Miksi Suomessa laittautumista pidetään niin suurena syntinä?
Tuntuucenemmänkin olevan hyve, jos nainen kulkee tuulipuvussa ja tukka rasvaisena. Miksi Suomessa arvostetaan harmaahiirulaisuutta niin korkealle?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näen laittautumisen jopa kohteliaisuutena muita kohtaan. En tajua miksi pitäisi lähteä ihmisten ilmoille tukka pystyssä rönttävaatteissa (poikkeuksena tietysti urheilu).
En itsekään meikkaa vahvasti, mutta tukka on aina kuosissa, olen aina puhdas ja siististi puettu, kevyt päivämeikki aina. Tämä ei ole rasittavaa, rankkaa tai aikaavievää. Tunnen itseni pirteämmäksi ja paremmaksi.
Lapsena ja nuorena sain aina kuulla samaa mantraa; "Ei tässä olla missikisoihin menossa". Rumat ne vaatteilla koreilee. Mitä se sinäkin luulet olevas.
Joka paikkaan pitäisi mennä harmaana, kampaamattomana ja mielellään verkkareissa. Muuten sitä luulee olevansa liian hieno ja muut varsinkin ihmettelevät. Kumma agraariajan jäänne jonka nyt kai jo voisi jättää taakseen.Pääasiassa naisten meikki mielestäni näyttää tosi nololta. Melkein kukaan perusnainen ei ole luonnonkaunis, ja meikki vain korostaa tätä asiaa. Mitä jos kehittäisitte luonnettanne ja olemusta ja käytöstä sen sijaan?
Tässäpä taas yksi hölmö stereotypia.
Laittautunut nainen on tyhmä, ilkeä ja huono nainen.
Minä olen face to face kohtelias kaikille. Olen kouluttautunut, luen paljon. Minua on usein kuvailtu sanoilla "liian kiltti". Nauran paljon ja olen oikeastaan peruspositiivinen tyyppi. Nämä toki myös "kiellettyjä" ominaisuuksia, varsinkin jos ne yhdistetään huoliteltuun ulkonäköön.
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat olemuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näen laittautumisen jopa kohteliaisuutena muita kohtaan. En tajua miksi pitäisi lähteä ihmisten ilmoille tukka pystyssä rönttävaatteissa (poikkeuksena tietysti urheilu).
En itsekään meikkaa vahvasti, mutta tukka on aina kuosissa, olen aina puhdas ja siististi puettu, kevyt päivämeikki aina. Tämä ei ole rasittavaa, rankkaa tai aikaavievää. Tunnen itseni pirteämmäksi ja paremmaksi.
Lapsena ja nuorena sain aina kuulla samaa mantraa; "Ei tässä olla missikisoihin menossa". Rumat ne vaatteilla koreilee. Mitä se sinäkin luulet olevas.
Joka paikkaan pitäisi mennä harmaana, kampaamattomana ja mielellään verkkareissa. Muuten sitä luulee olevansa liian hieno ja muut varsinkin ihmettelevät. Kumma agraariajan jäänne jonka nyt kai jo voisi jättää taakseen.Pääasiassa naisten meikki mielestäni näyttää tosi nololta. Melkein kukaan perusnainen ei ole luonnonkaunis, ja meikki vain korostaa tätä asiaa. Mitä jos kehittäisitte luonnettanne ja olemusta ja käytöstä sen sijaan?
Minä olen face to face kohtelias kaikille. Olen kouluttautunut, luen paljon. Minua on usein kuvailtu sanoilla "liian kiltti". Nauran paljon ja olen oikeastaan peruspositiivinen tyyppi. Nämä toki myös "kiellettyjä" ominaisuuksia, varsinkin jos ne yhdistetään huoliteltuun ulkonäköön.
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat olemuksella?
Toi on kieltämättä luotaantyöntävä ominaisuus.
Minulla on parempi, itsevarmempi ja energisempi olo, kun peilistä vastaan katsoo se paras versio minusta. Myönnän toki että varsinkin oman kumppanin "vau" lämmittää mieltä vielä kaikkien näiden vuosien jälkeen. Jos muut miehet katsovat, en sitä ole rekisteröinyt enkö tiedä onko asia näin. Katsokoon jos katsovat, minä tunnen itseni hyväksi näin, kevyesti laittautuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysykääpä naiset sitä itseltänne, sillä tehän siinä toisia laittautuvia naisia kadehditte ja sitten katkeroidutte miehille, kun harmaahiirulaisena jää huomiotta ja pettyy kun mies ei näe silmienne kautta sisällenne syvimpään kauneuteenne.
Hyi kun vaikutat ikävältä ihmiseltä.
Jonkun ne ikävät tosiasiat täytyy kertoa.
Tämän ikävän tosiasian perusteella tähän maahan syntyy tulevaisuudessa siis vain kauniiden naisten ja komeiden miesten geeneillä varustettuja jälkeläisiä?
Harmaat hiirulaiset ja ulimiehet kuolevat ilmeisesti vähitellen sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli juttu että miehet pitävät vähemmän meikattuja naisia viehättävämpinä kuin kovin meikattuja. Olisi mielenkiintoista kuulla miesten ajatuksia pitääkö tämä paikkansa? Itse laittaudun vaihtelevasti, välillä enemmän välillä vähemmän. Meikkaan hyvin kevysti, mutta ehostaudun kyllä aina kodin ulkopuolelle lähdettäessä.
No miehet nyt ovat täysin kyvyttömiä arvioimaan, kuinka paljon naisella on meikkiä. He erottavat räikeät värit mutta siinä se. Miehen mielestä nainen voi olla liian meikattu, jos hänellä on punaista huulipunaa. Sen sijaan toinen nainen, jolla on meikkivoide, kylmaväri, ripsari, neutraalin sävyinen poskipuna ja huulipuna, ei olekaan yhtä meikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä, mitä tarkoitat olemuksella?Toi on kieltämättä luotaantyöntävä ominaisuus.
Ok. Olen kiltti, mutta provotrollin ansaan minun ei tarvitse astua. Hyvää elämää sinulle.
Kaksi sivua jaksoin lukea. Ilmeisesti ekstroverttien ongelmia tuollaiset mitä muut ovat mieltä -pohdinnat, vieraalta kuulostaa.
Onhan esim Helsingissä vaikka kuinka laittautuneita naisia.
Tässä keskustelussa ei näköjään kukaan tunne kultaista keskitietä. Jos lähdet ihmisten ilmoille siisteissä tavallisissa vaatteissa mutta et muuten tälläydy niin olet ruma harmaavarpunen. Jos käytät laittautumiseen vähän enemmän aikaa, olet ylipukeutunut itsestään liikaaluuleva.
Itse pukeudun siististi ja meikkaan kevyesti ja juhliin/ baariin laittaudun hieman enemmän. Vaunulenkille ja ruokakauppaan voin vaikka tuulipuvussa mennä.
On välillä mukava laittautua vähän enemmän mutta tarvitseeko sitä jokaiselle kauppareissulle tai roskienviennille nähdä vaivaa ulkonäköönsä, ettei jotkut ulkonäkökeskeisimmät pahoita mieltään?
Vierailija kirjoitti:
Pinnallisen ihmisen ongelmia.
Suomessa on ihan parasta se, että saa näyttää miltä haluaa, sisin ratkaisee.
Tämä. Suomessa arvostetaan käytännöllisyyttä ja järkevyyttä. Mikäli joku haluaa tuhlata aikaa, vaivaa ja rahaa epäollennaisiin asioihin niin sekin on ok.
Vierailija kirjoitti:
Protestanttiseen näkemykseen ei kuulu nautinto, hauskanpito, prameilu, eikä minkäänlainen muu hapatus. 'Laittautuminen' luonnollisestikin kuuluu tähän samaan sarjaan, sillä mitään hyväähän siitä ei voi seurata jos varsinkaan naiset laittautuvat — ties vaikka lähtisivät hurvittelemaan!
Työtä tehdään vakavalla naamalla ja harmaavarpusen ulkoisella olemuksella, sitten sunnuntaina mennään kuulemaan sanaa, josta ammennetaan voimaa taas seuraavaan työviikkoon. Juhlapäiviä vietetään hartaasti, ei iloisesti; tästä hyvinä esimerkkeinä mm. joulu ja itsenäisyyspäivä.
Kestä ja kärsi niin saat kirkkaamman kruunun.
Mitä jos annetaan ihmisten elää? Jos jonkun elämänsisältö on hurvittelussa ja joku etsii merkitystä ja elää "askeettisemmin", mitä se on sinulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Protestanttiseen näkemykseen ei kuulu nautinto, hauskanpito, prameilu, eikä minkäänlainen muu hapatus. 'Laittautuminen' luonnollisestikin kuuluu tähän samaan sarjaan, sillä mitään hyväähän siitä ei voi seurata jos varsinkaan naiset laittautuvat — ties vaikka lähtisivät hurvittelemaan!
Työtä tehdään vakavalla naamalla ja harmaavarpusen ulkoisella olemuksella, sitten sunnuntaina mennään kuulemaan sanaa, josta ammennetaan voimaa taas seuraavaan työviikkoon. Juhlapäiviä vietetään hartaasti, ei iloisesti; tästä hyvinä esimerkkeinä mm. joulu ja itsenäisyyspäivä.
Mitä jos annetaan ihmisten elää? Jos jonkun elämänsisältö on hurvittelussa ja joku etsii merkitystä ja elää "askeettisemmin", mitä se on sinulta pois.
Toisekseen, tuolle jälkimmäiselle ei välttämättä tule edes mieleen että joku muu häntä katsoo ja miltä se ulkopuolelle näyttää, voi olla löytänyt sisäisen rauhan eikä tarvitse jatkuvaa uutta ärsykettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysykääpä naiset sitä itseltänne, sillä tehän siinä toisia laittautuvia naisia kadehditte ja sitten katkeroidutte miehille, kun harmaahiirulaisena jää huomiotta ja pettyy kun mies ei näe silmienne kautta sisällenne syvimpään kauneuteenne.
Hyi kun vaikutat ikävältä ihmiseltä.
Jonkun ne ikävät tosiasiat täytyy kertoa.
Tämän ikävän tosiasian perusteella tähän maahan syntyy tulevaisuudessa siis vain kauniiden naisten ja komeiden miesten geeneillä varustettuja jälkeläisiä?
Harmaat hiirulaiset ja ulimiehet kuolevat ilmeisesti vähitellen sukupuuttoon.
Laittautuminen ja ulkopinnan puleeraaminen vaatii tiettyä itsekkyyttä. Todennäköisemminne on juuri ne harmaat hiirulaiset jotka uhrautuu lisääntymään.
Sanasta "laittautuminen" tulee mieleen epävarma nainen, joka hakee miesten hyväksyntää pukeutumalla hutsahtavasti ja meikkaamalla kuin Pelle Hermanni. Jonka mielestä naisen arvo mitataan jollain stereotyyppisellä ulkonäöllä ja jolle jokainen nainen on aina kilpailija. Ja jolle on maailmanloppu, kun ikääntyessään ei enää käännäkään miesten päitä kadulla naurettavilla koroillaan hoippuessaan.
Perussiisti habitus riittää muiden ihmisten huomioonottamiseksi, juhliin voi sitten meikata enemmän ja valita hienompaa hepenettä. Mutta arkielämässä ainakin minusta raikas ja luonnollinen ihminen on paljon kiinnostavampi kuin muovibimbo, jonka naaman Tikkurilan värikartasta tuskin silmiä erottaa ja jonka valkaistu tukkapehko keinopidennyksineen muistuttaa lähinnä tehomoppia.
Ja kuka haluaa oikeasti tutustua ihmiseen, jota ei enää tunnista sitten kun illan tullen kaikki meikit sun muut tehosteet kuoritaan pois? Eihän joulukuustakaan pidetä kotona ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokkelasti kuitenkin arvotit toisen näistä elämäntavoista "paremmaksi" 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokkelasti kuitenkin arvotit toisen näistä elämäntavoista "paremmaksi" 🙄
Jos niin tein, teki myös kommentoija jolle vastasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli juttu että miehet pitävät vähemmän meikattuja naisia viehättävämpinä kuin kovin meikattuja. Olisi mielenkiintoista kuulla miesten ajatuksia pitääkö tämä paikkansa? Itse laittaudun vaihtelevasti, välillä enemmän välillä vähemmän. Meikkaan hyvin kevysti, mutta ehostaudun kyllä aina kodin ulkopuolelle lähdettäessä.
Nykyään miehet tykkää siitä instagram-babe-lookista.
Eli paksut ja pitkät irtoripset. Kulmikkaat, maalatut kulmakarvat. Isot huulet. Paljon meikkiä. Ja nimenomaan contouring-tyyliin ja highlighteria, eli muotoillaan kasvoja.
https://img.allw.mn/thumbs/q0/jo/xyvd2swk586c0120e0c36338349921_400x400…
Kieltämättä linkin nainen on superkuuma.
Tuollaiselle maalikaupan tytölle kyllä sanoisin, että pesehän naamasi. M33
Vierailija kirjoitti:
Sanasta "laittautuminen" tulee mieleen epävarma nainen, joka hakee miesten hyväksyntää pukeutumalla hutsahtavasti ja meikkaamalla kuin Pelle Hermanni. Jonka mielestä naisen arvo mitataan jollain stereotyyppisellä ulkonäöllä ja jolle jokainen nainen on aina kilpailija. Ja jolle on maailmanloppu, kun ikääntyessään ei enää käännäkään miesten päitä kadulla naurettavilla koroillaan hoippuessaan.
Perussiisti habitus riittää muiden ihmisten huomioonottamiseksi, juhliin voi sitten meikata enemmän ja valita hienompaa hepenettä. Mutta arkielämässä ainakin minusta raikas ja luonnollinen ihminen on paljon kiinnostavampi kuin muovibimbo, jonka naaman Tikkurilan värikartasta tuskin silmiä erottaa ja jonka valkaistu tukkapehko keinopidennyksineen muistuttaa lähinnä tehomoppia.
Ja kuka haluaa oikeasti tutustua ihmiseen, jota ei enää tunnista sitten kun illan tullen kaikki meikit sun muut tehosteet kuoritaan pois? Eihän joulukuustakaan pidetä kotona ympäri vuoden.
Nämä on ilmeisesti tulkintakysymyksiä. Minulle laittautunut ihminen on siisti, puhdas ja ehkä kevyesti meikattu. Hiukset siistit ja puhtaat. Vaatteet tilanteen mukaan.
Ei-laittautunut on ihminen, joka ei yhtään välitä habituksestaan. Tukka sekaisin, röpövaatteet ja crocsit, mahdollisesti mukana myös haju.
Tähän toki voi vetää mukaan myös elämäntavat; roskaruoan, röökin ja puutteellisen liikunnan/ulkoilman vuoksi harmaa, taikinainen näppylänaama.
Joulukuuset sitten ihan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään miehet tykkää siitä instagram-babe-lookista.
Eli paksut ja pitkät irtoripset. Kulmikkaat, maalatut kulmakarvat. Isot huulet. Paljon meikkiä. Ja nimenomaan contouring-tyyliin ja highlighteria, eli muotoillaan kasvoja.
https://img.allw.mn/thumbs/q0/jo/xyvd2swk586c0120e0c36338349921_400x400…
Ainoastaan säälittävän näköinen. Naama puhtaana olisi paljon kuumempi. Noita on tusinassa kaksikymmentä.