Vituttaa työnteko nyt yli kaiken (sh)
Koko osastolla täys kaaos jatkuvien sairaslomien kanssa. Ja mitä tulee olemaan lähiviikot, paskaa.......Suurin osa vinkujista ei ees itse joudu kärsimään koronasta tai sen lieveilmiöistä vaan moni mussuttaa suklaata karanteenissa matkan jälkeen, esim. kaverini. Mä oon jo valmiiks ihan kypsä tähän työntekijöiden jatkuvaan saikutukseen. Saatana tekis mieli sanoa ittensä irti
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sh-opiskelija ja harkitsen alanvaihtoa. Alan töitä en ole tehnyt päivääkään, vaikka kuinka moneen paikkaan on töihin pyydetty. Juuri se onkin saanut miettimään alanvaihtoa, kun minua kiinnostaa tehdä vaan muiden alojen töitä.. :D
Olin kyllä aidosti todella kiinnostunut alasta sillon aikoinaan kun kouluun hain, mutta kaikki into on vaan kadonnut kuin tuhka tuuleen, enkä näe alassa oikeastaan enää mitään positiivista minun kannaltani.
En tuollaista hoitajaa haluakaan itseäni hoitamaan!!
Vierailija kirjoitti:
Potilaat voisivat opetella vähän käytöstapoja. Vaikka perseesi onkin tulessa niin se ei silti ole välttämättä kaikkein kiireellisin asia ja hoitohenkilökunnalle vittuilu ei ainakaan auta.
Potilaat maksavat sinunkin palkkasi.
Koronapotilaiden hoito keskitetään ja heitä hoitaa tietenkin ne hoitajat, jotka heitä osaavat hoitaa. Palvelutalojen hoitajat pysyvät ihan normaalisti palvelutaloissa, psyk. Hoitajat psyk puolella, kotihoidon hoitajat kotihoidossa jne. Vai jätetäänkö hoitokodin vanhukset hoitamatta ja suljetun osaston potilaat keskenään kun hoitajat lähtevät hoitamaan koronapotilaita? 😂 Ei!
Kyllä koronaa hoidetaan nimenomaan siellä missä työntekijät ovat ammattitaitoisia hoitamaan geriatria, infektiopotilaita ja tehohoitopotilaita.
Teho-osastolle vaaditaan älyttömän pitkä vaativa perehdytys ja työ on todella vaativaa ja vastuullista. Ketä tahansa hoitajaa EI todellakaan laiteta sinne. Tehon hoitajat sen sijaan voivat joutua joustamaan paljon ja tekemään pitkää päivää...
Sitten tietty ihan perus geriatrisilla osastoilla ja infektio-osastoilla näitä sairaalahoitoa vaativia koronapotilaita hoidetaan, ja sielläkin ammattilaiset ihan tottuneet infektioita hoitamaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilaat voisivat opetella vähän käytöstapoja. Vaikka perseesi onkin tulessa niin se ei silti ole välttämättä kaikkein kiireellisin asia ja hoitohenkilökunnalle vittuilu ei ainakaan auta.
Potilaat maksavat sinunkin palkkasi.
Ei välttämättä.
Sotealalla on tutkitusti enemmän sairaslomia kuin muualla. Itse tein viime kolmen viikon listassa 7 ylimääräistä vuoroa. Ei olisi ollut pakko mutta käytännössä liki pakko. Olen kyllästynyt. Olen tehnyt tätä liki 30 vuotta,, valmistuin niin nuorena kun se oli mahdollista. Töistä olen koko aikana ollut pois alle 10 pv itseni tai lasteni takia. Nyt alkanut kypsyttää. Työntekijöiden moraali muuttunut ihan erilaiseksi kuin aiemmin. Sairaana ei pidä töihin mennä mutta nykyään moni nuori ei jaksa juuri mitään. Parin kuukauden työuran jälkeen hakeudutaan burn out lomille. Tämä jatkuva työvoimapula on arkipäivää muutenkin ja tää korona kuolinisku moneen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sh-opiskelija ja harkitsen alanvaihtoa. Alan töitä en ole tehnyt päivääkään, vaikka kuinka moneen paikkaan on töihin pyydetty. Juuri se onkin saanut miettimään alanvaihtoa, kun minua kiinnostaa tehdä vaan muiden alojen töitä.. :D
Olin kyllä aidosti todella kiinnostunut alasta sillon aikoinaan kun kouluun hain, mutta kaikki into on vaan kadonnut kuin tuhka tuuleen, enkä näe alassa oikeastaan enää mitään positiivista minun kannaltani.
En tuollaista hoitajaa haluakaan itseäni hoitamaan!!
No kyllä minä olen harjoitteluissa saanut potilailta paljon positiivista palautetta. Muutenkin sillä tavalla tietenkin huolellisesti ja aidosti potilaat harjoitteluissa hoitanut, ihan aina. Mielestäni olen kyllä hyvä hoitaja ja potilaat kohtaan kunnioittaen, mutta ala on niin sekaisin ja alalla moni asia ei toimi ollenkaan, ja nämä seikat saavat harkitsemaan alanvaihtoa. Lisäksi inhottaa se, ettei potilaita edes pysty hoitamaan kunnolla kiireen takia ja työ on helposti väkisinkin liukuhihnahommaa ja sitä minä EN halua.
Lisäksi harjoitteluissa vasta kunnolla tajunnut työn vastuun.. palkka ei vastaa vastuuta ollenkaan.
Se sh-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Samoin omaiset.
Kyllä se korona vaikuttaa joka paikkaan. Ihmiset vielä enemmän saikuilla tai karanteeneissa ja henk.kuntaa entistä vähemmän. Ensiavut, puhelunneuvonnat, terveysasemat ihan sekaisin jatkuvasta ruuhkasta. Kiireettöniä toimintoja suljetaan ja saatat joutua johonkin osastolle vaikka et olis vuoskymmeniin ehkä tehnyt muuta kuin jotain erikoisjuttua jossain kiireettömässä paikassa jne. Lomasi siirretään, häämatkasi peruuntuu kun työssäolevien puhelimet laulaa epätoivoisia viestejä tehdä ylitöitä.
Lähipiiristä jo kuusi ihmistä on menettänyt työpaikan reilun viikon aikana tämän viruksen takia että olisitte tyytyväisiä ettei teillä sitä pelkoa ole.
Omasta jaksamisesta kai tässä on huolissaan. Juuri tein 3 14 tunnin työpäivää. Lomia siirretään ja mitkään työaikalsit ja lepotaot ei päde enää. Saas nähdä, monta kuukautta tätä jaksaa
Et kai voi muuta kun ajatella, että teet todella arvokasta työtä.
Voi itku..että ihan lomat ja häämatkat peruuntuu. Ihmiset menettävät työpaikkoja ja toiset jopa henkensä tämän takia ja itketään ylitöistä ja vessapapereista.
Vierailija kirjoitti:
Koronapotilaiden hoito keskitetään ja heitä hoitaa tietenkin ne hoitajat, jotka heitä osaavat hoitaa. Palvelutalojen hoitajat pysyvät ihan normaalisti palvelutaloissa, psyk. Hoitajat psyk puolella, kotihoidon hoitajat kotihoidossa jne. Vai jätetäänkö hoitokodin vanhukset hoitamatta ja suljetun osaston potilaat keskenään kun hoitajat lähtevät hoitamaan koronapotilaita? 😂 Ei!
Kyllä koronaa hoidetaan nimenomaan siellä missä työntekijät ovat ammattitaitoisia hoitamaan geriatria, infektiopotilaita ja tehohoitopotilaita.
Teho-osastolle vaaditaan älyttömän pitkä vaativa perehdytys ja työ on todella vaativaa ja vastuullista. Ketä tahansa hoitajaa EI todellakaan laiteta sinne. Tehon hoitajat sen sijaan voivat joutua joustamaan paljon ja tekemään pitkää päivää...
Sitten tietty ihan perus geriatrisilla osastoilla ja infektio-osastoilla näitä sairaalahoitoa vaativia koronapotilaita hoidetaan, ja sielläkin ammattilaiset ihan tottuneet infektioita hoitamaan yms.
Kyllä koronapotilaat hoidetaan ihan niissä tehostetun palvelun yksiköissä. Miten luulet, että tuhansia vanhuksia ja kehveleitä ja mt potilaita mahdutetaan johonkin infektio tehoyksikköön.
Sama juttu. Viime viikolla kuusi työpäivää joista kolme 14 tuntisia ja kolme 8 tuntia. Tällä viikolla sama tulossa. Lisäksi varotus lomien siirrosta. Yksiköstämme valmiiksi usea kokenut hoitaja pidemmällä sairauslomalla ja jatkuvasti lyhyempuä saikkuja. Nyt töihin ei voi mennä puenessäkään lentsun jämässä . Sijaisia haetaan mutta ei niitä saada mistään. Ensiavussa töissä
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nyt punnitaan sairaanhoitajien ammattitaito. Aina ovat jaksaneet ulista työ raskaudesta ja palkan riittämättömyydestä. Nyt jos koskaan näyttäkää ,että olette palkankorotuksen ansainneet.
Haista kuule p*ska. Hoitajat on koko ajan tehneet töitä ja pelastaneet henkiä. Siis mitä muuta te kuvittelette, että siellä tehdään? Kyllä ovat palkankorotukset ansainneet jo aikoja sitten. Ainahan te olette hoitajia haukkuneet, tekivätpä mitä tahansa. Ei teille ahneille mikään riitä, sama haukkuminen ja vähättely jatkuu myös koronan jälkeen.
Kaikki hoito pitää kyllä saada ilmaiseksi, mutta mitään ei haluta antaa heille jotka auttaa ja tekee työn. Hoitajat ei todellakaan ole velvollisia näyttämään teille enää yhtään mitään. Näyttäkää te välillä kiitollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiiristä jo kuusi ihmistä on menettänyt työpaikan reilun viikon aikana tämän viruksen takia että olisitte tyytyväisiä ettei teillä sitä pelkoa ole. [/quot Ammatinvalintakysymys...Näin hoitajana saa jatkuvasti paskaa niskaan niin eikö se ammatinvalunnan vapaus koske muita aloja. Kannattas valita ala jossa on edes niitä töitä vaikka ei niin hohdokadta aina olis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nyt punnitaan sairaanhoitajien ammattitaito. Aina ovat jaksaneet ulista työ raskaudesta ja palkan riittämättömyydestä. Nyt jos koskaan näyttäkää ,että olette palkankorotuksen ansainneet.
Haista kuule p*ska. Hoitajat on koko ajan tehneet töitä ja pelastaneet henkiä. Siis mitä muuta te kuvittelette, että siellä tehdään? Kyllä ovat palkankorotukset ansainneet jo aikoja sitten. Ainahan te olette hoitajia haukkuneet, tekivätpä mitä tahansa. Ei teille ahneille mikään riitä, sama haukkuminen ja vähättely jatkuu myös koronan jälkeen.
Kaikki hoito pitää kyllä saada ilmaiseksi, mutta mitään ei haluta antaa heille jotka auttaa ja tekee työn. Hoitajat ei todellakaan ole velvollisia näyttämään teille enää yhtään mitään. Näyttäkää te välillä kiitollisuutta.
Juurikin näin! Mä en aio enää pidättää hätää tai nälkää kun olen töissä, hoitajana pidän puoliani, ei tätä kukaan selväjärkinen jaksa kovin kauan enää. Kiire oli jo ennen Coronaa, nyt pitäisi venyä vielä enemmän. Totuus on se ettei kaikkia ehditä hoitamaan; ei riitä henkilökuntaa. Mutta ei se meidän hoitajien vika ole. Syyttäkää ihan muita tahoja.
Vierailija kirjoitti:
Ammatin valinta kysymys ! Olet lähtenyt ns.kutsumus ammattiin joten kärsi ja viru nyt vaan !
Opettele yhdyssanat!
- ammatinvalintakysymys
- kutsumusammatti
Jos tekee hoitajan työtä joka ei liity suoranaisesti koronaan, vaikka jossain vanhainkodissa, niin perutaanko lomat silti??
Ei varmaan tule hoitajille palkankorotusta. Korona pakottaa töihin ja nyt on taas helppo sanoa ettei ole rahaa.
En voisi kuvitellakaan syöväni kipeänä suklaata! Makeaa tahmaista mönjää kipeään kurkkuun!