Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei saa mennä mökeille!!!!!! Juuri oli uutisissa juttua

Vierailija
17.03.2020 |

Mökkikunnilla ei ole resursseja hoitaa vieraiden kuntien ihmisiä!

https://yle.fi/uutiset/3-11259473

Kommentit (236)

Vierailija
21/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ulkopaikkakuntalainen sairastuu mökkeillessään, niin mielestäni kunnalla ei tässä tilanteessa ole velvollisuutta hoitaa mökkeilijää.

Itsekin olin menossa pääsiäiseksi lappiin omalle mökille, mutta nyt en mene. On pakko ajatella sikäläisiä ihmisiä.

En arvosta yhtään näitä julkkiksia jotka menee sinne tartuttamaan paikallisia. latvalat ja vastaavat joilla itsellä hyvä kunto ja voivat olla oireettomia kantajia.

Juupa juu, kyllä on mukava ,kun mökkeilijät kantaa rahaa mökkikunnan ruokakauppoihin ja maksaa 500-700e kiinteistöveroa ym ym. Mutta ei heitä hoitaa tarvitse , jos apua sattuvat tarvitsemaan.

Sitähän se on ollut aina.

Siellä ei ole välineitä eikä henkilökuntaa hoitoa varten. Oletkohan koskaan käynyt esim Lapissa muuta kuinturistimatkalla?

Vierailija
22/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ette kyllä tule tänne Saimaan seudulle köhimään! Varsinkin pääkaupunkiseutulaiset pysykää poissa ainakin toukokuuhun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollot menevät myös laskettelemaan pohjoiseen. Tuskin Kittilällä on tarpeeksi lääkäreitä ja hoitajia.

Eiköhän laskettelukeskuksetkin suljeta pian, joten paha siinä sitten lasketella. :D

Vierailija
24/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Koska se kotikunta on velvollinen hoitamaan asukkaansa ja heillä pitäisi olla resurssit siihen varattuna.

Vierailija
25/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin mökille maaliskuun alussa, enkä pois lähde ennenkuin korona vouhotus hillittää.

Täällähän mä olen turvassa maailman pöpöiltä.

Vierailija
26/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ulkopaikkakuntalainen sairastuu mökkeillessään, niin mielestäni kunnalla ei tässä tilanteessa ole velvollisuutta hoitaa mökkeilijää.

Itsekin olin menossa pääsiäiseksi lappiin omalle mökille, mutta nyt en mene. On pakko ajatella sikäläisiä ihmisiä.

En arvosta yhtään näitä julkkiksia jotka menee sinne tartuttamaan paikallisia. latvalat ja vastaavat joilla itsellä hyvä kunto ja voivat olla oireettomia kantajia.

Juupa juu, kyllä on mukava ,kun mökkeilijät kantaa rahaa mökkikunnan ruokakauppoihin ja maksaa 500-700e kiinteistöveroa ym ym. Mutta ei heitä hoitaa tarvitse , jos apua sattuvat tarvitsemaan.

Siellä ei ole välineitä eikä henkilökuntaa hoitoa varten. Oletkohan koskaan käynyt esim Lapissa muuta kuinturistimatkalla?

Nimenomaan! Jatkuvasti on lääkärivirkoja auki, kun halukkaita tekijöitä ei löydy ja ole

Vierailija
27/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion mennä mökille. Mökki on saaressa, ei ole riskiä tavata tai tartuttaa ketään. En ymmärrä, mikä oikeus muilla on ruveta tuomitsemaan muiden tapoja viettää poikkeusaikaa, kunhan kantaa oman vastuunsa eikä tartuta muita. Oma työ lähti alta ja toimeentulo suli, tässä on ihan tarpeeksi vaikeaa jo valmiiksi. Töitä voin hakea mökiltä käsin ja piha- ja kunnostustöissä pysyn henkisesti kasassa.

Mökki ei ole missään Kittilässä 1000 km:n takana, vaan melko lähellä kotipaikkaani, joten sairastuessa pääsen kyllä oman kotikaupunkini terveydenhuollon pariin (vaikka lääkäriinhän ei pidä edes mennä).

Vierailija
28/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion mennä mökille. Mökki on saaressa, ei ole riskiä tavata tai tartuttaa ketään. En ymmärrä, mikä oikeus muilla on ruveta tuomitsemaan muiden tapoja viettää poikkeusaikaa, kunhan kantaa oman vastuunsa eikä tartuta muita. Oma työ lähti alta ja toimeentulo suli, tässä on ihan tarpeeksi vaikeaa jo valmiiksi. Töitä voin hakea mökiltä käsin ja piha- ja kunnostustöissä pysyn henkisesti kasassa.

