Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kertoa miksi et väistä kun ihminen kävelee vastaan?! Vielä oikealla puolella?

Vierailija
14.03.2020 |

Miksi tujotatte tuimalla ilmeellä vastaantuleva kun se olisi pahin vihollisesi ja vielä törmäät häneen?

Suomalaiset ovat aivan törkeät vihamielistä kansa!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin saa kävelytiellä kävellä kummalla puolella vaan. Suositus on, että kävellään turvallisemmalla puolella. Lasten kanssa kuljen aina sillä puolella, kumpi on kauempana autotiestä. Myös koiran ulkoiluttajat kävelevät yleensä ojan puoleista reunaa.

Ja pa'kat ei mene noin, vaan siellä oikessa reunassa menosuuntaan kuuluu kulkea. Mä ymmärrän kyllä, että sä haluat niiden lastesi kanssa kulkea kauempana autotiestä ja mä ymmärrän kanssa että siellä kauempana haluaan kulkea jos tiellä on vaikka rapakoita eikä halua sitä autojen heittämää rapaa päällensä. Mutta siinä vaiheessa kun vastaa tulee joku toinen SE OLET  SINÄ JOKO NIIDEN LASTESI KANSSA TAI ILMAN  joka väistää sitä väylällä oikein kulkijaa.

Kyllä mä väistää voin vaikka viiden lapsen kanssa, mutta silti voin kulkea vasenta reunaa, koska laki sen sallii ja koska se on joskus turvallisempi puoli.  Ei minulle väistäminen ole ongelma, mutta täällä tuntuu monelle olevan ongelma ymmärtää liikennesääntöjä, koska väittävät, että pitää kulkea oikeaa reunaa.

Vierailija
42/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kuljin miten sattui mutta opin kantapään kautta. Kun muistelen nuoruuttani niin muistan todella todella ilkeitä katseita ja asenteita minua kohtaan siitä että kuljin väärällä puolella enkä ymmärtänyt sitä silloin.

Nämä asenteet ja katseet nyt kuin olen jo monia vuosia kävellyt oikealla niin ovat vielläkin samat vaikka kävelen oikealla, nyt sitten tullaan vasemmalta vastaan. Vain idiootti suomalainen mieli on näin idiootti että se toimii kestävää liikkujaa kohtaan näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/48 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun nämä väärää puolta kävelevät saivat tahtonsa läpi ja se kirjattiin lakiin, kevyt liikenne on ollut sekaisin ja kävelijät hortoilevat missä sattuu. Ikinä ei oikein tiedä mistä lähtisi ohittamaan, kun ei voi ennustaa kumpaan suuntaan kävelijä yhtäkkiä alkaa hyppiä. Kun ei tunnu luonnistuvan se oikeanpuoleinen liikenne kuten kaikilla muilla.

Tämä sama ongelma on levinnyt myös pyöräilyssä: jatkuvasti tulee enemmän vastaan ihmisiä pyörällä väärää puolta kevyen liikenteen väylää. Pyörä on ajoneuvo, sillä ajetaan AINA (sille osoitetun) väylän oikeassa laidassa. Vai yritättekö "yksilölliset" pyöräilijät tahallanne aiheuttaa onnettomuuden?

Vierailija
45/48 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa, vaikka onkin oikeanpuoleinen liikenne, on joku käsittämätön vimma yrittää ohittaa väärältä puolelta, eli minusta katsottuna minun oikealta puolelta, toisin sanoen vastaantulijasta katsottuna heidän vasemmalta puolelta.

Ei niin mitään järkeä. Eikö ihmisillä ole liikennesääntöjen tajua?

Jalakulkuliikenteessä ei ole tuollaisia sääntöjä. Jotkut kuvittelee, että on ja ovat sitten myrtseinä, jos toinen ohittaa muka väärältä puolen.

Vierailija
46/48 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.liikenneturva.fi/fi/kysymykset-ja-vastaukset/kavely-ja-pyor…

Mielestäni on kohtuullisen hulvatonta, että asiasta tapeltiin (mikä on laki) 40 viestiä, ennen kuin kukaan linkitti minkäänlaista lähdettä tälle tosiasialle.

Vierailija
47/48 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä lähtien kun nämä väärää puolta kävelevät saivat tahtonsa läpi ja se kirjattiin lakiin, kevyt liikenne on ollut sekaisin ja kävelijät hortoilevat missä sattuu. Ikinä ei oikein tiedä mistä lähtisi ohittamaan, kun ei voi ennustaa kumpaan suuntaan kävelij8ä yhtäkkiä alkaa hyppiä. Kun ei tunnu luonnistuvan se oikeanpuoleinen liikenne kuten kaikilla muilla.

Tämä sama ongelma on levinnyt myös pyöräilyssä: jatkuvasti tulee enemmän vastaan ihmisiä pyörällä väärää puolta kevyen liikenteen väylää. Pyörä on ajoneuvo, sillä ajetaan AINA (sille osoitetun) väylän oikeassa laidassa. Vai yritättekö "yksilölliset" pyöräilijät tahallanne aiheuttaa onnettomuuden?

Rasistinen tekopyhyys. Tätä ei olisi koskaan pitänyt tapahtua. Suomen laki on gemalien tekemä.

Vierailija
48/48 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihan selkosuomella missä kohtaa tietä kuljetaan jalan.

https://www.liikenneturva.fi/fi/selkosuomi/ohjeita-jalankulkijalle#571e…

PS. aika usein omakotialueilla ei ole jalkakäytävää, joten kuljetaan vasenta reunaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi