Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eristäydyttäkö kokonaan koronan takia, vaikka ette ole saaneet tartuntaa?

Vierailija
15.03.2020 |

En käy ollenkaan ulkomailla, mutta täytyykö luopua kaikista iloista, kun oon työttömänäkin, etten vaan sairastu ja tartuta läheisiä? Mulle monesti suositeltu, että bussin käyttöä vähentäisin, mutta en haluaisi maksaa turhasta, kun kuukausilipusta maksanut :/ Pesen kyllä kädet aina ja käsineitä käytän enkä turhaan koske minnekään. Eikö tämän pitäisi riittää?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristäydyn, tietenkin. Kaikki viisaat tekevät näin. Käyn vain pakolliset eli ruokakauppa. En halua koronaa.

Vierailija
122/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vietän jo valmiiksi valtaosan ajastani kotona, niin en koe olevan tarpeellista rajoittaa tämän enempää. Käyn ruokaostoksilla kun tarvitsee ja käyn kävelylenkeillä. Kampukselle ei tarvitse mennä, kun yliopisto suljettu, enkä keikkatyötä uskalla terveydenhuollon ammattilaisena nyt tehdä. Kuulun riskiryhmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eristäydyn! Sain pitää kertyneet vapaani nyt sekä talvilomani joten vietetään laatuaikaa perheen kanssa kotona.

Katsotaan joka ilta joku leffa porukalla, tehdään tuhatpalainen palapeli mikä on ollut 4 vuotta varastossa. Lajitellaan kaikki lelut ja vaatteet mitkä menee kirppikselle, jos on aurinkoista pesen ikkunat. Leivotaan herkkuja pakastin täyteen, teetetyt valokuvat liimaillaan kansioihin ja digikuvista lajittelen ja teen ifolorilla kuvakirjoja, Voi että mä keksin vaikka mitä kivaa tekemistä ja mikä parasta kaikki ilmasta😊

Herkkuja pakastimeen? Painosi onko varmaan kolminumeroinen?

Vierailija
124/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristäydyn. Kuulun riskiryhmään, niin en viitsi missään hengailla. Myöhään illalla saatan lenkillä käydä, että saa vähän raitista ilmaa.

Vierailija
125/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on kaupassa ryysis eiks ni?

Vierailija
126/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis ihana eristäytyy kotiin (asutaan maalla korvessa ja täällä ei oo pelkoo et tapais muita ihmisiä) lenkkeilisin koirien kaa metsässä, tekisin pihahommia, treenaisin autotallisalilla ja kattelisin telkkaria. mutta eiii.. oon kaupassa töissä.

Vierailija
127/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En eristäydy. Kävin tänään leffassa ja jumpassa. Huomenna menen normaalisti töihin. Lähipiirin ei kuulu riskiryhmiin kuuluvia. Huolehdin käsihygieniasta huolella. Olen päättänyt jäädä henkiin.

Sanaton olen tällaisesta itsekkyydestä. Henkiin jääminen ei myöskään ole päättämisen asia.

Olen nuori ja terve ihminen. En minä tähän kuole. Realismia peliin.

Juuri näin. Korona on #BoomerRemover

Vierailija
128/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vältellä koronaa niin hyvin kuin voin. En mitenkään mielelläni sitä itselleni tai lähipiiriin halua. 

Vierailija
129/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi eristäytyä. Aamulla taas kahdeksaksi töihin. Eikä mitään mahkuja etätöihin. Työnantajalla toki kädet täynnä sairaslomia muutenkin mutta nyt uskon että tilanne räjähtää käsiin kun kaikki voivat omalla ilmoituksella olla poissa pitkiä aikoja. Tarkoittaa suoraan sitä että ne työntekijät jotka terveenä ovat tekevät ainakin kolmen ihmisen työt. Ja ilman mitään erillisiä korvauksia tietenkin. 

Ja töihin kuulemma voidaan määrätä, ei mitään joustoja. Taitaa tämän kevään jälkeen olla melko selvää että osa jättää työpaikan ja nämä saikuttajat jäävät keskenään olemaan

Vierailija
130/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voispa eristäytyä, mutta vanhoillinen työpaikka on supernihkeä etätöiden suhteen. Ja ihan turhaan, kun ei ole mikään ammatti missä olisi pakko olla fyysisesti paikalla! Ärsyttää, haluaisin tehdä kaikkeni taudin hidastamiseksi. 

Vierailija
131/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme jo käytännössä eristäytyneet. Lapset ovat käyneet koulussa, mutta muuten kotona. Itse etätöissä ja mies ollut kyllä toimistolla, mutta sekin on hiljainen sivutoimipiste, jossa ei montaa työntekijää ole. Näiden lisäksi käyty vain kaupassa, mutta olen yrittänyt ajoittaa ne aamupäiville, jolloin vähemmän porukkaa liikkeellä. Emme ole itse käyneet kylässä, eikä meillä ole käynyt ketään. Näin tehty viime viikon alusta asti.

Vierailija
132/133 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja masis iski noin kuukausi sitten jälleen kerran joten en ole sen vuoksi halunnut törmätä ihmisiin muutenkaan. Ruoka on viikoittain tullut kotiin netistä. Nyt eristäytyminen on saanut lisäpiirteeksi corona-eristäytymisen. Toivottavasti tauti ei leviä hirveän nopeasti kotikaranteenien ansiosta jotta heikoimmat sairastuneet pääsevät tehohoitoon kun on tarvis. Olisi julmaa katsoa jos täälläkin mentäisiin siihen Italian malliin että heikoimmat jäävät vaille hoitoa. Itsestäni en ole varma, olenko riskiryhmässä vai en koska masis on ilman muuta heikentänyt yleiskuntoa. Voi olla että suurin osa väestöstä tulevat taudin joskus saamaan, mutta jos väestö sairastuisi asteittain ei jouduttaisi katsomaan kun heikoimmat jätetään hoitamatta. Toivottavasti kapasiteetti jollain ihmeellä riittää. 

Vierailija
133/133 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En eristäydy. Kävin tänään leffassa ja jumpassa. Huomenna menen normaalisti töihin. Lähipiirin ei kuulu riskiryhmiin kuuluvia. Huolehdin käsihygieniasta huolella. Olen päättänyt jäädä henkiin.

Sanaton olen tällaisesta itsekkyydestä. Henkiin jääminen ei myöskään ole päättämisen asia.

Sekään ei ole päättämisen asia, että kiina kieltää sinulta tyttölapsen hankkimisen ja määrää lapsilukusi koska populaa on liikaa. Nyt kun se väestö vähenisi __luonnollisesti__ ilman kenenkään syrjimistä, niin se onkin kaamea nyyh nyyh -asia? Tehän tässä olette itsekkäitä :D Kerrotte täälläkin miten tyttöjen nälkiinnyttäminen on ok ja se että miehet vie ravinnon tytöiltä on "normaalia itsekkyyttä". Nyt kun miesten kuolleisuus korkeampaa, kiinnostaa kaikkia yhtäkkiä yhteinen ihmisyys ja yhteistyö. Miksi tämä yhteistyö ei nouse KOSKAAN, kun naisten terveydellä leikitään? :D

Miksi on normaalia itsekkyyttä nälkiinnyttää tyttö ja aiheuttaa naisten poisto väestöstä, mutta oman terveyden vaaliminen on muka pahaa itsekkyyttä? Miksi ette keskity miehiin jotka tuolla hengaa porukoissa, sylkee, pärskii ja miehittää kahviloita? Miehet ei tietenkään tee yhteisen hyvän eteen mitään, siellä ne kangaspäät on eristäytyneenä mutta ukko ei voi pysyä herrasmieskerhoista erillään edes pandemian aikana. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi