Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kertoa miksi et väistä kun ihminen kävelee vastaan?! Vielä oikealla puolella?

Vierailija
14.03.2020 |

Miksi tujotatte tuimalla ilmeellä vastaantuleva kun se olisi pahin vihollisesi ja vielä törmäät häneen?

Suomalaiset ovat aivan törkeät vihamielistä kansa!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoikäiset alkaa olla aikuisia joita ei ole opetettu väistämään muita, saivat opetella kävelemään kevyenliikenteen väylillä ym keskellä käytäviä, hortoillen miten sattuu. Vanhemmat seurasivat sivussa kun meidän pikku janinikopetterijannika on oppinut kävelee. Hyvinkin itsekästä käytöstä. Nytkin nuoret saattaa kävellä 5-6 rinnakkain ja kukaan ei väistä esim pyörää.

Vierailija
22/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen idiootti enkä välitä muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki nämä vasemman laidan kulkijat ovat agressiivisia. Agressiivisuus tulee usein esille kuin ei noudata demokratiaa ja kävelee väärällä puolella tietä vasemmalla kuin mikäkin punamulta vihervasemmisto hallitus.

Vierailija
24/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenki nämä vasemman laidan kulkijat ovat agressiivisia. Agressiivisuus tulee usein esille kuin ei noudata demokratiaa ja kävelee väärällä puolella tietä vasemmalla kuin mikäkin punamulta vihervasemmisto hallitus.

Itsellenikin tulee heistä väkisin passiivis-aggressiivinen vaikutelma. Eivät jotenkin edes yritä sopeutua, vaan oikein siksakkaavat edestakaisin sillä kävelytiellä ja oikein hakemalla hakevat konfrontaatiota. Kipeätähän sellainen toiminta on.

Vierailija
25/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koirien kusettajat kulkevat aina väärällä puolella tietä niin että niitä pitäisi väistää?

Koirien kusettajat kulkevat siellä missä tuoksut on. Ei koirat tunne liikennesääntöjä vaan kirsu kertoo millä puolella tietä on kiinnostavimmat hajut.

Vierailija
26/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä jäi vähän epäselväksi että kummalla puolella kun sitä ei sanota selvästi mutta suomessa kävellään oikealla puolella tietä, autoillaan oikealla puolella tietä ja pyörätiellä poljetaan oikealla puolella tietä.

Tästä ollaan tehty tutkimus ja ihmiset jotka kävelevät vasemmalla puolella tietä vastaan oikealla kävelevää kävelytiellä niin sellainen henkilö kerjää huomiota. Suomessa pitäisi olla sakotusta kerjäämisestä mutta ei tietenkään kysymisestä.

Ei nyt kumminkaan sakkoja mutta sen verran se polttaa päreitä että nyt piti kritisoida näin.

Ainakin minulle on lapsena opetettu, jotta kävelytiellä kävellään oikealla, mutta autotiellä vasemmalla.

Usein ne väärällä puolella kävelevät tulevat vastaan juuri tuollaisilla teillä, jossa ei ole erillistä jalkakäytävää. Sellaisia teitä on kaupungissakin aika paljon esim. omakotitaloalueilla.

Vierailija
27/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyllä Vitu*taa itsekin. Jos kävellään jalkakäytävällä/ kevyenliikenteen väylillä kävellään siellä oikeassa reunassa. Jos taas otielläei näitä ole kävellään vastaavasti siellä vasemmassa tien reunassa. Ei se  oikeasti  jumala'ta voi olla aikuiselle ihmiselle noin vaikeaa? Mä rupean kyllä oikeasti pian jyräämään päin  jos kävelee väärällä puolella siellä kun keräilee rojujansa asfaltinpinnasta niin luulisi pikkuhiljaa oppivan. Enkä mää nyt halua mitenkään yleistää ja jne. mutta melko usein se  väärässä reunassa hortoileva on nimenomaan nainen.

Vierailija
28/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin saa kävelytiellä kävellä kummalla puolella vaan. Suositus on, että kävellään turvallisemmalla puolella. Lasten kanssa kuljen aina sillä puolella, kumpi on kauempana autotiestä. Myös koiran ulkoiluttajat kävelevät yleensä ojan puoleista reunaa.

Vierailija
29/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin saa kävelytiellä kävellä kummalla puolella vaan. Suositus on, että kävellään turvallisemmalla puolella. Lasten kanssa kuljen aina sillä puolella, kumpi on kauempana autotiestä. Myös koiran ulkoiluttajat kävelevät yleensä ojan puoleista reunaa.

Mutta kohtaamistilanteessa oikeaa kaistaa kävelevällä on etuajo-oikeus.

Vierailija
30/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin ongelmana ovat kolmen-neljän ihmisen joukot, jotka kulkevat kaikki vierekkäin. Päin tullaan, eikä ole muuta paikkaa väistää kuin pyörätie tai katuoja.  En käsitä tällaista, enkä väistä.

Olen alkanut pysähtyä äkisti paikoilleen juuri ennen törmäämistä. Paikallaan oleva ihminen tuntuu olevan jotenkin sellainen, ettei kukaan halua kävellä päin. Tai sitten antaa viestin että on arvaamaton ja sellaista väistetään kaikin keinoin.

Eräs päivä vastaavanlaisessa tilanteessa pysähdyin niin että hiekka oikein räsähti kenkien alla ja päin tuleva väisti niin äkkiä, että melkein itse kaatui.

Tapa toimii kyllä erinomaisesti yksittäisten ihmistenkin kanssa.

Vierailija
31/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska kännykkä on kasvanut kiinni käteeni. En näe muita kuin itseni, en halua nähdä muita, en välitä muista, minä olen vain minä itse.

Vierailija
32/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin huomasin tämän muutama vuosi sitten. Nykyään kävelen päin jos toinen ei osaa kävellä oikeaa puolta.. saa toki sitten näitä manslamming-huutoja perään.

Vierailija
33/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelyssä ei ole sääntöjä eli fiksumpi väistää.

Kävelyssä vallitsee oikeanpuolinen liikenne eli keskiaikaisen säännön mukaisesti vastaantulija kohdataan vasemmassa kädessä olevan kilven puolelta, jolloin oikeassa kädessä oleva miekkaa voi pitää taempana valmiina puolustautumaan.

Jos kyseessä on esimerkiksi sillan yli menevä jalankulku- ja pyörätie eikä niitä ole erotettu toisistaan millään lailla, niin sekä jalankulkijat että pyöräilijät kulkevat oikeaa laitaa pitkin. Silloin ei tarvitse yrittää arvata jokaisen vastaantulijan osalta kummalta puolelta hänet pitäisi väistää.

Vierailija
34/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikealla pitää kävellä. Heitän vastaantulijan vaikka ojaan, mutta en kunhan ei leiki kissa-hiirileikkiä minun kaistallani.

Sellainen voimafantasia siellä. Koitapas käydä vaikka minuun käsiksi niin saat ympäri korviasi niin että muistat sen vielä vuosien päästäkin.

Vierailija
35/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningatar Elizabeth2 ja Rothschild vaikuttavat ihmisten mieleen näin että ihmiset vammautuvat vasemmalta kävelemään. Heillä on vankka ja terve mentaliteetti vaikuttaa tähän heidän lapsellisilla aivoilla, varsingin englannista jossa heillä on tukikohtansa ja rahansa valtoineen jolla he pitävät jumalaa idioottina sätkynukkena heidän lapsellisella functiolla jotta suomessa olisi mätää enemmän oikealla puolella tietä. En lähtisi sanomaan että functioihin ei voi vaikuttaa tällä tavalla nähtynä. Itse huomasin ainakin järkyttävän tasapainoisen function kuin pidin eilisestä päivästä tähän päivään 12tuntia erittäin laadukasta cacao kurkussani jossa on throat chacra eli communicaatio chacra.

Rothschild jyystää ihmisiä functiossa sokerilla jämäyttäen nämä johonkin makeaan mieleen. Suomessa on kyllä "rikas" historia sokerin suhteen salmiakki ym...

Vierailija
36/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pa'kat ei mene noin, vaan siellä oikessa reunassa menosuuntaan kuuluu kulkea. Mä ymmärrän kyllä, että sä haluat niiden lastesi kanssa kulkea kauempana autotiestä ja mä ymmärrän kanssa että siellä kauempana haluaan kulkea jos tiellä on vaikka rapakoita eikä halua sitä autojen heittämää rapaa päällensä. Mutta siinä vaiheessa kun vastaa tulee joku toinen SE OLET  SINÄ JOKO NIIDEN LASTESI KANSSA TAI ILMAN  joka väistää sitä väylällä oikein kulkijaa.

Vierailija
37/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuriamme rikastuttamaan tulleet geelitukat ei väistä senttiäkään.Ja tämä on tosi

Vierailija
38/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin virusherkällä ajanjaksolla ei ole se kaikkein terävin idea kävellä kenenkään päälle. Voi tulla kiva ylläri kylkiäisenä.

Vierailija
39/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelyssä ei ole sääntöjä eli fiksumpi väistää.

Kyllä liikennesäännöt koskevat jalankulkijaakin.

Aivan. Jos jalankulkija ei noudata liikennesääntöjä, niin sitten hänellä ei ole varaa vaatia autoilijoitakaan noudattamaan niitä esimerkiksi liikennevalojen osalta.

Vierailija
40/48 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koirien kusettajat kulkevat aina väärällä puolella tietä niin että niitä pitäisi väistää?

Koirien kusettajat kulkevat siellä missä tuoksut on. Ei koirat tunne liikennesääntöjä vaan kirsu kertoo millä puolella tietä on kiinnostavimmat hajut.

Ei näin! Ihminen kulkee oikeaa reunaa ja koira kulkee nätisti hihnassa! Ihmisen kuuluu olla koiran lauman johtaja eikä poukkoilla sinne tänne koiran perässä, parhaimmillaan ylipitkä fleksi välissä. Mun koirat osaa käskyn "oikea reuna" ja "ohi" jolloinka kuljetaan oikeaa reunaa ja mennään ohi vastaan tulevasta. Kouluttakaa koiranne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme