Mikä siinä hamstraamisessa on niin kauheaa?
Minä hamstraan perheelleni 2-3 viikon ruokavarastot. En tiedä mitä naurettavaa ja hävettävää tässä nyt on. En pelkää, että ruoka loppuu kaupasta vaan haluan välttää turhaa kaupassa käymistä. Lisäksi joudun siirtymään etätöihin, joten ruokaa menee kotona normaalia enemmän.
Kommentit (37)
On itsekästä hamstrata, koska silloin aina jotkut jää ilman.
Kauheaa on se kun yllättäen kaikki rupee tekemään sitä, niin ei jää muille mitään.
Hamstraaminen lietsoo paniikkia ja lisää hamstraamista. Mikä johtaa siihen, että kaikki eivät saa tarvitsemaansa, hyllyt ostetaan tyhjiksi uudelleen heti kun niihin saadaan tavaraa ja osa ei vieläkään ehdi saada mitään.
Hamstratkaa vain. Voin sitten käydä itse seuraavat 2 viikkoa kaupassa hakemassa tuoretuotteita, kun hysteerikot ovat neljän seinän sisällä.
No se että joku täyttää kotinsa vessapaperilla ja joku toinen joutuu siksi pyyhkimään talouspaperiin, nenäliinoihin yms.
Ei siinä mitään kauheaa ole. Äärimmäisen typerää se minun mielestäni on, mutta kukin tietysti tekee elämällään mitä haluaa.
Naurettavaa, että vanhukset näyttivät rohmuavan kaupoista kaiken mikä irti lähtee, tuskin eivät edes elä niin pitkään että ehtisivät kuluttaa kaiken hamstraamansa tavaran? Joku kohtuus, voisi jättää muillekin edes sen yhden riisipaketin verran "ylimääräistä"
Ei se haittaakaan jos muutamat niin tekevät, mutta kun siitä on tullut oikein buumi nyt ja melkein jokainen hamstraa. Kaikille ei riitä tarvitsemiaan tuotteita.
Kumma kuinka nyt kyllä ollaan muka huolissaan että muille ei jää mitään. Muuten ollaan täysin minäminäminä ja muista viis. Kuulkaa, se on niin että nopeat syövät hitaat, ja jokainen vastaa itsestään. Jos jäitte ilman vessapaperia niin kyynel :(
Kunhan pitää huolen, että myös syö kaiken ostamansa ruuan eikä vain hamstraa hamstraamisen vuoksi, ei siinä mitään kamalaa ole. Paitsi toki jos tyhjentää koko kaupan niin, että muille ei jää mitään. Silloin hamstraus on puhtaasti idiotismia.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kuinka nyt kyllä ollaan muka huolissaan että muille ei jää mitään. Muuten ollaan täysin minäminäminä ja muista viis. Kuulkaa, se on niin että nopeat syövät hitaat, ja jokainen vastaa itsestään. Jos jäitte ilman vessapaperia niin kyynel :(
Monestiko aiemmin olet nähnyt kaupoissa tyhjiä vessapaperihyllyjä tms.? Vai olisiko kuitenkin niin, että nyt on poikkeuksellinen tilanne ja silloin viimeistään on käännettävä katse pois sieltä omasta navasta ja mietittävä vähän muitakin. Idiootit toki eivät niin osaa tehdä.
Kaupat voisi ihan hyvin laittaa rajoituksia/talous joidenkin tuotteiden kohdalla. Miksi ei tehdä näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monestiko aiemmin olet nähnyt kaupoissa tyhjiä vessapaperihyllyjä tms.? Vai olisiko kuitenkin niin, että nyt on poikkeuksellinen tilanne ja silloin viimeistään on käännettävä katse pois sieltä omasta navasta ja mietittävä vähän muitakin. Idiootit toki eivät niin osaa tehdä.
Tammikuusta asti on ollut tiedossa, että tämmöinen ärhäkästi tarttuva ja joillekin vakavaoireinen virus leviää maailmalla. Ihan viime päiviin asti ihmiset ovat naureskelleet tulevan pandemian luomasta hysteriasta ja poikkeusoloista huolestuneille ja selitelleet, että minä minä minä ainakin matkustan, tulee jos on tullakseen ja normaali flunssa. Nyt kun työikäiset matkustelevat naiset saivat taudin tuotua itsekkyyttään tänne ja huolestuneiden ennakoima poikkeustila ja hysteria on päällä, niin minulle ainakin on ihan sama mitä teille sinne kauppaan jää ostettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat voisi ihan hyvin laittaa rajoituksia/talous joidenkin tuotteiden kohdalla. Miksi ei tehdä näin?
Koska niistä ei ole mitään hyötyä. Kukaan ei pysty valvomaan käykö ostamassa samaa tuotetta useamman kerran sen rajoituksen verran. Siispä on aivan sama antaa ostaa kerralla niin paljon kuin haluaa. Ei tavara kuitenkaan tule loppumaan, vaan tyhjät hyllyt ovat tyhjiä vain hetkellisesti kaiken muun paitsi käsidesin osalta.
Eihän viralliset tahot halua kannustaa kansaa hysteriaan, mutta ihan fiksuahan se itse asiassa on varautua, kunhan ostaa sellaista mikä säilyy riittävän hyvin, ja tulee käytettyä joka tapauksessa. Jos virus leviää odottamattomalla tavalla, tai tulee saaneeksi tartunnan, niin molemmissa tapauksissa on hyödyllistä vältellä marketteja, ja omata juurikin sitä kotivaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuusta asti on ollut tiedossa, että tämmöinen ärhäkästi tarttuva ja joillekin vakavaoireinen virus leviää maailmalla. Ihan viime päiviin asti ihmiset ovat naureskelleet tulevan pandemian luomasta hysteriasta ja poikkeusoloista huolestuneille ja selitelleet, että minä minä minä ainakin matkustan, tulee jos on tullakseen ja normaali flunssa. Nyt kun työikäiset matkustelevat naiset saivat taudin tuotua itsekkyyttään tänne ja huolestuneiden ennakoima poikkeustila ja hysteria on päällä, niin minulle ainakin on ihan sama mitä teille sinne kauppaan jää ostettavaksi.
Jos sinulle on ihan sama, miksi sitten vuoraat kämppäsi vessapaperilla? Luuletko, että sillä saat suojattua itsesi tartunnalta?
Se on siinä ongelma, että kaikki ei saa tavaraa. Tämän vuoksi sota-aikana oli käytössä säännöstely ja näköjään sitä tarvittaisiin nykyäänkin. Sairasta, että esim. jotkut vauvat voi kuolla nälkään kun ei ole korvikkeita saatavilla kun toiset vie kuukausien varat (tyyliin 100 litraa) "varmuuden vuoksi" kotiin.
Moni, kuten minä, hamstraan ruokaa ja tarjouksessa olevaa wc-paperia ilman tällaista viruspaniikkiakin.
Olen hyvin usein takavuosina huomannut pikkuhamsterina olemisen olleen erittäin hyvä juttu, esim. kun sairastuin mihin tahansa tautiin lapsen ollessa pieni eli kykenemätön suorittamaan päivittäistavaraostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut nyt siis kauppiaista?
Se, että se menee överiksi joillakin. Ostetaan vuoden tarpeet kerralla eikä muille jää normaaleja tuotteita, kuten jauhelihaa tai papuja.