Mistä ihmeen vapaa-ajasta kaikki puhuu?
Miten joka keskustelussa kannustetaan nyt tekemään rästiin jääneet työt, harrastamaan ja katsoon väliin jääneitä sarjoja?
Minun aika on vaan vähentynyt epidemian myötä.. Aamun neuvon ja opetan pieniä alakoululaisia ja illaksi meen töihin. Ja nukkuakin pitää. Missä se lisääntynyt vapaa on?
Kommentit (10)
Minä joudun pienyrittäjänä laittamaan lapun luukulle. Lapset on kanssani kotona ja iltaiset harrastukset ovat peruttu. Aikaa riittää.
Eipä minullakaan sitä vapaa-aikaa hirveästi enemmän ole. Olen etätöissä, mutta ei se tarkoita että voisin kykkiä puutarhassa istuttamassa kevätkukkia, löhötä sohvalla neulomuksen tai kirjan kanssa, tai lähteä metsään ulkoilemaan. Minä istun koneen äärellä ja haen parin tunnin välein lisää kahvia...
Ei minulla ainakaan ole energiaa enää lastenhoidon, kotiopetuksen ja kotitöiden jälkeen tehdä hirveästi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä minullakaan sitä vapaa-aikaa hirveästi enemmän ole. Olen etätöissä, mutta ei se tarkoita että voisin kykkiä puutarhassa istuttamassa kevätkukkia, löhötä sohvalla neulomuksen tai kirjan kanssa, tai lähteä metsään ulkoilemaan. Minä istun koneen äärellä ja haen parin tunnin välein lisää kahvia...
Ja tietenkin palstailen silloin kun ei tule tarvitse vastata asiakkaiden viesteihin :D Sama
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole = SINÄ
Minä vain ihmettelin.. Seuraavan vkon olen aamut töissä ja illalla ei normaalia kummempaa. Onko joidenkin työpaikat suljettu vai mistä ylim aika. Sitä minä vaan. En yrittänyt omaa kruunuani kiillottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä minulla jää etätöissä tällä hetkellä paljonkin enemmän vapaa-aikaa kuin normiarjessa, vaikka työmäärä ja työhön käytetty aika ei ole vähentynyt. Työmatkoihin menee normaalisti päivässä 1 h, sen lisäksi aamutoimista säästyy 15 min, kun ei tarvitse meikata ja laittautua. Työtkin tulee tehtyä tiivistetymmin, kun ei vietä 45 minuuttia työkavereiden kanssa lounastauolla ja 30 minuuttia kahvitauoilla, vaan taukoihin menee päivässä yhteensä se noin 30 min. Harrastuksetkin kun ovat peruuntuneet, niin sen sijaan, että treenikertaan menisi 1h45 min matkoineen ja vaatteiden vaihtoineen ja höpöttelyineen, lähden suoraan kotoa lenkille ja teen kotijumppaa, missä säästyy vähintään yksi puolituntinen lisää. Tällä tavoin säästyneet vähintään 2 tuntia voin sitten käyttää parhaaksi katsomallani tavalla kaikkeen muuhuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä minulla jää etätöissä tällä hetkellä paljonkin enemmän vapaa-aikaa kuin normiarjessa, vaikka työmäärä ja työhön käytetty aika ei ole vähentynyt. Työmatkoihin menee normaalisti päivässä 1 h, sen lisäksi aamutoimista säästyy 15 min, kun ei tarvitse meikata ja laittautua. Työtkin tulee tehtyä tiivistetymmin, kun ei vietä 45 minuuttia työkavereiden kanssa lounastauolla ja 30 minuuttia kahvitauoilla, vaan taukoihin menee päivässä yhteensä se noin 30 min. Harrastuksetkin kun ovat peruuntuneet, niin sen sijaan, että treenikertaan menisi 1h45 min matkoineen ja vaatteiden vaihtoineen ja höpöttelyineen, lähden suoraan kotoa lenkille ja teen kotijumppaa, missä säästyy vähintään yksi puolituntinen lisää. Tällä tavoin säästyneet vähintään 2 tuntia voin sitten käyttää parhaaksi katsomallani tavalla kaikkeen muuhuun.
Kiitos, juuri tälläisiä esimerkkejä hain! En huomannutkaan kuinka jo pelkkä töihin kulkeminen voisi säästää aikaa joillakin noinkin paljon. Ja se että jotkut etätyöläiset voi ns. tiivistää työpäiväänsä. Sullehan kävi sitten hyvin!
Kyllä mun pitää se sama 7,5 h tehdä töitä oonpa toimistolla tai etänä, ei se mihinkään tiivisty. Työmatkasta säästyvä 40min/päivä ei riitä lapsen kotiopetukseen. Ei todellakaan mitään lomailua varsinkin kun pitää lapsellekin keksiä varmasti kuukauden mittaan enemmän aktiviteettia kun ei voi kavereiden kanssa kyläillä.
Minulla tämä työkuorma puolittui. Kaikki kevään suunnittelut kun peruuntuivat, niin aika paljon tuli kalenteriin tyhjää tilaa.
Etätyötä olen aina voinut tehdä.
Kaikki ei ole = SINÄ