Eristäydyttäkö kokonaan koronan takia, vaikka ette ole saaneet tartuntaa?
En käy ollenkaan ulkomailla, mutta täytyykö luopua kaikista iloista, kun oon työttömänäkin, etten vaan sairastu ja tartuta läheisiä? Mulle monesti suositeltu, että bussin käyttöä vähentäisin, mutta en haluaisi maksaa turhasta, kun kuukausilipusta maksanut :/ Pesen kyllä kädet aina ja käsineitä käytän enkä turhaan koske minnekään. Eikö tämän pitäisi riittää?
Kommentit (133)
Joo, kaivan kaivinkoneella etänä. Toimii muuten hemmetin hyvin! Vai jäisinkö sittenkin sinkkuna kotiin palkattomalle vapaalle. Saan varmaan sit asua ilmaiseksi ja ruokaakin tuo joku kotiovelle ilman lisäkustannuksia. Kyllä elämä on valintoja.
Olen eristäytynyt. Tässä pari päivää tehnyt ruokia pakkaseen ja käynyt kaupasta kaiken tarpeellisen. Selviän näillä vaikka 3 viikkoa. Kaupassa täytyy käydä, mikä ahdistaa. Etäopiskelen, joten eristäytyminen on mahdollista.
Kyllähän sen jo arvaa, jos huomenna niitä rajoituksia tulee roppakaupalla lisää ja koulut menee kiinni, niin kaupassa kaameat ruuhkat.
Tuleekohan kauppoihin lisää vessapaprua, ostin liian vähän männä viikolla.
Vielä kun ihmiset alkavat hamstraamaan rahojaan tililtä, laittavat ne sukanvarteen, niin mitäs sitten ?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nimittäin Tsekki on julistamassa täyskaranteenia tänään. Juuri odottelemme lehdistötiedotetta. Tapauksia on kolmisensataa - rajat ovat jo kiinni, samoin kaupat, palvelut, tapahtumat, kaikki. Jos ja kun päätös tulee, ei ulos ole mitään asiaa seuraaviin viikkoihin.
Myönnän että ahdistaa ja vähän pelottaakin.
Täällä jännitämme edelleen. Hallitus on istunut jo klo 16 asti, en tiedä mikä tässä kestää. Olen tosin 99% varma että karanteeni ja siten osittainen ulkonaliikkumiskielto tulee. Mulla on ruokaa kaapissa ja työkone mukana, kyllä kestän pari viikkoa ainakin jos on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En eristäydy. Kävin tänään leffassa ja jumpassa. Huomenna menen normaalisti töihin. Lähipiirin ei kuulu riskiryhmiin kuuluvia. Huolehdin käsihygieniasta huolella. Olen päättänyt jäädä henkiin.
Toivottavasti auto pökäsee päällesi, sehän on todennäköisempää kuin sinun kuolemisesi koronaan.
Oletpa ilkeä! Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Ei kaikkien tarvitse ahdistua ja pelätä vaan voi elää normaalisti.
Todellakin eristäydyn. Täällä Saksassa on jo melkein kaikki kiinni ja eristäytyminen otetaan vakavasti. Käyn korkeintaan hakemassa ruokaa jos on pakko ja koiran kanssa on käytävä lenkillä. Kaikki tapaamiset ja menot olen perunut, töihin ei tarvitse mennä, koska olen vanhempainvapaalla. Mies tekee etätöitä. Ihanaa olla kotona vaan koko perhe!
En. Asun yksin ja etätyöt ei onnistu. Käyn bussilla töissä, mutta muuten olen kotona. Tosin niin olen muutenkin yleensä. En kuulu itse riskiryhmään enkä kyläile kenenkään luona.
Eli kaikki ovat joko työttömiä tai toimistotöissä, joissa voi olla etätöissä vaikka kkn ihan vaan ilmoittamalla asiasta. Sairaanhoitajatkin varmaan jäävät kotiin. Kaikki voivat tilata ruuat yms kotiin. Eivät liiku kotoaan mihinkään. Eivät tankkaa autojaan tai vie roskiaan mihinkään. Hyvä suunnitelma! Kerrostalot varmaan alkaa tuoksahtaa suht kivoilta kohta puoliin. Sinkut ovat kanakopeissaan 24/7 yksin jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En eristäydy. Kävin tänään leffassa ja jumpassa. Huomenna menen normaalisti töihin. Lähipiirin ei kuulu riskiryhmiin kuuluvia. Huolehdin käsihygieniasta huolella. Olen päättänyt jäädä henkiin.
Sanaton olen tällaisesta itsekkyydestä. Henkiin jääminen ei myöskään ole päättämisen asia.
Olen nuori ja terve ihminen. En minä tähän kuole. Realismia peliin.
Itsekäs ja typerä unohtuivat ainakin listasta. Kukaan ei tiedä, kuka tulee lopulta kuolemaan Coronaan ja kuka ei. Ei voi päättää, että minähän en sairastu, pois se minusta. Kaltaisistasi yksilöistä on vain haittaa.
Jos jään kotiin, saan töistä fudut, päädyn sossun asiakkaaksi ja haen lapsille safkat leipäjonosta. Siispä, kello soimaan aamuksi ja bussilla töihin. Olishan se kiva jäädä leipomaan kakkuja ja kokoamaan palapelejä kotiin lasten kans. Eipä silti, ei mua pelota. Pitäkää idioottina, mutta uskon, että perusterve nainen selviää tästä ja että kyllä suomen terveydenhuoltojärjestelmä toisaalta pystyy tekemään hyvää duunia.
Eristäydyn niin hyvin kuin voin. Nyt pitää meidän kaikkien huolehtia siitä, että terveydenhuollon resurssit riittävät. Vaikka ei itse olisi riskiryhmässä, pitää noudattaa suosituksia, jotta ei vaarantaisi heidän terveyttään eikä niidenkään terveyttä, joiden on pakko käydä työpaikalla töissä. Varsinkin terveysalan ihmisten.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaivan kaivinkoneella etänä. Toimii muuten hemmetin hyvin! Vai jäisinkö sittenkin sinkkuna kotiin palkattomalle vapaalle. Saan varmaan sit asua ilmaiseksi ja ruokaakin tuo joku kotiovelle ilman lisäkustannuksia. Kyllä elämä on valintoja.
Olisit iloinen siitä, että ne jotka pystyvät "eristäytymään", myös tekevät niin! Vähentää painetta teiltä, jotka ette etätöihin yms. järjestelyihin pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti auto pökäsee päällesi, sehän on todennäköisempää kuin sinun kuolemisesi koronaan.
Oletpa ilkeä! Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Ei kaikkien tarvitse ahdistua ja pelätä vaan voi elää normaalisti.
Ei todellakaan tee. Kaltaistesi itsekkäiden paskojen varaan ei voi laskea mitään. - eri kirjoittaja -
Olen työtön perusterve yksinasuja, pakko käydä aina välillä kaupassa koska en autottomana jaksa kantaa järjettömiä määriä kerralla. Muuten eristäydyn enkä sukulaisiakaan aio tavata kunnes tilanne on rauhoittunut, parempi pelata varman päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tee. Kaltaistesi itsekkäiden paskojen varaan ei voi laskea mitään. - eri kirjoittaja -
Välinpitämättömyys, vähäinen tietomäärä ja heikko mielikuvitus on valitettava yhdistelmä. Epidemiat eivät ole mikään valintatehtävä lievän oireilun ja ennenaikaisen kuoleman välillä.
Olen perussairas opiskelija, oppilaitos siirtyi jo etäopetukseen, sukulaisia yms. en tapaa. Kaupassa/apteekissa on pakko asioida, mutta teen sen niin harvoin kuin mahdollista. Puoliso käy töissä (ei etätyömahdollisuutta).
Eristäytyminen hidastaa taudin kulkua. Jossain vaiheessa eristäytyminen on kuitenkin lopetettava, Jos on työssäkäyvä tai lapsia on koulussa yms pystyykö siihen edes ryhtymään. Tauti tuskin on kokonaan eristäytymisen päättyessa poistunut maailmasta tai Suomesta ja edelleen on vaarana sairastua. Mieluummin sairastaisin taudin heti, vaikka tiedossa ei olekaan tuleeko siihen immuniteettiä. Olen kyllä rajoittanut liikkumista ja rajoitan edelleen, mutta olen virkavapaalla, joten se ei tuota ongelmia tässä vaiheessa.
Ollaan eristäydytty niin hyvin kuin mahdollista. Kaupassa kerran viikossa jne.
THL ohje on, jos meno ei ole välttämätön, älä mene.
Suomi hoitaa virusasiaa niin huonosti että norjakin varoittaa asiasta
Vierailija kirjoitti:
Joo, kaivan fkaivinkoneella etänä. Toimii muuten hemmetin hyvin! Vai jäisinkö sittenkin sinkkuna kotiin palkattomalle vapaalle. Saan varmaan sit asua ilmaiseksi ja ruokaakin tuo joku kotiovelle ilman lisäkustannuksia. Kyllä elämä on valintoja.
Olet kaivinkoneen hytissä ihan yhtä eristyksissä, kuin me toimistoetätyöläiset. Jos vain ymmärrät syödä omia eväitä, ja olla notkumatta parakissa. Luet piirustuksia tabletilta etkä paperilta.
Itseasiassa elän muutenkin eristettyä elämää. Käyn vain lenkillä metsäpuskissa ja lähikaupassa. Eli normimeno jatkuu. Kaupassakäyntiä vähennän vielä.