Neuvojanne kaivataan kanssaihmiset!!!!
Meidän n. 10kk neiti itkee ja kiukkuaa aina, kun yrittää syöttää puuroa! Perunaruoka menee paremmin, monesti silloinkin itkee, rauhoittuu, kun vähän aikaa on ruokaa huulille sivellyt/suuhun laittanut. Tai sitten jää ruoka syömättä. Samaa tahtoo olla välillä kaikkien, myös hedelmä-marjasoseiden kanssa, mut tuo puuron syönti on kaikkista pahinta. Ja painokäyrä laskee kuin lehmän häntä. Neuvoja, vinkkejä, kokemusta ja vertaistukea kaivataan ennen kuin äiti ihan heittää hanskat tiskiin!!! Onko lusikkakammoa vai mikä lasta riivaa???
Terv. Nellinii
Kommentit (5)
Täällä protestoitiin kanssa jonkin aikaa kun hampaita tuli, tein hetken aikaa mannapuuroa se kelpasi, mutta hiutalepuurot ei.
Nyt olen laittanut sekasin sileää sekä hiutalepuuroa ja paremmin sekin mennyt.Kai se on joku vaihe...Meillä kanssa tulee huonosti painoa, emsi kuussa 10 kk jos paino ei tyydytä niin aletaan ottaa kokeita mistä johtuu..
meillä ruoan syönti yhtä kiukkua. olen ajatellut että on vaan niin kertakaikkisen nirso tai vähäruokainen kun sille päälle sattuu.
joskus menee jotain joskus ei mitään. oli kyse sitten puurosta, hedelmäsoseesta tai tavisruoasta. jos ei syö niin ei syö,yleensä alkaa huuto jo parin tl jälkeen.
hoikkeliini on ja ollaan painoseurannassa. mutten oikein muuta tiedä kun että aika ehkä parantaa tämän "vian". en kuitenkaan ole huolissani itse asiasta. tietysti aina taustalla voi olla sairaus,mutta noin yleisesti kuitenkin nämä ruoalla ronklaamiset ovat ohimeneviä vaiheita.
siskoni tyttö söi 3v asti lusikallisia jokaisella aterilla, oli/on pieni hoikka tyttö,mutta todella terve ja kasvanut tasaisesti.
on vaan todella puuduttavaa itselle,kun kaikkensa tekee että toinen söisi mutta se huuto usein alkaa muutaman teelusikallisen jälkeen.
illalla viimitteeksi syökin sitten eniten ja menee jopa n.desi riisipuuroa+ puolibanaania mössättynä.
on vaan niin erimaata kun esikoinen,joka on aina syönyt lähes kaikkea ja vatsansa täyteen.nyt vasta 5v on oppinut nirsoilemisen.
meillä poika on maitoallerginen,ja pienenä kieltäytyi täysin maidosta. tosin siitä tuli ilmavaivoja ja yleistä levottomuutta ja itkuisuutta,nyt en huomaa mistään mitään oireita tulevan,joten en osaa ajatella että olisi jollekin muulle allerginen.
Meillä alkoi tuossa 10kk iässä protestoiminen juniorilla, ellei saanut itse lusikkaa käteen tai jotain sormiruokaa. Nyt lähes vuoden iässä kieltäytyy ruuasta, ellei pääse itse sotkemaan.. Esikoiselle taas ei uponnut puurot vauvana,eikä uppoa vieläkään.
Meilläkin oli huonoja ja parempia päiviä mutta usein kun annoin sormiruokaa niin kelpas. Joskus pelkät viileät ruuat maistui, olisiko ollut hampaiden tulon takia. Mutta kokeili sormi ruokaa jos maistuisi, banaania, marjoja, kukkakaalia, kesäkorpitsaa...?
Mitä jos lopetat puuron annon hetkeksi kokonaan? Saattaa olla ettei yksinkertaisesti pidä puurosta ja protestoi sitä vastaan. Vai voisiko olla kyse allergiasta tms.? Eli saattaa tuolla raivoamisella ilmoittaa, että puuron syönti satuttaa.
Meillä esikoinen protestoi alle vuoden iässä maidon juontia ja jonkin ajan päästä tajusin lopettaa sen annon. Sen jälkeen ei ole maitoa juonut pisaraakaan (nyt 3v), vaikka aina välillä yritetään. Raejuusto ja jäätelö ovat ainoat maitotuotteet, jotka uppoaa. Maitoyliherkkyyttä ei ole tutkittu, mutta veikkaan että siitä tulee maha kipeäksi.
Kyllähän sen massun saa muullakin täyteen kuin puurolla. Jos syöttäisit hetken sellaisia ruokia, jotka uppoaa ja yrittäisit sitten uudelleen, kun olette molemmat rauhoittuneet?
Tsemppiä!