Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi tuntemattoman kanssa OFFICIAL

Vierailija
16.03.2020 |

Alkaa tänään kello 21. Aiotko katsoa?

Kommentit (1457)

Vierailija
521/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin moraaliton ohjelma.

Jos nyt pakko ois lapsi tehdä epämääräisen "kumppanin" kanssa, ainakin se vaatisi piiiitkän tutustumisajan. Riina ja Ari ryhtyi sitten heti hommiin. Järkyttävää.

Ja miksi ylipäätään tehdä lapsi lähtökohtaisesti ei-ydinperheeseen.

Itsekkyyden huipentuma: MINÄ haluan lapsen. Minulla on OIKEUS haluta ja saada lapsi. Missä LAPSEN oikeudet? Mahtava lähtökohta syntyä tuollaisena haluamisen kauppatavarana.

Vierailija
522/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt pakko ois lapsi tehdä epämääräisen "kumppanin" kanssa, ainakin se vaatisi piiiitkän tutustumisajan. Riina ja Ari ryhtyi sitten heti hommiin. Järkyttävää.

Itsekkyyden huipentuma: MINÄ haluan lapsen. Minulla on OIKEUS haluta ja saada lapsi. Missä LAPSEN oikeudet? Mahtava lähtökohta syntyä tuollaisena haluamisen kauppatavarana.

Ydinperheessähän lasta ei koskaan tehdä sen takia, että minä/me haluamme lapsen, vaan syyt ovat aina täysin epäitsekkäitä. Tehdään lapsia muun muassa siksi, että tulevaisuudessa olisi riittävästi verojen ja eläkkeiden maksajia.

Ydinperheessä ei myöskään koskaan tehdä lasta sen takia, että suhde on huonossa kunnossa ja ajatellaan lapsen pelastavan tilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti mahtava lähtökohta syntyä haluttuna. Toisenlaisiakin lähtökohtia on ja jälki sitten sen mukaista.

Vierailija
524/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin moraaliton ohjelma. Jo silloin aikanaan, kun Ensitreffit alttarilla alkoivat, niin sanoin, että tästä seuraava askel moraalin rappeutumiseen on se, että tehdään TV-ohjelma, jossa tehdään lapsia tuntemattoman kanssa. Se näytti valitettavasti käyvän sitten toteen.

Kakkossijalle moraalittomuudessa menee se samalla kanavalla lähipäivinä niin ikään alkava sex tape -ohjelma, jossa ihmiset kuvaavat paneskeluaan TV:hen.

Sex tape voi opettaa nuoria... ainakin paremmin kuin ponro

Mun mielestä nää molemmat ohjelmat on itse asiassa aika tervehenkisiä. Keskustellaan, sovitaan, pyritään oppimaan itsestä ja toisesta ihmisestä. Paljon parempaa kuin joskus ennen vanhaan, perheväkivaltaa, pettämistä, sikailua ja sekoilua. Tällaisia opettavia ohjelmia olisi pitänyt olla jo aikaisemmin, en ymmärrä tätä moraalista paniikkia, millä tavalla tämä on moraalitonta?

Lapsi jonkun yhden yön suhteen kanssa on kai moraalisempaa???

En usko, että ihmiset pohjimmaltaan kykenevät kauhean rationaaliseen ajatteluun, mitä tulee parisuhteeseen tai lisääntymiseen.

Vierailija
525/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydinperheessähän lasta ei koskaan tehdä sen takia, että minä/me haluamme lapsen, vaan syyt ovat aina täysin epäitsekkäitä. Tehdään lapsia muun muassa siksi, että tulevaisuudessa olisi riittävästi verojen ja eläkkeiden maksajia.

Ydinperheessä ei myöskään koskaan tehdä lasta sen takia, että suhde on huonossa kunnossa ja ajatellaan lapsen pelastavan tilanteen.

