Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OAJ herätys! Tampereen opettajille tuosta noin vain tuplatyöt

Vierailija
14.03.2020 |

Sori, että laitan tuon otsikon uusiksi. En itse aloittanut sitä alkuperäistä poistettua ketjua, mutta opettajana minua kiinnosti tämä aihe. Olin pois koneelta tunnin ja sillä aikaa keskustelu oli poistettu! Mitään epäasiallistahan siinä ei ollut. Itse en suostuisi yksinkertaisella palkalla sekä lähiopetukseen että etäopetukseen. Järkevintä olisi palkata lisää henkilöstöä, sijaisia nyt kun moni opettajakin sairastuu. Niin paljon on opettajia työttömänä.

Kommentit (319)

Vierailija
1/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi!

Menet työjärjestyksen mukaiseen luokkaan. Sinne tulee joku, tai todennäköisesti ei tule.

Annat ohjeet sovitusti. Kotona ja koumussa tekevät niiden mukaan. Ohjaat sovitulla tavalla etänä ja läsnä.

Mikä tässä on tuplatyötä?

Vierailija
2/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat on harvinaisen jäykkiä. Ei vähääkään luovuutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun jossain tämä etäkoulu on mahdollista, eihän se sovi! Ellei olisi, olisi sekin huutava vääryys!

Vierailija
4/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat että moni tulee paikalle?

Vierailija
5/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi!

Menet työjärjestyksen mukaiseen luokkaan. Sinne tulee joku, tai todennäköisesti ei tule.

Annat ohjeet sovitusti. Kotona ja koumussa tekevät niiden mukaan. Ohjaat sovitulla tavalla etänä ja läsnä.

Mikä tässä on tuplatyötä?

Et ole tainnut paljon etänä opettaa, etkä varsinkaan mitannut etäopetuksen oppimistuloksia?

Etäopetus on vähän muuta kuin tehtävien antaminen ja kirjan sivujen ilmoittaminen.

Toki varmaan tuolla minimipanoksella voi ensi hätiin aloitella, mutta se ei ole varsinaisesti opetusta, ainoastaan tehtävien antamista.

Vierailija
6/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeasti kouluilla ole skype-yhteyksiä?

Silloin opetusmateriaalin voi jakaa etänä opiskeleville ja muut opiskelevat sen luokassa.

Ei ole hankalaa, eikä tule tuplatyötä.

Vierailija
7/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin valmis laatimaan etäopetusta kaikille 200 oppilaalleni. Mutta en aio tehdä extratyönä, jos joudun samaan aikaan pitämään normaalit oppitunnit.

Laittakaa nyt ne yläkoulut kokonaan kiinni, lukiothan käytännössä ovat tämän päätöksen jo tehneet yo-kirjoituksia lukuunottamatta.

Vierailija
8/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ihmettelen samaa kanssa, että miksi ketju poistui. Joku OAJ:lainen pahoitti mielensä?

Vastaan samoin kuin edelliselläkin kerralla: OAJ:ta ei kiinnosta. 

Vierailija
9/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun jossain tämä etäkoulu on mahdollista, eihän se sovi! Ellei olisi, olisi sekin huutava vääryys!

Tässä ei nyt ole kyse siitä, etteikö etäkoulu sopisi.

Kyse on varautumisesta: myös opettaja voi sairastua. Kuka silloin yhtäkkiä tulee sekä paikalle lähiopettamaan että etäopettamaan? Järkevintä olisi jakaa vastuita jo nyt. Samalla pysyisi opetuksenkin taso korkeana. Lyhyiden ohjeiden antaminen ei ole opettamista, kuten tuossa edellä jo on todettu.

ap

Vierailija
10/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole täysin varma onko tämä se hetki itkeä siitä palkasta.

Vierailija
11/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän Suomi on nyt tässä tilanteessa?

Jos ei olisi ollut kouluissa talvilomia, niin ehkä virus ei olisi levinnyt Suomessa hitaammin.

Keski-Suomessa opettajilla oli talviloma toissa viikolla, niin eikö vain opettajat lähteneet lomalle Italiaan, jonne virus oli jo laajalti levinnyt ja nyt saamme nauttia tuliaisista.

Vierailija
12/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ihmettelen samaa kanssa, että miksi ketju poistui. Joku OAJ:lainen pahoitti mielensä?

Vastaan samoin kuin edelliselläkin kerralla: OAJ:ta ei kiinnosta. 

Minusta olisi hyvä idea palkata nyt työttömiä kelpoisia opettajia määräaikaisiksi tunti- tai resurssiopettajiksi, joille maksettaisiin vain tehdystä työstä.

Itse nautin tällä hetkellä aika hyvää ansiosidonnaista, kun päiväraha määräytyi huikeiden lukion ylituntien perusteella. Mieluummin kuitenkin tekisin töitä nyt. Mutta sopiihan tämäkin: korona raivoaa, ja minulla ansiosidonnainen juoksee eikä tarvitse altistua, kun voin työttömänä oleilla kotona. Minusta siinä vain ei ole järkeä, että saan hyvää rahaa tekemättä mitään tilanteessa, jossa työpanostani voitaisiin kuitenkin hyödyntää, näin poikkeusoloissa.

Vierailija
13/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään hillitä epidemiaa ja tämä on se konsti. Ope tekee parhaansa ja se saa luvan riittää.

Vierailija
14/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen?

Vierailija
15/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla te ajattelette, että niitä sijaisia palkataan? Nytkin jo tulossa jäätävä lasku tästä, niin vaikea uskoa, että sijaisia tosta vaan otettaisiin

Vierailija
16/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Suomi on nyt tässä tilanteessa?

Jos ei olisi ollut kouluissa talvilomia, niin ehkä virus ei olisi levinnyt Suomessa hitaammin.

Keski-Suomessa opettajilla oli talviloma toissa viikolla, niin eikö vain opettajat lähteneet lomalle Italiaan, jonne virus oli jo laajalti levinnyt ja nyt saamme nauttia tuliaisista.

Tuo on ollut jo aika monessa ketjussa. Pysytään aiheessa!

Vierailija
17/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open täytyy nyt vähän soveltaa. Ei kaikkea tarvitse toteuttaa täydellisesti.

Vierailija
18/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen?

Eikö se ole nimenomaan nyt palkasta itkemistä, jos todetaan, että ei suostuta töihin jos ei tule lisää liksaa.

Vierailija
19/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa kaikki koulut pitäisi sulkea ja opettajille antaa ekstralomaa, niin pääsisivät uudestaan matkustamaan Italiaan, jossa jo olivat 1-3vk sitten, etteivät enää tartuttaisi enemmän oppilaisiin tautia.

Vierailija
20/319 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla te ajattelette, että niitä sijaisia palkataan? Nytkin jo tulossa jäätävä lasku tästä, niin vaikea uskoa, että sijaisia tosta vaan otettaisiin

Mikä lasku opetuksenjärjestäjälle on tuossa? Sairausajan palkat, joten säästetään sijaiskuluissa?

Kunnilla on velvollisuus järjestää opetus, eikä se voi olla millaista opetusta tahansa.

Kunnille pitäisi osoittaa lisärahaa tähän, sillä joka tapauksessa yhteisistä työttömyysvakuutusmaksuista maksetaan ansiopäivärahat. Jos joku on töissä, niin ansiopäivärahaa ei tarvitse maksaa. Julkisrahoitteisesti molemmat maksetaan, kunnan palkat ja ansiopäivärahat.

Pointtini on se, että kaikki terveet tarvitaan töihin. Opettajat eivät tietysti ole yhtä kriittinen ammattiryhmä kuin terveydenhuoltohenkilöstö, mutta lapsille ja nuorille on kuitenkin järjestettävä opetusta. Näen sen entistä tärkeämpänä nyt kun yhteiskunta muuten sulkeutuu. Lasten ja nuorten turvallisuudentunteelle voi olla tärkeää, että arki jatkuu edes jossain muodossa, ja tulevaa voi suunnitella opiskelemalla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi