Päiväkodit pysyy auki, viis heistä.
Riskiryhmäläisiä työntekijöinä ja lapset altistaa eri taudeille jatkuvasti joten mitäpä yhdestä Koronasta.
Muiden alojen työntekijöitä kyllä arvostetaan, meitä ei, tässäkään.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienillä lapsilla on lievä tauti ja riski, että työikäisen sijaan lasta hoitaa mummo on aika suuri. Meiltäkin tulisi 70 -v astmaatikko kehiin.
Ymmärrät varmaan että ne alle kouluikäiset tartuttavat sinut ja sisaruksensa, jotka tarttuvat sitten muita.
No päiväkotilaiset kouluikäiset sisarukset on kotona, joten eivät sitten edelleen tartuta muita. Pakkohan terveydenhuollon henkilöstön ja sitä kautta päiväkodin henkilöstön ym. lapsille on järjestää hoito, on olemassa yksinhuoltajia, joilla ei ole muuten mahdollista saada lapsille hoitoa.
Nyt on ajateltava kokonaiskuvaa, ei yksittäisiä työntekijöitä.
Jos pärjää kotona tai jos vaikka toinen vanhemmista tekee töitä kotona niin lapsiaan voi jäädä kotiin ja näin suositellaankin. Koulut ja päiväkodit auki niille joiden vanhemmat töissä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä päiväkodit on saatava kiinni. Vanhemmat voivat vuorotella kotonaoloa. Päiväkodeissa todellakin hygienian ylläpito ei toimi niinkuin kouluissa.
Se olis neljä viikkoa palkatonta. Onnistuisiko sulta? Kyllä siinä kohtaa lapset olis laitettava isovanhemmille hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki siinä on, että koulut menevät kiinni, mutta päiväkodit ei?!
Ratkaisulle on varmaan piakkoin luettavissa ihan virallisia perusteluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä päiväkodit on saatava kiinni. Vanhemmat voivat vuorotella kotonaoloa. Päiväkodeissa todellakin hygienian ylläpito ei toimi niinkuin kouluissa.
Eikä vuorotella. Se jonka pois jääminen aiheuttaa pienemmän haitan perheen talouteen jää.
Ei välttämättä ole mahdollista. Meillä isä joutuu jäämään koska minä olen sairaanhoitaja. Taloudellisesti olisi todellakin ollut parempi toisinpäin, mutta me ei voida valita.
Hienosti päätetty teidän perheessä.🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä vuorotella. Se jonka pois jääminen aiheuttaa pienemmän haitan perheen talouteen jää.
Ei välttämättä ole mahdollista. Meillä isä joutuu jäämään koska minä olen sairaanhoitaja. Taloudellisesti olisi todellakin ollut parempi toisinpäin, mutta me ei voida valita.
Hienosti päätetty teidän perheessä.🤗
Juuri tuossa sanottiin että he ei voi valita. Ja sinä onnittelet hyvästä päätöksestä?
Hoitajat ja heidän perheet tämän hinnan taas maksaa.
VOIKO MISTÄÄN KYSYÄ OMASTA TILANTEESTAAN, JOS RISKIRYHMÄLÄINEN JA TYÖPAIKKANA PÄIVÄKOTI?!!!
Huusin, koska pää leviää, kun tähän, oleelliseen, asiaan ei kukaan kommentoi vaikkapa "viisikosta" mitään??!!??!
Olen päiväkodintäti. Todennäköisesti oireiden perusteella minulla on korona, joka on saatu työstä. Lapset tuodaan hoitoon sellaisessa kunnossa päivähoitoon, ohjeistuksista huolimatta, että lapsi yskii niin ettei muusta toiminnasta tule mitään ja on niin väsynyt, että nukahtaa lounasaikaan ruokapöytään klo 11, klo 14 viimeistään nousee kuume, onko annettu kuumetta alentava aamulla kenties? Sitä ei kukaan tiedä. Näitä on nyt hoidettu monta tässä kahden viikon sisään ja kaveri tulee seuraavana päivänä hoitoon takaisin ja taas sama juttu yskä,kuume, väsymys, mutta koronaa ei nyt sitten mulla testata, koska ohjeistus on:pitää olla sairaalakunnossa, vanhus tai terveydenhuollon henkilökuntaa. Päiväkoti edelleen auki.
Lapsissa paljon riskiryhmään kuuluvia, jo pieniä sellaisia. Sääliksi käy heitä. Kuka välittää siitä pienimmästä?
Vierailija kirjoitti:
Olen päiväkodintäti. Todennäköisesti oireiden perusteella minulla on korona, joka on saatu työstä. Lapset tuodaan hoitoon sellaisessa kunnossa päivähoitoon, ohjeistuksista huolimatta, että lapsi yskii niin ettei muusta toiminnasta tule mitään ja on niin väsynyt, että nukahtaa lounasaikaan ruokapöytään klo 11, klo 14 viimeistään nousee kuume, onko annettu kuumetta alentava aamulla kenties? Sitä ei kukaan tiedä. Näitä on nyt hoidettu monta tässä kahden viikon sisään ja kaveri tulee seuraavana päivänä hoitoon takaisin ja taas sama juttu yskä,kuume, väsymys, mutta koronaa ei nyt sitten mulla testata, koska ohjeistus on:pitää olla sairaalakunnossa, vanhus tai terveydenhuollon henkilökuntaa. Päiväkoti edelleen auki.
Lapsissa paljon riskiryhmään kuuluvia, jo pieniä sellaisia. Sääliksi käy heitä. Kuka välittää siitä pienimmästä?
Vaihda työnantajaa eli lähde toiselle kunnalle. Monilla laitetaan lapsi hyvin pienestä nyt kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Itse et välitä kun et saikulle jää.
Toihan meni niin että jokainen, joka pystyy järjestämään kotohoidon on velvollinen tekemään niin. Päikyt jäävät niille perheille, joissa kaikkien on käytävä lähitöissä.
Eikö työterveys olisi parempi paikka kuin vauva.fi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsissa paljon riskiryhmään kuuluvia, jo pieniä sellaisia. Sääliksi käy heitä. Kuka välittää siitä pienimmästä?Idiootti. Itse et välitä kun et saikulle jää.
En työskentele kuumeessa enkä yskässä, joten pois olen.
Jestas mitä implikointia, että kaikilla olisi muka isovanhemmat käytettävissä. Eipä ole. Mutta siitä huolimatta en vie lapsiani päivähoitoon ellei pakottavaa tarvetta ilmene t. Sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minä teen työt ja hoidan päiväkoti-ikäisen samalla?! Pelle!
No kuulepa. Jos päiväkodin aikuisilta onnistuu multitaskaaminen koko ryhmän läsnäollessa, eiköhän se onnistu sinultakin yhden mukulan kanssa...
Hienoa että pysyy auki.
Ihmiset saa pitää työpaikkansa ja lapset sillä aikaa turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minä teen työt ja hoidan päiväkoti-ikäisen samalla?! Pelle!
No kuulepa. Jos päiväkodin aikuisilta onnistuu multitaskaaminen koko ryhmän läsnäollessa, eiköhän se onnistu sinultakin yhden mukulan kanssa...
Työnantajat yleensä maksaa siitä että työntekijä käyttää aikaa keskittyen työhön. En minä ainakaan maksaisi yhdellekään työntekijälle joka toisi huomiota tarvitsevan pienen lapsen töihin mukaan. Olkoon kotona palkatta kuten ne hoitotäditkin jos ei töihin pysty.
Lapsissa sekä päiväkodin työntekijöissä on riskiryhmäläisiä nykyään paljon. Päiväkodissa ne virukset leviää.
Koululainen vielä osaa kertoa, jos olo kipeä ja pestä kädet sekä yskiä/niistää oikein. Päiväkoti-ikäinen ei.
Siellä ne sitten legoja ja maitomukeja vaihtaa ja tutit vaihtaa omistajaa, mut ei kai ne koronaa levitä eikä sitä lääkäri tai sairaanhoitaja äitiä/isää tartuta? Eli+-0 ei se hoitaja töissä sitten ole. Ei päivähoitoon saa ohjeostuksen mukaan tuoda lasta, joka niiskuttaa tai yskii.