mistä saatte voimaa puuhastella näissä olosuhteissa kotona?
Itse olen vaan lamaantunut lukemaan uutisia. Haluaisin olla myös sellainen reipas, joka ajattelee näillä mennään ja keksiä mukavaa tekemistä. Miten saada itsensä sellaiseen tilaan?
Kommentit (33)
Työttömälle hölmölle jolla ei ole varaa käydä edes lähikahvilassa muutenkaan tämä ei muuta yhtikäs mitään.
Kuten tavallista. Hyväosaiset ovat tässäkin tilanteessa onnekkaimmat.
Me muut köyhät ja syrjäytyneet saadaan kärsiä tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tekemistä. On niin masentunut olokin, ettei edes auringon paiste auta vaikka yleensä se piristää.
Olen monta kertaa aikonut soittaa ystävälleni, että lähdetäänpäs yhdessä johonkin näyttelyyn, kahville tai syömään mutta sitten muistankin, että ai niin, kaikki taitaa olla kiinni.
*huokaus*
No soita sille kaverille että lähdette vaikka kävelylle tai pyydä hänet luoksesi kahville! Ei tässä olla elämistä kielletty, jotkut asist vain ovat toistaiseksi poissa käytöstä.
Julkisilla ei kuulemma saisi liikkua. Ja mulla on astma.
Missään ei ole kielletty julkisilla liikkumista. Jos olisi, bussit ja junat olisivat seisahduksissa. Näinhän ei ole. Astma ei estä kävelylenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tekemistä. On niin masentunut olokin, ettei edes auringon paiste auta vaikka yleensä se piristää.
Olen monta kertaa aikonut soittaa ystävälleni, että lähdetäänpäs yhdessä johonkin näyttelyyn, kahville tai syömään mutta sitten muistankin, että ai niin, kaikki taitaa olla kiinni.
*huokaus*
No soita sille kaverille että lähdette vaikka kävelylle tai pyydä hänet luoksesi kahville! Ei tässä olla elämistä kielletty, jotkut asist vain ovat toistaiseksi poissa käytöstä.
Missään ei ole kielletty julkisilla liikkumista. Jos olisi, bussit ja junat olisivat seisahduksissa. Näinhän ei ole. Astma ei estä kävelylenkkejä.
Osa junavuoroista on peruttu. Ne, jotka ajetaan, ovat tupaten täynnä ihmisiä. Näin ainakin lähijunissa pks:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*huokaus*
Osa junavuoroista on peruttu. Ne, jotka ajetaan, ovat tupaten täynnä ihmisiä. Näin ainakin lähijunissa pks:lla.
Juuri näin. Ei tosiaan tee mieli tunkea itseäni nyt täpötäyteen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*huokaus*
Huoh. Tietenkin on peruttu, kun ihmiset omatoimisesti välttävät julkista liikennettä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että julkisilla liikkuminen olisi kielletty. Miten vaikeaa näitä asioita voi olla ymmärtää?
Olen tämän vuoden aikana poistunut kotoani ehkä neljä kertaa muuten kuin käydäkseni kaupassa. Joten nyt koittavat ajat eivät siinä mielessä merkitse olosuhteisiini radikaalia muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Kuten tavallista. Hyväosaiset ovat tässäkin tilanteessa onnekkaimmat.
Me muut köyhät ja syrjäytyneet saadaan kärsiä tästäkin.
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat. Miten minä kärsin siitä, että olen suurimman osan ajasta kotona. Olenhan sitä muutenkin. Hyväosaiset sen sijaan ovat tottuneet käymään töissä, juomassa latteja, teatterissa, drinksuilla jne. Heille on paljon suurempi pudotus kun nyt pitääkin olla kotona ja keittää itse lattensa.
T. Köyhä ja syrjäytynyt
Aivot on hyvä pitää virkeinä! Muuten ainakin itse lamaannun tällaisten uutisten varjossa...
Askartelen, luen kirjoja, piirrän ja maalaan mitä mielikuvitus tuottaa. Järjestelen laatikoita, varastoa ja kaappeja (katson samalla mitä voisi joskus laittaa kirpparille). Lisäksi valmistan erilaisia ruokia pakkaseen, suunnittelen ruokia yli kk ruokatarvikkeista (minimoin hävikkiä).
Hommien ohella kuuntelen musiikkia tai podcasteja, pyyhin pölyjä, siivoan, pyykkään, täytän ristikkoja, käyn lenkillä metsän korvessa, teen pihahommia, jumppaan ja huollan lihaskuntoa (netti on pullollaan ideoita), katson sarjoja. Pidän yhteyttä läheisiin ja ystäviin puheluin, viestein ja videoyhteydellä. Lisäksi teen töitä kotoa!
En mene vapaaehtoisesti kauppoihin ja julkisille paikoille hillumaan, vakava sairaus taustalla niin yritän minimoida kontaktit ulkopuolisiin ihmisiin ja koskemasta esim. ruokakaupan kärryjä/ koreja, joita sadat muut ovat näplänneet... Meillä on puolisoni kanssa ruokatarvikkeita, lääkkeitä, muuta tykötarpeita 1,5kk ajalle ja kahteen viikkoon ei ole tarvinnut käydä kaupoilla katsomassa kaaosta.
Tsemppiä kaikille!
Hain eilen kirjastosta ison pinon kirjoja. Nyt nautin, kun saan uppoutua hyviin tarinoihin ja unohtaa koko koronan. Suosittelen samaa kaikille. Jos ei kirjoja satu olemaan, netti on pullollaan elokuvia ja sarjoja yms.
Luottakaa hyvät ihmiset maalaisjärkeen!
Olen tehnyt etätöitä viimeiset 15 vuotta. Mikään ei ole muuttunut, töitä pitää tehdä ehkä vähän enemmän kuin normisti, kun työpaikan kaikki työläiset eivät ole etäläisiä, ja ovat nyt paniikissa, miten kotoa käsin voi tehdä hommia...
Uskosta.