Päiväkodit pysyy auki, viis heistä.
Riskiryhmäläisiä työntekijöinä ja lapset altistaa eri taudeille jatkuvasti joten mitäpä yhdestä Koronasta.
Muiden alojen työntekijöitä kyllä arvostetaan, meitä ei, tässäkään.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö työterveys olisi parempi paikka kuin vauva.fi?
Monella äidillä olisi parempi paikka olla ja leikkiä lapsensa kanssa kuin näpytellä vauva.fi.
Apn työ on olla lasten kanssa että muut voi käydä töissä mutta häntä ei nyt huvita. Saako kaikki muutkin päättää samoin? Toivottavasti hamstrasit jo sitä vessapaperia kun taitaa äkkiä loppua jos kannatat sitä ettei kenekään tarvitse töitä enää tehdä.
Viime päivinä alettu Briteissä opettaa käsienpesu-laulua päiväkodissa:
Washy Washy Clean
Laulu menee ilmeisesti "Jos sul lysti on niin kädet yhteen lyö"-melodialla.
Tuon voisi suomeksi laulaa vaikka:
"Jos sul kädet on niin pese kädet nuo!"
Itse olen yrittänyt opettaa tuon oikean käsienpesutekniikan leikkimällä eläimiä.
Kämmenet vastakkain= Hämäkki kutoo verkon.
Kämmenet päällekkän = paikalle saapuu eka hämähäkki.
Toisin päin vaihdettaessa = sitten toka hämähäkki.
Kynnet/sormet supussa kättä vasten = yhtäkkiä mato nappaa hämähäkin.
Toisin päin vaihdettaessa = toinenkin mato nappaa hämähäkin.
Peukalon hierominen = hauki nappaa madon nam nam
Toisen käden peukalo = toinenkin hauki nappaa madon nam nam.
Ranteen hierominen = Hai nappaa nam nam
Toinen ranne = Toinenkin hai nappaa nam nam.
Huuhtelu= Hai pulahtaa veteen.
Toinenkin hai pulahtaa veteen.
Vierailija kirjoitti:
Washy Washy Clean
Itse olen yrittänyt opettaa tuon oikean käsienpesutekniikan leikkimällä eläimiä.
Toisin päin vaihdettaessa = sitten toka hämähäkki.Kynnet/sormet supussa kättä vasten = yhtäkkiä mato nappaa hämähäkin.
Toisin päin vaihdettaessa = toinenkin mato nappaa hämähäkin.Peukalon hierominen = hauki nappaa madon nam nam
Toisen käden peukalo = toinenkin hauki nappaa madon nam nam.Ranteen hierominen = Hai nappaa nam nam
Toinen ranne = Toinenkin hai nappaa nam nam.Huuhtelu= Hai pulahtaa veteen.
Toinenkin hai pulahtaa veteen.
Hups siis tässä oikea linkki Brittien/Lontoon videoon (oli tuokin hyvä video tosin):
Wash Your Hands Song
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Washy Washy Clean
Toisin päin vaihdettaessa = sitten toka hämähäkki.Kynnet/sormet supussa kättä vasten = yhtäkkiä mato nappaa hämähäkin.
Toisin päin vaihdettaessa = toinenkin mato nappaa hämähäkin.Peukalon hierominen = hauki nappaa madon nam nam
Toisen käden peukalo = toinenkin hauki nappaa madon nam nam.Ranteen hierominen = Hai nappaa nam nam
Toinen ranne = Toinenkin hai nappaa nam nam.Huuhtelu= Hai pulahtaa veteen.
Toinenkin hai pulahtaa veteen.Hups siis tässä oikea linkki Brittien/Lontoon videoon (oli tuokin hyvä video tosin):
Wash Your Hands Song
Eli siis piti kaksi linkkiä laittaa. Washy washy on tuo "Jos sul lysti on"-melodialaulu ja tuo Lontoon laulu erikseen. :) molemmat hyviä.
Päiväkodeissa tyhjää. Hoitajat tyhjänpanttina. Voi niitä lapsia viedä sinne, jos olette töissä. Minäkin vien.
No mutta mites me, jotka työskennellään huoltovarmuuskriittisillä aloilla?!! Mihis me tuo 2v laitetaan?! Töihin on PAKKO MENNÄ!!
Vierailija kirjoitti:
Yhyy. Päiväkodin tantat ei saa nyt ylimääräistä lomaa.
Se päiväkodin tantan ylimääräinen loma toteutettaisiin lomautuksena ja harva tanttaa toivoo pienen palkkansa kutistumista entisestään.
Vierailija kirjoitti:
No mutta mites me, jotka työskennellään huoltovarmuuskriittisillä aloilla?!! Mihis me tuo 2v laitetaan?! Töihin on PAKKO MENNÄ!!
Teille se hoito järjestetään aina, ei kirjastovirkailijalle, kosmetologille, puutarhurille, maalarille yms.ei huoltavarmuusalalla työskentelevälle. Eikä todellakaan niille joilla toinen/molemmat vanhemmat työttömänä tai äitiyslomalla uuden vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodeissa tyhjää. Hoitajat tyhjänpanttina. Voi niitä lapsia viedä sinne, jos olette töissä. Minäkin vien.
Vie vaan, tyhjänpanttihoitajalla voi olla korona..ja todnäk onkin sillä päiväkodissahan liikkuu kaikki pöpöt vikkelään.
Vierailija kirjoitti:
Olen päiväkodintäti. Todennäköisesti oireiden perusteella minulla on korona, joka on saatu työstä. Lapset tuodaan hoitoon sellaisessa kunnossa päivähoitoon, ohjeistuksista huolimatta, että lapsi yskii niin ettei muusta toiminnasta tule mitään ja on niin väsynyt, että nukahtaa lounasaikaan ruokapöytään klo 11, klo 14 viimeistään nousee kuume, onko annettu kuumetta alentava aamulla kenties? Sitä ei kukaan tiedä. Näitä on nyt hoidettu monta tässä kahden viikon sisään ja kaveri tulee seuraavana päivänä hoitoon takaisin ja taas sama juttu yskä,kuume, väsymys, mutta koronaa ei nyt sitten mulla testata, koska ohjeistus on:pitää olla sairaalakunnossa, vanhus tai terveydenhuollon henkilökuntaa. Päiväkoti edelleen auki.
Lapsissa paljon riskiryhmään kuuluvia, jo pieniä sellaisia. Sääliksi käy heitä. Kuka välittää siitä pienimmästä?
Etkö ole lukenut ohjeistusta? Nyt jäädään matalalla kynnyksellä kotiin jos on yhtään sairauden oiretta!
Meidän päiväkodissa on n.30 henkilöä mukaanlukien henkilökunta.
Jokapäivä trafiikkia lisää kun vanhemmat tuo ja hakevat lapsensa.
Siinä kyllä virukset leviävät.
Älkää huoliko, kyllä me turhat tantat aletaan kohta sairastelemaan. Koronaa tai jotain muuta, päiväkodeissahan niitä vaihtoehtoja riittää joka päivälle. Plus tuki-ja liikuntaelinvaivat ja mielenterveyshaasteet jotka kaksi suurinta s.loman syytä btw.
Vierailija kirjoitti:
VOIKO MISTÄÄN KYSYÄ OMASTA TILANTEESTAAN, JOS RISKIRYHMÄLÄINEN JA TYÖPAIKKANA PÄIVÄKOTI?!!!
Huusin, koska pää leviää, kun tähän, oleelliseen, asiaan ei kukaan kommentoi vaikkapa "viisikosta" mitään??!!??!
Ai hallitus ei ole juuri sinulle vastannut.
Minä vastaan.
Voit jäädä palkattomasti pois työstä. Sivi tästä työnantajasi kanssa.
Monella äidillä olisi parempi paikka olla ja leikkiä lapsensa kanssa kuin näpytellä vauva.fi.