Ei saa mennä mökeille!!!!!! Juuri oli uutisissa juttua
Mökkikunnilla ei ole resursseja hoitaa vieraiden kuntien ihmisiä!
Kommentit (236)
Ei voi kieltää ja menisin jos mökki olisi. Terveitä ollaan kaikki ja ei tarvita sairaanhoitoa.
Tosin ei noi teinit lähtisi ja ne opiskelee etänä lukkarin mukaan.
Ihan normi koulua on mutta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Pysykää nyt h... ihmiset siellä missä olette älkääkä levittäjä tautia matkustamalla huvikseen edes takaisin.
En matkusta huvikseni, ja olen terve.
Vierailija kirjoitti:
Pysykää nyt h... ihmiset siellä missä olette älkääkä levittäjä tautia matkustamalla huvikseen edes takaisin.
En matkusta huvikseni, ja olen terve.
Me ollaan eka karanteenissa kotona (ei kauppaan, ei mitään). Jos ei tule oireita, menemme mökille. Ei kauppaa, ei naapureita. Kotivaraa on pitkäksi aikaa.
Jutussa oli kyse Lapin mökeistä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Koska se kotikunta on velvollinen hoitamaan asukkaansa ja heillä pitäisi olla resurssit siihen varattuna.
Minulla on käsitys että joissakin tapauksissa toinen sairaanhoitopiiri voi laskuttaa potilaan kotikuntaa, korjatkaa jos olen väärässä. Eri asia sitten on muut resurssit, lääkärien ja hoitajien määrä ym. Onko kesämökkikunnissa sitten kesällä paremmat resurssit koska täytyyhän heidän akuutit jutut hoitaa kuitenkin.
Eihän sillä hoidolla mitään tee, kun ei sinne pääse kuin siinä tapauksessa että on kunto totaalisen romahtanut. Eihän edes testejä tehdä.
Jos nyt koronan oireet yltyy, niin aika nopsaan sieltä ajelee kotipaikkakunnalle - harvalla kuitenkaan on yli 5-6 h mökkimatkaa. Meillä esim. 120 km moottoritietä. Yksin ei tietty ole hyvä olla, vaan sellaisessa seurassa että parilla on ajokortti.
Ei aikaisemminkaan ole mökkipaikkakunnalla päässyt hoitoon, jos sinne on syystä tai toisesta hakeutunut, niin Helsinkiin ne on lähettäneet ja se on ihan ok. Nykyisin on onneksi Terveystalo, niin saa apua sielläkin jos vaikka angiina iskee. Ainoa kerta kun hoidettiin, oli kun isäni löi kirveellä jalkaan. Äitini lähetettiin jo 80-luvulla Helsinkiin synnyttämään, vaikka supistukset olivat jo säännöllisiä.
Eli ei ole mikään uutinen, ei myöskään estä mökkeilyä. Tietenkään mihinkään tiettömien taipaleiden päähän tai saareen ei kannata lähteä.
Kotipaikkakunnalta mökille 25 km. Todellakin menen. Menisin sinne muutenkin.
"Minä ainakin...". Mutta hyvä etteivät "minä ainakin" -tyypit tarvitse coronatestausta ja sairaalahoitoa, koska mökeillä ei ole coronaa.
Ihmisten itsekkyys ja piittaamattomuus ei lakkaa yllättämästä varmaan ikinä. Tämä poikkeustila ei ole mikään kiva springbreak joka vietetään lapin keväthangilla hiihdellen..
Ette varmana tule tänne tautienne kanssa! Pysykää nyt siellä ytimessä, kun sinne on kerran ollut pakko päästä. Ei ole täällä koronaa, eikä haluta. Eikä teitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Koska se kotikunta on velvollinen hoitamaan asukkaansa ja heillä pitäisi olla resurssit siihen varattuna.
Minulla on käsitys että joissakin tapauksissa toinen sairaanhoitopiiri voi laskuttaa potilaan kotikuntaa, korjatkaa jos olen väärässä. Eri asia sitten on muut resurssit, lääkärien ja hoitajien määrä ym. Onko kesämökkikunnissa sitten kesällä paremmat resurssit koska täytyyhän heidän akuutit jutut hoitaa kuitenkin.
Ainakin täällä akuutit tapaukset ohjataan sairaalan päivystykseen, kunnan terveyskeskus käännyttää pois tai antaa korkeintaan ensiapua jos tilanne on niin vakava.
Vähän kinkkisempi tilanne, kun mökki on useamman lossimatkan takana. Svenska Yle jo varoitteli, että lauttaliikenteeseen voi tulla katkoja, jos henkilökunta alkaa sairastaa. Jos taas mökkeilijään iskee tauti pahemmin, joutuvat kuskaamaan helikopterilla hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten itsekkyys ja piittaamattomuus ei lakkaa yllättämästä varmaan ikinä. Tämä poikkeustila ei ole mikään kiva springbreak joka vietetään lapin keväthangilla hiihdellen..
Tosiaan. "Minä ainakin lähden..."-tyypeiltä puuttuu arkijärki. He kuvittelevat etteivät he ainakaan ole viruksen kantajia tai välittäjiä, eivätkä he ainakaan sairastu, ja jos sairastuisivat niin he ainakin vaativat akuuttia hoitoa hetimullekaikkinyt.
Vierailija kirjoitti:
Pääseehän sieltä mökiltä kotiin. Eihän kellään mökki yli 200km päässä ole kuitenkaan. Tuon verran jaksaa ajaa vähän heikommassakin hapessa.
Kuulostaa ihan pikkasen hasardihommilta...
No jos mökki on samassa tai lähikunnassa niin tottakai voi mennä! Siellä voi ihminen levätä, rentoutua ja olla kaukana tästä hysteriasta ja tartunnanvaarasta! Etenkin ikäihmisille juuri hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääseehän sieltä mökiltä kotiin. Eihän kellään mökki yli 200km päässä ole kuitenkaan. Tuon verran jaksaa ajaa vähän heikommassakin hapessa.
Kuulostaa ihan pikkasen hasardihommilta...
Ihan vähän vain voi käydä ABC:llä ripulipafkalla, saippua vessasta loppu ja sitten köhimään kahvijonoon. Pöydässä saattoi vähän räkä tirskahtaa pöydälle mutta kyllä sen joku siivoaa. Viimeistään seuraava asiakas kun laskee pullansa tai haarukkansa räkäpisaran päälle. Kasvosuoja on onneksi auton hansikaslokerossa. Minäminän matka jatkuu heikossa hapessa.
Vierailija kirjoitti:
Mökkien hinnat ovat viime vuosina laskeneet. Lyön vetoa, että nyt lähtee nousu.
Miksi ihmeessä lähtisi, jos sinne omistamalleen mökille ei kerta saa edes mennä, jos tulee tällainen erikoistilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin mökille lähtöä mutta ikävä kyllä en voi lähteä.
Siellähän olisi ollut hyvä lämmitellä puusaunaa, katsella takkatulta ja olla vaan.
Mutta jos sattuu jotain niin en halua rasittaa sen läänin terveydenhuoltoa ym. pelastushenkilökuntaa.Kyllä minä aion mieheni kanssa mennä viikonlopuksi mökille.
Jos toinen meistä ensin sairastuu niin toinen on varmasti kykenevä ajamaan autoa ja tullaan kotipaikkakunnalle sairastamaan.
Autolla mökille ja takaisin, ei vieraita eli emme kyllä tartuta ketään.
Mitä jos tukee hengitysoireita?
Minähän menen ihan sinne, minne minua huvittaa. Ei kiinnosta jonkun mökkikunnan kirstunvartijan kitinät.