Miksi Suomessa laittautumista pidetään niin suurena syntinä?
Tuntuucenemmänkin olevan hyve, jos nainen kulkee tuulipuvussa ja tukka rasvaisena. Miksi Suomessa arvostetaan harmaahiirulaisuutta niin korkealle?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö sinua nyt ahdistaa??
squash
Ei ahdista. Onpa tullut huomattua ja tein nyt sitten tällaisen aloituksen kun asiaa pohdiskelin. Pitäisikö olla ahdistunut jostain ja miksi? Ja siitäkä pitäisi sitten aloitus tehdä?
Itse siis olen keskitasoa laittautumisessa, mutta olen nähnyt paljon sitä, että esim. erittäin naisellisesti pukeutuvia / laittautuvia naisia usein kommentoidaan negatiivisesti, "mikä tuo luulee olevansa" tyyliin. Tai pyöritellään silmiä jne. Etenkin jos pynttäytyy arkena.
Ap
No kerro viisas ap, että ketä varten siinä laittaudutaan? Itselleni ainakin herää se kysymys, että onko se henkinen substanssi työntekijänä tai ihmisenä niin heikkoa, että pitää yrittää jollain muulla peittää. Ihan valideja kysymyksiä.
Eikö syyksi riitä, että moni vain yksinkertaisesti haluaa näyttää mahdollisimman hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset ovat kuin mies sotilaita, naiseutta nähnykkään! Tämä maa olisi vajonnut aikoja sitten ilman näitä rautarouvia.
Painavia, isokokoisia, aggreesiivisia ja miehen näköisiä ovat suomalaiset naiset, jos so ta tulisi niin heitä vaa eturiviin niin Putin pyörtyisi kauhusta.
Ruumiinrakenteelleen ei kukaan voi mitään, ala-arvoinen kommentti joka ei edes osu aiheeseen mitenkään.
Minä ihastelen laittautuneita naisia jos on onnistunut ja kaunis. Olen kaunis itsekin niin ei tarvitse olla kateellinenkaan. Ihastelen myös jos on muuten hyvä tyyli vaikkei olisi erityisen laittautunutkaan.
Arvostan kaikkia muita ihmisiä paitsi harmaahiirulaisia. Olette ällöttäviä.
Ei ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
squash
Ei ahdista. Onpa tullut huomattua ja tein nyt sitten tällaisen aloituksen kun asiaa pohdiskelin. Pitäisikö olla ahdistunut jostain ja miksi? Ja siitäkä pitäisi sitten aloitus tehdä?
Itse siis olen keskitasoa laittautumisessa, mutta olen nähnyt paljon sitä, että esim. erittäin naisellisesti pukeutuvia / laittautuvia naisia usein kommentoidaan negatiivisesti, "mikä tuo luulee olevansa" tyyliin. Tai pyöritellään silmiä jne. Etenkin jos pynttäytyy arkena.
Ap
No kerro viisas ap, että ketä varten siinä laittaudutaan? Itselleni ainakin herää se kysymys, että onko se henkinen substanssi työntekijänä tai ihmisenä niin heikkoa, että pitää yrittää jollain muulla peittää. Ihan valideja kysymyksiä.
Eikö syyksi riitä, että moni vain yksinkertaisesti haluaa näyttää mahdollisimman hyvältä.
Niin mutta näyttääkö se hyvältä? Ei minusta. Näyttää hoolta. Ja ennemmin: onko järkeä näyttää paljon paremmalta kuin mitä oikeasti on? Jossain vaiheessahan se paljastuu, että on oikeasti aika kauhean näköinen. Siitä ne ongelmat lähtevät.
Vierailija kirjoitti:
Aika ällöttävä olet itsekin.
On monia maita joissa tilaisuuksia, tapahtumia, sekä kanssaihmisiä kunnioitetaan laittautumalla siistiksi, kauniiksi, puhtaaksi, tyylikkääksi.
Sitten on Suomi jossa pelätään ettei vaan olla ylipukeutuneita. Mutta alipukeutuminen on ihan ok. Se mikä suomalaisen mielestä on ylipukeutumista on Espanjassa ja Italiassa itsensä ja toisten tervettä arvostamista. Se mikä suomalaisen mielestä on vaatimatonta alipukeutumista on ko. maissa hävettävää epäsiisteyttä ja välinpitämättömyyttä. Näitä suomalaisia pidetään siellä myös hiukan tyhminä kun eivät tajua miten huonolta näyttävät. Suomalaisen kuulemma tunnistaa huonosta pukeutumisesta ja se myös sanotaan suoraan, paitsi ei päin naamaa suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ällöttävä olet itsekin.
Onko suupielet valahtanut jo pysyvästi alas kun koskaan et hymyile?
Vierailija kirjoitti:
Minä ihastelen laittautuneita naisia jos on onnistunut ja kaunis. Olen kaunis itsekin niin ei tarvitse olla kateellinenkaan. Ihastelen myös jos on muuten hyvä tyyli vaikkei olisi erityisen laittautunutkaan.
Ja minua kohtaan ovat jotkut naiset käyttäytyneet törkeästi, joten liputan itse kauniiden naisten puolesta, ihan riittävästi tulee lokaa muutenkin. Ei toki pidä ylpistyä mutta ei myöskään jonkun kateuden takia alkaa pienentämään itseään.
Suomalaisen ihanteen mukaan hyvä ihminen tekee tauotta fyysistä työtä, on huolissaan siitä mitä muut hänestä ajattelevat, ei kuvittele itsestään liikoja ja nöyristelee riittävän paljon ja herää kukonpieremän aikaan navettaan, vaikka lehmiä ei ole ollut moneen sukupolveen. Ääneen saa nauraa vain silloin, jos sen tekee nähdessään jonkun turhantoimittaja-koreilijan. Olkaa nyt siinä ja hävetkää..
Itse näen laittautumisen jopa kohteliaisuutena muita kohtaan. En tajua miksi pitäisi lähteä ihmisten ilmoille tukka pystyssä rönttävaatteissa (poikkeuksena tietysti urheilu).
En itsekään meikkaa vahvasti, mutta tukka on aina kuosissa, olen aina puhdas ja siististi puettu, kevyt päivämeikki aina. Tämä ei ole rasittavaa, rankkaa tai aikaavievää. Tunnen itseni pirteämmäksi ja paremmaksi.
Lapsena ja nuorena sain aina kuulla samaa mantraa; "Ei tässä olla missikisoihin menossa". Rumat ne vaatteilla koreilee. Mitä se sinäkin luulet olevas.
Joka paikkaan pitäisi mennä harmaana, kampaamattomana ja mielellään verkkareissa. Muuten sitä luulee olevansa liian hieno ja muut varsinkin ihmettelevät. Kumma agraariajan jäänne jonka nyt kai jo voisi jättää taakseen.
Ei ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
squash
Ap
Mitä näyttäminen auttaa jos ei oikeasti ole hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Minä en arvosta ulkonäön perusteella. "Harmaahiirulainen" voi olla vaikkapa huippuälykäs tutkija jolla ei riitä kiinnostus/aika peilin äärelle.
Laittautua voi tyylikkäästi tai tyylittömästi
Monella ei ole rahaa, aikaa tai voimia, joten ainoa mitä voivat tehdä on kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Itse näen laittautumisen jopa kohteliaisuutena muita kohtaan. En tajua miksi pitäisi lähteä ihmisten ilmoille tukka pystyssä rönttävaatteissa (poikkeuksena tietysti urheilu).
En itsekään meikkaa vahvasti, mutta tukka on aina kuosissa, olen aina puhdas ja siististi puettu, kevyt päivämeikki aina. Tämä ei ole rasittavaa, rankkaa tai aikaavievää. Tunnen itseni pirteämmäksi ja paremmaksi.
Lapsena ja nuorena sain aina kuulla samaa mantraa; "Ei tässä olla missikisoihin menossa". Rumat ne vaatteilla koreilee. Mitä se sinäkin luulet olevas.
Joka paikkaan pitäisi mennä harmaana, kampaamattomana ja mielellään verkkareissa. Muuten sitä luulee olevansa liian hieno ja muut varsinkin ihmettelevät. Kumma agraariajan jäänne jonka nyt kai jo voisi jättää taakseen.
Pääasiassa naisten meikki mielestäni näyttää tosi nololta. Melkein kukaan perusnainen ei ole luonnonkaunis, ja meikki vain korostaa tätä asiaa. Mitä jos kehittäisitte luonnettanne ja olemusta ja käytöstä sen sijaan?
Jollain ei tosiaan ole varaa sellaiseen laittautumiseen mitä toisells. Kai sitä ulkonäköä tärkeämpi on se tilanne ja seura, mikä missäkin tilanteessa on kohteliasta ja muita huomioonottavaa.
Suomessa meikkaavaa naista pidetään h*orana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en arvosta ulkonäön perusteella. "Harmaahiirulainen" voi olla vaikkapa huippuälykäs tutkija jolla ei riitä kiinnostus/aika peilin äärelle.
TAI vaikka olisi siivooja niin hänelläkin on oikeus olla...
Tottahan ap:n aloitus on. Ja aihe saa suurimmaksi osaksi vähätteleviä kommentteja mikä täysin osoittaa ap:n pointin.