Pointti ei nyt varmaan ollut tämä. Kyllähän lapsia tehdään kaikenlaisiin perheisiin ja tilanteisiin. Mutta luulisi, että jos erikseen tuotetaan oikein ohjelma kumppanuusvanhemmuudesta ja järjestetään kumppanuusvanhempi-bootcampejä, niin aiheeseen suhtauduttaisiin kaikkien osallistujien  ja asiantuntijoiden tasolta paljon vakavammin. Ohjelman ekassa jaksossa puhuttiin siitä, että miten tämä on myös keskustelunavaus uudenlaisille vanhemmuuden mallille, koska kumppanuusvanhemmuus on vielä varsin tuntematon juttu. Sen sijaan, että kuultaisiin pareilta tuollaista vakavaa pohdintaa vanhemmuudesta, rooleista ja kasvatuksesta, saadaan kuulla lapsellista hihittelyä tavaran sisään laittamisesta yms. Myöskään asiantuntijat eivät mielestäni ota tässä sellaista roolia, kuin pitäisi. Hymistellään, että "niin homous on arka aihe ja se on hävettäny sua. Joo, mä ymmärrän." Mutta ei nosteta sitä kissaa pöydälle ja puhuta ja varmisteta, että parit ymmärtäisi että mihin ovat tässä oikeasti ryhtymässä. 

Vielä ydinperheistä. Niitäkin on kaikenlaisia, mutta lähtökohtaisesti suhteessa olevat ihmiset kuitenkin tuntevat toisensa jo jolloin tasossa. Tiedetään toisen arvot, riitelytavat, mitä toinen pitää tärkeänä, missä joustaa jne. 

Vierailija
526/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että joku haluaa olla suunnitellusti yksinhuoltaja. Siitä taloudesta ja epävarmuudesta ei tuossa puhuttu mitään. Isäni kuoli ja meitä jäi ilman isää useampi taapero... Silloin ei ollut avustuksia vain pula-aika. Kovin on surullista tuo touhu. Ja sitten vielä naureskallaan. Lasta ei voi elättää ilman RAHAA!!!  Lapsi ei ole koskaan vitsi.

Vierailija
527/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miten sarjassa ei ole mietitty yhtään vanhempien suurta välimatkaa. Hanna asuu Kuopiossa ja Marco Helsingissä. Ari Tallinnassa ja Riina Lohjalla. Thomas Rovaniemellä ja Krista Helsingissä. Kaikilla todella pitkät välimatkat, luulisi jo ihan käytännön kannalta olevan vaikea järjestellä asioita. Oletan, että kaikilla on kuitenkin työpaikat asuinkaupungissaan, joten viikonlopuksi reissaaminen toiselle puolen Suomea käy hyvin äkkiä raskaaksi. Vauva-aikana äiti on käytännössä yksinhuoltaja viikot, jos isä on kaukana toisessa kaupungissa. Kai tukiverkot on kunnossa?

Onko tämä asia oikeasti jäänyt käsittelemättä vai onko mulla mennyt ohi?

Vierailija
528/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun periaatteessa tällaiseen kumppanuusvanhemmuusideaan varovaisen positiivisesti, mutta meno tässä ohjelmassa ainakin toistaiseksi lähinnä vain hirvittää, erityisesti Riinan ja Arin osalta...

Vierailija
529/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisisitko olla jonkun arkajalka erakkohomon kumppanuuslapsi oikein valitun erakkoäidin huollossa. Olisit varmasti myös ainoa lapsi ja saisit jotenkin outoa kohtelua äidin sisaruksilta. Olisit sitten jonkilainen kokeilu kaikkien muiden perheellisten lasten joukossa. Ainakin poikalapselle kauhea paikka.   " miksi minut tehtiin tähän mailmaan", ei edes tippaakaan hormoonien hyrinää tai pisaraa rakkautta. Onkohan vanhempani frigideja.

Vierailija
530/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niin, että ohjelmaa varten kuvattiin materiaalia lähes kahden vuoden ajan? Voi tietysti olla, että parit ovat keskustelleet hyvinkin syvällisesti asioista, mutta ohjaaja (?) on päättänyt, että näytetään vain "laitetaan tavaraa sisään" -tyylisiä juttuja. Se on tietysti sääli, koska tässä olisi loistava tilaisuus kertoa asiallisesti tästä vanhemmuuden muodosta.

Vierailija
531/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko noin lapselliset edes olla parisuhteessa.  Aika köyhiltäkin näyttävät ikäisekseen. Sopiva ohjelma voisi olla   hylätyt teiniäidit ja heidän lastensa hompahtavat syrjäytyneet muumimuki-  isänsä.   Jännityksella meidän  perhe seuraa  teiniäidin selvitymistä yksin vauva-arjesta.    Eikös se ollutkaan   hymylevä  vauvanukke.  Apua !! en mä ole koskaan tovonu poikaa !!

