Miettikää miten paljon taudit leviää päiväkodeissa.
Silti täälläkin vouhotetaan vain koulujen sulkemisesta. Päikyissä lapset leikkii samoilla leluilla ja mönkii lattioilla. Suurempi tartuntariski siellä on. Ihmiset vie jatkuvasti räkäisiä, yskäisiä ja kuumeisia lapsia hoitoon.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhdelläkin päikyn lapsella on korona, se on sen jälkeen aivan kaikissa päiväkodin lapsissa ja aikuisissa, jotka sitten tartuttavat sen eteenpäin perheille ja siitä eteenpäin ja siitä eteenpäin.
Virus on pysäytettävä ja se on pysäytettävä pian. Toivon ja vaadin hallitusta toimimaan järeämmin nyt ja heti!
Virus leviää keskimäärin 1-3 ihmiseen, joten tuo "sitten se on ihan kaikissa" on kyllä harvinaisen rankkaa liioittelua. Itse ydinajatuksesta en ole eri mieltä.
Päiväkodissa ollaan niin lähekkäin, että tartunta kaikkiin on enenmmän kuin todennäköinen. Esim. Toimisto työssä harvemmin ollaan sylikkäin,yakitään päin kaveria tai nuollaan tarvikkeita vuorotellen saati pyyhitä omaa räkää kaverin paitaan tai naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhdelläkin päikyn lapsella on korona, se on sen jälkeen aivan kaikissa päiväkodin lapsissa ja aikuisissa, jotka sitten tartuttavat sen eteenpäin perheille ja siitä eteenpäin ja siitä eteenpäin.
Virus on pysäytettävä ja se on pysäytettävä pian. Toivon ja vaadin hallitusta toimimaan järeämmin nyt ja heti!
Virus leviää keskimäärin 1-3 ihmiseen, joten tuo "sitten se on ihan kaikissa" on kyllä harvinaisen rankkaa liioittelua. Itse ydinajatuksesta en ole eri mieltä.
Niin ja sitten se joka sen saa, levittää taas eteenpäin ja taas eteenpäin ja kohta se on kaikilla.
Voivoi tietäisittepä vaan. Tilannetta vielä pahennetaan entisestään siirtämällä nyt henkilökuntaa ryhmästä ja talosta toiseen, kun osa henkilökunnasta on itse sairaslomalla tai karanteenissa. Oman lapsen ryhmässä oli tällä viikolla yhteensä ainakin 4 uutta naamaa, kun oma henkilökunta oli poissa. Siinähän ne sit kivasti leviää taudit ryhmään jos toiseenkin ja siitä taas eteenpäin koteihin jne. Ihan normi päivähoitomeininkiä.
T. Itsekkin hoitaja
Päiväkodissa leviää kaikki pöpöt joita siellä vain ilmenee, tämän vuoden eli vajaan 3kk saldoa mm influenssa, perusflunssa, Noro-virus, perusoksupashatauti, täit, tuli-ja enterorokko jne. Ja on normaalia, että lapsi on räkätukkoisena yskimässä hoidossa, mutta samalla valitellaan kuinka "meillä taas sairastetaan" ja "miten taas on jotain pöpöä" jne.jne Öööööh, miksiköhän.
Räikeimmät tapaukset antavat särkylääkettä aamulla ettei hoitoon tullessa ole sitä lämpöä ja sitten soittelemme pahimmassa tohinassa ulkoilushowssa tai ruoan aikana, että nyt on JannicaNicolla kuumetta 38 tai ylikin.
Nyt sitten vain odotellaan miten tilanne kehittyy tuon Koronan suhteen, kaikki retket on nyt kielletty ja niitä piti mm tulevalla viikolla olla useita, käsien pesua vahditaan urakalla, käsidesitkin käytössä ja ruokiakaan lapset eivät enää saa ottaa itse.
Aika askeettista on, koska osa leluistakin pois muun epidemian vuoksi.
Eilen lasta hakiessa juttelin päiväkodin johtajan kanssa. Kun itse sen ensin sanoin uskalsi hänkin myöntää ettei he siellä voi okeastaan tehdä mitään vaan se lähtee meistä vamhemmista ja mitä me teemme päivittäisessä elämässämme.
Pisteenä iin päällä hyssytellään. Meillä ei saa kertoa muille vanhemmille vaikka usean lapsen vanhemmat ovat altistuneet ja karanteenissa lapsineen vain sairastumisesta kerrotaan. Tämä on älytöntä sillä altistuneet voivat tartuttaa tautia jo ennen kuin itse sairastuvat.
Meillä on ohjeistettu vanhempia, että päiväkotiin ei saisi nyt tuoda vähänkään flunssaisia lapsia, piste.
Pk-seutu.
Ja tässä tilanteessa osa vie isomman lapsen päiväkotiin/eskarien vaikka 9n pienemmän lapsen kanssa kotona. Kyllä on hullua touhua!
Vierailija kirjoitti:
Kouluikäisen lapsen voi jättää yksin kotiin työpäivän ajaksi, päikkyikäistä ei.
Mä en kyllä uskalla jättää ekaluokkalaista kotiin yksin...
hallitus luottaa täysin thl.n ammatti taitamattomuuteen. thl on mariinia konsultoinut ja hän uskoo
Kyllä ahdistaa mennä päiväkotiin töihin maanantaina.
Suljetaan päiväkodit talvikaudeksi - pysyvästi.
Kunpa leviäiskin. Päästäis toukista kertaheitolla eroon isommissa määrin.
Juuri sillä tavalla vastustuskyky syntyy ja vahvistuu. Elimistön puolustus treenaa lapsena.
Päiväkoti on ympäristönä sellainen, että pöpöt leviävät kaikkiin. Toimisto-olosuhteissa leviäminen on hitaampaa ja tuo 1-3 voi toteutua.