Eristäydyttäkö kokonaan koronan takia, vaikka ette ole saaneet tartuntaa?
En käy ollenkaan ulkomailla, mutta täytyykö luopua kaikista iloista, kun oon työttömänäkin, etten vaan sairastu ja tartuta läheisiä? Mulle monesti suositeltu, että bussin käyttöä vähentäisin, mutta en haluaisi maksaa turhasta, kun kuukausilipusta maksanut :/ Pesen kyllä kädet aina ja käsineitä käytän enkä turhaan koske minnekään. Eikö tämän pitäisi riittää?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Aloitin preppaamisen noin kuukausi sitten. Ruokaa riittää nyt reilusti yli kuukaudeksi. Ollaan koko perheen kanssa eristyksessä. Jos ruoka loppuu ja vieläkin on paha tilanne, mennään kauppaan yön aikana ja käytetään hengityssuojaimia, uimalaseja ja hanskoja.
Ei jumalauta 😂😂
Naurettavinta mitä olen ikinä kuullut.
Kyllä mä mieluimmin käyn kolme kertaa viikossa kaupassa, kun istun kotona tölkkien kanssa.
Mikä siinä kaupassa käymisessä niin pelottaa?
Ei täyseristäytymistä mutta ihmiskontaktit minimissä. Kavereihin ja isovanhempiin yhteydenpito puhelimitse. Kaupasta kerralla enemmän niin että kauppareissut harvenee. Lapset otin pois koulusta, omat opinnot etenee etäyhteyden turvin. Ulkoilemme luonnossa perheen kesken, täällä pohjoisessa ainakin nyt hyvät pilkkikelit.
Oon jo eristäynyt 3 viikkoa. En lähde enää Hgin keskustaan. Kuljen omalla alueella välttäen ihmisiä. En oo erakkoluonne mutta yritän varjella henkeäni. En oo sairas vaan hyvä kuntoinen. Kuljen fillarilla.
Jatkan elämääni aivan normaalilla tavalla ja nauran teille pöhköille.
Töihin ei saa mennä, etätyösuositus. Luennot verkossa.
Emmä nyt väkisin mene vaikka opiskelemaan yliopistolle tai muualle, joten kotona ollaan.
Pitäisi tavata yhtä perheenjäsentä pe, mutta en jaksa, joten voin käyttää julkisen liikenteen välttelyä tekosyynä.
Töihin ei saa mennä, etätyösuositus. Luennot verkossa.
Emmä nyt väkisin mene vaikka opiskelemaan yliopistolle tai muualle, joten kotona ollaan.
Pitäisi tavata yhtä perheenjäsentä pe, mutta en jaksa, joten voin käyttää julkisen liikenteen välttelyä tekosyynä.
Varmaan puolella teistä "sairastelleista" on vain psykosomaattisia oireita. Ollaan niin kiimassa koronasta että jokainen pihaus on taivaiden merkki jostain tappavasta.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko te eristäytyneet aiotte sitä jatkaa? Kuukauden? Puoli vuotta? Ja sen jälkeen saatte taudin kuitenkin. Vai odotatteko rokotteen valmistumista 1,5-2 vuotta eristyksissä?
Vaikka 5 vuotta, jos vaan kauppojen kotiinkuljetuspalvelut toimivat.
Suurimmalle osalle etätyö ja erilaiset kauppakassi- ja muut kuljetuspalvelut on vielä uusi juttu, joka liittyy tähän virukseen. On kuitenkin meitäkin, joille etätyö ja ostosten tekeminen verkossa kotiinkuljetuksella on ollut normaalia arkea jo pitkään. Kolme vuotta sitten liikkumiseni julkisilla kulkuneuvoilla muuttui kipujen vuoksi mahdottomaksi. Ihmissuhteet kaventuivat ja siirtyivät nekin suurimmaksi osaksi verkkoon. Mitä pahemmaksi tilanne meni, sitä lähempänä kotia piti liikkua. Lopulta en pystynyt käymään edes 100 m päässä olevassa lähikaupassa. Kaikki ulkoilu oli suunniteltava sen mukaan, miten reitin varrella on penkkejä, joissa istua. En poistunut kotinurkilta kuin labraan, röntgeniin, lääkäriin ja sairaalaan leikattavaksi.
Viime syksystä lähtien olen pystynyt liikkumaan taas bussillakin. Yllättäen mua ei enää huvitakaan. En kaipaakaan aamuisin ja iltapäivisin ruuhkabussissa istumista ja toimistolle menemistä. En kaipaa marketeissa haahuilemista ja kauppakeskuksissa kiertelemistä. En kaipaa yleisötapahtumiin osallistumista. En kaipaa kuntosalille menoa, koska sairauksieni vuoksi tuli hankittua kuntopyörä ym välineitä kotiin. Teen edelleenkin ostokseni verkkokaupoissa ja ostokseni tulevat suoraan kotiovelleni. Ulkoilen enemmän, mutta nyt ei tarvitse miettiä penkkejä matkan varrella vaan lähden miltei kotipihasta suoraan metsään kävelemään. Lähisukua tapaan silloin tällöin, mutta en edes joka kuukausi. Ystävistä jäivät jäljelle ne, jotka sairauteni ymmärsivät. Kolmesta ystävästäni yksi asuu kaukana, joten ei muutenkaan tavattu kovin usein. Kahdella muulla taas on vähän sama tilanne kuin itsellänikin eli vaikeuksia päästä liikkumaan.
Tämä, mistä nyt puhutaan eristäytymisenä, on ollut mulle arkea jo pitkään. Tähän on tottunut eikä tämä tunnu yhtään vaikealta. Päinvastoin.
Reissuun just lähdös (Suomessa) ja en eristäydy, olen täysin terve.
Ollaan varauduttu olemaan kotona neljäm seinän sisällä. Ruoka- ja lääkekaapit on täytetty, hygieniatuotteita myöten. Ei ole kuitenkaan tarvinnut hamstrata.
Mieskin hoitaa työnsä kotoa käsin.
Itse kuulun riskiryhmään.
Lapset on kotona, koulut on suljettu. Mä teen etätöitä. Mies käy pari päivää vielä töissä (Enää 3 toimistolla, muut etätöissä) ja sen jälkeen lomalla pakolliset 6 pvä, jotka työnantaja määräsi pitämään. Ja loman jälkeen mieskin on kotona etätöitä tekemässä pääosin.
Kaupassa käydään, muuten ulkoilua pääosin kotipihalla tai kävelyllä. Mihinkään ei voi edes mennä kun kaikki on suljettu. Kylästellä ei kukaan meistä tai tutuistamme halua, ettei virus tartu tai itse tartuta virusta.
Suurin osa ihmisistä elää samoin. Tosi vähän näkyy ihmisiä liikkeellä.
Näin Tanskassa.
Eristäydytään kun kerran voidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En eristäydy. Kävin tänään leffassa ja jumpassa. Huomenna menen normaalisti töihin. Lähipiirin ei kuulu riskiryhmiin kuuluvia. Huolehdin käsihygieniasta huolella. Olen päättänyt jäädä henkiin.
Sanaton olen tällaisesta itsekkyydestä. Henkiin jääminen ei myöskään ole päättämisen asia.
Miksi kaupankassan henki ei ole MINKÄÄN arvoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nimittäin Tsekki on julistamassa täyskaranteenia tänään. Juuri odottelemme lehdistötiedotetta. Tapauksia on kolmisensataa - rajat ovat jo kiinni, samoin kaupat, palvelut, tapahtumat, kaikki. Jos ja kun päätös tulee, ei ulos ole mitään asiaa seuraaviin viikkoihin.
Myönnän että ahdistaa ja vähän pelottaakin.
Täällä jännitämme edelleen. Hallitus on istunut jo klo 16 asti, en tiedä mikä tässä kestää. Olen tosin 99% varma että karanteeni ja siten osittainen ulkonaliikkumiskielto tulee. Mulla on ruokaa kaapissa ja työkone mukana, kyllä kestän pari viikkoa ainakin jos on pakko.
Kuten odotettua oli, Tsekki julisti koko maahan karanteenin keskiyöstä alkaen. Ulkonaliikkumiskielto ei ole täydellinen, kaupassa tietenkin voi käydä, sekä heidän jotka eivät etätyötä voi tehdä on pakko jatkaa töissä käymistä. Mutta ihan jokaikistä pyydetään pysymään kotona. Myös terveitä!!
Meillä on nyt se mahdollisuus pysäyttää tämä ennen kuin olemme seuraava Italia ja Espanja. Täällä on vasta 300 positiivista yli 5000:ta testatusta, ja jo nyt maa pistettiin kiinni. Tulee olemaan erittäin mielenkiintoista nähdä auttaako näin aikainen sulku sen kuuluisan käyrän loiventamisessa.
Lomautukset alkaneet monessa työpaikassa!
En eristäydy, käyn kaupassa normaalisti 6 kertaa viikossa, että saa tuoretta leipää.
Sunnuntaina tuli oltua paljon ulkona kun oli hyvä ilma, esim. vanhankaupunginlahdella, jossa oli aika paljon muitakin ja rento meininki.
En eristäydy kun hevonen on kuitenkin käytävä hoitamassa. Muualla juuri en käykään kuin tallilla ja välillä kaupassa noin muutenkaan.
Ne jotka eristäytyvät, tarkoitatteko ettette näe ketään sukulaisia tai ystäviä? Moni ystäväni on nyt ehdottanut treffejä esim. metsään kävelemään, mutta olisiko nyt järkevintä olla tapaamatta ketään vähään aikaan?
"vaikka ette ole saaneet tartuntaa".
Se nyt vähän on niin, että kun ei ketään testata niin mistäs sen voisi tietää onko tartunta. Itse olen vapaaehtoisesti kotikaranteenissa ja onneksi teen etätöitä kotona freelancerina muutenkin. Itselläni alkoi "joku tauti" keskiviikkona tai torstaina kurkkukivulla, lievällä kuumeilulla ja väsymyksellä. Perjantaina alkoi kuiva yskiminen ja rintakipu keuhkoputkissa. Tänään olen yskinyt jo vähemmän, nyt droppasi lämmöt oudosti. (Älysormus näytti -1,2 asteen pudotusta normaalilämmöstä, mitä ei ole ikinä ennen tapahtunut.) Edelleen särkee rintakehä paineenomaista kipua. Lapset otin pois päiväkodista torstaina ja heille on ilmestynyt lievää, ohimenevää lämpöilyä ja kuivaa yskää, mutta lievempää kuin itselläni. Mies tappelee työnantajansa kanssa etätyömahdollisuudesta. Hänen työnsä on kokonaan tehtävissä läppärin ja puhelimen kautta, mutta työnantaja epäröi. Toistaiseksi joutuu siis menemään töihin.