Vierailija
532/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensin, että Kristan uusi vanhemmuuskumppani oli EA Olli, piti hieraista silmiä. Onkohan veli?

Vierailija
533/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös sitä pidetä nimenomaan kaikista moraalisimpana vaihtoehtona, että lapsi tehdään juuri silloin kun on siihen valmis ja lapsi todella halutaan? Eihän sitä pidetä mitenkään vastuullisena että lapsia syntyy vahingossa ja sellaisille, jotka eivät ole lapsen kasvatukseen valmiita tai ylipäätään edes halua lasta. Voi myös olla että lapsen tekoa lykätään opiskeluiden, töiden tai taloudellisen tilanteen takia. 

Kun lapsen teko on nykyään jo normaalien pariskuntien kesken niin viimeisen päälle suunniteltua, niin onko siinä minkäänlaista eroa tapahtuuko hedelmöittyminen keinoteikoisesti vai ei? 

Kaksi ihmistä, jotka ovat nähneet vaivaa ja aikaa valmistautua lapsen kasvatukseen sekä sitoutuneet siihen tosissaan, vaikka sitten eivät pariskunta olisikaan, niin aika hyvältä lähtökohdalta se lapsen kannalta vaikuttaa.

Vierailija
534/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna on rakastunut ja mustis. Marco jää tossun alle.

Vierailija
535/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marco kirjoittaa insta storyssä, että hänellä on poikaystävä ja että ei ole kovin innoissaan tuosta ohjelmasta nyt. Käykää itse katsomassa, tunnus on marsoulis.

Vierailija
536/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nämä ole mitään kotia tai varallissuutta hankkineet. Lähteneet vain TV- formaattii, jos siitä vaikka sais rahaa kun ei ole mitään muutakaan uraa. Kopissa asutaan.   Muissa tosi teevee ohjelmissa on nämä samat.   Etsivät itseään tällä tavalla. Eikös moni ole sirkuspelle.  Uran huippu on päästä juontamaan jotain tikkakilpailua , kirkuva shokkiväri tukassa  , vaatteet  YLE.n varastosta.  Mallia  molskis sanoi Elmeri :n vanhat. Meille tulee ikävä aitoa Nasse-- setää.   Asiaan, kuulinko oikein että Marco sanoi ettei tiedä mikä on ovulaatio, eikös ole edes alaloulua käynyt. Tai aikuisen  sivistys on täysi nolla. Ei jatkoon.  Apuua , kaipaan Nasse--setää.

Vierailija
537/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marco kirjoittaa insta storyssä, että hänellä on poikaystävä ja että ei ole kovin innoissaan tuosta ohjelmasta nyt. Käykää itse katsomassa, tunnus on marsoulis.

Olisikohan julkisuuden takia lähtenyt formaattiin mukaan? Kenties häntä on pyydetty? Tuohon ohjelmaan ei tainnut olla kauheasti hakijoita, mikä nyt ei mikään ihme ole.

On kuitenkin ollut napakympissä ja suomen surkeimmassa kuskissa aiemmin...

Vierailija
538/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, mielenkiintoista! Taitaa mennä sukset ristiin ja jäädä lapsihommat kokonaan.

Vierailija
539/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Marco on ollut Napakympissä ja Suomen surkein kuski ohjelmassa ennen. Instassa valtavasti kuvia omasta ........ Marsoulis.  Onko tämä kaveri teidän mielestänne hankkinut uraa ja opsikellut pitkälle, hankkinut oman asunnon ja kauan harkinnut ja sioutunut lapsen kasvatukseen kuopiolaisen 39 -vuotiaan naisen kanssa. Ei se nyt siltä yhtään vaikuta. Lapsi puotipuksun yksiöön.  Kuka sen lapsen elättää jos molemmat vaikuttavat aika varattomilta. Miksi rahasta ei puhuta mitään. Tämäkö poika sanoi että Hanna vie kaikki mun rahtat. Huono kuuluvuus koko ohjelmassa. Tästä ohjelmasta saa vaikutuksen ,että jotkut hakevat vain julkisuutta. Suurin saavutus on Julkkis. Kai siitä joku maksaa jotain.

Vierailija
540/1457 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa! Olisko muiden ig-tunnuksista tietoa?

Ketju on lukittu.