Mikä siinä hamstraamisessa on niin kauheaa?
Minä hamstraan perheelleni 2-3 viikon ruokavarastot. En tiedä mitä naurettavaa ja hävettävää tässä nyt on. En pelkää, että ruoka loppuu kaupasta vaan haluan välttää turhaa kaupassa käymistä. Lisäksi joudun siirtymään etätöihin, joten ruokaa menee kotona normaalia enemmän.
Kommentit (37)
Jos uskoo hamstraukseen, niin kannattaisi sitten harrastaa sitä ajoissa, ettei aiheuta kaaosta ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Se on siinä ongelma, että kaikki ei saa tavaraa. Tämän vuoksi sota-aikana oli käytössä säännöstely ja näköjään sitä tarvittaisiin nykyäänkin. Sairasta, että esim. jotkut vauvat voi kuolla nälkään kun ei ole korvikkeita saatavilla kun toiset vie kuukausien varat (tyyliin 100 litraa) "varmuuden vuoksi" kotiin.
Imetykseen ei puutu, mutta mitenköhän ne lapset ennen vanhaan hengissä säilyvät, kun ei ollut äidinmaidonvastikkeita?
Ei äidinmaitoa jokaiselta vanhankansan naiselta herunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kuinka nyt kyllä ollaan muka huolissaan että muille ei jää mitään. Muuten ollaan täysin minäminäminä ja muista viis. Kuulkaa, se on niin että nopeat syövät hitaat, ja jokainen vastaa itsestään. Jos jäitte ilman vessapaperia niin kyynel :(
Monestiko aiemmin olet nähnyt kaupoissa tyhjiä vessapaperihyllyjä tms.? Vai olisiko kuitenkin niin, että nyt on poikkeuksellinen tilanne ja silloin viimeistään on käännettävä katse pois sieltä omasta navasta ja mietittävä vähän muitakin. Idiootit toki eivät niin osaa tehdä.
Puhut nyt siis kauppiaista?
En, vaan näistä jotka vuoraavat kotinsa vessapaperilla ja varastavat vaikka hoitolaitoksen käsidesin, jos muuten eivät sitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kuinka nyt kyllä ollaan muka huolissaan että muille ei jää mitään. Muuten ollaan täysin minäminäminä ja muista viis. Kuulkaa, se on niin että nopeat syövät hitaat, ja jokainen vastaa itsestään. Jos jäitte ilman vessapaperia niin kyynel :(
Monestiko aiemmin olet nähnyt kaupoissa tyhjiä vessapaperihyllyjä tms.? Vai olisiko kuitenkin niin, että nyt on poikkeuksellinen tilanne ja silloin viimeistään on käännettävä katse pois sieltä omasta navasta ja mietittävä vähän muitakin. Idiootit toki eivät niin osaa tehdä.
Tammikuusta asti on ollut tiedossa, että tämmöinen ärhäkästi tarttuva ja joillekin vakavaoireinen virus leviää maailmalla. Ihan viime päiviin asti ihmiset ovat naureskelleet tulevan pandemian luomasta hysteriasta ja poikkeusoloista huolestuneille ja selitelleet, että minä minä minä ainakin matkustan, tulee jos on tullakseen ja normaali flunssa. Nyt kun työikäiset matkustelevat naiset saivat taudin tuotua itsekkyyttään tänne ja huolestuneiden ennakoima poikkeustila ja hysteria on päällä, niin minulle ainakin on ihan sama mitä teille sinne kauppaan jää ostettavaksi.
Jos sinulle on ihan sama, miksi sitten vuoraat kämppäsi vessapaperilla? Luuletko, että sillä saat suojattua itsesi tartunnalta?
Kiitos kysymästä. Minulla on normaali määrä vessapaperia ja kotivara laitettu kuntoon vähitellen parin kuukauden aikana. On hauska katsoa, kun matkustelijalampaat menivätkin yhtäkkiä paniikkiin ja tappelevat hernekeitosta ja vessapaperista, kun itse en ole käynyt viikkoon kaupassa eikä tarvitse pakon edessä idioottien sekaan vessapaperitappeluita katsomaan mennä seuraavaan kuukauteen.
Juuri lampaiden laumakäyttäytyminen ja hysteria on pahinta tällaisissa tilanteissa. Viisaana osasin varautua siihen jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hamstratkaa vain. Voin sitten käydä itse seuraavat 2 viikkoa kaupassa hakemassa tuoretuotteita, kun hysteerikot ovat neljän seinän sisällä.
Kun ne sitten tajuaisikin jäädä sinne neljän seinän sisään, mutta epäilen vahvasti ympäriinsä riekunnan jatkuvan.
On se nyt hiton röyhkeää hamstrata kuukauden ruokatarvikkeet niin, että joku ei saa edes seuraavalle päivälle ruokaa, kun kaupassa ei ole.
Kun monet ostaa isomman määrän kerralla, äkkiä hyllyt tyhjenee ja jotkut jää täysin ilman. Itse keräsin kotivaran vähän kerrassaan tammikuun lopulta alkaen ottaen yhden tai kaksi ylimääräistä pakettia ruokaa ym. normaaleilla kauppareissuilla. Nyt riskiryhmäläisenä pysyttelen jo omissa oloissa ja täydennän varastoa tarpeen mukaan nettikaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuusta asti on ollut tiedossa, että tämmöinen ärhäkästi tarttuva ja joillekin vakavaoireinen virus leviää maailmalla. Ihan viime päiviin asti ihmiset ovat naureskelleet tulevan pandemian luomasta hysteriasta ja poikkeusoloista huolestuneille ja selitelleet, että minä minä minä ainakin matkustan, tulee jos on tullakseen ja normaali flunssa. Nyt kun työikäiset matkustelevat naiset saivat taudin tuotua itsekkyyttään tänne ja huolestuneiden ennakoima poikkeustila ja hysteria on päällä, niin minulle ainakin on ihan sama mitä teille sinne kauppaan jää ostettavaksi.
Jos sinulle on ihan sama, miksi sitten vuoraat kämppäsi vessapaperilla? Luuletko, että sillä saat suojattua itsesi tartunnalta?
Kiitos kysymästä. Minulla on normaali määrä vessapaperia ja kotivara laitettu kuntoon vähitellen parin kuukauden aikana. On hauska katsoa, kun matkustelijalampaat menivätkin yhtäkkiä paniikkiin ja tappelevat hernekeitosta ja vessapaperista, kun itse en ole käynyt viikkoon kaupassa eikä tarvitse pakon edessä idioottien sekaan vessapaperitappeluita katsomaan mennä seuraavaan kuukauteen.
Juuri lampaiden laumakäyttäytyminen ja hysteria on pahinta tällaisissa tilanteissa. Viisaana osasin varautua siihen jo ajat sitten.
Et siis ymmärtänyt lainkaan, mistä sinulle puhuttiin. No, ei se mitään kaikkea ei toki voikaan ymmärtää. Puhehan ei ollut normaalista kotivarasta, vaan juurikin hysteerisestä hamstraamisesta ja siitä, miten näiden hamstereiden pitäisi kääntää katse pois sieltä omasta navasta ja miettiä muitakin. Ei sellainen toki ole pahitteeksi myöskään teille omahyväisille viisastelijoille, jotka ette näy tajuavan kokonaiskuvaa, vaan myhistelette vain keskenänne, kun "minäpä olinkin kaukaa viisas ja näin kristallipallosta, miten tulee käymään" ynnä muuta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*yläfemma* =)
Eiköhän neuvolasta saa neuvoja, neuvola kun on, alle kolmikuisen vauvan ruokintaan, mikäli todella äidinmaidonvastiketta ei MISTÄÄN saa eikä imetys onnistu!
Tämäkin on sitä hysteriaa, mitä jokainen media lietsoo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt lainkaan, mistä sinulle puhuttiin. No, ei se mitään kaikkea ei toki voikaan ymmärtää. Puhehan ei ollut normaalista kotivarasta, vaan juurikin hysteerisestä hamstraamisesta ja siitä, miten näiden hamstereiden pitäisi kääntää katse pois sieltä omasta navasta ja miettiä muitakin. Ei sellainen toki ole pahitteeksi myöskään teille omahyväisille viisastelijoille, jotka ette näy tajuavan kokonaiskuvaa, vaan myhistelette vain keskenänne, kun "minäpä olinkin kaukaa viisas ja näin kristallipallosta, miten tulee käymään" ynnä muuta paskaa.
Anteeksi kun täältä sivusta, mutta kyllä mielestäni merkit olivat niin selvät, että on ollut suorastaan edesvastuutonta suurilta joukoilta suhtautua asiaan yhtä välinpitämättömästi kuin ovat tehneet. Nyt sitten niittävät kovaa kauraa, ja paniikissa vielä tarttuttavat toinen toisiaan taistellessaan wc-paperista. Jos kansakunnan keskimääräinen toimintavalmius on tällä tasolla, niin Luoja meitä armahtakoon! :/
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa on se kun yllättäen kaikki rupee tekemään sitä, niin ei jää muille mitään.
Siitä se lähtee pallo pyörimään. Kaikkien on varauduttava siihen, että on pakko ostaa enemmän, koska joku hamsteri on saattanut iskeä taas. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Ehkä 2 viikon päästä on normaalia taas, paitsi Zombie apocalypase päällä mutta muuten.
Vierailija kirjoitti:
Se on siinä ongelma, että kaikki ei saa tavaraa. Tämän vuoksi sota-aikana oli käytössä säännöstely ja näköjään sitä tarvittaisiin nykyäänkin. Sairasta, että esim. jotkut vauvat voi kuolla nälkään kun ei ole korvikkeita saatavilla kun toiset vie kuukausien varat (tyyliin 100 litraa) "varmuuden vuoksi" kotiin.
Sota-aika on eri asia, koska tavarasta oli oikeasti pulaa. Nyt ei ole. Ruokaa on tukuissa ihan normaalisti, mutta kysyntäpiikin takia hyllyt on tavallista tyhjempänä, eli kyllä siitä riittää kaikille "hamstrattavaa" lähipäivinä. Tärkeää vain, että varastot kanssa käytetään järkevästi, ettei pääse vanhenemaan.
Minusta parin viikon varastossa ei ole mitään väärää, vaan päinvastoin ihan fiksua. Jos sairastuu tai joutuu karanteeniin, niin ei tarvitse huolehtia, miten järjestää ruokahuollon. Ne vuoden varastot vessapaperia onkin sitten vähän toinen juttu.
Köyhillä afrikassa ei ole vessapaperia, nääntyy nälkään.
Ihan normaalia, että ruokaa kuluu enemmän, jos yhtäkkiä kaikki perheenjäsenet ovatkin kotona eivätkä syö viikolla lounaita koulussa tai töissä. Normaalia on myös se, että pyritään käymään kaupassa vain kerran viikossa.
Naurettavaa ja vähän kauheaa on se, että kotiin hankitaan tavaraa maailman lopun malliin. Vessapaperia voi ostaa sen säästöpakkauksen ja se on ihan normaalia mutta kaksi säästöpakkausta alkaa olemaan liioittelua. Samoin on 7 litraa rypsiöljyä. Tänään kaupassa todistin asiakkaan raivoamista, kun hiiva oli loppu.
Jos nyt ei kuitenkaan liioiteltaisi yhtään enempää kuin jo tehdään. Kukaan ei Suomessa kuole nälkään. Ei vauvat eikä aikuiset. Ruokaa kyllä tulee kauppoihin. Emme sentään elä sota-aikaa tai edes lähellekään siihen verrattavissa olevaa aikaa.