Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkkä hengenahdistus ja nuha -- voiko olla koronaa?

Vierailija
17.03.2020 |

Mulla on ollut jo noin 1,5 viikkoa sellainen olo, että keuhkoihin pistää. Lisäksi on ollut allergiatyyppistä nuhaa. En usko, että koronavirus olisi asialla, mutta jännä sattuma, jos astmamaiset oireet puhkeisivat juuri nyt. Liittyykö johonkin normiflunssaan hyvin lievät oireet (pelkkää nuhaa ja hengenahdistusta?) Vai onko siitepölykausi alkanut tosi voimakkaasti? En viitsi tällaisen takia kuormittaa terveyskeskuksia, enkä ole käynyt reissussa tai muutenkaan altistunut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellainen olo, että painaa jokin keuhkoja ja kurkussa sellainen vähän salpautunut olo. Muuten pystyn juoksemaan/hölkkäämään ja käymään töissä normaalisti. Kuumetta ei ole.

Vierailija
2/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut pari päivää keuhkoissa "raskas tunne", enemmän ylhäällä kuin alhaalla. Ei nuhaa, yskää eikä kuumetta, eilen oli pää kipeä. En ole astmaatikko enkä allergikkoa. Asun kaupungin keskustassa ja katupölyä on nyt paljon, mutta olen ollut ulkona tosi vähän. Mitähän tämä voisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täsmälleen sama tilanne! Uskoisin johtuvan katupölystä ja/tai korona-ahdistuksesta. Nyt jotenkin korostuneesti tarkkailee omaa oloaan ja alan olemaan ihan vainoharhainen. Kuumetta ei ole eikä olo ole flunssainen, joten pitääkö olla huolissaan?

Vierailija
4/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut pari päivää keuhkoissa "raskas tunne", enemmän ylhäällä kuin alhaalla. Ei nuhaa, yskää eikä kuumetta, eilen oli pää kipeä. En ole astmaatikko enkä allergikkoa. Asun kaupungin keskustassa ja katupölyä on nyt paljon, mutta olen ollut ulkona tosi vähän. Mitähän tämä voisi olla?

Mullakin oli päänsärkyä tuossa pari päivää sitten ja paleleva olo, mutta kuumetta ei ollut. Tosin lämpö saattoi aivan hieman olla normaaliin tilanteeseen verrattuna koholla (tyyliin 0,5 astetta, mikä menee normaalin vaihtelun piikkiin sekin, kun jäi alle 37 asteen kuitenkin).

Vierailija
5/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tuota raskasta tunnetta! Tuntuu ettei keuhkot täyty kunnolla. Katupölyä meillä ei pitäisi suuremmin olla kun maalla asutaan. Mitään muita oireita ei ole. Huolestuttaa kuitenkin :(

Vierailija
6/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut samaa. Toivon, että hengityksen raskaus /hengenahdistus on vain paniikkia... Tässä iltiksen artikkeli "Koronasta murehtiminen voi laukaista fyysisiä oireita"

https://www.is.fi/terveys/art-2000006441677.html

Vierailija
7/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet täällä! Tosin poskiontelotulehdus löytyi lääkärissä. Käykää siis lekurilla.

Vierailija
8/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimaalistahan olisi, jos ”sairastaisi” koronan läpi oireettomana tai lähes oireettomana. Mitä todennäköisimmin se tulee ennemmin tai myöhemmin. Toivon kovasti pääseväni vasta-ainetestiin sitten jälkeenpäin.

Vierailija
9/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen olo, outo hengenahdistus ja pikku flunssa. Tytär yskii myös näiden lisäksi, edes pientä lämpöä ei ole kummallakaan ollut. Ja meillä ei katupölystä tietoakaan vaan metri lunta.

Vierailija
10/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin allergiaa tai ahdistusoirelua, mutta muistakaa, että se "koronassa ei ole nuhaa", jota totuutena täällä toistellaan, ei ole itse asiassa totta. Nuha ei vaan ole yleinen koronaviruksen oire, mutta joillain potilailla sitäkin on ollut.

En ehkä lähtisi juoksulenkeille tai salille tms. jos jotain oireita on, sillä pahimmassa tapauksessa - mikäli kyseessä oikeasti on virus - voit aiheuttaa itsellesi sairaalahoitoa vaativan taudin.

Vierailija
11/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa kukkii leppä. Eli voi olla myös siitepölyallergiaa.

Jos pystyt eristämään itsesi niin suosittelen sitä. Voit välttyä tai vähentää Korona tartuntoja.

Vierailija
12/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen tähän mennessä epäillyt asunnon ilmastointia (pölyä). Kämppis yskii ja niistää nenää myös usein, mutta sanoo vaan sen johtuvan kuivasta ilmasta.

Sen olen huomannut, että ulkona oleillessa katupöly ja savu pahentaa hengenahdistusta.

Vierailija
13/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa nyt hyvät ihmiset että tähän vuodenaikaan vähintään miljoona suomalaista sairastaa jonkun ihan tavallisen flunssan tyyppisen sairauden. Joten varsinkin nyt epidemian alkuvaihessa 99% ihmisten oireista ei ole (vielä) koronaa.

Vierailija
14/14 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, lisännyt astmalääkitystä reilusti. Päänsärky pahin aina aamuisin. En haluaisi mennä lääkäriin koska todennäköisesti allergista. Saisin sitten tähän päälle sen koronan jostain odotusaulasta ja keuhkot valmiiksi huonossa kunnossa:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi