selviytymistaistelu, niin miten ihmiset reagoi. Elämä tuntuu kauhuelokuvalta, josta ei vain herää.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se pelon lietsonta ja itsesuggerointi. Nyt.

Vierailija
2/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun monasti sitä ahdista lääkitään päihteillä. Ja tulevaisuus epävarmaa. Tulee lomautuksia yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpölöpö.

Väki vähenee, pidot paranee.

Nyt ihmisten on pakkkko kohdata itsensä tai tappaa perhe.

Jos se paskapaperi nyt sattuisi loppumaan.

Vierailija
4/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkoa en lietso. Tuon aloituksen voi skipata. Asioista voi sivistyneesti keskustella. Jos nyt loukkasin jotakin niin se ei ollut tarkoitus. 

Vierailija
5/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja haluaa vain sanoa, että vitsi noi mielenterveysongelmaiset on tyhmiä ja vitsi noi alkoholistit on säälittäviä.

Vierailija
6/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriiseissä on kasvun mahdollisuus.

T. Kiinan Muuri

7/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä, että monessa perheessä lapset ovat kovilla, kun eivät pääse kouluun tai tarhaan normaalien ihmisten seuraan, vaan joutuvat katselemaan vanhempien kännäämistä kotona.

Eräs tuttu lto kertoi, että tiettyjen perheiden lapset syövät maanantaisin ihan hirveästi tarhassa. Eivät ole saaneet riittävästi ruokaa viikonloppuna. Lomat ja viikonloput eivät ole kivaa aikaa kaikille.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaatui koko tämä pas.ka minun niskaan. Mies jatkaa töissä normaalisti, mun ksikki työt on peruttu ja istun 24/7 lasten kanssa kotona, rahaa ei tule mistään ja mitään ei voi tehdä. Mies ei voi ymmärtää miksi olen vihainen.

Vierailija
9/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajana toin julki vain huoleni. Ja itse olen mielenterveyspotilas. Ja läheisissäni on alkoholisteja. Jos tämä aloitus menee harmaalle alueelle, niin se varmasti poistetaan. Tämä keskustelupalsta on vertaistukea myös. Tilanne tällä hetkellä on suurudeltaan jotain, mitä ei voi ymmärtää.  Ja ehkä siksi vaikea suodattaa ajatuksiaan.

Vierailija
10/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman tuttavaperheen joissa ei juoda ja aikuiset aivan kypsiä toisiinsa. Onneksi erosin viime kesänä ja mies saa olla uuden naisen riesana :-)

Vierailija
11/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa,

Voi tulla nälkä esim niille lapsille joiden ainoa kunnon ruoka on ollut koululounas kotiolosuhteista johtuen. Ihan realistinen ongelma johon ei tässä hötäkässä ehditä luonnollisesti puuttua. Kaikki energia menee hallituksella ja yksittäisillä ihmisillä viruksen välttämiseen ja toimien suunnitteluun.

Jos tiedätte tällaisista perheistä/lapsista niin koittakaa auttaa jotenkin, vaikka viemällä leipäpussi ovelle. Ja jep, varmasti on korkea kynnys ja voivat kokea loukkauksena. En tiedä itse mitä voisi tehdä enempää, lastensuojeluun toki voi aina ilmoittaa kuten ennenkin JOS oikeasti aiheellista.

Vierailija
12/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin ihan samaa, tiedän monia perheitä joissa alkoholi kuuluu elämään.

Nyt kun lapset ovat koko ajan kotona, ilman sitä koulussa saatuja rutiineja, ruokaa, tehtäviä, ohjaavaa aikuista, kannustajaa, ylipäänsä normaalia pv rytmiä mitä monella lapsella ei ole ilman koulua.

Tapahtuu varmasti pahoja asioita.

Väkivalta lisääntyy ja perheen sisäinen pahoinvointi, ei kaikilla ole virikettä esim. Vknloppuisin. Nyt on kovat ajat edessä.

Nyt toivotaan että pidetään huolta myös siitä naapurissa asuvasta.

Vierailija
13/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se pelon lietsonta ja itsesuggerointi. Nyt.

Tuolle tilanteelle kyllä pitäisi tehdä jotain.

Ajattele nyt jotain yksinäistä vilkasta kolmivuotiasta kotona epävakaiden vanhempien kanssa. Lapsi ei pääse juuri mihinkään, ei tapaa ketään ja tietysti riehaantuu. Miten sitten käy? Entä viikon tai kahden kuukauden kuluttua?

Ihan tavisperheessäkin voi hermot olla koetuksella.

Vierailija
14/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mietin minäkin. Niin monilla mielikuva perheestä on ruusuinen, lapsistaan huolehtivat ja suojelevat vanhemmat. Mutta monessa perheessä on vakavia ongelmia, ja esimerkiksi erityistä tukea tarvitsevien lasten kanssa kotona yksin oleminen voi todella käydä raskaaksi itsekin tukea tarvitsevalle Vanhemmalle. Tai jos perheessä on vaikka vaiettua insestiö tai jotain muuta väkivaltaa, henkistä tai fyysistä. Kaikilla ei mee nii ku strömsössä. Myös monet vanhukset kokevat parisuhdeväkivalta. Nämä asiat tuntuu aivan hirveän raskaalta. Esim Vantaalla jo valmiiksi katastrofaalinen lastensuojelun tilanne. Tää melkein on koko epidemias semmonen aihe jota on liian raskas edes ajatella.

Vierailija
15/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perheissä se arki muuttuu. Mikä oli ennen hektistä, niin nyt se on aivan jotain muuta. Se on äärirajoilla jaksamista. Ja tämä vielä alkua. Kyllähän niihin omiin läheisiinkin rasittuu. Toki somessa voi seikkailla, ja leffoja katsella. Ja puuhaa varmasti riittää. Mutta vanhemmathan stressaa toimeentulosta, tulevaisuudesta. Ja pienet lapset, kuinka he edes ymmärtävät kaikkea. Kaikkeen tottuu, mutta jos perheitä eristäytyy viikkokausiksi, ja kaikki epävarmaa. Sitten kun palataan taas normaaliin, niin paljon selviää kuinka ihmiset reagoi, ja kuinka taas palataan siihen mitä oli ennen tätä.

Vierailija
16/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kaatui koko tämä pas.ka minun niskaan. Mies jatkaa töissä normaalisti, mun ksikki työt on peruttu ja istun 24/7 lasten kanssa kotona, rahaa ei tule mistään ja mitään ei voi tehdä. Mies ei voi ymmärtää miksi olen vihainen.

Aiiin ja sijoitukset -60% joita olin pitänyt jotta pystyn tekemään osa-aikaisesti lasten hoidon ohessa.. no, se niistä.

Vierailija
17/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa ja siitä syystä, että olen ollut se lapsi ja nuori, jonka syömistä rajoitettiin, nälkä, henkinen ja fyysinen väkivalta kuuluivat osana arkea. Mietin jos tämä ois tapahtunut silloin kun minä olin lapsi ja nuori. Miten pahasti ois tilanteet kärjistyny kotona?

Toivon että nämä lapset ja perheet sais apua, ettei heitä unohdettaisi ja jätettäisi selviytymään oman onnensa nojaan.

Vierailija
18/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiiin ja sijoitukset -60% joita olin pitänyt jotta pystyn tekemään osa-aikaisesti lasten hoidon ohessa.. no, se niistä.

Kohtahan alkaa sijoittajilla olla hyvät ostohinnat. Osta halvalla ja myy kalliilla, muistathan. Vai pelaatko jotain nopeatahtisia moderneja sijoituspelejä?

Vierailija
19/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on paras aika vapaaehtoisille järjestää asioita kuntoon ja lapsille ruokaa. Eräs alkoi kokoamaan lapsille tietokoneita joten tällaista pakettia kasaan myös lapsille, joissa on rakkautta ja ruokaa. Vanhemmille pitäisi olla myös jotain joka ohjaa järjen pariin ja pois pullosta.

Vierailija
20/24 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että nyt puhutaan, kuinka toimia koronan estämiseksi. Hallitus on antanut ohjeistuksensa(määräyksensä). Puhutaan taloustilanteesta. Kaikkea ei vielä voi käsittää kuinka paljon sitä elämää rajataan. Toivon vain että lapsiperheitä ei unohdeta. Etäopetusta on. Ja lapsia saadaan hoitoon. Mutta miten käy perheille, joissa tilanne ennen koronakaan ei ollut ihanteellinen. Vanhukset myös tärkeä ryhmä. Kaikki ihmiset toki tärkeitä. Mutta se kuinka epävarmuus on tekijä joka kiristää hermoja. Nämä keskustelupalstat toki siitä hyviä, että täältä saa sitä vertaistukea. Ja todellakin että lapsia ja perheitä ei jätetä selviytymään yksin. Voimia kaikille, sitä tarvitaan.