Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiina boikottiin, lopettakaa esim se krääsän tilaaminen

Vierailija
14.03.2020 |

Kiina hygieniaperseilyllään sai koko maailman sekaisin, mutta pääsee varmasti kuin koira veräjästä ja sama homma toistuu taas uudestaan. Eläintorit ja muu likaisuus kukoistaa, millekään ei ennakoivasti siellä tehdä mitään.
Kaikki kiina-krääsää tilaavat, lopettakaa edes se niin ette tue tuollaista valtiota. Itse aion karsia jatkossa aivan minimiin kaiken made in china tavaran,vaatteet jne. Kiinasta nyt muutenkaan en mitään tilaa, toivon ettei muutkaan enää!

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en oo koskaan tilannut kiinan hikipajoista,enkä tilaa,vaikka olis kuinka halpaa.

Kiinalainen kertakäyttötuote ei oo muutakuin luonnonvarojen tuhlausta,oikein puistattaa ajatus

avata joku kiinasta lähetetty paketti...hyi he...tti!

Vierailija
82/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko USA on loppuun prosessoitu tuote. Teollisuus on kyllästänyt sikäläiset ihmiset ja heidän koko elämänsä melkoisen totaalisesti ravinnosta harrastuksiin, sosiaalisuuteen ja liikkumiseen. Vasta monen likakerroksen alta löytyy luonnonpuhtautta.

Kiina on kaikkine puutteineenkin paljon terveempi valtio.

Tässä taitaa olla viikon typerin kommentti. Ja on vasta maanantai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

U.S.A. menee vielä hattu kourassa Kiinan johtajien puheille sanokaa mun sanoneen.

Vierailija
84/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutto levisi Kiinasta Eurooppaan 1300-luvulla. Rutto tappoi noin puolet Euroopan väestöstä. Kiinasta näitä viruksia vaan sikiää ympäri maailman. Mitään siellä ei ole opittu. Ovat ilmeisen tyhmää sakkia. Siellä ei järki paljon päätä paina. Villieläimiä myydään torilla missä teurastetaan ruoaksi tulevia eläimiä ja hygienia on mitä on, villieläinten ulosteet siellä samoissa tiloissa kun teuraseläimet, nam nam, kuka syö kiinalaista ruokaa tämän jälkeen. En ole koskaan ollut mikään Kiina fani, en pidä ruoasta, en maasta, en ihmisistä, enkä ole enkä tule siellä koskaan matkailemaan.

Vierailija
85/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroppa wishiä käyttäville että lopettakaa käyttö, eivät varmasti lopeta vaan tilaavat vain enemmän 0,50€ paketteja.

Vierailija
86/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä osta kiinakrääsä myöskään kivijalkakaupoista (ellei ole ihan pakko).Jos ostan jotain se on kestävää, harkittua ja mieluiten Suomessa valmistettua.

Ja jokainen toimii tavallaan. Itselleni tärkeä arvo on eettisyys ja ekologisuus sekä suomalaisen työn tukeminen joten haluan toimia näin ihan oman hyvinvointini kannalta, vaikka joku toinen toimisi toisin. Olen itselleni vastuussa vain omista tekemisistäni.

Vierailija
87/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä osta kiinakrääsä myöskään kivijalkakaupoista (ellei ole ihan pakko).Jos ostan jotain se on kestävää, harkittua ja mieluiten Suomessa valmistettua.

Ja jokainen toimii tavallaan. Itselleni tärkeä arvo on eettisyys ja ekologisuus sekä suomalaisen työn tukeminen joten haluan toimia näin ihan oman hyvinvointini kannalta, vaikka joku toinen toimisi toisin. Olen itselleni vastuussa vain omista tekemisistäni.

Minä menin noilla samoilla arvoilla ruohonjuureen ja hämmästys oli suuri kun huomasin, että valtaosa tuotteista on valmistettu Kiinassa. Ja ne on vielä syötäväksi tarkoitettuja. Todella tarkkana sai olla, ettei mukaan lähtenyt myrkkyruokaa. Jos kiinalaisten mielestä on ok antaa vauvoille melamiinia maidossa, niin mitä noissa muissa ruuissa sitten voisikaan olla?

Vierailija
88/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea boikotoida Kiinaa. Heitäppä kännykkäsi ja tietokoneesi roskiin noin aluksi.

Kännykkä ja tietokone on ostettu käytettyinä ja kunnostettuina, voi ainakin omalta osaltaan vähentää kertakäyttö-kiinanroinan kysyntää.

Vierailija
89/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmät ostavat kiinalaisia romuja.

Maailma on jo täynnä tavaraa, emme tarvitse mitään.

Ja Kiinassa tehdään ruokaväärennöksiä.

Älkää ostako Kiinasta tuotuja elintarvikkeita!

Vierailija
90/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi Wishistäkään. Ihmiset ovat niin tyhmiä etteivät ajattele nokkaansa pidemmälle.

Pääasia että on halpaa se mitä ostaa ja elämä on kivaa!

Vierailija
91/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kiinaan menee suomestakin 5 tytön tylleröäkin hameet hampasissa lainaa tinkaamaan

Vierailija
92/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tilannut Kiinasta "krääsää", siis mitään turhaa, mutta harrastustuotteita olen ja aion tilata edellleen. Ostan Euroopassa ja Yhdysvalloissa valmistettuja osia silloin kun mahdollista. Eli silloin kun on saatavilla ja silloin kun on siihen varaa. Aika usein Kiinasta ostettu on ainoa vaihtoehto. Näin myös suomalaiselle kauppiaalle, jolta sitten voisin ostaa sen tuotteen (yleensä moninkertaisesti kalliimmalla hinnalla tietenkin).

Enkä aio lopettaa rakkainta harrastustani tämän pandemian takia. Aiotko sinä?

Ei kai tässä harrastusten lopettamisesta ole kyse. Nykykulutus on kokonaisuutena kestämätöntä, ja siinä painaa keskeisimmin nimenomaan turha kulutus. Monesti ei tulla ajatelleeksi, että sitä on usein myös käyttöesineiden shoppailu. Kuulin kerran junassa kuvaavan esimerkin, kun nainen kertoi heittäneensä muuton yhteydessä kaksi jätesäkillistä pussilakanoita roskiin, kun "niitä vain aina kertyy". 

Eipä kerry, jos ei niitä itse kotiinsa raahaa. 

Olisiko sitten aihetta määritellä, mitä sillä Kiina-krääsällä tarkoitetaan? Yleensä ihmiset mieltävät kaikki Kiinasta tulevat pikkupaketit Kiina-krääsäksi. Ainakin olen itse tällaisen vaikutelman saanut.

Ja silloin kun oli Postin lakko, ja jos joku valitti esim. täällä, että paketit ovat pahasti myöhässä, niin heti alkoi hämmästely ja syyllistäminen Kiina-krääsästä. Ei kyselty, mitä sieltä on tilattu ja miten tärkeä se tuote kenties tilaajalle on.

Käyttöesineitä ja esim. pussilakanoita harvemmin pidetään krääsänä. Jokaisen tietysti kannattaisi miettiä, miten paljon niitä oikeasti tarvitsee. Turhaa kulutusta olisi todellakin aihetta jokaisen välttää.

Siis häh? Meidän suvussa ja lähipiirissä on pussilakanoita ostettu cittarista. Mitä järkeä on tilata jostain?! En ymmärrä!

Vierailija
93/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että te suurimmaksi osaksi ostatte kiinalaista osittain jopa niin ettette tiedäkään siitä... Ihan jo valta osa vaatteista on kiinassa valmistettuja oli hinta ja merkki mikä vaan.

Yritin löytää hyvännäköisiä kohtuu hintaisia Euroopassa valmistettuja vaatteita.. Joo o... Ei ollu helppoa. Aika kalliita tai outoja muodottomia kaapuja...

Vierailija
94/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tilannut Kiinasta "krääsää", siis mitään turhaa, mutta harrastustuotteita olen ja aion tilata edellleen. Ostan Euroopassa ja Yhdysvalloissa valmistettuja osia silloin kun mahdollista. Eli silloin kun on saatavilla ja silloin kun on siihen varaa. Aika usein Kiinasta ostettu on ainoa vaihtoehto. Näin myös suomalaiselle kauppiaalle, jolta sitten voisin ostaa sen tuotteen (yleensä moninkertaisesti kalliimmalla hinnalla tietenkin).

Enkä aio lopettaa rakkainta harrastustani tämän pandemian takia. Aiotko sinä?

Ei kai tässä harrastusten lopettamisesta ole kyse. Nykykulutus on kokonaisuutena kestämätöntä, ja siinä painaa keskeisimmin nimenomaan turha kulutus. Monesti ei tulla ajatelleeksi, että sitä on usein myös käyttöesineiden shoppailu. Kuulin kerran junassa kuvaavan esimerkin, kun nainen kertoi heittäneensä muuton yhteydessä kaksi jätesäkillistä pussilakanoita roskiin, kun "niitä vain aina kertyy". 

Eipä kerry, jos ei niitä itse kotiinsa raahaa. 

Olisiko sitten aihetta määritellä, mitä sillä Kiina-krääsällä tarkoitetaan? Yleensä ihmiset mieltävät kaikki Kiinasta tulevat pikkupaketit Kiina-krääsäksi. Ainakin olen itse tällaisen vaikutelman saanut.

Ja silloin kun oli Postin lakko, ja jos joku valitti esim. täällä, että paketit ovat pahasti myöhässä, niin heti alkoi hämmästely ja syyllistäminen Kiina-krääsästä. Ei kyselty, mitä sieltä on tilattu ja miten tärkeä se tuote kenties tilaajalle on.

Käyttöesineitä ja esim. pussilakanoita harvemmin pidetään krääsänä. Jokaisen tietysti kannattaisi miettiä, miten paljon niitä oikeasti tarvitsee. Turhaa kulutusta olisi todellakin aihetta jokaisen välttää.

Siis häh? Meidän suvussa ja lähipiirissä on pussilakanoita ostettu cittarista. Mitä järkeä on tilata jostain?! En ymmärrä!

Mä tarkoitin, että kun puhutaan krääsästä, niin sillä ei tarkoiteta kaiketi pussilakanoita (tai muita vastaavia tuotteita). En siis todellakaan tarkoittanut, että niitä kannattaisi tilata Kiinasta (enkä ole koskaan kuullut kenenkään tilanneen).

Vastasin siis edelliselle kirjoittajalle, joka puhui pussilakanoista.

Vierailija
95/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä. Valitettavasti. Kiina ja Venäjä ovat tulevat maailman hallitsijat. Yököttää.

Vierailija
96/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhtä naurettavaa sanoa että kaikki kiinassa tehty on paskaa kuin sanoisi että kaikki esim amerikassa tehty on mainiota.

ei ole asiat noin yksiselitteisiä. ei myöskään auta ketään eikä mitään haukkua ja syyttää yhtä maata maailmanlaajuisesta pandemiasta. koska vaikka suurin osa ei tätä haluakkaan kuulla, kiina ei ole yksin syypää taudin leviämiseen. tässä tilanteessa voisi jokainen maa ja ihminen katsoa peiliin ja myöntää omat virheensä muiden syyttämisen sijaan. se, että kiina on tehnyt virheitä ei automaattisesti tarkoita että sen pitäisi ottaa syyt myös kaikkien muiden tekemistä virheistä

Vierailija
97/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain hammasharjoja ja pussilakanoita saa täältäkin tarjouksessa halvalla. Mitä hemmetin järkeä niitä on ruveta jostain Kiinasta tilaamaan, säästin hei euron että saan pestä hampaat tällä myrkkyharjalla, joka roudattu Kiinasta asti vain minua varten.

Tilataanko nyt oikeasti jotain hammasharjoja Kiinasta kovinkaan paljon? Mutta ihan yleisesti tuosta eurosta tai vaikka kahdesta, niin eihän se ole paljon, jos puhutaan yhdesta tai kahdesta tuotteesta.

Mutta kun sitä tarvitsee elämäänsä kuitenkin kaikenlaista käyttötavaraa, vaatetta ja asustetta jne. sen pakollisen ruoan lisäksi, niin ainakin köyhälle se euron tai kahden säästö voi olla merkittävä, koska kokonaisuudessaan puhutaan sitten jo isommasta rahamäärästä. Hyvätuloiselle ei ole varmaan merkitystä meneekö vaikka vuositasolla satanen enemmän rahaa vai ei, köyhälle sillä yleensä on.

Täällä oli aikoinaan keskustelu mitä porukka Kiinasta tilaa ja joku oikein kehui että tilaa kaiken sieltä hammasharjoista lähtien. Toisella oli joku lahjaloota kotona mihin tilasi dollarin myrkkyleluja, joita sitten vei lastenjuhliin lahjaksi.

Vierailija
98/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on yhtä naurettavaa sanoa että kaikki kiinassa tehty on paskaa kuin sanoisi että kaikki esim amerikassa tehty on mainiota.

ei ole asiat noin yksiselitteisiä. ei myöskään auta ketään eikä mitään haukkua ja syyttää yhtä maata maailmanlaajuisesta pandemiasta. koska vaikka suurin osa ei tätä haluakkaan kuulla, kiina ei ole yksin syypää taudin leviämiseen. tässä tilanteessa voisi jokainen maa ja ihminen katsoa peiliin ja myöntää omat virheensä muiden syyttämisen sijaan. se, että kiina on tehnyt virheitä ei automaattisesti tarkoita että sen pitäisi ottaa syyt myös kaikkien muiden tekemistä virheistä

Ilman Kiinaa koko maailma ei ylipäätään eläisi tämän pandemian kourissa.

Vierailija
99/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä näitä juttuja ollut kuinka kaikki mahdollinen tilataan Kiinasta vessapaperista lähtien ja kun paketti saapuu niin heti uutta tilaamaan, niin ehtii ajoissa seuraava erä. Osalla on oikein systeemi tätä järjettömyyttä varten.

Vierailija
100/134 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin muistettava, että ihan itse ne länsimaalaiset yritykset ovat siirtäneet tuotteidensa valmistuksen Kiinaan ja muihin Aasian maihin, että tämä on hyvä muistaa kun syytetään Kiinan päästöistä yms. Vaikka esim. vaate olisi vain ommeltu Euroopassa on hyvin todennäköistä, että sen kangas kudottu ja esim. puuvilla viljelty Aasiassa. Ja lisäksi noita "wet marketteja" lepakoimeen on ympäri Aasiaa,ei vain Kiinassa.