Mökki ei ole missään Kittilässä 1000 km:n takana, vaan melko lähellä kotipaikkaani, joten sairastuessa pääsen kyllä oman kotikaupunkini terveydenhuollon pariin (vaikka lääkäriinhän ei pidä edes mennä).

Voit olla oireeton kantaja ja nyt matkustaessasi viet kulkuneuvoihin ja uuden paikkakunnan kauppoihin virusta.

Vierailija
29/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa

Vierailija
30/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä jokin 10t asukkaan kunta pohjoisessa olisi aika houkutteleva paikka asua tällä hetkellä.

Hyvin toimivasta joukkoliikenteestä ei kauheasti ole iloa tällähetkellä.

Vierailija
31/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta en olekaan missään Lapin perukoilla. Jos sairastun täällä mökillä koronaan tai johonkin muuhun hoitoa vaativaan, niin silloin minä tietysti palaan kipin kapin kotiin. Enkä tartuta yksin autossa istuessani ketään.

Vierailija
32/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä jokin 10t asukkaan kunta pohjoisessa olisi aika houkutteleva paikka asua tällä hetkellä.

Hyvin toimivasta joukkoliikenteestä ei kauheasti ole iloa tällähetkellä.

Et sanoisi noin, jos tietäisit millaiset resurssit pienillä kunnilla on hoitaa asioita. Ei ole juurikaan erikoisosaamista ja vain vähän hoitohenkilöstöä. Et todellakaan mene sinne saastuttamaan!

Vierailija
33/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion lähteä mökille, koska Savonlinnan seudulla ei ole todettu yhtään koronatartuntaa, eli siellä voi olla turvallisin mielin.

Vierailija
34/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion lähteä mökille, koska Savonlinnan seudulla ei ole todettu yhtään koronatartuntaa, eli siellä voi olla turvallisin mielin.

Viet sinne siis koronaa. Äly hoi!

Vierailija
35/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta voiko oireeton olla kantaja koronatapauksessa? Aikaisemminhan sanottiin että ei voi.

Vierailija
36/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pikkupaikkakunnalla. Paikallinen arvauskeskus ei ole ikinä vastannut puhelimeen ennenkään koronaa. Jos siellä menee käymään, niin käskevät soittaa ajanvaraukseen ja varata ajan puhelimitse. Jos jostain ihmeen syystä onnistuu saamaan ajan, niin se on joskus kaukana tulevaisuudessa.

Eli ei sitä hoitoa saa asuinpaikkakunnalla paremmin kuin mökillä.

Vierailija
37/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viet sinne siis koronaa. Äly hoi!

Kunta kuolee kuitenkin kun oopperajuhlat perutaan

Vierailija
38/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullekaan ei ole tainnut pudota vielä tajuntaan tilanteen vakavuus?

Koronavirusepidemia tulee jättämään jälkiä, joita emme edes osaa vielä ennakoida.

Laumaimmuniteetista ei ole tietoa, ehkä sitä ei tähän virukseen voi saadakaan.

Ne ovat vapaa-ajanasuntoja juuri siksi, että siellä ei oleskella pääasiallisesti. Kiinteistöverolla kunta hoitaa sen, että siellä ylipäänsä on se mökkeilykunta, mutta ei mitään muuta. Terveydenhuoltoon asti sd ei taivu.

Pysy kaupungissa!

Mökkikuntalaisena olen vähän erimieltä. Jos nämä suuret kaupungit eivät joutuisi tukemaan verovaroillaa meitä, niin joutuisimme muuttamaan kaupunkeihin.

Hitaammin tauti leviää täällä metsässä kuin kaupungeissa.

Eikös näillä toimilla ole nimenomaan ajatuksena hidastaa sen leviämistä

Vierailija
39/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tuota hysteeristä ahdasmielistä nurkkakuntaisuutta. Itse olen juuri saapunut tänne vapaa-ajanasunnolleni ja aion tehdä täällä etätöitä. Olen täällä paremmassa turvassa kuin kaupungissa. Olen suomalainen ja oikeutettu samaan terveydenhoitoon kaikkialla Suomessa. Joka tapauksessa isojen kaupunkien terveydenhoito tulee kuormittumaan enemmän. - Ja varmaan ahdasmielisellekin kelpaa se, että minä ja muut vapaa-ajanasukkaat tuemme vuoden mittaan kiinteistöveroillamme ja tavaroiden ja palveluiden ostamisillamme myös mökkikuntamme taloutta. 

Vierailija
40/236 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta voiko oireeton olla kantaja koronatapauksessa? Aikaisemminhan sanottiin että ei voi.

Korona on pohjimmiltaan flunssa eli se vaikuttaa ihmisiin samoin. Miehet kärsivät ja naisilla ei tunnu missään. Naiset ovat usein flunssan ja koronan oireettomia taudinlevittäjiä tietämättään