Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetan hoitoalalla

Vierailija
17.03.2020 |

Tein päätöksen että tämän koronakriisin jälkeen lopetan hoitajana. Tässä on vuosia tehty töitä ilman arvostusta, huonoissa työoloissa, joustaen ja joustaen surkealla palkalla. Nyt riittää.

Kommentit (203)

Vierailija
81/203 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään muussa maassa ei varmasti ole hoitajavihaa, niinkuin suomessa. Muualla hoitajia arvostetaan. Mistä johtuu se, että suomessa hoitajia vihataan? Pitäisikö lopettaa koko koulutus, kun se koetaan täysin turhaksi?

Loputtoman ruikutuksenne takia. Loputtoman. 

Tervetuloa kokeilemaan:)

Ei sitä muiden ole mikään pakko kokeilla. Hoitajat on itse hakeutuneet alalle, jonka realiteetit (mm. palkka) on olleet tiedossa. Jos ei koko koulutuksen ja harjoittelujen aikanakaan ole selvinnyt, mistä työssä on kyse, niin ihan voi syyttää itseään. 

Vierailija
82/203 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Koet sitten yllätyksen yksityisellä, kun tulee oikeasti kiire päiviä ja juokseminen tarkoittaa ihan oikeaa juoksemista.

Onnea valitsemallasi polulla!

Zinc

Pitäisitkö se päääsi kiinni? Olen vanhempi ex-hoitaja jolla työkokemusta muilta aloilta myös vaativimmista tehtävistä eikä missään niin stanallinen työrahti kuin tietyillä akuuttiosastoilla. Olen muissa hommissa hoitanut päällekkäisiä isojen diilien deadlineja eikä kuumottanut puoliksikaan kuten sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/203 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään muussa maassa ei varmasti ole hoitajavihaa, niinkuin suomessa. Muualla hoitajia arvostetaan. Mistä johtuu se, että suomessa hoitajia vihataan? Pitäisikö lopettaa koko koulutus, kun se koetaan täysin turhaksi?

Ei sitä muiden ole mikään pakko kokeilla. Hoitajat on itse hakeutuneet alalle, jonka realiteetit (mm. palkka) on olleet tiedossa. Jos ei koko koulutuksen ja harjoittelujen aikanakaan ole selvinnyt, mistä työssä on kyse, niin ihan voi syyttää itseään. 

Eli työoloja ei saa yrittää parantaa koska palkat nyt ovat huonot ja piste?

"Se nyt vaan on se orjuus tuommoista, olihan se tiedossa kun rannikolla kekkuloit ja laivaan jouduit, poimi nyt vaan kiltisti puuvillaa."

"Olihan se nyt tiedossa että naisilla ei ole äänioikeutta joten syytä itseäsi ja kiillota sitä kuparipataa hiljaa keittiössä"

Vierailija
84/203 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sinä lopetat ja teet jotakin muuta. Miksi kerrot tämän täällä? Ihan kun täällä jokainen duunari saisi arvostusta ja gloriaa. Kun sinä tuota kaipaat, niin valitse alasi tarkoin.

A. Sellainen jossa saat kaipaamasi arvostusta ja kilvenkiillotusta mitä ilmeisestikkin omasta mielestäsi ansaitset. B. Valitse ala jossa menestyt niin, että muut sitä arvostavat. C. Pidä huoli, että ala on hyvin palkattu. Näillä pääset jo pitkälle, lisäksi kannattaa olla valmis tekemään vuosia sitä "alempaa" työtä, ennen kuin etenet ns "arvostettuihin" töihin. Kannattaa pitää mielessä, että jos valitset esim, matalapalkkaisen alan, se on sinun valintasi.

Minäkin olen matalapalkkaisella alalla, ansaitsen huomattavasti vähemmän kuin sinä, eikä minua kunnioiteta. En silti vaihtaisi työtäni mihinkään, sillä pidän siitä. Eihän yhteiskunnan velvollisuus ole taata sellaista työtä mistä pitää ja siinä on hyvä palkka. Minulla on käynyt geenilotossa siinämäärin huono tuuri, että satun nyt vain pitämään tästä matalasti palkatusta työstä, enkä kaipaa arvostusta tai gloriaa.

Mainostat kuitenkin täällä monisanaisesti miten hyvä ja vastimatln ihminen olet etkä kaipaa gloriaa, katsokaa minua:D

Vierailija
85/203 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitotyön nyt jättäviltä terveiltä pitää evätä kaikki tuet, ihan kaikki ja niin varmasti tullaan tekemäänkin. Poikkeuslaki antaa vahvan mandaatit toimenpiteille.

Poikeuslaki on poikeuslaki ja säädetään olemaan voimassa poikeusaikana. Perustuslaki taas on perustuslaki ja määrittää osaltaan toimintaa normaaliolosuhteissa. Voit  itse tarkastaa ja päätellä onko tuo mahdollista. "Lex Vierailija" on eri asia.

Vierailija
86/203 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshoitaja. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Kaikkien hoitajien, jotka ei halua hoitotyötä tehdä, tulisi tehdä sama päätös! Onnea uusiin tuuliin!

Minusta nuoria (ja miksei vanhempiakin) miehiä voitaisiin kouluttaa hoitoaloille. Varma toimeentulo ja sitäpaitsi miehet soveltuvat raskaaseen hoitotyöhön sekä fyysisiltä että psyykkisiltä ominaisuuksiltaan usein naisia paremmin.

Hölönpölö. Naiset hoitajina ovat pääsääntöisesti parempia tai vähintään yhtä hyviä kuin me miehet. Miehiä kouluttamalla ei sen kummemmaksi muuttuisi mikään. Tällä palkalla ja työoloilla lisäksi on vaikeaa saada miehiä innostumaan kun raksalla tai missä vaan on tuplaliksat ja hyvät työajat.

Jännää kuinka naiset hoitajinakin menevät sieltä, missä aita on matalin.

Notkutaan terveyskeskuksen lasikuutiossa, samalla kun miehet hoitaa psykiatristen osastojen potilaat.

Miehet ovat naisia parempia hoitajinakin, tämä on faktaa

Psykiatrisella raskaampaa:D? Omassa psykan harjoittelussani mieshoitaja A nukkui päiväunet työajalla, B kuunteli kopissa lempiohjelmaansa kuulokkeilla ja nukahti ja C kertoi menevänsä rauhassa katsomaan urheilukisat, en katso potilaiden kanssa. Päivän uutinen oli kun tilasinkin Kirsille appelsiinijugurttia. Viikossa yksi kiinnipito.

Samaan aikaan lasikuutiossa hoidettiin 1001 yksi asiaa koneella, soiteltiin parit heräämöt, leikkurit, anet, kirurgit, kotiutuneet, kotiutukset, veritilaukset, labrat, polit, lähetteet ja epäselvät asiat pikku multitaskauksella. Lisäksi tietenkin kenttähommat.

Vierailija
87/203 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään hakemassa lapsen takia saikkua. Meidät otti vastaan selvästi väsynyt sairaanhoitaja.

Itse olisin tehnyt sellaisesta hoitajasta valituksen. Tympeä asenne pilaa asiakkaan päivän. Ehkä esimiehen puhuttelulla ja ylilääkärin nuhtelulla käytöskin paranee, yt:tä on myös hoitoalalla.

Ylilääkärillähän on näinä aikoina aikaa hoidella persoonallisuushäiriöisten asiakkuuskokemuksien reklamointeja.

Vierailija
88/203 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kriisin jälkeen hoitajat odottavan kahta isommin palkankorotuksia. Jos niitä ei saada niin joukkopako alalta tapahtuu. Siinähän hoidatte sitten itsenne ja läheisenne ihan itse.

Vierailija
89/203 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea pyytettömyys ja aito halu auttaa eivät ole koskaan kiinni muiden arvostuksesta.

En ymmärrä mistä puhut. Ihminen tekee töitä elättääkseen itsensä ja perheensä, toki niin et työ on sopivaa omille taipumuksille ja tavalle tehdä työtä. Säästä pyyteettömyytesi ihan itsellesi.

