Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinaako hamstraajat hamstrata seuraavat puoli vuotta tai vuoden tai kaksi?

Vierailija
14.03.2020 |

Ei voi kuin ihmetellä mitä hamstraajien päässä liikkuu? Ymmärtäkää se että ruoka ei ole loppumassa ja kaikkein vähiten vessapaperi!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minäkin odotan että nämä itsekkäät ja idioottimaiset hamsterit rauhoittuvat niin tavalliset, realistiset ja rauhalliset ihmiset pääsevät taas kauppaan normaaleille ostoksille.

Kaikki saippuat kaupasta on ostetty, en vponut eilen ostaa. Pöpön kannalta hamsterien mielestä on ilmeisesti hyvä kun ostaa itselleen kaiken niin muut voivat sitten kulkea ympäriinsä pesemättömillä käsillä koska ei ole enää saippuaa. Oikeasti yksikin nainen sanoo eilen puhelimessa jollekin ostaneensa 10 pulloa saippuaa....no sillä peseekin kätensä pari vuotta.

Suunnittele. Olisit itse voinut ostaa saippuaa ennen sen loppumista.

Tankkaatko autosi vasta polttoaineen loputtua?

Vierailija
22/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmät kaupat olisi nyt kympiltä aukeamassa ja pitäisi lähteä hakemaan täydennyksiä. Ajattelin että su-aamu olisi hyvä aika vältellä väkijoukkoja, mutta tuleeko ne kaikki hysteriahamsterit nyt siis heti aamulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo minäkin odotan että nämä itsekkäät ja idioottimaiset hamsterit rauhoittuvat niin tavalliset, realistiset ja rauhalliset ihmiset pääsevät taas kauppaan normaaleille ostoksille.

Kaikki saippuat kaupasta on ostetty, en vponut eilen ostaa. Pöpön kannalta hamsterien mielestä on ilmeisesti hyvä kun ostaa itselleen kaiken niin muut voivat sitten kulkea ympäriinsä pesemättömillä käsillä koska ei ole enää saippuaa. Oikeasti yksikin nainen sanoo eilen puhelimessa jollekin ostaneensa 10 pulloa saippuaa....no sillä peseekin kätensä pari vuotta.

Älytöntä touhua. Yhdellä saippuapullolla yksi ihminen pärjää jo varmaan sen puoli vuotta vaikka pesisikin käsiä useammin kuin ennen. Ellei ole joku suurperhe, 10 pulloa on järjetöntä.

Ei kestä puolta vuotta. Huomasin sen kun olen lisännyt käsienpesua. Aika nopeasti kuluu. En kuitenkaan ole ostanut nyt saippuaa. Minulla oli valmiiksi 2 pulloa kun olin ne jostain tarjouksesta aiemmin ostanut. Lisäksi on jotain vanhoja palasaippuoita.

Vierailija
24/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en hamstrannut sen takia, että ruoka on loppumassa, vaan ettei minun tarvitse käydä kaupassa seuraavaan 2vko tai jopa 1kk jos niin tarvitsee.

Niin juuri tästä oli kyse, eli nyt varmaan pysytte poissa kaupoista koska juuri siksi hamstrasitte.

Niin aion pysyäkin. Ostin jonkun verran ylimääräistä kun olen riskiryhmässä ja ajattelin lähiviikoiksi linnottautua kotiini. Käyn vaan kävelylenkeillä.

Vierailija
25/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuaa menee 5 henkisessä perheessä kyllä ihan reilusti. Olen aina opettanut lapset kunnon käsienpesuun, kun tullaan koulusta, käydään vessassa, ennen ruokaa jne.

Sellainen 200 ml saippupullo menee viikossa kyllä ihan varmasti.

Vierailija
26/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "hamstrannut" vuosia ja tulen varmaan tekemään sitä lopun elämääni aina kun mahdollista. Eli ostan sen verran ns. ylimääräistä kuin vain jaksan kantaa.

Kauppaan on 7 km, eikä ole autoa joten käyn vain noin kerran kuussa kun saan kyydin. Tilaan myös saippuaa jne. kodintarvikkeita verkkokaupoista samalla, kauppareissu on vähän helpompi ja nopeampi kun osa edes on pakattu valmiiksi pakettiin.

Vierailija
27/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippuaa menee 5 henkisessä perheessä kyllä ihan reilusti. Olen aina opettanut lapset kunnon käsienpesuun, kun tullaan koulusta, käydään vessassa, ennen ruokaa jne.

