Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se tunne, kun poikaystävä käyttää sanoja, joista en ole ikinä kuullutkaan

Vierailija
16.03.2020 |

Englanti ainoa yhteinen kieli poikaystävän kanssa ja englanti jota hän puhuu, on vanhahtavaa. Itse asun englannissa ja puhun englantia kuitenkin päivittäin, eikä ongelmia ole normaalissa elämässä. Ainoastaan poikaystävän kanssa keskusteltaessa on ongelmia.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama "ongelma" mun poikaystävän kanssa. Kumpikin meistä käyttää sanoja, jotka ovat itselleen ihan perussanastoa ja toiselle täysin vieraita. Näin me kumpikin opimme lisää. Ja ajan mittaa varmasti opitaan ymmärtämään toisiamme paremmin.

Vierailija
22/40 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin voi käydä ihan samankielistenkin kanssa. Olen huomannut, että minulle kaupunkilaiselle maalaiset haluavat oikein esitellä murresanoja ja sanontoja, joista en ole tietenkään koskaan kuullutkaan. Sitten virnistellään omahyväisenä kun joudun kysymään että mitäs se taas tarkoittaakaan. Harvoin saa mitään selitystä, koska koko pointtihan olikin se, että ollaan fiksumpia kuin kaupunkilainen.

Että en ottaisi mitenkään vakavasti. Olisiko poikaystävän murteesta joku tehnyt sanakirjan? Googletapa piruuttasi. Onhan suomenkin murteista tehty sanakirjoja.

Itse en helsinkiläisenä ymmärtänyt yhden tuttavan puhetta, kun puhui niin voimakasta stadin slangia. :D

Mä oon asunut koko ikäni Helsingissä, enkä osaa stadin slangia. Ei sitä puhu kuin yli 50-vuotiaat Kurvin juopot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä kun kuulen puolisoni puhuvan ammattislangiaan ystäviensä ja/tai kollegoidensa kanssa. Ihan kuin olisin eri maailmassa. Myöhemmin kyselen aina mitä se ja se tarkoittaa ja puoliso selittää rauhallisesti. Ihanaa. Oma alani on tylsä ja tavallinen.

Vierailija
24/40 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on poikaystävän äidinkieli? Saattaa selvittää puheen muodostusta.

Afrikaans. Ynmärrän sitä jonkin verran.

Ap

Oletko tarkistanut, että ne sanat joita hän käyttää on edes englantia? Etelä-Afrikan englannissa on paljon lainasanoja afrikaansista, ja hänellä natiivipuhujana voi sotkeutua mukaan ylimääräistäkin afrikaansia.

Vierailija
25/40 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP käytät enkkua aktiivisesti sosiaalisessa kanssakäymisessä ja varmaan myös sarjoissa ym tulee tutuksi, mutta luetko miten paljon vaikka enkuksi olevaa kirjallisuutta? Oikeaa, hyvää kirjallisuutta, ei mitään iltapäivälehtien selailua tai hömppää.

Vierailija
26/40 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Buuri vai bantu?

Vierailija
27/40 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten "sex"? "Intercourse"? "Blowjob"? Mahtaa olla kriisi parisuhteelle.

Vierailija
28/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko tarkistanut, että ne sanat joita hän käyttää on edes englantia? Etelä-Afrikan englannissa on paljon lainasanoja afrikaansista, ja hänellä natiivipuhujana voi sotkeutua mukaan ylimääräistäkin afrikaansia.

Olen joo. Itselläkin tulee välillä lainasanoja afrikaansista, ja jos hän sanoo jotain afrikaansiksi ja en ymmärrä, niin hän kääntää sen englanniksi.

Ap

Vierailija
29/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko selville miten manaatit liittyivät asiaan? :D

Vierailija
30/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa selvittää asiat itsensä kanssa, että miksi hävettää jne. Siitä se lähtee, oman rajallisuutensa hyväksyminen.

Vierailija
31/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalla poikkis kirjoittaa foorumilla " se tunne kun maassa pitkään asunut tyttis ei osaa edes kielen alkeita vaikka kuvittelee olevansa täydellinen siinä"   "

Vierailija
32/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei selvinnyt : D se selvis, et olen kuulemma suloinen :D

Ap

Vierailija
33/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kannattaa selvittää asiat itsensä kanssa, että miksi hävettää jne. Siitä se lähtee, oman rajallisuutensa hyväksyminen.

Varmaan, kun en ole koskaan saanut tukea missään asiassa ja olen kaiken selvittänyt aina itse. Nyt sitten joku oikeasti olisi valmis tukemaan ja auttamaan, niin hävettää pyytää.

Ap

Vierailija
34/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiedäthän, että olisit voinut myös valita suomalaisen miehen? Toki se olisi vähentänyt mahdollisuuksia kehuskella tyttökavereille, kuten nyt teet miehelläsi jatkuvasti.

M/39 valitettavasti supisuomalainen mies jolla ei pysty kehuskelemaan kavereille

Ei välttämättä auta. Mun entinen poikaystävä, nykyinen avopuoliso käyttää sanoja, joita en ymmärrä. On Etelä-Pohjanmaalta.

Vierailija
35/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP käytät enkkua aktiivisesti sosiaalisessa kanssakäymisessä ja varmaan myös sarjoissa ym tulee tutuksi, mutta luetko miten paljon vaikka enkuksi olevaa kirjallisuutta? Oikeaa, hyvää kirjallisuutta, ei mitään iltapäivälehtien selailua tai hömppää.

Ei hirveästi tule enää luettua, kun ei oikeasti ole aikaa. Työkielikin on englanti.

Ap

Vierailija
36/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Kainuun murteeni on aiheuttanut tulkin tarvetta eteläsuomalaisen mieheni kanssa.

Vierailija
37/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei selvinnyt : D se selvis, et olen kuulemma suloinen :D

Ap

Oh, the huge manatee!

Meemiväännös Hindenburgin tuhossa kuullusta "Oh, the humanity!".

Vierailija
38/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun Kainuun murteeni on aiheuttanut tulkin tarvetta eteläsuomalaisen mieheni kanssa.

Yksi exäni oli Turusta ja itse olen pohjois-pohjanmaalainen. Vähän väliä piti kysellä, että mistä sä nyt oikein puhut??

Vierailija
39/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä häntä välttämään erikoisia sanoja.

Lupasi selittää jos en ymmärrä, mutta mua hävettää, kun en ymmärrä. Nytkin hän laittoi ääniviestin ja mä mietin pienessä mielessäni mitä manaateilla on tekemistä minkään asian kanssa 😂

Ap

No, mitäpä jos kysyisit.

Tuttu kuopiolainen kyselee usein mitä minä turkulainen puhun ja toisin päin.

Vierailija
40/40 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei poikaystäväsi englanti ole vanhahtavaa, vaan Etelä-Afrikan englantia... Monissa maissa, joissa englanti on toinen virallinen kieli on dialekti vähän erikoista...