Vierailija
90/203 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vaihdoin jo alaa , enkä ikinä enää tee hoitohommia 😊

Tehköön joku muu 🤣🤣🤣

Vierailija
91/203 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah , no onneksi lopetin jo, ja vaihdoin alaa. Takaisin en enää ikinä mene. Moni tehnyt jo saman....Luuletko että homna kiristämisellä ja uhkailulla paranee ?

Minua ei uhkaile ketään !!!

Saas nähdä kuinka käy....

Vierailija
92/203 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Koet sitten yllätyksen yksityisellä, kun tulee oikeasti kiire päiviä ja juokseminen tarkoittaa ihan oikeaa juoksemista.

Zinc

Minä olin 25 vuotta hoitoalalla ja väsyin ja kyllästyin touhuun kokonaan. Lähdin pois ja nyt olen leppoisassa päivätyöpaikassa ohjaustyössä ohjaamassa vajaakuntoisia työkokeiluihin ja työtoimintoihin. Ei tarvitse juosta, ei nostella, ei valvoa yövuoroja ja viikonloput vapaat. 

Poislähtö oli elämäni paras ratkaisu

Vierailija
93/203 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 2014 ja päivääkään en ole katunut. 25 vuotta riitti ja terveys meni.

Vierailija
94/203 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys miksi kaikki muut saavat ajaa palkankorotuksia tai muita parannuksia omille aloilleen, mutta hoitajat eivät?

Vierailija
95/203 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois niinku aika saada sama palkka sairaanhoitajalle kuin insinöörille ja sama palkka diplominsinöörille kuin lääkärille. Samantasoinen palkka siis normaalityöajalla ja ilta-, yö- yms lisät tietysti päälle. Muuten olette  tuhoon tuomittuja, sillä varsinkaan hoitajat eivät alalla tule pysymään!

Vierailija
96/203 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on useampi ammatti tullut 40 vuoden työuran ohessa opiskeltuna. Vaihdoin hoitohommista vain edelliseen ammattiin , helppoa ja eipä kaduta..

Tulihan tota hoitopaskaakin kokeiltua , mutta lapsilleni en sitä suosittele .

Vierailija
97/203 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen joskus fb.n hoitajien ryhmää. On kyllä muuttunut käsitys hoitajien työstä. Aina väittävät, että eivät edes ehdi syödä ja vessassakaan ei ehdi käyttää.

Oikeasti näkyvät töissä leipovan kakkuja (itselleenkin työaikana), tekevät myyntiin koruja ja avaimenperiä. Aikaa riittää jäynien tekoon, eli muovitetaan vessanpönttöjä ja rakennellaan nukkeja ja vaihdellaan suolaa sokerin tilalle. Tuodaan omat koirat yövuoroihin ja siellä koirat kuolaa sohvilla ja karvoittaa paikkoja ja hoitajan aika menee omaa karvakamua helliessä. Niin ja sivuston mukaan yöt menee pleikkaa pelatessa ja facessa roikkuessa.

Missä se kiire niin, että ei ehdi edes kuselle ja syömään.

Vierailija
98/203 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kyllä haittaisi tehdä töitä, jossa ei arvosteta, koska ei mua ole ennenkään arvostettu ja aina on kiusattu. Tärkeintä mulle olisi, että mun puoliso ja lapset arvostaa mua!

Vierailija
99/203 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se palkka numeraalisesti minusta ihan hyvä, mutta työnkuvaan ja vastuuseen nähden ei. Vaihdan myös alaa hoitoalalla, mutta voin oikein hyvin mennä samalla palkalla tai pienemmälläkin muihin töihin.

Vierailija
100/203 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc

Minä olin 25 vuotta hoitoalalla ja väsyin ja kyllästyin touhuun kokonaan. Lähdin pois ja nyt olen leppoisassa päivätyöpaikassa ohjaustyössä ohjaamassa vajaakuntoisia työkokeiluihin ja työtoimintoihin. Ei tarvitse juosta, ei nostella, ei valvoa yövuoroja ja viikonloput vapaat. 

Poislähtö oli elämäni paras ratkaisu

Kuulostaa ihanalta. Opiskelitko jonkun uuden tutkinnon, vai työllistyitkö hoitajan koulutuksella noihin töihin?