Sellainen 200 ml saippupullo menee viikossa kyllä ihan varmasti.

Joo, ei nämä "pullo riittää puoli vuotta" kyllä kovin paljoa pese käsiä. Ja mitä sitten jos ostaakin puolen vuoden saippuat kerralla?

Vierailija
28/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee niin kuin haluaa. Toisten kyttääminen turhaa.

Vierailija
29/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se parhaiten nauraa joka viimeiseksi nauraa.

Vierailija
30/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut varautunut tähän massaidiotismiin. Olinkin ostamassa ENNEN kuin kotoa loppuu jotta on heti vaihtopullo. Mutta hamsterit veivätkin kaiken.

Vierailija
31/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut varautunut tähän massaidiotismiin. Olinkin ostamassa ENNEN kuin kotoa loppuu jotta on heti vaihtopullo. Mutta hamsterit veivätkin kaiken.

Kun ne kaupan hyllyt ovat täynnä, niin laskepa ne pullot. Ja mieti montako asiakasta siellä käy, eli riittääkö edes yhtä kaikille? No ei. Siihen ei vaan ole varauduttu että jokainen ostaisi juuri nyt pullon saippuaa.

Vierailija
32/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ne kaupan hyllyt ovat täynnä, niin laskepa ne pullot. Ja mieti montako asiakasta siellä käy, eli riittääkö edes yhtä kaikille? No ei. Siihen ei vaan ole varauduttu että jokainen ostaisi juuri nyt pullon saippuaa.

Meillä esim. on 3 kauppaa paikkakunnalla ja noin 9000 asukasta. Ei riitä millään saippuaa, vessapaperia tai hiivaa edes yhtä pakettia jokaiselle, kai sen tyhmempikin tajuaa.

Vierailija
33/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon isot perheet joutuvat ostamaan nyt, kun heillä tavallisena arkenakin ostokset on helposti yli 100 e? 

No iso perhe vaan ei voi hamstrata. Mulla ei ole vielä edes oikea iso perhe vaan vielä melko normaali perhe (7-henk eli 5 lasta) ja osa jo teinejä jotka syövät valtavasti, enemmän kuin aikuiset. Meillä ei ole kerta kaikkiaan missään mitään tilaa mihin hamstrata. En jaksa alkaa täyttämään sängynalusia säilykerpurkeilla niinkuin joku oli tehnyt :)

Normaali kertaruokaostos on tosiaan sellanen 100-120e ja viikonloppuisin 150e, maitoakin ostettava aina 8-10 prk kerralla.

Ajatelkaa sitten jos on joku lestaperhe jossa vaikka 12 lasta. Hamstraus ihan mahdotonta (ellei asu maalla jossa maakellari, kuoppa, tms).

Muutenkin iso perhe on hankala kun on epidemia (muulloin se ei omasta mielestäni ole ollenkaan hankala, mutta ymmärrän kyllä että joidenkin mielestä voi olla) sillä lapset kantaa pöpöjä kotiin. Pienimmät taaperot, tarhalaiset, pikkukoululaiset ei osaa vahtia itseään ettei koske silmään/nenään/suuhun päivän aikana. Sitten kun yksi tuo viruksen kotiin, niin kaikki sairastuu, siltä ei vaan oikein voi välttyä.

Meilläkin riskiryhmään kuuluvia perheessä. Jänniä aikoja eletään...

Lyllä tuo on iso eli suurperhe.

Vierailija
34/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hamsterina kuule ajattelin vetäistä pari kk. Paksu lompakko toki auttaa asiaan.

Vierailija
35/35 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinne kauppaan ei todellakaan olisi kannattanut mennä, kun niin paljon ihmisiä yhtäaikaa samassa paikassa.

Kannattaa mieluummin vähän odotella, jos kaapit ja varannot antaa myöden.

Olisi ollut hyvä, jos kotivaraa olisi asiallisesti muistutettu jo tammikuusta, mutta viimeiseen astihan sitä dissattiin.

Sekin yksi osoitus päätöksentekijöiden typeryydestä. Hamstraus on suora seuraus siitä, että ihmisiä ei lähdetty valmistamaan tulevaan vaan pidettiin valheellista kuvaa yllä.

Ne, jotka seurasivat vaihtoehtokanavia, on nyt seuranneet sivusta massojen panikointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi