Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisen miehen siittämät lapset. Kuinka suuri este suhteelle?

Akat. akaton
15.03.2020 |

Itselläni on noussut vuosi vuodelta suuremmaksi esteeksi naisen lapset. Nykyään jo ajatus 1 - 17 -vuotiaista lapsista ja nuorista vähentää paljon kiinnostusta tutustua naisiin. Itsellä lapsi on, ja kasvatin hänet parikymppiseksi rakkautta ja vaivannäköä säästelemättä. Antoisaa, mutta myös melkoisen raskasta oli.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, ettei ihmiset halua lapsia. Ei ennen ollut mikään ylipääsemätön kynnyskysymys jos toisella oli lapsia. Nämä asiat piti ottaa sellaisena kuin on, jos on rakkautta toista kohtaan. Nykyään se on tärkeintä, että mikä MINULLE käy ja mitä MINÄ haluan. En sano että se on väärin, huomaan vaan muutoksen.

Milloin oli tuo "ennen"?

Vielä 2000-luvun alussa, 2010 jälkeen tämä uusi asenne on alkanut kohota.

Olin 2000-luvun alussa nelikymppinen. En olisi huolinut miestä, jolla on vielä siinä iässä pieniä lapsia eikä olisi huolinut omassa kuplassani moni muukaan. Ihan samalla tavalla suhtauduttiin kuin nykyisin.

Vierailija
22/24 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, ettei ihmiset halua lapsia. Ei ennen ollut mikään ylipääsemätön kynnyskysymys jos toisella oli lapsia. Nämä asiat piti ottaa sellaisena kuin on, jos on rakkautta toista kohtaan. Nykyään se on tärkeintä, että mikä MINULLE käy ja mitä MINÄ haluan. En sano että se on väärin, huomaan vaan muutoksen.

Milloin oli tuo "ennen"?

Moni ei tiedä mutta esim. keskiajalla uusperheet oli tavallisia. Ei uusperheet ole mikään tämän päivän juttu todellakaan. 

Eli meidän kannattaisi palata keskiajalle? Silloin solmittiin liittoja rakkaudesta eivätkä toisen lapset olleet ongelma? Mitä muita juttuja meidän kannattaisi ottaa keskiajalta käyttöön? Musta rutto?

Voivoi, kirjoitinko niin? Totesin vain että uusperheitä on ollut iät ja ajat, kun aina jaksetaan jauhaa että "nykyään erotaan helposti ja lapset kärsii ja plaaplaaplaa". Vaikka niin on tehty kautta historian ja ihmiset on tattadaa! - selviytyneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin oli tuo "ennen"?

Moni ei tiedä mutta esim. keskiajalla uusperheet oli tavallisia. Ei uusperheet ole mikään tämän päivän juttu todellakaan. 

Eli meidän kannattaisi palata keskiajalle? Silloin solmittiin liittoja rakkaudesta eivätkä toisen lapset olleet ongelma? Mitä muita juttuja meidän kannattaisi ottaa keskiajalta käyttöön? Musta rutto?

Voivoi, kirjoitinko niin? Totesin vain että uusperheitä on ollut iät ja ajat, kun aina jaksetaan jauhaa että "nykyään erotaan helposti ja lapset kärsii ja plaaplaaplaa". Vaikka niin on tehty kautta historian ja ihmiset on tattadaa! - selviytyneet. 

Ennen ei erottu vaan kuoltiin. Omaakin sukua tutkiessa siellä on harvoja pareja, jotka ovat olleet koko ikänsä naimisissa.Tyypillistä on, että ollaan oltu 2 - 4 kertaa naimisissa. Miehet ehkä useammin kuin naiset, sillä paljon naisia kuoli synnytyksissä.

Uusioperhe oli silloin yleisempi kuin ydinperhe ( jos nykytermit sallitaan) Siihen vielä päälle liuta sukulaisten lapsia ottolapsina, kun vanhemmat oli kuolleet.

Vierailija
24/24 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin oli tuo "ennen"?

Ennen ei erottu vaan kuoltiin. Omaakin sukua tutkiessa siellä on harvoja pareja, jotka ovat olleet koko ikänsä naimisissa.Tyypillistä on, että ollaan oltu 2 - 4 kertaa naimisissa. Miehet ehkä useammin kuin naiset, sillä paljon naisia kuoli synnytyksissä.

Uusioperhe oli silloin yleisempi kuin ydinperhe ( jos nykytermit sallitaan) Siihen vielä päälle liuta sukulaisten lapsia ottolapsina, kun vanhemmat oli kuolleet.

Josta taas seurasi, että niitä naisettomia sinkkumiehiä (taas nytermi) oli paljon. Moni naimaton piika solmi myöhemmällä iällä liiton leskeksi jääneen miehen kanssa.

Lisäys siksi, kun nää u.miehet valittaa, että, kun ei nykyään saa naisia. Sama se oli ennenkin isolla osalla miehiä.